Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Nå er jeg også med, må bare få satt meg inn i dette. :sjenert:

Men nå må jeg ut og handle litt, fylle opp kjøleskapet med sunne ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jaggu jeg skal slenge meg på jeg også. Skal på besøk på treningssenter på torsdag, og det blir nok til at jeg melder meg opp. Akkurat nå får jeg 3 prøvetimer, fri innmelding og den første mnd. gratis.

Har tenkt å trene yoga, pilates og MRL. Blir nok til at jeg gjenopptar styrketreninga senere også. Vil gjerne bli kvitt litt magefett først.

Nå som jeg går på en veldig intensiv skole, blir det nok ikke tid til trerning mer enn tre dager i uka, for jeg må nemlig bruke mye tid på å lese til prøver og til å skrive foredrag og øvelser.

Snop skal jeg kutte ut i hverdagen, men skla da unne meg noe i helga. Får se om jeg også melder meg inn i vektklubb.no. Er uansett litt lettere å få trent når jeg har KG jenter å støtte meg på. ;)

Litt foreløpige harde fakta. Helt 100% nøyaktige er de ikke.

Høyde: 1,60

Vekt: 62

Håper jeg klarer å kvitte meg med noen av disse kiloene i løpet av et par måneder. Er ikke snakk om så veldig mange, men det sies at det er de siste kiloene som er de verste. Ergo har jeg nok en god jobb foran meg. :forvirret:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten nedtur nå - kjempesliten og sulten :tristbla:

Lurte på om jeg skulle holde dette for meg selv - men dette må bare bli tråden for både oppturer og nedturer!

Jeg finne på noe smart å spise mellom lunsj og middag. Klokka er nå over halv sju, og jeg har ikke spist middag ennå. Idag er det pga at sambo er på vei hjem fra trening først nå.

Jeg var innom byen en liten tur etter jobb, bl.a. innom Narvesen for å kjøpe Se og Hør. Og hvilke fristelser var det ikke der for en sliten og sulten jente? Sukk... Jeg fikk skumle tanker i hodet mitt om at jeg ikke orker dette, at jeg ikke makter å telle kalorier og "aldri mer" få lov til å unne meg noe godt... Endte opp med å kjøpe en Atkins-sjokolade da, en sånn litt stor en, nesten som en bar.

*Løpe og hente*

Advantage heter den. Den er 60 gram og inneholder 227 kcal. Ei på jobb anbefalte meg nemlig en Atkins-sjokolade som hun hadde spist igår, som faktisk hadde vært god, men såpass mektig at hun ikke greide å spise mer enn halvparten av den. (Noe jeg ser på som en fordel!). Altså - jeg har ikke spist den, men har kjøpt den for å ha i kriseberedskap ;)

Jeg er fremdeles flink - og på bussen gnagde jeg til og med i meg en skive kålrot fra veska :overrasket:

Vel, det kommer til å bli nedturer - og oppturer...

Vi får bare holde sammen og støtte hverandre :)

Nå putrer potetene på kjøkkenet. Vi skal ha kokt torsk, poteter og grønnsaker til middag idag. Jeg har lyst på saus også. Så på kaloriinnholdet i Hollandiese-sausen, og den går det ikke an å spise nå!! :riste:

Men jeg fant en pose kyllingsaus med sjalåttløk og basilikum som var mager. Høres ikke så ille ut til fisk det...??

En annen ting er at jeg har fri på fredag, men tenker nesten at det ikke er noen glede i det når jeg ikke kan kose meg??? Vi har lov å kose oss litt i helga, men hvordan skal vi gjøre det? Vi kan ikke ha fritt inntak av kalorier? jeg har hørt at man kan spise det man vil en dag i uka, f.eks. lørdag, men det kan da ikke bety at jeg kan stappe i meg en stor peppes-pizza med hvitløksdressing, 7 store plater sjokolade, 6 kilo smågodt og 18 poser potetgull??? :klø:

Og så har jeg som vane å kose meg både fredag, lørdag og søndag... :rodme: Skal jeg sitte og spise kålrot på fredagskvelden og på søndag da??

:grine:

Hørte ei si at man skal spise sjokolade bare en dag i uka, for da rekker ikke kroppen å skjønne at den får så masse kalorier... eller noe i den duren... Mens hvis du koser deg 3 dager, ja DA...??

Her må vi ha debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG - her holdt jeg på å glemme det viktigste:

Jeg må jo treeeeeene!!!!

Men jeg må ha førerkort først, og det får jeg kaaaaanskje 10. februar... hvis jeg ikke stryker....

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "sniklest" i tråden nå, og må bare si: Jeg synes dere er kjempefinke alle sammen!!

