Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Sliter jeg, klarer ike å spise så mye. Skal ha 1300 kcal til dagen og har prob. med å komme dit. Nå har jeg igjen 400 kcal

Skal spise en porsj. Fitness blaning for å få  meg noen karbohyrater og fylle opp litt av det jeg mangler.

Men jeg er mett jeg har spist 2 skiver m/kyllingpålegg til frokost og 2 til lunch pluss middag.

Hm... Da må du spise veldig lite middag?? Jeg sliter med å holde meg under 1.440... Men det er mulig du blir mye fortere mett enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kanskje, men er ikke så glad i middag, så kanskje der det ligger. Må bli flinkere, skal å inn og se om jeg finner noen oppskrifter på noe som virkelig frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også må jeg lære meg å regne omKJ til kcal. Stemmer det at det er cirka 2,2 kcal i en KJ? Må nemlig finne ut kaloriinnholdet i kyllingsalaten på jobb, og på pakken er det oppgitt i KJ.

Det er 4,2 KJ i en kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

Et annet alternativ til gulrøtter er stanselleri. Det synes jeg er veldig godt. Og agurk i staver.

I dag har jeg heldigvis ikke gått på en smell, men klart meg fint under 1500kcal. Men så har jeg vært på jobb fra halv tolv til halv ni da, og hatt liten tid til å spise noe annet enn lunch og litt frukt. Er mye værre å holde seg unna fristelsene når man er hjemme på sofaen en ettermiddag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle er veldig flinke, det må jeg bare si! :klappe:

Ble dessverre ikke noe av treninga mi i dag, har ikke vært helt i form. Håper jeg får det til i morgen. Er enig med Ephemera i at vi bør diskutere helgekos, der er mitt absolutt svakeste punkt. Vi kan jo legge inn forslag til alternativt, sunt snop. Er det liksom lørdag vi har lov til å unne oss litt ekstra, og hvor mye er "litt ekstra"? Er redd det i mitt tilfelle blir litt for mye ekstra.. :roll:

De første fire dagene er snart over, og jeg merker at kroppen allerede har vent seg til at det er dårlige (eller gode?) tider, spesielt på sukkerfronten.

Stor :klem: til alle i tråden, dette kommer til gå sååå bra! Gleder meg til vi skal høste resultater sammen om noen uker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

VRÆÆÆL! Ikke gå på vekta før veiedagen, det kan ta motet fra alle og enhver, Iallfall meg. Jeg har gått OPP 0,4 kg siden mandag. Kanskje det var fordi jeg pælma innpå tropisk frukt i store mengder i kveld. Måtte jo ha noe å kose meg med til Idol. Nå merker jeg at jeg er faretruende nær å gi opp. Huff.

I morra skal jeg forresten prøve brudekjoler igjen. "Min" brudekjole er nydelig. Jeg har pekt ut en jeg tror jeg vil gå for. Jeg fant den på lørdag, og da jeg så meg selv i den holdt jeg på å dåne. Korsettet i den gjorde at jeg så 10 kilo lettere ut! Gleder meg til i morra ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VRÆÆÆL! Ikke gå på vekta før veiedagen, det kan ta motet fra alle og enhver, Iallfall meg. Jeg har gått OPP 0,4 kg siden mandag. Kanskje det var fordi jeg pælma innpå tropisk frukt i store mengder i kveld. Måtte jo ha noe å kose meg med til Idol.  Nå merker jeg at jeg er faretruende nær å gi opp. Huff.

I morra skal jeg forresten prøve brudekjoler igjen. "Min" brudekjole er nydelig. Jeg har pekt ut en jeg tror jeg vil gå for. Jeg fant den på lørdag, og da jeg så meg selv i den holdt jeg på å dåne. Korsettet i den gjorde at jeg så 10 kilo lettere ut! Gleder meg til i morra ja! :)

Ikke gi opp, nei!!

:kose:

Det vil komme nedturer - men vi må holde ut og holde sammen! 0,4 kg. er ikke noe mye. Og hvis du har veid deg nå ikveld, så veier du jo mere om kvelden enn om morgenen. Veskemengden i kroppen kan f.eks. også endre seg litt fra dag til dag. Men jeg skjønner at det ikke er noe gøy... Jeg har ikke rørt vekta siden lørdag, og tør ikke veie meg før mandag heller. Jeg vet ikke hva jeg forventer... tør liksom ikke å forvente at jeg skal gå noe ned i vekt. Jeg kan liksom ikke se det for meg... Føler liksom at jeg i tillegg må begynne å trene før det skal skje noe.

Har som vanlig koset meg med havregrøt nå, og det er heldigvis godt! Må innrømme at jeg har lyst på et tygg eller to til av atkins-sjokoladen min, men...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo
VRÆÆÆL! Ikke gå på vekta før veiedagen, det kan ta motet fra alle og enhver, Iallfall meg. Jeg har gått OPP 0,4 kg siden mandag. Kanskje det var fordi jeg pælma innpå tropisk frukt i store mengder i kveld. Måtte jo ha noe å kose meg med til Idol.  Nå merker jeg at jeg er faretruende nær å gi opp. Huff.

