Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2024


Julie97

Anbefalte innlegg

@Anonymous11 så gøy 👏🥳 Jeg har kjent på små, vage bevegelser de siste ukene også, men nå i uke 19 begynner det virkelig å bli ordentlig liv her i gården og 😅 I går var det såpass at jeg nesten lurte på om man kunne kjenne det på utsiden. Det er virkelig alt for tidlig for det altså, men det er deilig å kjenne liv og vite at det er det man kjenner😍 Jeg går inn i uke 20 i morgen, så det blir nok mye liv og røre fremover tipper jeg 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Anonymous11 

så koselig ❤️ 

Jeg var hos jordmor i dag og skulle få lytte på fosteret. Dessverre greide hun ikke å finne lyd i dag, og er derfor satt opp til en sjekk på sykehuset. 
Kjenner jeg er livredd og bekymret, selv  om jeg ser at det er nokså vanlig at det kan være vanskelig å finne hjertelyden på denne tiden.
 mener jo også bestemt å ha kjent liv de siste dagene, men jeg er likevel fra meg av bekymring nå.. 💔 Dessverre har jeg jo også opplevd å  miste sent i svangerskapet før (uke 15), så dette er virkelig ikke hyggelig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, @Parv, det der var ikke noe hyggelig💔 Vet du når du får time til sjekk?

Du får tviholde på at du kjenner liv, og at det tross alt er mye mer vanlig at alt går som det skal når man har kommet såpass langt i graviditeten. Så vet jeg at du har erfaring med at det kan gå galt relativt sent, men husk at det er fortsatt er langt mer vanlig at alt er bra❤ Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta 

Takk ❤️

Jeg får komme inn på føde. nå i kveld, men har et stykke å reise, så er på vei dit nå.

Prøver å tenke positivt, men innerst inne forbereder man seg også på det verste. Sannsynligheten for å bli truffet av lynet to ganger er ikke så stor, men det kan skje..  

Har hørt historier der jordmødre bare sier det er «normalt» at de ikke finner lyd, og ber den gravide komme tilbake senere, så jeg er veldig glad gor å ha en jordmor som er opptatt av å få svar så fort som mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv veldig godt å høre at du blir godt ivaretatt. Og veldig bra at du slipper å vente på å få noen svar. Ønsker deg masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til @parv ❤️krydder fingrene for deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud @Parv, så utrolig skummelt! 😔 Håper det rett og slett bare er at jordmor ikke greide å finne lyd, og at alt er i den skjønneste orden ❤️
Men skjønner selvfølgelig at sånt som dette setter en støkk, og er glad for å høre at du allerede er på vei inn for å få sjekket grundigere. Personlig har det aldri falt meg inn at man kanskje kan oppleve ultralyder hvor man ikke finner hjertelyd, men så utrolig skremmende det må være - og spesielt når du har de erfaringene du har fra før av. 💔
Holder fast ved at det må ha vært bevegelse du kjenner og sender mange varme tanker deres vei. 🥰 Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre endte vår reise her 💔 

Var inne til UL på føden i går kveld og fikk verst tenkelige beskjed. Hjertet til babyen vår har sluttet å slå i løpet av julen. 🥀👼🏻

Fikk en ekkel følelse da min svært erfarne jordmor verken fikk gode bilder på ultralydapparat eller fant hjertelyd på doppler… 

Det føles fryktelig urettferdig og vondt, og selv om jeg innerst inne forberedte meg på det verste er sjokket og sorgen enorm. Det føles som å bli truffet av et tog. 

Sannsynligvis er ikke dette noe som er «helt tilfeldig» da jeg har et avvik på livmor som KAN medføre komplikasjoner. Det er veldig viktig for meg og påpeke at dette IKKE er noe mange opplever. Jeg har bare vært fryktelig fryktelig uheldig. Vi vet selvsagt ikke om vi får noen svar, men at dette skal skje to ganger føles veldig usannsynlig.  Det er med andre ord ikke noe man skal være nødt til å bekymre seg over når man har kommet så langt som dette.. 