Får masse inspirasjon av å lese hva dere skriver, og spesielt du Ephemera sprer masse motivasjon :tommel:

Hvis du sliter med sulten, sånn like før det er mat som du beskriver her, så har jeg et tips.

Drikk et stoooort glass vann eller to! Det hjelper faktisk ganske mye.

I tillegg så blir den ekstreme sultfølelsen mindre etterhvert. Husk nå at det er tirsdag, du starta i går. Magen er vant til en helt annen type mat, og i andre mengder. Etterhvert så krymper magen, og da blir du fortere mett og sjeldere sånn uuutsulta.

Ellers....bare stå på!! Jeg er kjempestolt av dere:-D

Endret av Sniglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Sniglå! :klem:

(Du er så heldig som slipper å slanke deg, at du aner det ikke...)

Men nå har jeg fått mat og er blid igjen :-D Har fortsatt lyst på noe søtt, men skal kose meg med litt cola light nå ;)

Ja, jeg håper på og venter på at kroppen skal venne seg til dette nye livet!

Og - matvrak som jeg er: jeg gleder meg til havregrøten til kveldsmat...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Sniglå:klem:

(Du er så heldig som slipper å slanke deg, at du aner det ikke...)

I've been there, trust me ;)

Cola light er jo en ypperlig måte å drepe søtsuget på da.

Bare ikke drikke så masse, og ikke pusse tennene rett etterpå. Måkke få syreskader på tennene vettu :fy_fy:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes det oser innsatsvilje av dere :) Stå på, dette går greit. For min egen del har jeg ingen kilo å miste, men etter en arbeidsnarkoman-periode i høst, sliter jeg med å komme tilbake i gode treningsvaner. I tillegg bør jeg lære å spise MER enn jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle sammen er!!! :klappe: Det er nok mange som blir fornøyd om et par måneder tenker jeg!

Nå er jeg ferdig med min 2. dag, og jeg lever bra enda. Jeg har kjøpt en pakke med Herbalife-produkter, og det virker veldig OK. Tar en shake til frokost, en til lunsj og middag om kvelden. Har kjøpt cappucino, den var knallgod! Spiser selvsagt frukt og grønnsaker, og om kveldene koser jeg meg med Farris.

Tipper at jeg ligger rett under 1400 kcal pr dag.

Lørdag kveld MÅ jeg ha slankefri, da blir det goood mat med vin til. Og kanskje en liten marsipanbit..

Mine facts (om jeg ikke nevte det sist.. :sjenert: )

1.60 høy

64 kg

Buksestr 30

Mål:

55-57 kg

Bukstestr 28-29

INN I BRUDEKJOLEN MIN SOM HENGER I SKAPET :sur:

Og dette har jeg tenkt å klare på et par mnd. Bør gå greit!

Ellers skal jeg ta LPG behandlinger mot strekkmerker og celluitter, som en del av mitt prosjekt.

Og minst 2 ganger, helst tre ganger i uken skal jeg trene Pilates, så sant helsa (som er noget skrøpelig, har en dum skade) holder.

Lukka til alle sammen!! Veiedag på mandag ja. Gleeeder meg....

:sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Stå på, magen venner seg nok snart til mindre matinntak.

Veldig viktig at du spiser et mellomåltid, nå middagen bli så sen. Hva med ha litt f`rukt liggende et eple, er bra mens en venter. Du kan jo også ta et knekkebrød med magert pålegg på.

Mitt problem er litt annerledes, jeg spiser for lite måltider til dagen og når jeg spiser blir det mye og feil. Jeg synes det er vanskelig å spise så mange ganger til dagen, men det skal jeg kare å snu :)

Ang trening må jeg finne på noe smart, er veldig låst på kvelden med en mann som jobber mye og småbarn i huset. Tror det er på tide å finne fram pilates dvden.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange har vært tøffe og lagt ut vekten sin, vet ike om jeg er klar for det. Men kan si at målet er 10 kg.

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er flinke!

