Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Isj!! Jeg målte midjen min på det smaleste jeg!! Shit!

Hvordan endrer jeg det uten å restarte hele programmet?

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom meg opp av sofaen i dag og bort på trenings senteret!

Jeg satt 50 min på sykkel i høyt tempo og en aerobik time med step, mage, rompe lår. Og jeg er sååå sliten! Og fornøyd! Jeg har dessuten spist lite i dag.

I følge vektklubb.no har jeg fått av meg 690 kcal på 50 min på sykkel med høy intensitet, men det stemmer ikke med det sykkelen viste. Jeg tror den viste ca 300 kalorier der... jeg synes det er rart. :sjenert:

Til de som stusser med måling av magen. Det skal være to centimeter over navlen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Ephemera: Du er virkelig en flott motivator! :)

Nå venter en dag med aking og herjing i snøen. Blir moro!

Ha en fin dag, dere, og husk at dette går så bra atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Jeg kom meg opp av sofaen i dag og bort på trenings senteret!

Jeg satt 50 min på sykkel i høyt tempo og en aerobik time med step, mage, rompe lår. Og jeg er sååå sliten! Og fornøyd! Jeg har dessuten spist lite i dag.

I følge vektklubb.no har jeg fått av meg 690 kcal på 50 min på sykkel med høy intensitet, men det stemmer ikke med det sykkelen viste. Jeg tror den viste ca 300 kalorier der... jeg synes det er rart.  :sjenert:

Til de som stusser med måling av magen. Det skal være to centimeter over navlen :)

Flinke deg! :klappe:

Husk at du må ikke ta an helt ut de første dagene, og når du trener så mye som det der, er det viktig å øke mengden med mat. Du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera: Du er virkelig en flott motivator! :)

Nå venter en dag med aking og herjing i snøen. Blir moro!

Ha en fin dag, dere, og husk at dette går så bra atte!

Tusen takk for det! :) Jeg prøver jo å holde både meg selv og dere oppe! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke deg!  :klappe:

Husk at du må ikke ta an helt ut de første dagene, og når du trener så mye som det der, er det viktig å øke mengden med mat. Du er kjempeflink!

Hei!

Takk for det! :) Jeg er nok ikke helt ny på treningssenteret, men jeg har ikke trent aktivt siden begynnelsen av desember, så det er tungt å begynne på igjen. *sukk*

Det med maten er ikke så lett heller. Jeg har ikke så stor matlyst og sliter med å spise mat mer en to ganger om dagen, men jeg jobber med det. :tommelsmil:

Ellers så venter jeg på at treningsenteret skal åpne. I dag blir det vel 45 min på elipsemaskin og styrkeprogram på overkropp. :)

Håper dere andre får en strålende dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg opp av sofaen i dag og bort på trenings senteret!

Jeg satt 50 min på sykkel i høyt tempo og en aerobik time med step, mage, rompe lår. Og jeg er sååå sliten! Og fornøyd! Jeg har dessuten spist lite i dag.

I følge vektklubb.no har jeg fått av meg 690 kcal på 50 min på sykkel med høy intensitet, men det stemmer ikke med det sykkelen viste. Jeg tror den viste ca 300 kalorier der... jeg synes det er rart.  :sjenert:

Til de som stusser med måling av magen. Det skal være to centimeter over navlen :)

Kjempeflink!! :klappe:

Det med kaloriforbruket på sykkel tror jeg kanskje kan ha noe med intensiteten å gjøre? At vektklubb mener at høy intensitet er høyere enn det du syklet? Skjønner at det er surt, men det er vel kanskje det sykkelen viser som er det riktige...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink!!  :klappe:

Det med kaloriforbruket på sykkel tror jeg kanskje kan ha noe med intensiteten å gjøre? At vektklubb mener at høy intensitet er høyere enn det du syklet? Skjønner at det er surt, men det er vel kanskje det sykkelen viser som er det riktige...?

