Gå til innhold

My little corner of the world...

Knøttet

Anbefalte innlegg

Høres ut som du har opplevd mye kjekt i sommerferien din hos sivgers! De gruvene hørtes spennende ut. Var det der de hentet sølv fra fjellet i gamle dager? Kjekt med sånne severdigeheter. Norge har mye å by på det er helt sikkert.

Den berg- og dalbanen hørtes overveldende ut og for spennende ut for meg. Jeg er skikkelig pyse i sånne fornøyelsesparker så sambissen kjeder seg skikkelig fordi jeg ikke tørr ta noe :sjenert:.

Komler er godt, det serverer de fleste cafeene her hver torsdag. Synes det er litt kraftig kost om sommeren mens i vinterhalvåret spiser vi det ofte. Det er en møysommelig prosess og lage komler derfor er det greit å komme til dekket bord.

Lykke til meg jobbsøking (hvis du ikke har fått jobb da???).

Kos deg i varmen! :klem:

Heisann!

Ja, hadde en kjempefin ferieuke hos svigers :) Det var de gruvene man hentet sølv fra ja. Vi fikk vite mye historie om gruvene, veldig interessant- anbefales!:)

Hehe, den berg og dalbanen var formye for meg også ... burde ikke tatt den- men kunne ikke la være!;)

Mhm, ball er kjempegodt! De serverer det mange steder på hver torsdag i hjembyen min også :) Kraftig kost, ja- men utrolig godt! Farmoren min lagde verdens beste hjemmelagde ball før i tiden. Fordi jeg likte ball så godt fikk vi det hver eneste gang vi var hos henne og spiste ;)

Har nok ikke fått jobb enda, nei. Og har ikke begynt å søke enda heller ... :sjenert:

Skal prøve å begynne når jeg kommer hjem fra turen til foreldrene mine ... :)

Kos deg du også, ha en fin dag! :klem:

------------------------------------------------------------------------------------------------

Huff, har vært litt opptatt i det siste- så har ikke fått skrevet så utrolig mye her. Verre skal det bli, imorgen drar vi til foreldrene mine en liten uke. Vi har allerede fått gratis returbil :sjarmor: det blir gøy å kjøre! :reise: Håper bare vi får lov til å være to sjåfører ... vanligvis bruker de vist ikke å la det være to sjåfører på returbiler, men de gjorde jo et unntak for meg og venninna mi sist vi var ute og kjørte- så jeg håper de gjør det nå også! *krysse fingrene*

Jeg prøver å bli sunnere! Skal kutte ned på colaen, prøve å gå endel turer, og drikke mye vann og spise frukt istedetfor godteri:) Jeg har allerede kuttet ned på colaen, gått tur, spist frukt og drukket endel vann. Håper bare jeg greier å fortsette med det ... :sjenert: Vanligvis drikker jeg cola bare i helgene, men da drikker forloveden og jeg (mest jeg ... :sjenert: ) 3 liter cola på deling. Så nå skal jeg skjerpe meg! Det rare er at jeg ikke engang føler for å drikke cola for tida, jeg må være syk! :overrasket:

Forloveden min og jeg har bestemt oss for å ikke kjøpe så dyre gaver til hverandre til jul og bursdag det neste året, pga vi heller bør spare pengene til bryllupsreisen. Litt kjedelig å ha et budsjett på gavene til han, og det gjør det nok vanskeligere å finne gave- men det er jo egentlig litt smart da. Og så er det jo ikke prisen på gavene som betyr noe:)

Idag må jeg pakke, og så må vi hente leiebilen på flyplassen imorgen, og levere kaninen til venninna mi, som skal passe den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synseren

Håper du får en fin ferie! Skal bli spennende å høre hvordan du har hatt det når du kommer hjem.

