Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Føler at jeg har spist alt for mye middag... og nå bare jeg sove middag på sofan...

Også blir det bittelitt sjokolade senere ikveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg spist opp kvoten min på kcal :) Hadde favoritt middagen min, de små hadde spist hos svigers og mannen er på jobb, så da trengte jeg ikke ta hensyn til de ;)

Min favoritt er blandet salat, 1 egg, crabstick og 1 Pitabrød. Uten dressing.

Føler ikke noe behov for noe søtt, så det holder jeg meg vekke i fra, flink er jeg også for jeg savner ikke colaen, jeg som til vanlig drikker alt for mye cola.

Alt i alt har uken til nå vært kjempe ba, jeg trives og er vel mer opplagt også.

Trening har det blitt lite av, men jeg har lovet meg selv at neste uke skal jeg bli bedre der også.

Så drikker jeg mye vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig at jeg i dag har spist taco, pizza, kake og litt godis og klart å holde meg under kalorigrensen uten å ha trukket fra noe trening :ler:

Det er selvfølgelig mengdene som har noe å si da. Gamle Rosin kunne for eksempel ha spist to (tre?) kakestykker i stedet for ett, to burritos i stedet for én (ba til og med om å få mindre ost) osv. Så igjennom kaloriinnholdet på alle pizzatypene de har på butikken min og valgte den med minst, i motsetning til før - da hadde det blitt en med tykk bunn og masse ost. Nå ble det en tynn en- Ristorante med kylling. En halv en, vel og merke :)

Jeg er veldig nøye med å skrive opp alt jeg spiser i dagboken, og jeg har kjøkkenvekten parat på benken til enhver tid, for jeg vil ikke jukse. Er ikke helt fanatisk da, veier ikke epler og brødskiver for eksempel, men veier særlig ting som inneholder masse kalorier, for eksempel pasta, ris, godis, kjøtt ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg synes vi er flinke jeg!

I dag har jeg holdt meg under 1400 kcal, og trent i over en time (40 min kondis, 30 min styrke) Jeg må si jeg er ganske fornøyd med meg selv. i tillegg har jeg spist popcorn og noe skumgodis :sjarmor:

Synes jeg har kommet inn i en god rutine på mat og trening.

Fikk meg en skikkelig negativ aha opplevelse i dag! Jeg hadde på meg en grå bomullsbukse på treninga (fått gratis fra hm....) den så bra ut da jeg tok den på meg, men da jeg var på vei ned til parkeringen så jeg i speilet i heisen og fikk sjokk :overrasket: Buksa så helt jævlig ut, skikkelig posete overalt og fremhevet alle negative sider ved rumpe og lår... Den skal jeg iallefall aldri bruke offentlig igjen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. ;)

Hiver meg med jeg også viss det er greit :)

Har 15 kilo som jeg ønsker å ta av, på 20 uker. :forvirret:

Håper det går, føler null resultat foreløbig, vært med i vektklubb i 1 uke.

Vært skikkelig forkjøla hele uka, så jeg har ikke fått trent. prøver å være flink, og som regel klarer jeg 3 ganger i uka:)

Litt info om meg:

Er 23 år,162 høy og 79kg :grine: Hjelp!!!!!!

Vrenger seg i magen når jeg leser disse talla men det beste er vel å bare innse at jeg veier alt for mye.....buhu.

Skal ligge på 1350 kcal om dagen, bare så det er sagt:/

Greit jenter, så da er jeg altså med, å klar til å motivere meg selv og alle dere andre:)

FLINKE JENTER ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å lese hvor flinke alle sammen har blitt!!

Kjenner igjen den med å lese på pizzaeskene hvilken pizza som har minst kalorier, Rosin :ler: Før hadde jeg som en selvfølge tatt Grandiosa Pepperoni, for den synes jeg er sååååå god, men nå... Det er jo så mye kalorier i disse pizzaene. Må si jeg ble imponert over at du spiser bare en halv Ristorante-pizza da!? Der kommer nok jeg til å spise en hel... og så må jeg heller kompensere med trening... Men jeg er altfor vant til å spise store middager. Selv om jeg begynner å bli flink nå :)

Det gikk greit med meg i går kveld. Spiste litt sjokolade, og det var en ubeskrivelig deilig opplevelse å få litt sjokolade i munnen igjen :ler: Åh, så godt!! Greide å holde meg til ca. 70 gram melkesjokolade, den fra Coop (som er den beste). Jeg veide det ikke, men jeg fant ut at jeg spiste ca 1/3 av sjokoladeplaten som er på 200 gr.

Akkurat nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal gjøre med frokosten idag... Jeg har lyst på 2 grove Hatting-rundstykker med egg på. Men det blir litt mye kalorier... Hm... men, men...

Det er jo lørdag idag, og på lørdager skal vi få lov til å unne oss litt ekstra! Jeg har også lyst på hjemmelaget pizza idag, og da kommer det til å bli mye kalorier. Men dere - vi skal jo leve også, og vi kan ikke være for strenge mot oss selv!

Jo - nå er jeg enig med meg selv ang. frokosten: det er lørdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snikveide meg også i går, og ble lykkelig. Men, det kommer ikke noe tall før på mandag. ;)

Jeg spiste på gatekjøkken i går, og drakk ei halv flaske rødvin, så vi kan trygt si at gårsdagen var kosedagen min. I dag blir det smalhans, jepp. Får prøve å kompensere litt for utskeielsene i går, med mye grønt og lite kalorier. Kroppen tåler vel én dag med for mye kalorier, og én dag med for lite, uten at den går i spinn vel?

