Gå til innhold

.

Eplepai1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånne saker får meg til å ønske å sy inn i jakkene til mine barn sporingsenheter når vi er på tur i skogen ... :(

Nå har det gått altfor lang tid ... Det er 2 kalde netter ute. Jeg håper virkelig han er trygg.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det endel om arbeidet de gjør

De får stadig inn flere hunder-  uthvilte det er bra. 

Innsatsleder Vollen fortalte at området de leter i er omtrent 13 kvadratkilometer stort.

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/P4JAPR/leter-etter-sjuaaring-i-ekstremt-krevende-terreng

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mange sikkert ikke er enig, så ville jeg også i denne saken ha kontaktet ulike medium/klarsynte. Jeg ville benyttet meg av alt, bare for å ha sjekket det ut. Noen ganger kan klarsynte få treff. Det kan være gutten har kommet mye lenger enn de tror.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har beskrevet klærne, husker ikke hva de sa, men at han blant annet hadde en caps på seg. Og blå bukse..?

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (4 minutter siden):

De har beskrevet klærne, husker ikke hva de sa, men at han blant annet hadde en caps på seg. Og blå bukse..?

Ja og grønn jakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frykter at de leter på feil sted og at de senere finner han like utenfor søkefeltet eller noe. Men tiden går. Hvor lenge kan ett barn greie seg under slike omstendigheter da? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se hvor bra de står på alle sammen. Å endelig se at politi og søkeledelse tar i bruk så mange redningshunder, ulike mannskap, frivillige, droner og flere helikoptre. Ikke bare fra lokalt men også fra hele landet flys ressurser inn. 

Godt! 💙 Så da holder vi motet oppe, og sender gode tanker om at dette går bra! Håper de fortsetter med lik styrke med ressurser og ideer for flere måter å søke.

Kanskje de også kunne brukt/laget en app for å fått søk av grupper i tilgrensende områder de tror det er mer usannsynlig at gutten er i og de ikke kan prioritere som søkeområde, hvor frivillige kan bevege seg kun innenfor avgrensede områder de får som søkeområde og de logges og de får varsel på appen om de er utenfor. 

https://www.nrk.no/sorlandet/leteaksjon-etter-savnet-sjuaring-i-lindesnes_-_-folk-vil-ikke-ga-hjem-1.16598652

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (41 minutter siden):

Turbukse, grønn jakke og caps. Jeg håper capsen hadde ørevarmere, for det var veldig kald vind denne dagen. Barnet her skulle også på tur denne dagen, en kort en, og jeg sendte likevel med ekstra varm jakke, lue og hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

keops skrev (11 timer siden):

Leste tidligere at hvis området blir for fullt av mennesker vil det ødelegge for søk med varmesøkende droner.

Snublefot62 skrev (11 timer siden):

Fordi det kan gjøre jobben umulig for politiet/søksleder.

Blizz1 skrev (11 timer siden):

Skal barn ut å lete i bratt terreng tenker du?

Loboto skrev (11 timer siden):

Da mister man fordelen ved hundepatrulje.  Kan ikke brukes hund når folk trør rundt i saksområdet. 

Flere vil skade seg da de mangler erfaring og opplæring,  dette vil forsinke søket. 

Det vil søkes i feil områder fordi utrente i sæk ikke klarer å holde seg i ditt saksområde og da er plutselig store deler av området som er merket ferdig søkt, kanskje ikke gjennomsøkt overhodet.  

Forstår det. Antar at om de trengte flere, så hadde de bedt om det, og da tenkte jeg fra 15-ish godt kunne tatt noen timers gåtur. Selvfølgelig ikke i farlig terreng.  Jeg vet ikke hvor store områder det er snakk om, men regner med at de har nok folk. 

Dette er helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanvittig mange som er engasjert i søk at det er satt opp buss fra Vigeland til stedet. Det er tjåka fullt av parkerte biler på friområder, langs veier og det som er. Det var slik i går og enda mere i dag. GE Healtcare, hjørnesteinsbedriften, oppfordrer alle ansatte å ta seg fri for å lete. På andre bedrifter er 5 av 20 ansatte på søk, andre drar ut etter arbeidstid. I tillegg er det mange som kommer fra Lyngdal der gutten hadde bosted.

Det er virkelig rørende å se hvor engasjerte folk er.

For interesserte så er det Konrad Grimestad som via fb oppdaterer og organiserer frivillige.

• Liker 8
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er rart at de ikke har funnet han, er det ikke rart. Naturen kan være din beste venn og din største fiende på sekunder. Jeg har selv gått meg vill i ganske åpent landskap fordi jeg mistet stien da jeg skulle krysse berg i skumringen. Hadde ikke sjans til å finne tilbake til den og måtte ta meg ned via skrent og fant tilbake til en vei siden jeg hadde god nok oversikt fra høyde og kunne orientere meg. Jeg vil betegne meg selv som ganske turvant. Et barn i tett og uforutsigbar skog vil ikke klare å gjøre vurderinger på skrent/myr el, eller kan ha søkt ly som gjør at han ikke fanges opp av kamera og øyne. Det er sikkert utfordrende for hundene og med så massivt letemannskap.

Vi får bare håpe at de i hvertfall finner han, og selvsagt i live. Jeg håper og tror at det fremdeles kan være håp om en lykkelig slutt i alle fall ut denne dagen 🤞❤️

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet selv med mine barn i samme alder, at selv om de vet at de skal holde seg innen vår synsvidde, så hender det jo at de glemmer seg og traller avgårde. Og da går det fort at de har et greit forsprang. 

Man løper jo ikke etter som forskremte foreldre, og tenker at nå detter de ned en skrent, nå kommer det bjørn og ulv osv. Man er ikke dårlige foreldre om man har et lite slack. Så lenge det ikke er veldig risikobundet selvfølgelig. Det er heller en del av det å gjøre barna mer selvstendig. Uheldigvis KAN det skje ting, som her..

• Liker 14
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at både VG og Dagbladet har lagt ut flere bilder av terrenget, det ser verre ut enn jeg trodde. Tett med kratt og skog, bratte skrenter osv. Må være en fryktelig vanskelig leteaksjon så all ære til de som leter 🌸 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fremdeles et håp om at han har funnet en avsidesliggende hytte, en de har glemt å sjekke og at de finner han der i god behold 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å analysere hvorvidt det ble tatt kontakt med politi for tidlig eller sent er helt meningsløst å spekulere i mens aksjonen fortsatt pågår og vi ikke har snøring på nøyaktig hendelsesforløp. I tillegg biter jeg meg merke i at tidspunktene som blir oppgitt i media ikke er nøyaktige. Hvis du oppdager at barnet ditt er borte i marka er instinktet ofte at man begynner å lete med en gang, man ser ikke nødvendigvis på klokka og noterer tidspunktet. 

I tillegg vet vi ikke om det er andre faktorer med. Det kan være misforståelser involvert der de voksne har delt seg og trodd at barnet var med den andre, eller at det har skjedd noe annet som har skapt en distraksjon osv. Skal ikke spekulere i det, men poenget er at vi ikke vet nøyaktig hendelsesforløp. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (1 minutt siden):

Har fremdeles et håp om at han har funnet en avsidesliggende hytte, en de har glemt å sjekke og at de finner han der i god behold 🤞 

Jeg håper og det 😔😔😔

Men…jeg tenker at et barn som eventuelt er sur/frustrert og kanskje eventuelt stikker av mister tålmodigheten og blir nok redd selv etter noen timer.

Så jeg bare synes det er vanskelig etter så lang tid at han skal være i helt fint behold ved å ha søkt ly/gjemt seg….jeg HÅPER jo det, men.

Om det er vann i området er det vel naturlig å sende dykketeam raskt? 

Vet ikke hvor mange fylker de bruker nå fra Røde Kors - men jeg håper de sender raskt sine beste fra hele landet på større utvidede søk og flere helikoptere 🙏🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Jeg håper og det 😔😔😔

Men…jeg tenker at et barn som eventuelt er sur/frustrert og kanskje eventuelt stikker av mister tålmodigheten og blir nok redd selv etter noen timer.

Dagbladet skriver:
Søket er krevende. Det yrer og blåser - og det er vått og delvis tåkete i skogen.

Gutt (7) savnet: - 400 frivillige i desperat jakt (dagbladet.no)

Dette gir meg faktisk håp mtp. en hytte. At han befinner seg inne. Har prøvd å gå ut, men liker ikke det sure været og er distrahert siden han har funnet både mat og drikke + underholdning (f.eks. Playstation, tegneserier og slikt)... Håper, håper og håper at jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...