Ja, jeg stoler nok mer på hva sykkelen viste enn hva vk sier, men jeg er nå fornøyd med innsatsen likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener viser syklene lavt kaloriforbruk i forhold til pulsklokken min i allfall. Ellipsemaskinene har et mer likt kaloriforbruk som pulsklokken viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg trener viser syklene lavt kaloriforbruk i forhold til pulsklokken min i allfall. Ellipsemaskinene har et mer likt kaloriforbruk som pulsklokken viser.

Jeg har lagt merke til at elipsemaskinene viser høyere caloriforbruk enn sykklene på lik tid. Jeg lurer på om det er fordi vi bruker armene aktivt på elipsemaskinene...?

Jeg synes også at elipsemaskinene er mer slitsommere enn sykklene... noen som synes det samme...? :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg meg faktisk skikkelig mett! Jeg var helt oppblåst i magen når jeg våknet idag tidlig, sikkert pga havregrøten jeg spiser til kveldsmat nå. Sambo sa at magen kan reagere sånn når det får ting å jobbe med som den ikke er vant til. Det var liksom såvidt jeg greide å spise frokost... Men jeg blir vel kjempesulten utover dagen, tenker jeg ;)

Ellers sa nettopp en kollega at jeg ikke måtte finne på å kjøpe Fedon-pizzaen, lite kalorier eller ikke. Den er visstnok ikke spiselig. Det var fyllet på pizzaen som ikke var spiselig.

Det jeg har skjønt med Fedon-produktene, er at de inneholder lite karbohydrater, men mye fett. Derfor kommer jeg ikke til å fortsette å kjøpe brødet hans heller, det var mer et innfall igår, fordi det så godt ut og er grovt. Kommer heller til å satse på "vanlig" grovbrød. Ingers Rugbrød er kjempegodt, men det er ikke over alt man får kjøpe det. Skal se om jeg orker å bake!

Gleder meg til jeg også kommer igang med trening! Men jeg er avhengig av å følge gruppetimer da - jeg må ha en instruktør som presser meg litt ;) Men step og aerobic er kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På senteret mitt hadde de fått ny vekt i dag. Hjemme på min badevekt uten klær veier jeg 85 (!) kg, på senteret med klær og sko veier jeg 86,5 (!!) kg. Jeg tror vekten på senteret er mer nøyaktig, så nå har jeg endret litt på profilen min igjen. Heretter skal jeg bare veie meg der, men da er det ikke sikkert det blir hver mandag, kan også plusse på 1,5 kg på min egen vekt kanskje?? Gidder ikke å trekke fra klær og sko har jeg tenkt, det får bare være en bonus på en måte. Jeg har lagt på en kilo til på målet mitt også, så nå skal jeg ned 5 kg på 10 uker. Da kan jeg spise 2040 kcal.

I går og i dag har jeg trent, så da går det ganske greit å holde meg under 2040. Derimot blir det verre på dager jeg ikke trener skjønner jeg, ut i fra listen over hva jeg spiser og drikker virker det jammen som om jeg spiser sinnsykt mye. Jeg har jo lagt inn hver minste lille agurkskive, listen blir laang.

Jeg har allerede lagt inn dagens middag, som er laks, og brått hadde jeg dobbelt så stor "fettkvote" som jeg burde ha, og tilsvarende for lite karbohydrater. Det er jo ingen tvil om at det er sunt å spise fisk, så jeg tror man i noen tilfeller må ta den fordelingskaken med en klype salt. Hadde jeg spist tilsvarende kalorier i godteri i stedet for laks, hadde det sett riktig ut pga sukkeret.

Jeg mener at det kommer jo an på hva slags karbohydrater og hva slags fett også, synd at det ikke kommer fram der synes jeg.

Endring: Rett og slett løgn at jeg skulle ned 6 kg, det var 5. Trodde jeg hadde endret til 6, men det hadde jeg visst ikke. Tror jeg skal være fornøyd med 5 kg. (Kan fortsatt spise 2040 kcal.)