Skulle gjerne fått trent litt, men det er vanskelig å prioritere... Har planer om å gå meg en tur i dag eller i morgen da. Og snart ramler vel Pilates DVDen ned i postkassa mi, så til uka blir det pilates.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal vi prøve i kveld. Kjekt å prøve noe nytt av og til :)

Farmors kyllingrett med ris

Kilde: Inger Ottestad

Tilberedningstid: 30 minutter

Porsjoner: 1

Energi-innhold: 455 kcal/porsjon

Du trenger dette:

125 gram kylling, filet uten skinn

0.5 ts salt

150 gram Kyllingsuppe hermetisk , en halv boks

125 gram brokkoli

1 ts karri

0.25 stk sitron

Tilbehør:

100 gram ris kokt med salt

1 porsjon salat med agurk, tomat uten dressing

Slik gjør du det:

1. Kok opp litt vann med salt og la kyllingfileten trekke i vannet i ca 10 min. (Ikke mer vann enn at det såvidt dekker kyllingen.) Bruk liten kjele. Forvell brokkoli i vannet i 1-2 min.

2. Bland en halv boks ferdig hermetisk kyllingsuppe med karri og en kryst en halv sitron i suppen. (Ikke tilsatt vann i suppen, den skal være tykk i konsistensen.)

3. Del den kokte kyllingfileten i tre biter og brokkolien i litt store buketter. Legg lagvis i en ildfast form.

4. La retten stå i ovnen 200 grader i ca 35 min.

5. serveres med ris og en grønn salat.

(Hele retten kan lages ferdig, settes kaldt og varmes i ovenen neste dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

I går spiste jeg nachotallerken og var på fest, men drakk bare tre glass hvitvin, så jeg gikk bare over kcal-grensa med 50kcal. Så jeg er egentlig ganske så fornøyd :) Dessutten ble det jo endel dansing utover kvelden, så det fløy vel et par kalorier der.

Ephemera så flink du er som har gått ned nesten 1 kilo på en uke!! Det er jo bare knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg veid meg, og det var brutalt: 90,2 kilo. Nå får vi se hva vekta sier til fredag - som sagt skal det være veiedag, men jeg glemte det jo i går. Med 1.75 over bakken er dette alfor mye og jeg skal ned 20 kilo... ja,ja, det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spist alt for mye hjemmelaget pizza... Åh, det var godt, men det ble for mye... Men på den annen side er jeg så mett nå, at det kan hende jeg greier å begrense sjokoladeinntaket deretter. Og lørdag skal være kosedag, da!

Ellers har vi tatt frem ergometersykkelen min fra sportsboden ute. Nå står den på et av gjesterommene og jeg skal sykle litt på den om dagene, frem til jeg kommer igang med trening. Hadde planer om å begynne allerede idag, men dagen har gått med til øvelseskjøring og handling, og nå er det lørdagskveld med TV-kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, i dag har jeg gått over kalorigrensen, så jeg falt for fristelsen- jeg trakk i fra støvsuging og baking. Da ordnet det seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

;)

Vurderer faktisk å ikke skrive inn maten på Vektklubb likevel idag. Jeg ser det som særdeles vanskelig å finne ut hvor mye kalorier det er i den hjemmelagede pizzaen... :klø:

Og dessuten så er lørdag kosedag :danse:

Men altså - jeg skal ned 15 kilo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg veid meg, og det var brutalt: 90,2 kilo. Nå får vi se hva vekta sier til fredag - som sagt skal det være veiedag, men jeg glemte det jo i går. Med 1.75 over bakken er dette alfor mye og jeg skal ned 20 kilo... ja,ja, det skal gå bra!

Målene dine ligner på mine - bare at jeg er 180 cm høy og nå veier 89,4 kg. Skal ned 15 jeg da.

Vi greier det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff i dag har jeg ligget med migrene, så har fått i meg en banan i løpet av dagen, men så har jeg sovet nesten hele dagen også..

I går var jeg på kino, og da ble det litt popcorn og sjokolade, men jeg byttet ut colaen med imsdal ;)

Etter kinoen var jeg og spiste til en veninne, og det ble grandiosa og cola! jeg vet ikke hvor mye kcal det er i 3 pizzastykker og et glass cola, men sunt er det ikke. Etterpå dro vi i en bursdag, men jeg drakk ikke alkohol og spiste ikke noe snacks heller.

Hvordan er det med dere når dere er på slanker`n på fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hege 84: Det er ikke så ille med 3 stykker Grandiosa. Den med pepperoni (som jeg er så glad i) inneholder 1.375 kcal. fordelt på 8 stykker. 3 stykker vil da bli ca. 516 kcal. Og jeg tror den "vanlige" Grandiosaen inneholder mindre kcalorier. Cola inneholder vel 45 kcal. på desiliter.

Jeg aner ikke hvor mye kalorier jeg fikk i meg igår, i og med at det er umulig å regne ut på hjemmelaget pizza... Ikke er det pizza av den "vanlige" sorten heller - vi lager hele langpanna full og har middag i 3 dager av det :) Så det blir pizza idag og imorgen også. Jeg elsker pizza :sikle: Men jeg spiste bare bittelitt sjokolade igår kveld, et par rader med melkesjokolade. Så jeg tror ikke dagen ble så aller verst likevel.

Og nå er ergometersykkelen min tatt frem og står så fint og venter på meg... Hm... Jeg skal prøve å få syklet litt idag, men jeg må ut og øvelseskjøre idag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skyte av meg selv, jeg har klart å holde meg på kcal. nivået, ikke brus eller snop i helga.

Dette er faktsik veldig gøy og man blir veldig bevist på det man stapper i seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...