Ha en fin uke :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, alle sammen! Så koselig at dere er innom mens jeg er borte:)

Er bare innom en liten tur selv jeg nå, siden jeg fikk låne mamma sin pc littegrann

Vi fikk gratis leiebil nedover, en veldig ny golf, som var kjempegod å kjøre! *veldig fornøyd*. Er så gøy å kjøre bil igjen! Har kjørt bilen min litt, men den er ikke helt bra for tida. For det første henger fortsatt støtfangeren på halv tolv etter kræsjet mitt når jeg var her i mai :rodme: Og for det andre så høres motoren veldig syk ut. Når bilen går på tomgang så har den veldig ujevnt turtall og veldig rar lyd ... Håper ikke altfor mange ser rart på meg når jeg kommer kjørende :ler:

Det med motoren skal vi vel ha den inn på verksted for, og støtfangeren skal visst søskenbarnet mitt fikse.

I tillegg fant jeg ut, etter at jeg har hatt problemer med radioen leeeeenge, at antenna mi er brukket. Jeg lurte veldig på hvordan jeg har fått til det- jeg har ikke gjort noe som kan ha forårsaket det. Men så fant jeg ut at mamma var den skyldige. Hun hadde tatt bilen i en vaskehall og vips, så var antenna brukket av vaskebørstene :ler: Godt det ikke er bare jeg som gjør slike ting! ;)

Så imorgen skal vi kjøpe ny antenne, så jeg kan høre på radio og synge mens jeg kjører :sjarmor:

Farmoren min er ikke helt frisk,men vi vet ikke hva som feiler henne, annet enn at hun er blodfattig. Dårlig hjerte har hun også, men tror ikke det er det denne gangen. Er veldig bekymret for henne... ikke vil hun til lege heller, men hun har gått med på å dra dit imorgen, for idag har hun bare sovet hele dagen ... skummelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

hei søta :) høres ut som om du har hatt noen koselige dager!

Synd å høre om farmora di :( skal krysse fingrene!! så vondt når familie feiler noe, og en ikke vet hva det er..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra at kjøreturen gikk greit. Alltid digg med ny bil  :sjarmor:

Leit å høre om din farmor. Håper det ordner seg!!

hei søta :) høres ut som om du har hatt noen koselige dager!

Synd å høre om farmora di :( skal krysse fingrene!! så vondt når familie feiler noe, og en ikke vet hva det er..

Heisann! Så koselig at dere stikker innom boka mi når jeg er bortreist:)

Kjempemorsomt med ny og super bil, jeg vil ha en slik en!!

Det går heldigvis bedre med farmoren min. Sannsynligvis var problemet kronisk magekatarr. I tillegg fant de rester av en nyresten som har ligget der i 50 år, men den var visst ikke til noe bry da:)

Hadde det kjempekoselig hos foreldrene mine, men godt å komme hjem- spesielt til senga vår! Merkelig det der, men det er visst senga jeg savner mest ... er vel fordi der har vi dobbeltdyne, så vi slipper å dra av hverandre dyna midt på natta og våkne av kulde :ler: og så er den bredere enn de fleste gjestesenger.

Prøver å bli sunnere jeg, og i dag har jeg faktisk gått tur! Tok på meg mine veeeldig fine :ironi: treningsklær og ipoden min på musikk med skikkelig futt i, og gikk meg en tur. Godt å få trent litt, skal prøve å fortsette med det:)

Har faktisk klart å holde meg unna cola også. Dvs, jeg har drukket cola den siste uken- men mye, mye, mye mindre enn jeg vanligvis gjør:) Og så drikker jeg mye vann, og litt saft. Jeg vil ha slik vannkjøler som de har på jobben! Men veldig godt med en mugge i kjøleskapet også da :)

Og så vil jeg ha biiiiiiiiiiiiiiiiil! :tristbla: Har lyst på en liten mini cooper. Hadde passet veldig godt med lille meg i en slik liten, søt bil ;) Forloveden er bilgal, så han vil gjeeerne ha en slik en ;) Men så var det den hersens parkeringsplassen da, eller mangel på sådan ... :(

Vel vel, det får bli etter bryllupet engang :)