Og ja - jeg skal stappe litt frukt i veska! Det er lurt å spise et eple eller noe sånt på bussen hjem fra jobb :)

Idag ringte forresten mannen fra Isbilen! Jeg hadde jo bestilt en kartong med Fedon-is :ler: Han sa at Isbilen var i boligområdet mitt på mandag og at jeg kunne ringe ham på mandag etter kl. 15. Problemet er bare at jeg jobber til kl. 18 på mandag... Får ringe og høre om han kan komme etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest evasolo

Huf huff og atter huff.. Gikk på en smell i dag jeg altså. Dro på butikken etter jobb, og der hadde de nettopp tatt ut helt nygrillet kylling..klarte ikke å motstå, og endte opp med ett av mine favoritt måltider til middag, kylling med hjemmelaget fløtesaus....yummi... :grine: Så nå er jo kaloritabellen så til de grader sprengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grin, en ny dag i morgen ikke la dette ødelegge for deg :klem:

Hva med å handle inn for en uke om gangen, da slippe man så mange fristelser på veien ;)

Jeg ha handlet inn det jeg kan og så er det bae små ting som bød og melk noen dager i uka. Skal da søge for at jeg er mett når jeg handler :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

Takk :)

Vet det er smart å handle for flere dager, men det er jeg fryktelig dårlig på. Jobber på et kjøpesenter og da er det liksom så lettvint å stikke innom butikken før jeg drar hjem. Skal prøve å bli bedre på det omsådet der! Hehe.

Blir virkelig imponert over alle dere som er så flinke til å trene..skulle ønske det var meg. Trener dere alene eller sammen med noen? Synes det er så kjedelig å trene alene, så da blir det heller til at jeg går tur med samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til Ephemera og dere andre: Smoothies er genialt som mellommåltid, f.eks. når det blir lenge til middag! Mix med frukt, bær og isbiter etter smak og behag. Mettende og godt, og ikke minst med få kalorier ;)

Kan jo legge inn mine mål også.

Høyde: 172 cm

Vekt: 72 kg

Midjemål: 88 cm (som også er den helsefarlige grensen..)

Nå har jeg spist det jeg skal i dag, og er oppe i 1252 kcal. Er så vanskelig å vite hva jeg bør spise og ikke, at jeg heller lar være. Veldig dumt, det får jo ikke akkurat fart på forbrenninga. Vurderer å begynne å spise kveldsmat? Har aldri pleid å gjøre det, men det er kanskje en god idé. Dvs, tidligere spiste jeg som regel snop til "kveldsmat" ( :forvirret: ), men det er det jo slutt på nå. Dessuten synes jeg sykkelturen min fikk æren for ufortjent mange kcal i minus på vektklubb, men jeg velger å tro det er sant ;)

I morra begynner jeg å trene på senter også, det blir bra! Gleder meg veldig, men jeg vet jeg ikke gjør det i morra når tiden er inne...

Endret av Lykkelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Ephemera: Det er viktig å få i seg et lite måltid mellom lunsj og middag når det er så lang tid mellom dem. En youghurt, et knekkebrød, en frukt eller to, noen nevnte smoothies.. ellers er det som noen andre nevnte her,virkningsfullt å helle nedpå en liter vann. Magen fylles og du får et metthetsfølelse (som dog ikke er langvarig, men..)

Det går jo an å slanke seg uten å sulte.

Jeg har "sprukket" i dag. I gåseøyne fordi det bare var et rundstykke mer enn jeg hadde tenkt på jobb i dag. Med SALAMI på! Hadde vært ute på aketur hele dagen, og jeg var skrubbsulten! Som "straff" blir det bare grønnsaker i kveld. Så her sitter jeg med Toro grønnsakssuppe stappa full med ekstra løk, paprika, kål og gulrot. Blir nok noen sukkererter til "dessert".

Jeg har fått strekk i rompemuskelen min (hehe.. høres jo bare dødsteit ut!), derfor ble det ikke trening på meg i dag. Men jeg skal begynne å spille fotball (var på spillermøte i dag), og det gleder jeg meg masse til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere er så flinke alle sammen!!! Dette er første uken vår jo, herlighet, synes vi er godt i gang selv om vi sliter litt med hverdagsfristelser.

Endelig ser det ut til at jeg har funnet slanke/trene tråden som passer for meg :)

Forsøkte å henge meg med på skjerpings i morgen-gjengen, men de var kommet så langt på en måte, og det var for vanskelig for meg å holde følge. Så har jeg forsøkt LBs tråd "nå skal vi bli sunne og spreke dere", men jeg fikset ikke å gi meg selv + og - hver dag, for det ble mest - og det var litt kjipt.

Hvor mange er vi nå egentlig, kanskje på tide med en opptelling snart?

Føler meg faktisk litt stolt over å ha lagt ut mine øh.. vitale mål over her, de er ikke noe å være stolt av i seg selv, men det at jeg tør å være åpen om hvor feit jeg egentlig er, håper jeg sier noe om hvor lyst jeg har til å gjøre endringer fremover!!

:klem: til alle prosjektdeltakerne!!

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at alle som har lagt ut sine vitale mål er tøffe :klem:

Vi er en flott gjeng nå, gleder meg til å følge med alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...