Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mente ikke å fornærme noen.. :sjenert:

Jeg har erfaring med å gå ned i vekt selv, og vil derfor gi råd. For meg tok det for lang tid når jeg skeiet ut innimellom, og jeg mistet derfor motivasjonen. Når jeg etter flere måneders pause tok fatt på slankeprosjektet igjen gjorde jeg det helt uten utskeielser, og gikk ned de siste kiloene uten problemer. Og nå kan jeg kose meg uten dårlig samvittighet.

Du har vært kjempeflink Ephemera, dere andre også!

Edit: Jeg kunne kose meg i moderasjon etter slankekuren, og holdt vekta i et år. Men nå er alt tilbake og mer til, tildels p.g.a depresjon og p.g.a noen inni h..kraftige medisiner jeg gikk på, som satte stoffskiftet mitt i hvilemodus. :grine: Nå er jeg kvitt medisinene, men har nok engang kilo å ta av. Og jeg vet at det ikke nytter med masse utskeielser, så jeg skal ikke gjøre det denne gang.

Endret av Vanilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Vanilla jeg. Slanker man seg får man ingenting gratis, og det er selvsagt slik at man går raskest ned hvis man holder seg 100% til skjema uten utskeielser. Dette vet vi, og vi må dermed velge om vi vil/klarer dette, eller om vi vil gå langsommere ned i vekt men med begrensede utskeielser. Sånn er det bare.

For min del funker det sånn at jeg skeier ut med masse jeg, men jeg passer på å ikke spise for mye. Sultfølelse takler jeg fint, men jeg takler dårlig å ikke kunne spise saus eller drikke øl. Så jeg spiser saus og drikker øl, men jeg lager plass til det i kaloriinntaket mitt. Altså, heller saus til middagen enn brød til omeletten. Så lenge det funker er jeg fornøyd med å ha det slik, og jeg er vel på den måten ganske heldig; jeg synes ikke at jeg forsaker noe.

Selv om alle her inne gjør ting på forskjellig måte, så skal alle ha ros for at de holder ut, og at de faktisk kommer nærmere målet sitt. Flinke jenter det! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hei hei jenter. Det er lenge siden sist nå, fordi jeg har satt hele slankeprosjektet mitt på vent. Det har skjedd utrolig masse, som har vært veeeeeldig positivt, og noe mindre positivt.. hehe, sånn er det alltid, men fra i morgen så skal jeg være veldig veldig veldig flink og dere må passe på meg :) Jeg trenger dere :)

Det har nemlig hagla inn med modelltilbud den siste tiden, og jeg har vært på noen shooter :) Og det er kjempegøy :) Men jeg er fortsatt litt for stor, og jeg sliter med de siste kiloene, men jeg har vel vært for slapp i det siste :(

Så nå må jeg være flink, for jeg skal greie de siste kiloene.. Sånn at jeg slipper å få høre mer om at jeg er litt for stor osv :P For jeg har jo vært sååå flink og de skulle ha sett meg før, men sånn er nå bransjen.. :)

Men selv om jeg har vært stille så følger jeg med dere i det skjulte. Beundrer dere enormt, dere er min inspirasjon for tiden og jeg skulle ønske jeg var like flink som dere er :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Aylana :vinke: Koselig å se deg igjen!!

Jeg er en av dem som ikke er så flink for tida da... Idag var det opp 100 gram, men det skyldes utskeielser, kommende mens (?) og at det også er særdeles tidlig å veie seg kl. 05.30 på morgenen.

Og det er helt tydelig noe med de siste 2 kiloene. Jeg hører "alle" snakke om det og nå er jeg der selv...

Vet i alle fall at jeg skal handle inn mengder med vannmelon og jordbær idag :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var pausen over for min del. Etter en langhelg med mye fråtsing i god mat, alkohol, kaker og snop var jeg sjeleglad for at vekta ikke hadde beveget seg oppover. Og det selv om jeg veide meg kl. 05.30. Jeg har egentlig 3,7 kilo igjen og nå skal jeg virkelig sette inn det siste støtet. Dog skal jeg unne meg en pils eller to på tirsdagsquizzzen, men jeg tror jeg står over burgeren. Jobber overtid og spiser suppe på jobb istedenfor. Dessuten skal jeg være kjempestreng med meg selv. Ikke sluntre unna treningen. Ikke putte noe i munnen som ikke blir behørlig notert og medregnet.

Også skal jeg i ren iver se om jeg får gjort noe i hagen (gresset er desperat etter å bli klippet - det så bedende på meg i morges), men det er væravhengig. Mindre væravhengig er oppussingsprosjektet vårt som har ligget stille i mange uker nå. Her skal tapetseres og males og sages og pusses. Her er det potensiale til å brenne masse kalorier og resultatet er jo fantastisk: Et helt nytt barnerom til poden!

Jeg hadde aldri klart dette uten dere her inne. Dere er så flinke og så oppmunterende! Og motiverende. Og menneskelige.

Tusen takk for at dere er her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabine

Søndag har visst blitt min nye utskeielsesdag, så det er mulig at vekten viser bittelitt mindre i morgen, men jeg legger inn dagens likevel. Er egentlig ganske fornøyd.