Tusen takk for samholdet og alt dere i denne tråden har delt. ❤️  Dere har vært gull verdt i både oppturer og nedturer, og jeg gleder meg genuint på deres vegne og er sikre på at dere blir fantastiske mammaer alle sammen ❤️❤️❤️ 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv💔💔  så utrolig trist å lese 😢 livet kan være så sykt urettferdig! ta godt vare på deg selv i tiden fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Parv kjære  kjære deg💔 Ord blir fattige. Ta godt vare på hverandre i denne vanskelige tiden❤️‍🩹 

Det er ufattelig rørende, den omsorgen du viser oss i innlegget ditt, når det egentlig er vi som skulle kunnet vært der for deg. Uten å kjenne deg, så tror jeg at du er et veldig, veldig fint menneske.

Stor klem fra meg❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Parv, så utrolig vondt å høre. 🥺💔

Det hjelper jo ingenting, men skulle ønske jeg kunne fått gitt deg en skikkelig god klem akkurat nå. Som @Bovina sancta også skriver, er jeg overbevist om at du må være et skikkelig fint menneske og jeg ønsker dere alt godt. Ta vare på hverandre i den tunge tiden. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord, alle sammen ❤️ setter stor pris på all omsorg. 
 

Vi har hatt en fryktelig lang dag på sykehuset med prosessen med å få den lille skatten vår ut. 
 

Tross at det både har vært vondt psykisk, fysisk og generelt en grusom situasjon og stå i, sitter vi igjen med en følelse av at babyen vår fikk en fin og verdig fødsel. Selv om det ble så alt for tidlig og alt for stille 💔 

Jeg fikk tatt et skikkelig farvel med en bitte liten gutt, og kjenner meg heldig for at jeg fikk sjansen til det oppi alt det vonde. Han var så fin 👼🏻💔 

 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parv skrev (På 5.1.2024 den 14.39):

Dessverre endte vår reise her 💔 

Var inne til UL på føden i går kveld og fikk verst tenkelige beskjed. Hjertet til babyen vår har sluttet å slå i løpet av julen. 🥀👼🏻

Fikk en ekkel følelse da min svært erfarne jordmor verken fikk gode bilder på ultralydapparat eller fant hjertelyd på doppler… 

Det føles fryktelig urettferdig og vondt, og selv om jeg innerst inne forberedte meg på det verste er sjokket og sorgen enorm. Det føles som å bli truffet av et tog. 

Sannsynligvis er ikke dette noe som er «helt tilfeldig» da jeg har et avvik på livmor som KAN medføre komplikasjoner. Det er veldig viktig for meg og påpeke at dette IKKE er noe mange opplever. Jeg har bare vært fryktelig fryktelig uheldig. Vi vet selvsagt ikke om vi får noen svar, men at dette skal skje to ganger føles veldig usannsynlig.  Det er med andre ord ikke noe man skal være nødt til å bekymre seg over når man har kommet så langt som dette.. 

Tusen takk for samholdet og alt dere i denne tråden har delt. ❤️  Dere har vært gull verdt i både oppturer og nedturer, og jeg gleder meg genuint på deres vegne og er sikre på at dere blir fantastiske mammaer alle sammen ❤️❤️❤️ 

Huff, så forferdelig trist lesing😢💔💔 tenker skikkelig på deg!! Håper dere tar godt vare på hverandre oppi det hele❤️‍🩹 du virker utrolig sterk, bare det at du klarer å tenke på andre oppi dette her sier mye❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (På 5.1.2024 den 14.39):

Dessverre endte vår reise her 💔 

Var inne til UL på føden i går kveld og fikk verst tenkelige beskjed. Hjertet til babyen vår har sluttet å slå i løpet av julen. 🥀👼🏻

Fikk en ekkel følelse da min svært erfarne jordmor verken fikk gode bilder på ultralydapparat eller fant hjertelyd på doppler… 

Det føles fryktelig urettferdig og vondt, og selv om jeg innerst inne forberedte meg på det verste er sjokket og sorgen enorm. Det føles som å bli truffet av et tog. 

Sannsynligvis er ikke dette noe som er «helt tilfeldig» da jeg har et avvik på livmor som KAN medføre komplikasjoner. Det er veldig viktig for meg og påpeke at dette IKKE er noe mange opplever. Jeg har bare vært fryktelig fryktelig uheldig. Vi vet selvsagt ikke om vi får noen svar, men at dette skal skje to ganger føles veldig usannsynlig.  Det er med andre ord ikke noe man skal være nødt til å bekymre seg over når man har kommet så langt som dette.. 