Dagens middagsrett blir wok. Har kjøpt inn squash og aubergine, men er litt usikker på om de kan wokes ... :sjenert: Men jeg tror ialfall det går, så jeg skal prøve:) Stakkars forloveden får ikke kjøtt da, for jeg fant ikke strimlet svinekjøtt, eller noe annet jeg syntes passet. Jaja, han overlever uten kjøtt. Dessuten blir han jo som regel dårlig i magen av kjøtt. Han burde jo slutte han også, men det greier han nok aldri ... mannfolk ;)

Nå spiller jeg Jewel fra ipoden min til cdspilleren min, funker supert med Itrip. Digger Ipoden min! :sjarmor:

Snart Home and away! *løpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

nyrestein i 50 år?? wæææh!!! det er ganske lenge det.. heh.. godt at det går bedre iallefall :)

hihih, meg og to venninner prøver og å bli litt sunnere for tida... litt lett når en er flere, så skeier en ikke ut i butikkene, for da får man er strengt blikk :ler:

virker som om du har kontrollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyrestein i 50 år?? wæææh!!! det er ganske lenge det.. heh.. godt at det går bedre iallefall :)

hihih, meg og to venninner prøver og å bli litt sunnere for tida... litt lett når en er flere, så skeier en ikke ut i butikkene, for da får man er strengt blikk :ler:

virker som om du har kontrollen :)

Ja, veeeeldig lang tid! Heldigvis var den ikke til noe bry da :)

Så bra at dere prøver å bli sunnere! Er nok enklere når man er flere, ja:) Bestevenninna mi prøver også, hun har kuttet drastisk ned på røyken og hun spiser mye mindre sukker. Så vi er på en måte to om det:)

Jeg tror jeg har kontroll, iallfall enda :ler: Bruker alltid å gå lei etter en stund, og da slutter jeg å trene og begynner å drikke cola igjen ... Men, det skal ikke skje denne gangen!!!! Kan være utrolig sta når jeg vil ;)

--------------------------------------------------------------------------------------

Atter en dag hjemme uten å ha noe spesielt å gjøre. Har tenkt å ta meg en tur med ipoden min igjen senere idag. Og så skal jeg lage en suppe jeg ikke husker navnet på til middag. Er ensomt å være alene hjemme ... skulle ønske forloveden var her. Ikke har vi nok tv-kanaler heller :ler: Og så er det en slem flue som suser rundt her. Den gjorde det igår også, satte seg på foten min hele tida, ble nesten gaaaal jeg :frustrert:

Har registrert meg hos Aetat, stepstone og mange andre nå da- så nå håper jeg på en jobb innenfor interiøryrket i det minste. Jeg vet jeg må gjøre noe selv også, så jeg får vel gå rundt og høre på arkitektkontor og møbelforretninger en gang. Det er bare det at jeg har så lite lyst ... er sjenert :sjenert:

Dårlig gjort at forloveden jobber 09:00 til 19:00 ... ser han jo nesten ikke, og når han kommer hjem gjør vi ikke så mye sammen, annet enn å spise middag og se tv :( Men imorgen har han fri! Da skal vi til byen. Har mye vi skulle gjort i byen, blant annet gå innom flere vikarbyrå. Og så skal vi gjøre husarbeid, jippy! :ironi: og etterpå skal vi ut og spise for pengene vi fikk av farmoren og farfaren min:)

Jeg har så utrolig lyst på bil!!! :sur::sur::sur:

Fikk fatt i to parkeringsvakter igår, som jeg spurte om hvor vi kan parkere for fast månedspris. Siden vi bor midt i byen har vi selvsagt ikke soneparkering rett uten for døra, bare parkeringsplasser som koster 17 kroner timen :overrasket: Skikkelig blodpris! Men om vi vil kan vi parkere en bil i et parkeringshus som er kanskje 5 min unna, for 590kr måneden. Dyrt nok, ja ... og forloveden vil ikke la en bil stå ubevoktet så langt unna *sukk*. Eller vi kan stå 10-15min unna, men ikke under tak for 250,- i måneden. Det vil han jo heller ikke, så ... Æsj, jeg vet at han har rett, men jeg hater det!!! :sur:

Litt lyst til å prøve blodtypedietten jeg ... men da bør jeg helst kjøpe boka. Og så er alt det jeg liker bannlyst!! Det er så typisk, hvordan skal jeg greie meg uten tomat, sitrusfrukter, cola, smør (?!) og melkeprodukter?! Hmfr ... jeg er ikke engang helt sikker på om jeg tror på den dietten da :ler:

Nei, jeg får vel holde meg til å kutte ned på sukkeret og trene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Har registrert meg hos Aetat, stepstone og mange andre nå da- så nå håper jeg på en jobb innenfor interiøryrket i det minste. Jeg vet jeg må gjøre noe selv også, så jeg får vel gå rundt og høre på arkitektkontor og møbelforretninger en gang. Det er bare det at jeg har så lite lyst ... er sjenert :sjenert:

Jeg skjønner deg godt. Det føles veldig skummelt å skulle gå til potensielle arbeidsgivere for å "selge" deg selv. Jeg måtte ta meg selv i nakken før jeg kom i gang, men det var ingen ting å grue seg til. De fleste arbeidsgivere ser veldig positivt på folk som viser initiativ for å skaffe seg jobb. I verste fall får du beskjed om at de ikke har noen jobb til deg, og i beste fall får du jobb.

Har du først besøkt en arbeidsgiver, vil det være mye lettere å besøke andre. Stå på så får du jobb før du vet ord av det. Lykke til :klem:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Når en ikke har jobb eller studerer er det viktig å legge planer for dagen for å gi den innhold. Jeg pleier å strukturere dagene mine med det som må gjøres, samtidig som jeg legger inn ting jeg liker å gjøre. Jeg har hatt lett for å utsette gjøremål siden det kan gjøres i morgen. Men det har jeg sluttet med nå. Mens du venter på jobb foreslår jeg at du setter opp en liste over det som må gjøres og det du liker å gjøre. Du skal se at dagene går fort unna da!

Når det gjelder blodtypedietten så har jeg liten tro på den. Spis lite og ofte, og trim, det er det eneste som nytter tror jeg.

Håper du får en koselig helg :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Det føles veldig skummelt å skulle gå til potensielle arbeidsgivere for å "selge" deg selv. Jeg måtte ta meg selv i nakken før jeg kom i gang, men det var ingen ting å grue seg til. De fleste arbeidsgivere ser veldig positivt på folk som viser initiativ for å skaffe seg jobb. I verste fall får du beskjed om at de ikke har noen jobb til deg, og i beste fall får du jobb.

Har du først besøkt en arbeidsgiver, vil det være mye lettere å besøke andre. Stå på så får du jobb før du vet ord av det. Lykke til :klem:.

Godt noen forstår meg:) Huff, jeg gjorde noe tilsvarende når vi skulle få oss praksisjobb. Jeg syntes det var helt pyton, men merker klart at jeg vokser på det. Og så er det så morsomt når man endelig får et ja! :)

Skal se til å dra ut og spørre nå snart, men jeg har en lei tendens til å utsette det ... må nok bli til uken som kommer *tvinge seg selv*

Ha en fin helg! :klem:

Når en ikke har jobb eller studerer er det viktig å legge planer for dagen for å gi den innhold. Jeg pleier å strukturere dagene mine med det som må gjøres, samtidig som jeg legger inn ting jeg liker å gjøre. Jeg har hatt lett for å utsette gjøremål siden det kan gjøres i morgen. Men det har jeg sluttet med nå. Mens du venter på jobb foreslår jeg at du setter opp en liste over det som må gjøres og det du liker å gjøre. Du skal se at dagene går fort unna da!

Når det gjelder blodtypedietten så har jeg liten tro på den. Spis lite og ofte, og trim, det er det eneste som nytter tror jeg.