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med meg 3 brødskiver istedenfor 6 i matpakken og supplerer med gulrøtter og kålrot. Og sukkererter.

Gårsdagen var ingen god start egentlig. Jeg syns det ble for dumt å takke nei til kake i bursdagsselskap - og dermed fikk jeg nok i meg en hel haug kalorier. Men det er vel ikke det jeg inntar på en enkeltdag som er viktig - heller spisevanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, sjekket den Quick and Easy grøten i dag, varianten med eple og kanel, husker ikke kalorimengden, men den inneholdt 19 gram sukker per 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På senteret mitt hadde de fått ny vekt i dag. Hjemme på min badevekt uten klær veier jeg 85 (!) kg, på senteret med klær og sko veier jeg 86,5 (!!) kg. Jeg tror vekten på senteret er mer nøyaktig, så nå har jeg endret litt på profilen min igjen. Heretter skal jeg bare veie meg der, men da er det ikke sikkert det blir hver mandag, kan også plusse på 1,5 kg på min egen vekt kanskje?? Gidder ikke å trekke fra klær og sko har jeg tenkt, det får bare være en bonus på en måte. Jeg har lagt på en kilo til på målet mitt også, så nå skal jeg ned 6 kg på 10 uker. Da kan jeg spise 2040 kcal.

I går og i dag har jeg trent, så da går det ganske greit å holde meg under 2040. Derimot blir det verre på dager jeg ikke trener skjønner jeg, ut i fra listen over hva jeg spiser og drikker virker det jammen som om jeg spiser sinnsykt mye. Jeg har jo lagt inn hver minste lille agurkskive, listen blir laang.

Jeg har allerede lagt inn dagens middag, som er laks, og brått hadde jeg dobbelt så stor "fettkvote" som jeg burde ha, og tilsvarende for lite karbohydrater. Det er jo ingen tvil om at det er sunt å spise fisk, så jeg tror man i noen tilfeller må ta den fordelingskaken med en klype salt. Hadde jeg spist tilsvarende kalorier i godteri i stedet for laks, hadde det sett riktig ut pga sukkeret.

Jeg mener at det kommer jo an på hva slags karbohydrater og hva slags fett også, synd at det ikke kommer fram der synes jeg.

Ja, jeg opplever også det der :overrasket: Jeg får altfor stor fettmengde i forhold til karbohydrater! Også jeg som eeeeelsker karbohydrater...??!

Men jo - er enig i at det er vanskelig å holde seg under grensa uten trening - ihvertfall jeg med mine 1.440 kcal.!!

Og vekta ja... er det ikke surt? Den gamle vekta mi viste jo ca. 5 kg. mindre enn den nye... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vi kan ta de harde fakta, trenger å se det selv så jeg skjønner hvorfor jeg driver med dette her nå:

Høyde 172 cm

Midjemål 90 cm

Vekt 86,5 kg

Har ikke målt fettprosent og sånn da, men jeg tror faktisk at jeg består av endel muskler også heldigvis. Tror ikke jeg ser ut som en liten trulte, har nok ganske tung beinbygning. Da jeg var 16-17 veide jeg 70 kg, det var før jeg begynte på p-piller, og jeg trente mer da enn jeg gjør nå. Har lagt på meg mye på 6 år, noe av det er jeg overbevist om at kommer av medisiner, antidepressiva, som jeg har sluttet med nå. Hadde vært supert å komme ned i 70 kg igjen, men vet ikke helt om det er realistisk. Det første målet mitt er 80 kg ihverfall, om 10 uker (hjelp!!).

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Slenger meg på jeg også.

Registrerte meg hos vektklubb.no i går. Har 6 kilo jeg skal bli kvitt på 8 uker, så det bør nok gå bra.

Må holde meg på 1300 kcal om dagen (uten trening).

Jeg går på stepmaskin 45 min, 6 dager i uken(begynte for et par uker siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...