Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

Jeg spiste havregrøt. Har vært ute å gått utr i 1,5 time nå. Er snart på tide med et par Ryvita knekkebrød før jeg må på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

God morgen :)

Ble vafler til frokost på meg :( Må vel skjerpe meg litt nå, har blitt lite med trim og mye med soving på meg de siste dagene. Kjedelig å være arbeidsledig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, 100 minutter gåing i går. Jeg er stolt.

Men, spiser dere "opp" kaloriene dere forbrenner ved trening? Jeg mener å ha lest på GR-sidene at man ikke behøver dette, nemlig, og siden VK tar innmari hardt i med kaloriforbrenningen, har jeg ingen planer om å gjøre dette.

I går ble det visst kanskje litt lite kalorier, men jeg tror kanskje at det sniker seg inn endel kalorier i småting jeg glemmer, som litt rosiner, noen gram mer smør på skiva etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har skikkelig pærefasong. Er det noe håp at jeg kan få smalere hofter og mindre rumpe og lår?

Jeg ser skikkelig deformert ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

God dag! I dag ble det to skiver grovbrød med banan, og ett glass appelsinjuice.

Men, spiser dere "opp" kaloriene dere forbrenner ved trening? Jeg mener å ha lest på GR-sidene at man ikke behøver dette, nemlig, og siden VK tar innmari hardt i med kaloriforbrenningen, har jeg ingen planer om å gjøre dette.

Jeg gjør heller ikke det. Men man burde kanskje? Synes også VK gir veeeldig mange kalorier i minus for forholdsvis rolige aktiviteter.

Enig at det ikke alltid er like lett å få i seg nok kalorier med et sunt kosthold.

Da jeg spurte grete roede-lederen min sa hun at man kan spise en neve mandler eller nøtter f.eks for å fylle opp kalorikvoten, eller ta en kopp av de options-drikkene eller noe lignende. Det er jo like viktig å spise nok for å gå ned i vekt, så det er jo et problem det også...

Er det virkelig INGENTING som skal være enkelt? :sur:

Jeg har det samme problemet. Irriterende å måtte putte i seg ting bare for å fylle opp denne kvoten. Men er det viktig hva en spiser, eller er poenget å bare få rett antall kalorier? Kan man f.eks. ta en sjokolade i stedet for den neven mandler? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å spise endel av de kaloriene jeg får i minus for å trene ihvertfall... når jeg kommer igang med det. Jeg synes mine 1.440 kcal. om dagen er litt knapt.

Til frokost spiser jeg 2 skiver grovbrød med magert pålegg, f.eks. lett leverpostei. Og så drikker jeg Farris til.

Til lunsj blir det 3 brødskiver med f.eks. røket laks. Har litt Brelett under. Drikker Farris eller cola light til.

Middag blir magert... Også her med Farris/lettbrus/vann til.

Til kveldsmat spiser jeg havregrøt.

Spiser kålrot og frukt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg har skikkelig pærefasong. Er det noe håp at jeg kan få smalere hofter og mindre rumpe og lår?

Jeg ser skikkelig deformert ut..

Selvfølgelig!! Vi blir så fiiiiine til våren atte!! :sjarmor:

Og ikke bry deg om de vaflene til frokost. Bare vær litt påpasselig resten av dagen eller gjør noe fysisk aktivitet som opphever det :) Skjønner at det er kjedelig å være arbeidsledig, med du har jo i det minste tid til å gå tur eller trene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste havregrøt. Har vært ute å gått utr i 1,5 time nå. Er snart på tide med et par Ryvita knekkebrød før jeg må på jobb..

:klappe:

Hørtes deilig ut å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

et lite beger melon yoghurt med 30-40g all bran, GODT! :) spesielt om man eter det med en gang, før det blir mykt. og en kopp te med suketter. og en frukt, om vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å gå tur nå, men er så utrolig glatt ute :( så er jeg så trøtt, har vært oppe siden i titiden i gårkveld.. er litt døgnvill..

Tror jeg skal gå opp å trene litt i steden for å legge meg, kansje klarer jeg å få normal døgnrytme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, spiser dere "opp" kaloriene dere forbrenner ved trening? Jeg mener å ha lest på GR-sidene at man ikke behøver dette, nemlig, og siden VK tar innmari hardt i med kaloriforbrenningen, har jeg ingen planer om å gjøre dette.

Man behøver ikke å spise opp de ekstra kaloriene, men en grunn til at man får lov å trekke de fra er jo faktisk at man trenger mer mat når man skal trene/har trent også. Jeg har ihvertfall ikke dårlig samvittighet for å ligge tett opptil grensen når jeg har trent. Derimot trekker jeg ikke fra noe annet enn trening på senteret, pilates i stua eller gåturer, de ekstra kaloriene jeg forbruker ved å støvsuge for eksempel, de tar jeg ikke med, det får heller være bonus.

I går ble det ikke til at jeg trente noe, men jeg klarte å holde meg under grensen likevel :)

I dag har jeg allerede lagt inn middagen, som er pasta med kjøttsaus. Herregud så mye kalorier, omtrent det samme som i en liten BigMac Meny jo (med lightbrus vel og merke)! Sunnere likevel tror jeg, men... Spørs om jeg klarer å holde meg under grensa i dag, kanskje hvis jeg trener.

Har jo nesten blitt en liten motivasjon til å trene dette her. "Hvis jeg trener kan jeg spise litt mer" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere spiser mer de dagene dere trener???