Håper du får en koselig helg :klem:!

Har merket at du har rett i det du sier, dagen blir veldig lett kjedelig og meningsløs når man ikke jobber eller studerer. Heldigvis har jeg faktisk vært flink denne uka:) Har besøkt venner, trent litt, lagd middag og gjort litt husarbeid. Og så må jeg innom noen flere vikarbyråer snart da ... hmfr!

Mange av disse diettene er nok humbug ja, men jeg er litt nysgjerrig likevel ... :sjenert: ei jeg vet om har prøvd, og mente det funka. Men det kan jo være snakk om placeboeffekten her også. Eller bare det at hun spiste sunnere når hun var på diett, og at det var det så hjalp:)

Ha en fin helg! :klem:

-------------------------------------------------------------------------------------

Endelig hadde forloveden og jeg en lørdag sammen! De fleste lørdager jobber han, og mange av de jobber jeg også, så det er sjeldent vi får nyte en lørdagsformiddag sammen. Men idag var vi i byen, spiste is, gikk i butikker og koste oss:)

Får svimmelhetsanfall for tida, veldig ubehagelig. Plutselig føles det som det går helt rundt for meg, at jeg står på hodet eller noe. Sikkert et-eller-annet som jeg mangler. Tar jo jerntabletter da, multivitaminer og tran. Hm ... litt bekymret, og så er det så ubehagelig :(

Leilighetene bortenfor oss som skulle være ferdig i august/september ser ikke særlig ferdige ut... typisk! Håper de blir ferdige snart, så vi får kaaaabeeel-tv!! :hoppe: Tror egentlig ikke på at vi får det før vi får det jeg... *naturlig skeptiker*

Farmoren min hadde bursdag igår, så jeg måtte ringe og gratulere henne. Det var kjempekoselig å snakke med henne, det er det jo alltid, og hun er så blid og positiv. Rart det der, men farmor er nesten alltid blid og positiv- det er så koselig :)

Hmfr, foten min sover... Ubehagelig!:(

Ha en fin helg, alle som gidder å komme innom her ;)

Endret av Teria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg bør skrive litt her også ... styrer med mye annet for tida, selv om jeg er arbeidsledig og egentlig ikke har så mye å styre med ... hehe

Jeg har søkt på én jobb nå da:) Det var visst mange andre søknader, og siden jeg ikke har butikkerfaring får jeg den sikkert ikke, men jeg har i det minste søkt:)

Nå en eller annen dag tenker jeg jeg skal gå innom alle interiørbutikker i byen med en cv og si at jeg trenger jobb. Håper det hjelper, og håper ikke folk synes jeg er rar ... :sjenert:

Veldig mange flere interiørbutikker her enn jeg trodde når jeg sjekket gulesider. Mange steder å gå innom iallfall, og dermed større sjanse:)

Herregudh som jeg klør inni øret da!! :frustrert:

Idag begynte forlovden på jobb klokka 15:00. Det var veldig herlig å kunne ligge lenge, spise frokost sammen og bare slappe av en stund:) Dessuten var det herlig at han bare var 4timerp å jobb:) Skulle ønske han hadde slike vakter oftere.

Jeg klarer fortsatt å holde meg noenlunde sunn:) Forrige uke drakk jeg bare 3 glass cola! :sjokkert: Men på søndagen var vi i Sverige en tur, og da kjøpte vi litt godteri da... så nå blir det bittelitt godteri en stund framover ... :sjenert: Men jeg drikker fortsatt mye vann da, og spiser middag så og si hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å oppdatere meg litt på hvordan du har det om dagen :)

Håper det ordner seg med jobb til deg. De fleste arbeidsgivere ser nok veldig positivt på det at man kommer og forhører seg om jobb. Det viser at du er interessert, så Stå på :)

Håper du får en koselig dag i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å oppdatere meg litt på hvordan du har det om dagen :)

Håper det ordner seg med jobb til deg. De fleste arbeidsgivere ser nok veldig positivt på det at man kommer og forhører seg om jobb. Det viser at du er interessert, så Stå på :)

Håper du får en koselig dag i dag :klem:

Det ordner seg nok:) Jeg er bare flink til å utsette ting jeg ikke har så veldig lyst til å gjøre ... :geipe: Men skal gjøre det nå, veldig snart, I promise! ;)

Håper du har rett, men det tror jeg jo du har:)

Er bare redd for at folk synes jeg er rar eller noe når jeg går rundt med cv-er...