I morra skal jeg forresten prøve brudekjoler igjen. "Min" brudekjole er nydelig. Jeg har pekt ut en jeg tror jeg vil gå for. Jeg fant den på lørdag, og da jeg så meg selv i den holdt jeg på å dåne. Korsettet i den gjorde at jeg så 10 kilo lettere ut! Gleder meg til i morra ja! :)

Ikke gi opp :klem: Det er tungt noen dager, men det blir bedre for hver dag som går. Dessutten veier man ofte 1 kilo mer på kvelden enn på morgenen. Så det må du ikke tenke på.

Når skal du gifte deg? Så utrolig kos å se på brudekjoler da :) Heldiggris!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig nett igjen!!!

Må lese hva dere har skrevet de siste dagene :)

Jeg er såå søtsnål nå, er like før jeg sprekker! Heldigvis har vi ikke noe søtsaker hjemme...

Var på ballett i går, jeg merket godt at det var 5 år siden jeg dansa sist :ler:

Er støl ennå.. Men man blir vel mykere etterhvert :)

I dag har jeg ikke gjort noen ting annet enn å sove, da jeg ikke fikk sove før i mårrest. (både jeg og sambo er arbeidsledige,så vi er litt døgnville)..

Nei nå må jeg lese hvordan det har gått med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så deppa :tristbla:

Veide meg i sta, og jeg har ikke gått ned et gram på en uke :overrasket:

Hvordan kan det ha seg???

Har trent hver dag og spist overfornuftig....Ingen utskeielser. Er super-motivert jo :sur:

MEN, ifølge klærne mine har jeg blitt mindre. De sitter mye løsere.

Kan noen forklare, PLEASE!!!!

Ingen som vet hvorfor dette skjer :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått lest litt her, dere er såå flinke :klem:

Jeg blir så sint, for alle "sunne" sjokolader og annet godt inneholder nøtter eller mandler som jeg slett ikke tåler! Og kunstig søtstoff får jeg ont i magen av :sur:

Jeg elsker sjokolade, så jeg tror jeg skal få spise sjokolade lørdag og fredag og litt popcorn :) (sånn 50 % mindre fett)

Her om dagen spiste jeg sånn quick and easy havregrøt, (som er såå god) så glemte jeg å røre den skikkelig etter koking, så da ble alt sukkeret liggende på bunnen, og det spiste jeg ikke :) (ikke var det godt heller)

Sliter ellers med å spise sunt, da jeg har en kjæreste som ikke liker kylling, fisk eller grønnsaker :sur: bare pizza og lasagne der i gården ja.

Det verste for meg blir i allefall å kutte ut søtsaker. Må vel kansje investere i sånn krom tilskudd.

Endret av Hege_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

I dag startet jeg dagen med et knekkebrød, mager baconost, tomat og kaffe. Enkelt og lettvint tidlig på dagen når min appetitt ikke er helt på topp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smører med meg to kneipbrød skiver med kyllingpålegg og agurk som jeg spiser når jeg kommer på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest evasolo

Frokosten består av 2 skiver fiberbrød med enten kalkunpålegg, leverpostei eller banan. Pluss et stort glass appelsinjuice.

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke at kålrot er så innmari godt. Har dere andre alternativer til gulrøtter?

Sukkererter, agurkstenger, stangselleri.

Lag holiday-dip med naturell youghurt og en halv pose dip.pulver, så har du kongesnacks!!

Jeg setter det alltid frem på vorspiel o.l, og det forsvinner alltid leeenge før potetgull og annet godteri.

Supergodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet hvorfor dette skjer :tristbla:

Når du plutselig begynner å trene mye mer enn vanlig så reagerer ofte kroppen på det. Det kan være at du lagrer mye vann i kroppen.

Hvis du spiser mye salt mat så lagrer også kroppen vann, og da veier du mer.

Husk å ta mål når du er på slanker'n, det er ofte at man slanker seg uten at det nødvendigvis viser på vekta. Mål hals, overarmer, byste, midje, hofter, rumpe og lår. Jeg er sikker på at du ser resultater ganske fort.

Muskler veier mer enn fett, vet du, det er i alle fall min trøst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter jeg, klarer ike å spise så mye. Skal ha 1300 kcal til dagen og har prob. med å komme dit. Nå har jeg igjen 400 kcal

Skal spise en porsj. Fitness blaning for å få  meg noen karbohyrater og fylle opp litt av det jeg mangler.

Men jeg er mett jeg har spist 2 skiver m/kyllingpålegg til frokost og 2 til lunch pluss middag.

Enig at det ikke alltid er like lett å få i seg nok kalorier med et sunt kosthold.

Da jeg spurte grete roede-lederen min sa hun at man kan spise en neve mandler eller nøtter f.eks for å fylle opp kalorikvoten, eller ta en kopp av de options-drikkene eller noe lignende. Det er jo like viktig å spise nok for å gå ned i vekt, så det er jo et problem det også...

Er det virkelig INGENTING som skal være enkelt? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...