Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror jeg melder meg inn her jeg også, ikke bare leser ;)

Jeg har fast rutine med å spise 150-200 gram frukt (har alltid ferdig opphakket fruktsalat i kjøleskapet; ananas, mango, kiwi, melon etc.) med 150-200 gram drikkeyoghurt (lett) over, rett etter at jeg har stått opp.

Så til morgenkaffen på jobb, ca 2 timer senere spiser jeg 60-70 gram fullkornbrød av rug, 20 gram lettphiladelphia mediterranian-ost og 20 gram kalkun/kylling/skinke-pålegg og en gulrot ;) samt noen deciliter vann og en kaffekopp.

Jeg har gått på GR-kurs ganske lenge nå men har fortsatt noen gjenstridige kilo igjen som jeg håper å bli kvitt i løpet av de neste 2 månedene slik at jeg kan begynne på hold-vekten-kurs.

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg sitter på rompa på kontor hele dagen...

Ååh, det hadde jeg ikke klart! :ler:

Rart hva man blir vant til. Jeg tror jeg hadde blitt forferdelig rastløs og trøtt av kontorarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter!

Hva spiser dere til frokost?

Til frokost drikker jeg en smoothie bestående av:

-Frosne bær(f.eks jordbær)

-En liten banan, eller annen frukt(eple, appelsin, kiwi)

-Et halvt glass eplejuice, et halvt glass vann

-2 ss havregryn

-2 ss proteinpulver

Kjøres i blender, serveres i lange glass med litt frukt til pynt.

Nyyyydelig, sunt og mettende, nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

Jobber i klesbutikk jeg. Sitter aldri, men står jo ofte stille hvis det er lite kunder. Men er ofte mye å gjøre, så litt aktivitet blir det hvertfall:)

I dag har jeg klart fint å holde meg til ca 1600kcal. Ikke falt for noen fristelser, og har t.o.m vært ute og spist. Heldigvis er kinamat ganske så sunt. Klarte å motstå desserten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i klesbutikk jeg. Sitter aldri, men står jo ofte stille hvis det er lite kunder. Men er ofte mye å gjøre, så litt aktivitet blir det hvertfall:)

Jeg har så lyst til å jobbe i en klesbutikk :)

Har tenkt å søke i byens klesbutikker, men er ikke så mye ledig for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest evasolo

Nei, det er ikke så lett å få jobb i klesbutikk. Vi hadde nettopp en ledig ekstrahjelp stilling, og det var over 200 søkere...og da er det ikke lett å få jobben. Men det er hvertfall viktig å vise interesse, så stikk innom noen butikker og snakk med de. Det er ofte at de ikke lyser ut stillingen engang, for de får så mange søknader utenom. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, orakel! :klem:

Har vært syk i dag, utrolig kjedelig.. Denne uka ble ikke helt som jeg hadde tenkt mtp trening, men jeg støtter meg til at dette var oppvarminga. ;)

Jeg er student, men jobber på sykehus i helgene. Både på jobb og i praksis går jeg noen ganger av meg beina, men jeg har hørt at det ikke er noen sunn form for trening. Såkalt stresstrening. Alltid skal det være et aber. :forvirret:

Tenker det samme som Ephemra i helga, spise litt sjokolade fredag, lørdag og søndag. Men er redd kroppen min kommer til å ta fullstendig av. "Hæh, får jeg søtsaker likevel?! Gi meg meeer!!" :ler:

Har forresten sluttet å røyke i dag. Skikkelig januar dette her, men denne gangen skal det holde! Blir liksom litt teit å skulle bli sunn, og så fortsette med den idiotiske vanen der.

Da får jeg gå og sove meg frisk, god natt til dere alle! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter :vinke:

Ja har pratet med noen butikker, så skulle bare komme innom med søknad :)

Nå skal jeg spise havregrøt til frokost, så skal jeg trene fremfor tven. har ikke trenet siden tirsdag, så det blir godt.

Ha en god dag alle sammen :danse:

God bedring Lykkelin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Takk for mange fine frokost-tips. Skal prøve å planlegge litt variasjon til neste uke. Nå går det gjerne i en kjapp yoghurt (0,1%) hjemme hvis jeg rekker det - og en gulrot eller en kålrotbit når jeg er kommet meg på kontoret. På kontoret sitter jeg dessverre for det meste stille på rumpa. Det var slik det startet. Da jeg var student og jobbet deltid i butikk brukte jeg fremdeles str. 36...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å veie meg i dag, så da får jeg gjøre det i morgen istedet.

Jeg har vært kjempeflink med maten, men ifølge sidene til GR ligger jeg nok litt lavt på kaloriene. I morgen er det lørdag og det betyr kosedag.

Jeg MÅ huske å veie meg i morgen. Kanskje jeg skal løfte vekten ned fra hyllen, så er det større sjanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde: Det er mandager som er offisiell veiedag på denne tråden - og i Vektklubb. Men hvis du heller vil veie deg på fredager, så får du selvsagt lov til det :)

Jeg greide ikke å motstå vekta idag tidlig... måtte liksom sjekke tilstanden etter at jeg veide meg på ettermiddagstid igår...

Ned 0,9 kilo

:sjarmor:

Kjempefornøyd!!!

