Gjest Angry Man Skrevet 26. oktober 2023 #61 Del Skrevet 26. oktober 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Javel? Alle jeg kjenner har vært yngre enn det. Tror faktisk ikke jeg kjenner noen som fikk barn etter 25. Anonymkode: bff6c...94e Kvinner mellom 25 og 39 år utgjør 86.7% av fødsler i norge. Kvinner mellom 30-39 år utgjør 52% av fødsler. Det du beskriver høres bare rart ut. Det representerer ikke samfunnet i det hele tatt. Enten så lever du et merkelig sted/kjenner merkelige mennesker eller så lyver du. Uansett er dine subjektive opplevelser av ingen interesse i denne sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #62 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg fikk siste som 37-åring, og det var for gammelt. Nå som barna har blitt eldre, har vi ikke samme overskudd til yngste, som vi hadde til de eldste. også noe å tenke på at min overgangsalder blir samtidig som yngstes pupertet… Anonymkode: 89e69...b12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #63 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Sykt. Min mor var 20 da hun fikk meg (førstefødt) og 24 da hun fikk den siste, og det vil jeg si er perfekt alder. Da kan man ha et godt forhold som voksne mennesker og finne på morsomme ting sammen, og ikke bruke en masse tid på å besøke en dement mor på gamlehjem. Anonymkode: bff6c...94e Man må da (mest sannsynlig) ikke besøke en dement mor på gamlehjem om moren er 37 år når hun får deg heller. Det var mamma, så da jeg var 20 var hun 57. Godt voksen, helt klart, men ingen pleiepasient på noen måte. Nå når jeg er i midten av 30 årene begynner hun virkelig å kjenne alderen på kroppen, og er sykere enn mange på sin alder, men hun bor likevel hjemme, og gir meg ikke noe ekstra jobb - jeg blir fortsatt invitert hjem på middag og tv kveld, og vi går turer sammen og kan dra og shoppe eller på hytta. Jeg ser ikke helt ulempen med alderen, annet enn at hun ikke lever til jeg blir gammel selv. Men det har man uansett aldri garanti for, og fordelen er at hun rakk å leve i mange år før hun fikk meg, og alltid har tid til meg også etter jeg flyttet ut. Anonymkode: 04b9d...838 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #64 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor så mamge sier at de følte seg gamle når de fikk barn i 30 årene. Det er absolutt ikke gammelt. Jeg fikk barn når jeg var 18, 21 og 32 år, og jeg vil si at siste gangen var absolutt beste alder å få barn. Greit at folk ønsker forskjellige ting, men å si at for eksempel en på 35 år er for gammelt synes jeg er rart. Anonymkode: a5147...b91 Kan være hvordan de blir behandlet av de rundt seg? Noen har kanskje en personlighet som har trekk hvor de føler seg veldig gamle? Tilfeldige kroppslige plager oppsto i 30 årene? Anonymkode: 74195...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #65 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sykt. Min mor var 20 da hun fikk meg (førstefødt) og 24 da hun fikk den siste, og det vil jeg si er perfekt alder. Da kan man ha et godt forhold som voksne mennesker og finne på morsomme ting sammen, og ikke bruke en masse tid på å besøke en dement mor på gamlehjem. Anonymkode: bff6c...94e Dersom jeg hadde fått et par-tre barn innen jeg var 24, hadde jeg måtte se langt etter doktorgraden min, de spennende jobbene mine og alle de flotte menneskene jeg har blitt kjent med gjennom jobb og reiser, men det er jo en smakssak hvordan man vil prioritere. Jeg fikk alle mine barn etter fylte 30, jeg synes egentlig det er perfekt. Anonymkode: 6d62f...a26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #66 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med besteforeldre? Er det ingen som tenker at barna skal ha noen når de blir eldre?? Anonymkode: 62389...75f Alle har ikke luksusen å bare få barn når de vil. Jeg kan ta meg selv som eksempel. Tok tid å finne mannen min. Når jeg ble 30 år ble jeg syk. Er nå 34. Hadde jeg vært frisk ville jeg prøvd å få barn for 3 år siden, men nå vet jeg ikke om jeg engang blir frisk nok noen gang, om det da er for sent eller ikke. Det gjør veldig vondt. Det er en skikkelig luksus å kunne bestemme "nå vil jeg ha barn", og så få barna du vil ha. Jeg er misunnelig. Jeg er misunnelig på alle som har bedre helse enn meg da, men viser det såklart ikke. Anonymkode: 76782...80f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 26. oktober 2023 #67 Del Skrevet 26. oktober 2023 Vet ikke jeg. 60ish? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #68 Del Skrevet 26. oktober 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hvorfor så mamge sier at de følte seg gamle når de fikk barn i 30 årene. Det er absolutt ikke gammelt. Jeg fikk barn når jeg var 18, 21 og 32 år, og jeg vil si at siste gangen var absolutt beste alder å få barn. Greit at folk ønsker forskjellige ting, men å si at for eksempel en på 35 år er for gammelt synes jeg er rart. Anonymkode: a5147...b91 Jeg lurer litt på om det kan handle om at folk får siste av mange tette etter at de har bikket 30. Jeg har lest ganske mange innlegg opp igjennom av typen "fikk barn som 25, 27, 31 og 34-åring. Jeg var så sliten da siste kom til verden at jeg ikke klarte å følge skikkelig opp". Da tenker jeg det har med å gjøre at det er slitsomt å ha små barn, og det er slitsomt å ha mange små barn, i tillegg til at det er slitsomt å bære frem og føde. Jeg er 36 og førstegangsgravid, og jeg er mindre sliten både i kropp og sjel nå enn da jeg var uetablert og usikker på fremtiden i 20-årene. Dette sier jeg ikke for å rakke ned på yngre mødre. Folk "lander" i livet og blir klar til ulik tid, og man blir sliten av barn. Anonymkode: 6d427...700 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 26. oktober 2023 #69 Del Skrevet 26. oktober 2023 For dere som sier 30 eller 35. Tenk på at det kanskje sitter prøvende her og nå føler det er for sent. Ta den vurderingen før dere faktisk taster iveg, 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #70 Del Skrevet 26. oktober 2023 Etter 35 år. Anonymkode: c4c7b...