Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Det er ikke enkelt å tenke med entusiasme på gulrøttene i veska når det står en mann på gaten og gjerne vil gi deg rosinboller.

Men jeg klarte å motstå fristelsen og kom meg helskinnet frem til jobb i dag også.

Til uken skal jeg kjøpe meg vekt så da kan jeg også få oversikten. Har regnet som utgangspunkt det jeg hadde sist jeg var på helsestasjonen. Når vekta er i hus kan jeg virkelig holde oversikt og ikke minst sette meg et konkret mål om antall kilo og tid. Jeg må innrømme at jeg er nokså nyskjerrig nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle ønske kaffe var skikkelig, skikkelig sunt, jeg. Sukk. Noen som vet om noen juicer som er kalorifattige? Jeg burde sikkert hatt i meg annen væske enn kun vann og kaffe, men resten er jo smekkfullt av kalorier.. Grønnsaksjuice?

I dag får jeg gått tur igjen! Og det sammen med ei venninne jeg er ordentlig glad i, men som jeg har sett for sjelden i det siste. To fluer i en smekk! Ja, sikkert flere også, når jeg tenker meg om.

Det finnes vel en slags light-juice i velassorterte butikker? Vet ikke hvor mye mindre kcal det er i det sammenlignet med vanlig juice, men...

Jeg er glad jeg bare inntar drikke uten kcal. Hvis ikke hadde det vært umulig å holde skjemaet på kcal-inntaket. Jeg kunne ikke greid meg med et gram mindre mat enn nå...

Her på jobb diskuteres det vaffelsteking på fredag. Heldigvis har jeg fri da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ephemera og dere andre! Så flink dere er! :klappe: Supert initiativ, stå på og jobb på, husk! Det er bare dere selv som kan klare det - with a little help from the KG-friends ;)

Jeg bruker dere som inspirasjon hvis det er greit :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

oj, så flinke dere er! følger med her jeg, håper på å bli påvirket :kgblunk:

gikk på vekta i dag tidlig -sto og strakk meg foran speilet og tenkte at idag ser jeg ikke så verst ut,nå kan jeg veie meg ;) - og veide mindre enn jeg fryktet, men mye mer enn jeg vil..:

høyde: ca 167

vekt: 78,6...

å hjelp.. det er 11,6kg mer enn for tre år siden, og 15,6(!!) mer enn da jeg ble sammen med sambo...(kan man trekke fra 700g silikonpupper? :plystre: )

trives best rundt 60, så jeg har en stor jobb foran meg, så inspirer meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp av sofaen i dag og bort på trenings senteret!

Jeg satt 50 min på sykkel i høyt tempo og en aerobik time med step, mage, rompe lår. Og jeg er sååå sliten! Og fornøyd! Jeg har dessuten spist lite i dag.

I følge vektklubb.no har jeg fått av meg 690 kcal på 50 min på sykkel med høy intensitet, men det stemmer ikke med det sykkelen viste. Jeg tror den viste ca 300 kalorier der... jeg synes det er rart.  :sjenert:

Høy intensitet er ikke det samme som høyt tempo. For å forbrenne 690 kcal på 50 min. på sykkel skal du ha veldig høy motstand på + høyt tempo... Høres mer sannsynlig ut med de 300 kaloriene, særlig siden du holdt et høyt tempo. Man skal jo være veldig sprek for å holde et høyt tempo samtidig som man har høy motstand! :)

Jeg vil også slenge meg på her forresten! Må bar få meg en brukerprofil først!

Har gått ned 18 kilo for ikke så lenge siden, men nå er 6 av dem på plass igjen og jeg må få dem bort før de får følge av flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, så flinke dere er! følger med her jeg, håper på å bli påvirket  :kgblunk:

gikk på vekta i dag tidlig -sto og strakk meg foran speilet og tenkte at idag ser jeg ikke så verst ut,nå kan jeg veie meg  ;) - og veide mindre enn jeg fryktet, men mye mer enn jeg vil..:

høyde: ca 167

vekt: 78,6...

å hjelp.. det er 11,6kg mer enn for tre år siden, og 15,6(!!) mer enn da jeg ble sammen med sambo...(kan man trekke fra 700g silikonpupper? :plystre: )

trives best rundt 60, så jeg har en stor jobb foran meg, så inspirer meg!  :hoppe:

Velkommen, Fruktfat! :klem:

Jeg har pause på jobb nå. Spiser kålrot og skyller ned med cola light... Neida, skal ikke drikke så myyyye light-brus, men bortsett fra søtningssukkeret på havregrøten så er det jammen meg det eneste som smaker av søtt og godt for tiden ;)

Men vi blir så fiiiiiiine til sommeren!!

*Danner meg bilder av meg selv i fin kjole i en blomstereng... slank og veltrent og brun og... :ler: *

Men dere - vi må ha debatt om hvor mye godis vi har lov å spise i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde forresten aldri trodd jeg skulle få med meg så mange!!

Ventet egentlig på et par kommentarer om at jeg var tjukk og trodde jeg skulle få sympati eller noe sånt...

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt å tenke med entusiasme på gulrøttene i veska når det står en mann på gaten og gjerne vil gi deg rosinboller.

Men jeg klarte å motstå fristelsen og kom meg helskinnet frem til jobb i dag også.

Til uken skal jeg kjøpe meg vekt så da kan jeg også få oversikten. Har regnet som utgangspunkt det jeg hadde sist jeg var på helsestasjonen. Når vekta er i hus kan jeg virkelig holde oversikt og ikke minst sette meg et konkret mål om antall kilo og tid. Jeg må innrømme at jeg er nokså nyskjerrig nå!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen min kommer til å gå dårlig -det vet jeg allerede, for vi har bursdagsfeiring her i huset, og da blir det kakespising og alskens ulovligheter. Sånn sett var det kanskje dumt å begynne å slanke seg denne uken. Har tenkt til å kose meg da, men jeg skal ikke stappe i meg så mye som jeg vanligvis hadde gjort.

Vet dere hva, jeg føler meg faktisk på slanker'n! Og det føles ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har spist en bolle i dag :forvirret:

Synes litt synd på meg siden legen skjærte hull i meg i går... (bare et lite et, men i magen..)¨Jeg har heller ikke fått trent Pilates som jeg hadde planlagt i går, men kanskje jeg får til i kveld eller i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten hele tiden egentlig... sukk. Hadde det ikke vært for treninga, hadde jeg sprengt den kalorigrensen betraktelig. Forsøker så godt jeg kan å spise ting som er kalorifattig og mettende på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg skulle ønske kaffe var skikkelig, skikkelig sunt, jeg. Sukk.

I slankesammenheng er ikke kaffe det verste å drikke. Vanlig sort kaffe (mokka og slikt er selvsagt fy-fy) skal visstnok øke forbrenninga. Derfor drikker jeg gledelig morrakaffen og de obligatoriske kaffekoppene på jobb. Men jeg har tenkt å prøve å gytte ut en kopp om dagen med grønn te. Grønn te smaker godt og er kjempesunt! Virker rensende på kroppen, og det liker vi slankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også... og jeg spiser bare det jeg kan uetn trening. Gleder meg sånn til jeg skal begynne å trene!!!

Men jeg har ikke sprukket. Spiste riktignok 3 små tygg av Atkins-sjokoladen isted. Jeg måtte bare - hadde så lyst på mere middag, men kaloritabellen sa stopp... Den var ganske god, smakte mørk sjokoladekaramell. Skal prøve de barene til Fedon også.

Nå skal jeg sove middag frem til Idol begynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Jeg vil gi dere et godt tips. Kjøp frossen frukt/bær i svære 2-kilos poser (eller frys selv). Det er skikkelig snadder! Jeg bruker det b.la i smoothies, men det er godt å bare sitte og maule også. Nå spiser jeg tropisk fruktblanding (ikke opptint!), og det er jo som godteri! :D

Ellers er jeg litt irritert på sambo i dag. Måtte ringe og avbestille spinningtimen min i dag, fordi han MÅTTE ha bilen. Det er for langt unna til å gå, og det er dritglatt ute, så jeg tør ikke å sykle. Blir ingen trening verken i morra, fredag eller lørdag heller... Argh..