63,5 kg, dvs. ned 0,6 kg (håper det jeg skriver stemmer, er ganske så trøtt i dag).

Trening:

1*600 kcal

2*700 kcal

1*800 kcal

Denne uka har det vært ganske vanskelig, siden mannen min har hatt så mye fri (torsdag og fredag i tillegg til helga). Han spiser en del søtsaker og spør "hele tiden" om jeg vil ha noe, en is f.eks. :sur:

Hvordan er det med støtten av familie og venner hos dere? Det er bare mannen min som vet om prosjektet mitt, og han er ikke så veldig støttende. Trening blir han gjerne med på, men i matveien gjør han det hele litt vanskelig.

Et spørsmål til: hvor mange kalorier er det i capuccino m/u sukker?

Ephemera: du har vært veldig flink som har klart å holde på så lenge! Og du kommer sikkert til å nå målet ditt snart! Og med jordbær og vannmelon i stedet for sjokolade går det nok enda raskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600 gram fra forrige mandag :hoppe: Har egentlig ikke vært så veldig flink denne uka, så jeg skjønner det ikke helt. Holdt meg rundt 1800-1900 kcal om dagen, vanligvis holder jeg meg rundt 1600. Kanskje kroppen min ble glad for å få litt mere mat? :ler: Uansett, nå er det ei ny uke!

Tror kanskje det blir enklere å komme seg på trening denne uka. Får utlevert hjemmeeksamen i morgen som jeg skal sitte med i 9 dager. Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg til å bli ganske rastløs av å være hjemme hele tida. Og da blir det forhåpentligvis masse trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gratulerer med vektnedgang @nea og sabine :)

Ephemera: 100 gram er uansett ingenting med tanke på det du beskriver, kanskje ikke den beste morgenen å veie seg på? :)

Jeg veier meg ikke i dag, siden jeg er på besøk hos svigerfar for tiden, og han har sikkert annen vekt enn det jeg har, så derfor tar jeg ikke sjansen på en nedtur :P hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg vet ikke om jeg har så veldig lyst til å rapportere om dagens resultat før i morgen...

Jeg har nemlig bare gått ned 200 gram, men for 3 dager siden veide jeg 500 gram mindre enn på mandag...

Men med mine 200 gram er jeg på totalt -3,9 kg

Men jeg venter likevel med å legge inn resultatet i vektklubb til i morgen.

Denne uka skal jeg sette inn støtet på treninga igjen. Endelig har jeg litt fritid! Men i dag skal jeg og sambo ut og spise for vi har nesten ikke sett hverandre i det siste. Det blir vel kinarestaurant. Lurer på hvor mange kalorier det er i maten der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme slankekur! :sur: Jeg er veldig glad for at jeg har gått ned det jeg har gjort, men jeg vil bli ferdig med dette!! :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Nå har jeg prøvde noen nye (gamle) bukser som har ligget i skapet med prislappen på noen år... jeg tipper at 3 av de sitter som et skudd om et par kilo, mens resten blir fine om 5 kg så nå har jeg litt motivasjon å jobbe mot! :tommelsmil:

Jeg sa noe om at jeg skulle begynne med push ups... det har jeg ikke gjort enda, men jeg skal begynne med det i dag. Jeg leste at Vegard Ulvang anbefalte det for raske resultater på finere og sterkere armer, så da må jeg nesten teste det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke den beste dagen å veie seg på akkurat. Ble opp 200gram denne uka,men kan vel ikke vente annet heller. Har vært ei slapp uke med hensyn til trening også var det konfirmasjon i går. Og der var det masse god mat og masse gode kaker. nam,nam.

Jeg skal være litt flinkere denne uke,men blir vel ikke noe særli med trening. Er nemelig potte tett, og har en skikkelig lei hoste. Men får prøve å spise sunt i allefall, så går det nok den rette veien her til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fruktkake

Kom hjem fra Praha i kveld, og har ikke fått veid meg. I Praha spiste jeg mye god mat, og ikke minst øl..

Men nå er slankepausen over, og fra i morgen er det sunt kosthold igjen!

Skal til legen med kneet mitt i morgen. Sannsynligvis har jeg fått en meniskskade, og det passer meg utrolig dårlig med tanke på trening, og ikke minst bryllup/bryllypsreise.. Får vel bare holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

:vinke:

Hei hei folkens!!

Jeg begynner på ny, jeg. :ler:

Men altså, jeg glemte å veie meg i dag, men er rimelig sikker på at det desverre er 74 kilo!!! :grine::grine:

Så da tar jeg utgangspunkt i det da, når det er veiedag neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Puh.. jeg har ikke lagt på meg noe i helga. Er vel all gåinga sm kan ta æren for det, IKKE kostholdet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabine

Jeg stolte ikke helt på vekta i går etter søndagen, så jeg veide meg på nytt i dag:

63,1 kg! :)

Var på trening i går, men det ble ikke så mye. Når jeg går om kvelden, er jeg altfor sliten etter dagen. I tillegg glemte jeg treningstopp, så jeg trente i genser. Huff, det ble varmt.

Ingen som vet hvor mange kalorier det er i en cappuccino?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...