Så jeg skal ikke skeie ut for mye i helga! Skal spise vanlig idag, men unne meg litt sjokolade ikveld. Lørdag skal jeg få lov til å kose meg ekstra mye, men ikke ta helt av da heller. Lurer på om jeg skal droppe å skrive inn på vektklubb det jeg spiser på lørdager?? Nei, sikkert lurt å se hvor mye ekstra kalorier det blir. Skal prøve å kompensere med trim!

Har det litt travelt nå - men jeg stikker innom senere! Jeg har fri idag, men har tusen ting jeg skal gjøre og jeg skal ut på farten, så jeg spiser frokost nå.

Forresten: Igår kveld sov jeg på sofan. Våknet når sambo skulle gå og legge seg. Da fikk jeg helt sjokk over hvor mye klokka var og jeg ropte ut klandrende til sambo:

"Jammen - hva med havregrøten min da!!!!???"

Akkurat som han skulle vekket meg for at jeg skulle spise grøten min! :ler:

Så da spiste jeg en Fedon bar med karamellsmak med 145 kcal. Det var helt greit og nesten litt godt... men det er spor av peanøtter i den og det tåler jeg ikke. Kjente litt allergi etterpå, men det gikk bra. Skal heller satse på Atkins sine barer. De smaker god sjokolade ;)

Ha en fin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Jeg var veldig flink med maten i går, holdt meg under 1500 kcal og trente pilates.

I dag har jeg spist grovbrød med tunfisk to ganger og skal trene 40 min kondis og 30 min styrke etterpå.

Jeg får prøve å finne sunne middagsalternativer til helgematen... :forvirret: Jeg synes det er litt vanskelig for vi er så innmari glade i fløtegratinerte poteter og sauser :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Brunhilde: Det er mandager som er offisiell veiedag på denne tråden - og i Vektklubb. Men hvis du heller vil veie deg på fredager, så får du selvsagt lov til det :)

Jeg greide ikke å motstå vekta idag tidlig... måtte liksom sjekke tilstanden etter at jeg veide meg på ettermiddagstid igår...

Ned 0,9 kilo

:sjarmor:

Kjempefornøyd!!!

Kjempebra ephemera! :klappe:

Med meg går det trått. Ble litt utskeiing i går kveld, og til lunsj i dag tok jeg helt av, med to stykker pai og kaffe mokka... Og i kveld skal jeg på fest. HUFF! Lørdag og søndag bør bli kalorifattige, for jeg vil helst ikke se at jeg har gått OPP. Trening er det heller ikke blitt tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sånn til jeg også skal begynne å trene!!

Men idag har jeg gått veldig mye... Har gått i butikker i hele dag, kjennes det ut som.

Jeg ramlet borti en bakeridisk når jeg kom til byen idag. Jeg måtte å kjøpe meg lunsj, men de hadde ikke akkurat verdens sunneste mat der. Endte opp med en pirog med salami... Huff, fikk skikkelig dårlig samvittighet etterpå. Følte at det var feil mat nå... Men jeg har gått i butikker i flere timer, så jeg har nok gått de av meg ;)

Ellers håper jeg flere av dere stikker innom her med oppdatering i dag?

Vi er så flinke!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flinke dere er alle sammen!

Nå er det helg, vi må få lov til å kose oss litt da, første helgen også i slankeprosjektet vårt :) Skal skrive opp hva jeg spiser sånn cirka, men er litt vanskelig med hjemmebakte kaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Lykkelin  :klem:

Tusen takk. :klem: Det hjalp visst, for i dag var jeg nesten god i igjen. Har vært på en laaang skitur i dag, utrolig deilig! Strålende sol, herlig føre og en velfortjent kvikk-lunsj. For denne turen ble jeg belønnet med ikke mindre enn 1248 kcal i minus.. :overrasket: Greit nok at jeg var sliten etterpå, men jeg tror jeg tar det med en bitteliten klype salt. Er nemlig nede i -266 kcal nå. :ler: Har ikke lagt til middagen da, så i kveld tror jeg det blir god, gammeldags fredagskveld.

Til dere andre som sliter med å komme opp i nok kcal, vil jeg anbefale på det sterkeste en tråd på vektklubb.no. Gå inn på "mine venner" - "For deg som er ny på Vektklubb.no" - "Hvorfor vi spiser for lite og hva vi gjør med det!". Fikk meg en skikkelig aha-opplevelse da jeg leste at kroppen går over på sparebluss allerede på under 1300 kcal, og at en da faktisk kan gå opp i vekt. Der finnes også gode tips for hvordan en kan fylle opp kvoten på riktig måte.

Gratulerer til Ephemera med 0,9 kg i minus! Du har vært kjempeflink! :blomst:

Glede-gruer meg til veiing på mandag, er veldig redd for å bli skuffa. Vet jo at det kanskje er litt ambisiøst å skulle gå ned samtidig med røykeslutt, men akkurat det velger jeg å fortrenge.

Ønsker dere alle en fortreffelig fredagskveld! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei!

På tur med eks-mann og sønn til sverige i dag. Har spist godteri og polarbrød. (Skam ) :flau::flau:

Men kjøpt masse kylling og magert kjøttpålegg, så utsiktene til sunne vaner er lagt til rette for en stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...