Men på spisefronten går det ganske bra. Ble litt vårruller på jobb i dag da.. Hm.. En av morsmålsassistentene lagde til oss som pausemat, og jeg MÅTTE bare smake. Og det var himmelsk. Hadde 3 stk :forvirret:

Bruker dere noe slags form for kosttilskudd? For tre år siden gikk jeg ned 6 kg på 4 uker, men da tok jeg CLA og eplecidereddik. Frister ikke veldig mye å begynne med det igjen. Ellers tar jeg multivitamin, sink, omega3 og krom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det går an å fylle inn mange aktiviteter som er "mosjon", som for eksempel støvsuging, sex, måke snø osv. Har dere gjort det? Eller skriver dere bare inn trening som aerobic og joggeturer etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sliter jeg, klarer ike å spise så mye. Skal ha 1300 kcal til dagen og har prob. med å komme dit. Nå har jeg igjen 400 kcal

Skal spise en porsj. Fitness blaning for å få meg noen karbohyrater og fylle opp litt av det jeg mangler.

Men jeg er mett jeg har spist 2 skiver m/kyllingpålegg til frokost og 2 til lunch pluss middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gi dere et godt tips. Kjøp frossen frukt/bær i svære 2-kilos poser (eller frys selv). Det er skikkelig snadder! Jeg bruker det b.la i smoothies, men det er godt å bare sitte og maule også. Nå spiser jeg tropisk fruktblanding (ikke opptint!), og det er jo som godteri! :D

Ellers er jeg litt irritert på sambo i dag. Måtte ringe og avbestille spinningtimen min i dag, fordi han MÅTTE ha bilen. Det er for langt unna til å gå, og det er dritglatt ute, så jeg tør ikke å sykle. Blir ingen trening verken i morra, fredag eller lørdag heller... Argh..

Men på spisefronten går det ganske bra. Ble litt vårruller på jobb i dag da.. Hm.. En av morsmålsassistentene lagde til oss som pausemat, og jeg MÅTTE bare smake. Og det var himmelsk. Hadde 3 stk  :forvirret:

Bruker dere noe slags form for kosttilskudd? For tre år siden gikk jeg ned 6 kg på 4 uker, men da tok jeg CLA og eplecidereddik. Frister ikke veldig mye å begynne med det igjen. Ellers tar jeg multivitamin, sink, omega3 og krom.

Jeg tar Møllers Basic med vitaminpille + omega 3. I tillegg tar jeg B-vitaminer, folat og C-vitaminer. Jeg tok også CLA og eplecidereddik mens jeg trente og gikk ned i vekt for noen år siden, men nå har jeg forsøkt å forstå at det ikke virker. Men jeg vet ikke?

Hørtes godt ut med frosset tropisk blanding - det har jeg sett i en butikk her! Et annet supert tips, som jeg selv glemmer at finnes nå - er Options kakao! Det inneholder bare 40 kcal. per kopp og smaker nyyyydelig! Finnes både i posjonsposer og i boks (lilla farge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det går an å fylle inn mange aktiviteter som er "mosjon", som for eksempel støvsuging, sex, måke snø osv. Har dere gjort det? Eller skriver dere bare inn trening som aerobic og joggeturer etc?

Jeg tror jeg kommer til å benytte meg av å skrive inn sånne ting, men jeg har ikke gjort det foreløpig. Det har vel også sammenheng med at jeg har vært svært lite aktiv denne uke og ikke gjort stort som forbrenner kalorier... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så deppa :tristbla:

Veide meg i sta, og jeg har ikke gått ned et gram på en uke :overrasket:

Hvordan kan det ha seg???

Har trent hver dag og spist overfornuftig....Ingen utskeielser. Er super-motivert jo :sur:

MEN, ifølge klærne mine har jeg blitt mindre. De sitter mye løsere.

Kan noen forklare, PLEASE!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...