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest synseren

Du blir ikke sett rart på om du går rundt med CV'er. En arbeidsgiver vil bare synes det er positivt.

Høres kjekt ut å skulle jobbe med interiør. Kunne tenkt meg å studere noe sånt selv.

Ha en fin dag, Teria :klem:!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er kjempe flink å være sunn jeg. Masse gode turer og. Flink jente ;)

Håper det blir bil og jobb på deg snart !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke sett rart på om du går rundt med CV'er. En arbeidsgiver vil bare synes det er positivt.

Høres kjekt ut å skulle jobbe med interiør. Kunne tenkt meg å studere noe sånt selv.

Ha en fin dag, Teria :klem:!

Håper de potensielle arbeidsgiverene tenker slik også!:) Er nemlig litt redd cv-en min havner rett i søpla hos de, men jeg er bare litt for negativ... og sjenert :sjenert:

Det er en interessant bransje, men kanskje ikke så lett å få jobb (?). Skal iallfall prøve mitt beste!:)

God natt! :klem:

Synes du er kjempe flink å være sunn jeg. Masse gode turer og. Flink jente ;)

Håper det blir bil og jobb på deg snart !!!

Hei hei:)

Takk for det! For tida har jeg faktisk nesten ikke lyst på cola heller, tror jeg må være syk ;)

Bil blir det nok ikke før vi eventuelt flytter ... eller om vi finner ut at vi har nok penger. Er rådyrt å parkere her når man ikke har garasje eller egen parkeringsplass :tristbla:

Jobb, ja, jeg prøver mitt beste!:) Eller, jeg skal snart prøve mitt beste *treg*

God natt! :klem:

-------------------------------------------------------------------------------------

Nå er vi nettopp tilbake fra kinoen. Vi så Miami Vice, og syntes det var en helt ok film. Lå i armkroken til forloveden for det meste, kjempekoselig:) Jeg fikk med meg filmen likevel, altså ;)

Idag har jeg prøvd å lage blomkålsuppe. Til tross for at jeg er litt klønete og ikke såå flink til å time ting :ler: så ble den god! Tilogmed forlovden syntes det *fornøyd*. Jeg syntes selv at konsistensen ble litt for tynn, men skal spørre mamma nestegang jeg snakker med henne hva jeg kan gjøre med det. Igår hadde vi laksefileter, nam nam! :sikle:

Imorgen blir det ikke noe ferdiglagd måltid til forloveden når han kommer hjem fra jobb, for jeg ble bedt på taco, snacks og filmkveld til noen fra klassen min ifjor :-D

Kjempekoselig å bli bedt med på slike ting! :hoppe:

Stakkars forlovden må høre på musikk nå, fordi den nye pumpa til fiskene mine bråker så mye :ler: Tåler litt lite, gjør han, selv om jeg må innrømme at den bråker litt. Men det plager ikke meg da. Men, jenter kan jo gjøre flere ting på en gang, det kan ikke gutter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hei :)

hehe, ikke lett med menn som ikke liker vannpumper :ler:

så du har tenkt å begynne på blodtypedietten? minnet meg på at jeg fikk ei bok om det av eksen min, for jeg var alltid så på hugget etter måter å slanke meg på...

hehe, tror jeg fikk lest ei side eller to... :sjenert:

du må si fra om du hører noe om jobb eller noe! krysser fingrene for deg jeg :D vet hvor kjipt det er å bare gå og sløve hele dagen, blir dritlei til slutt... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...