Tusen takk for samholdet og alt dere i denne tråden har delt. ❤️  Dere har vært gull verdt i både oppturer og nedturer, og jeg gleder meg genuint på deres vegne og er sikre på at dere blir fantastiske mammaer alle sammen ❤️❤️❤️ 

Så utrolig trist å høre 🙁 sender deg mange digitale klemmer for alt det er verdt ❤️ ta vare på deg selv i tiden fremover

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som begynner å føle at dette er fysisk tungt?  Jeg føler det er ALT for tidlig at det føles så tungt allerede nå🙈 Føler jeg har sånne eksplosive vekstspurter, og i dag morges strammet skinnet på magen skikkelig IGJEN! Det å sette seg opp er jo allerede som å ta en sit-up med et 7 kg-lodd på magen😵‍💫 Kan hende det handler om at jeg i utgangspunktet er noe spinkel, selv om jeg trodde jeg skulle ha en helt grei muskelmasse. Har lagt på meg 7 kg, og så å si alt ligger på babykulen. Jordmor sier jeg ligger an til å legge på meg 15 - 20 kg i denne hastigheten, som visstnok er midt i blinken for tvillinger, men jeg bare tenker stille at.. hvordan skal dette gå 😅😶‍🌫️

Er forresten også ordentlig sliten og energiløs. Har begynt å bli kvalm igjen, noe jordmor sier kan skje om man bare blir sliten nok. Venter på den "energoboosten" det står over alt at man får i 2. trimester. Begynner å tro at den er en myte. 

Endret av Bovina sancta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på det samme @Bovina sancta, og jeg har kun en i magen 😅🫣 

Den andre trimesters energiboosten venter jeg på også 😅 den dukket aldri opp når jeg var gravid sist 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Fioritura godt vi er flere! Jeg går nemlig rundt og føler meg som en gravid-diva om dagen. Man skal jo egentlig oppdage sine hemmelige energilagre nå, og få gjort alt man ikke fikk gjort i 1. trimester😅 I tillegg skal man visst drive med "nesting" og det er ikke måte på. I stedet sitter jeg i sofaen og okker, og lager lyder når jeg reiser meg (mener jo ikke å gjøre det, de lydene bare kommer)😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en del ekstra fra før av, men den tyngdefølelsen er omtrent den samme som den har vært siden jeg oppdaget at jeg var gravid. Bare en sånn sær, tung følelse i nedre del av magen. 
Det jeg derimot har lagt merke til, er at kontakten med magemusklene bare blir dårligere og dårligere. Er nok bare et tidsspørsmål før det begynner å komme lyder herfra også når jeg står opp fra sofaen eller senga, eller løfter beina inn i bilen 😂
Har forsåvidt også begynt å kjenne at det er noe «mer» enn tidligere som følger med når jeg snur meg i senga på natta 😅🙈

I dag var det endelig klart for OUL, og vi hadde jo selvfølgelig et håp om å finne ut hvem som gjemmer seg der inne. Vi er fortsatt like uvitende. 😅 Hun trodde hun kaaaanskje så en pung ved to anledninger, men siden den lille hadde beina trukket opp under seg var det vanskelig å si om det er pung eller fot. Jordmor mente derfor at det fortsatt er 50/50 sjanse for begge deler. 🤷🏼‍♀️ Skal inn til ny UL i uke 32 for å kontrollere at morkaka som foreløpig ligger litt i veien flytter på seg, så håper vi kanskje finner ut av noe da. I mellomtiden får vi bare smøre oss med en god dose tålmodighet. 
Alt annet så heldigvis veldig bra ut da, ligger ca midt på i alle kurvene. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Anonymous11 gratulerer med vel overstått oul! Det er godt å få bekreftelse på at de viktige tingene er på plass og at babyen vokser godt❤️ Men da vet vi i alle fall at du venter en liten luring, som vil være litt hemmelighetsfull littegran til 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bovina sancta Tusen takk! Helt klart deilig å få bekreftet at ting er som de bør være. ❤️ At det er en liten luring er i alle fall sikkert 😅 Skal nok greie å leve med uvitenheten frem til neste gang, tror ikke vi kommer til å dra privat for å finne ut eller få bedre bilder. Fikk med to i dag, av ryggen til den lille. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...