Jeg holder meg til 1300 kalorier per dag med trening. Jeg trekker ikke i fra noe. Som regel ligger jeg også under de 1300 kaloriene, selv om jeg jobber med å spise mer. For det er rart nok problemet mitt.

Jeg ser mange spiser tre skiver til frokost + en frukt. Det høres utrolig mye for ut meg... :sjenert:

hva spiser dere til middag? Hvordan gjør dere det? Veier dere den? Jeg har ikke blitt så flink til å telle kalorier når jeg spiser andre ting enn havregrøt og mine faste ting... så jeg trenger tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

Tror jeg melder meg inn her jeg også, ikke bare leser ;)

Jeg har fast rutine med å spise 150-200 gram frukt (har alltid ferdig opphakket fruktsalat i kjøleskapet; ananas, mango, kiwi, melon etc.) med 150-200 gram drikkeyoghurt (lett) over, rett etter at jeg har stått opp.

Så til morgenkaffen på jobb, ca 2 timer senere spiser jeg 60-70 gram fullkornbrød av rug, 20 gram lettphiladelphia mediterranian-ost og 20 gram kalkun/kylling/skinke-pålegg og en gulrot ;) samt noen deciliter vann og en kaffekopp.

Jeg har gått på GR-kurs ganske lenge nå men har fortsatt noen gjenstridige kilo igjen som jeg håper å bli kvitt i løpet av de neste 2 månedene slik at jeg kan begynne på hold-vekten-kurs.

Endret av orakel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Nå har jeg meldt meg inn på et treningssenter (et stort og fint et med rikelig variasjon i timene) og skal begynne neste uke. :) Har bryllup denne helga som jeg skal være gjest i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere som mål til mandagen da, veiedagen?

Har bestemt meg for at målet mitt er at vekten står stille, blir fornøyd om jeg ikke har gått ned noe til da. Grunnen til det er helgens bursdagsfeiring, med kaker og pizza, selv om jeg skal begrense meg litt da :)

Klarte ikke å la være å veie meg i dag, selvom jeg ikke skulle. Jeg har gått ned 300 gram siden mandag :ler: Babysteps....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også som mål at jeg ikke har gått opp. Har vært slapp med trening denne uka, og sitter mye om dagenen. Nei dette var bare oppvarmingsuka! Neste uke er det ikke noe unnasluntring!

Men må gi meg selv et stort pluss for at jeg ikke har spist søtsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Ikke gi opp :klem: Det er tungt noen dager, men det blir bedre for hver dag som går. Dessutten veier man ofte 1 kilo mer på kvelden enn på morgenen. Så det må du ikke tenke på.

Når skal du gifte deg? Så utrolig kos å se på brudekjoler da :) Heldiggris!!

Gifter meg 17. juni. Nå er brudekjolen kjøpt. HURRA! Jeg er kjempefin i den. Men klarer jeg å gå ned noen kilo, blir jeg nok enda finere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide ikke å la være å veie meg når jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag....

:hår:

Jeg skulle ikke gjøre det, men jeg greide ikke å la være når jeg hadde kledd av meg og skulle gå inn i dusjen....

Men jeg hadde gått ned 200 gram ;)

:danse:

Så egentlig er jeg fornøyd, selv om jeg sto og så furtende ned på tallene på vekta. Jeg spiste MASSE i helga og har jo ikke slanket meg lenger enn siden mandag. Idag er det torsdag og jeg veide meg jo på ettermiddagen, etter å ha spist og drukket idag, vel og merke før middag...

Ifølge vektklubb skal jeg gå ned 15 kg. på 20 uker, så det blir jo i underkant av en kilo i uka. Og jeg har ikke trent eller rørt meg noe særlig.

Jeg er spent på hva jeg veier på mandag. Men ned er ned, og dette gir uansett inspirasjon til å fortsette!

Så akkurat nå er jeg i kjempeinspirert modus!!

Kjenner at jeg ikke vil ta helt av i helga også, og ødelegge alt dette.... :riste: MEN, jeg skal kose meg med litt sjokolade både fredag, lørdag og søndag. Men jeg skal ikke spise mye og jeg skal prøve å la være å spise snacks som potetgull o.l. Vin f.eks. er også unødvendige kalorier nå.

Og så tenker jeg på at dette er jo ikke resten av livet! Jeg tror vi lærer både oss selv og kroppen og spise mere sunt og riktig nå - og når vi har nådd målet, skal vi tross alt "bare" holde oss der, dvs. at det er lov å spise mere og det er lov med utskeielser, men ikke hver dag! Vektklubb har en "hold vekta"-sak også, som jeg ser for meg at jeg skal følge etterpå.

Vi er flinke, jenter!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Hva har dere som mål til mandagen da, veiedagen?

Skulle gjerne sett at jeg hadde gått ned 0.5 kg iallfall. Kan nok ikke forvente mer, siden jeg omtrent ikke har trent noe. I morra skal jeg på fest, så da blir det en del alkohol tenker jeg. Det får bli min helgekvote av usunne ting.

Men dere. Jeg lurer på hva slags jobb dere har. Jeg er nemlig så heldig at jeg stort sett er i fysisk aktivitet hele dagen på jobb (mer eller mindre), siden jeg jobber i barnehage, og vi er MYE på tur. Dessuten elsker jeg å herje med ungene, ake og leke. Blir ikke mye tid til å sitte på rompa iallfall :). Dette er aktivitet som jeg ikke regner som forbrente kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...