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 26. oktober 2023 #71 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg følte meg for gammel for et til barn da jeg bikket 30 år. Anonymkode: 43f83...d9d 🙄🙄🙄🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #72 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er derfor jeg lurer, det er et ekstremt stort valg en ikke kan angre på. Er veldig klar over virkeligheten. Det er ikke en hundevalp følelse, men mors følelse, vil beskytte dem, ta vare på dem. Liker spørsmål delen av livet med barn. Det er rutinene og den ekstreme redselen for at det skal skje dem noe jeg er redd kommer til å bli vanskelig og ønsker ikke feile dem. Har ingen problemer med livslange relajsoner, men har ikke funnet en mann jeg ønsker å få barn med, som jeg elsker som kjereste. Men har heller ikke lett så alvorlig hardt for å være ærlig. Bruker for mye tid på å tenke, for lite på å gjøre. Tror det blir nei til barn, men det er den tvilen og den lille sorgen og rare lengselen etter å ta vare på noen. Anonymkode: 74195...c14 Jeg var mer redd for å angre på valget ved å få barn enn å la være. Å la være går bare utover meg, ett annet feil valg ville gått ut over en uskyldig unge. Anonymkode: 2685c...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #73 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var mer redd for å angre på valget ved å få barn enn å la være. Å la være går bare utover meg, ett annet feil valg ville gått ut over en uskyldig unge. Anonymkode: 2685c...6a2 Ser det ut som jeg ikke vet det? Føler du presser meg til å ikke få barn fordi du ikke vil ha det. Anonymkode: 74195...c14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 26. oktober 2023 #74 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mange mener man er for gammel i 40 årene. Leste her inne om ei som var uplanlagt gravid og 39, fikk svar om at det blir flaut for barnet med så gammel mot. Man burde heller ikke være for ung, mye fordommer mot unge mødre også. Så hvilken alder er det passende å få barn tenker dere? Anonymkode: 94ddc...e95 Vet om en dame på 46 som går gravid nå. Hun er tydeligvis ikke for gammel. Min bestemor fikk også sitt siste barn som 46-åring. For menn er det ingen grense, såfremt det biologiske er i orden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissKatt Skrevet 26. oktober 2023 #75 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg mener: ingen alder, så lenge det skjer naturlig. Er man 41 og blir gravid uten problemer, så "vil" naturen det, og det er greit. Hvis man derimot er i 40-årene og må bruke veldig mye penger og tid (prøverør, spontanaborter +++) på å bli gravid, og uten å lykkes, så er man for gammel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #76 Del Skrevet 26. oktober 2023 Tenker 45 for begge kjønn. Jeg har ikke fått barn enda og håper jeg rekker å få to stk før jeg er 40. Altså har jeg 5 år på meg. 😛 Anonymkode: 93b4c...5c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 26. oktober 2023 #77 Del Skrevet 26. oktober 2023 Urwa skrev (18 minutter siden): 🙄🙄🙄🙄 Jeg tenker at de som mener det må tilhøre en annen generasjon. Har hørt kvinnelige kolleger på 55-60 år som har sagt det er sent med første barn hvis man er 30. De fikk selv barn når de var i tidlig 20-årene. Men det var på 80-tallet og det er helt andre tider enn i dag. På den tiden gikk mange rett ut i jobb etter videregående, og det var mer akseptert at kvinner var husmødre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 26. oktober 2023 #78 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker 45 for begge kjønn. Jeg har ikke fått barn enda og håper jeg rekker å få to stk før jeg er 40. Altså har jeg 5 år på meg. 😛 Anonymkode: 93b4c...5c0 Selv for menn som kanskje kan få barn livet ut? Ville du sagt dette rett ut til den søte 7-åringen som har en pappa på 60? "Du burde ikke vært født". Jeg ser mange eldre fedre med små barn, og alle barna er funksjonsfriske og helt normale. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #79 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ser det ut som jeg ikke vet det? Føler du presser meg til å ikke få barn fordi du ikke vil ha det. Anonymkode: 74195...c14 Du tuller nå? Jeg, som anonym på nett kan vel ikke presse deg til noe som helst? Anonymkode: 2685c...6a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #80 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykt. Min mor var 20 da hun fikk meg (førstefødt) og 24 da hun fikk den siste, og det vil jeg si er perfekt alder. Da kan man ha et godt forhold som voksne mennesker og finne på morsomme ting sammen, og ikke bruke en masse tid på å besøke en dement mor på gamlehjem. Anonymkode: bff6c...94e 20 åringer i dag vet jo ikke hvilket kjønn de er en gang. Tror neppe de fleste i den alderen hadde taklet et barn. 20 år i dag er som 13 år på 80 tallet. Anonymkode: 1080c...6ee 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå