Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest sabine

Kom meg på trening i går, og siden det er helligdag i dag, har vi tid til å gå i dag også. Fint, for frokosten ble en liten utskeielse og i morgen skal vi bort, så da blir det nok lettvint og ikke så sunn mat underveis.

Snikveide meg i dag, og det var 600 g minus fra tirsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

Apropos bukser... Fant ei dongeribukse jeg kjøpte for liten for halvannet år siden. I januar prøvde jeg den, og jeg fikk såvidt presset den på meg, men mageflesket tøt utover, og glidelåsen bare skled opp.

I dag er den akkurat passe! Faktisk litt slapsete i lårene. Jøss. Og jeg merker at jeg gjerne kunne brukt belte på den, spesielt hvis den var litt høyere i livet.. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Katerina_*

En stund siden jeg har skrevet her. Men er oppdatert på hvordan det går med dere. Her fortsetter vekta å gå nedover fra uke til uke. Var litt bekymret for hvordan det ville gå sist uke, men gikk ned over 1 kg, til tross for 17.mai :) Denne uka har vært ganske grei. Trente styrke i går, og i dag ble det en times tur i raskt tempo. Merker at jeg spiser søte ting litt oftere, men greier å begrense med til å bare ta litt. Is er det verste for meg, men har kjøpt sorbet, er ikke så verst med 120 kcal pr. 100g. Er snikveid meg noen ganger, og ser ut til at jeg har gått ned nye 700g. Skjønner ikke det helt, men jeg liker å tror at jeg har fått en ganske så høy forbrenning :ler: I dag blir det pita-pizza med kyllingkjøttdeig på, tror det blir ganske godt. Ellers har jeg fått sansen for bønner, mettende og masse proteiner. I morgen blir det styrke på meg, regner med å rekke en aerobictime på enten lørdag eller søndag. Merker at jeg blir rastløs hvis jeg ikke får trent, og det er ikke så verst til meg å være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.... Og så reiser jeg til Molde imorgen tidlig! Det blir nok både shopping og spising der...

Ha det bra så lenge og vær flinke jenter!

Jeg kommer vel ikke til å gå ned noe til mandag, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Dere får kose dere på tur, mens andre sliter med eksamen her hjemme :frustrert:

Neida, jeg håper dere koser dere skikkelig!!

Bare noen timer igjen nå så kan jeg slappe av en ukes tid igjen.... Eller kanskje jeg skal begynne å lese litt tidligere enn 48 timer før eksamen denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Og så reiser jeg til Molde imorgen tidlig! Det blir nok både shopping og spising der...

Ha det bra så lenge og vær flinke jenter!

Jeg kommer vel ikke til å gå ned noe til mandag, men...  :sjenert:

Det er lov til å spise sunt og lite selv om man er bare ferie. Alle disse småtingene man unner seg, alle dagene man skeier ut "det er jo 17 mai, fastelavn, whatever", sinker vekttapet veldig.

Ephemera, du kunne lett ha vært på målvekten din nå og nytt disse fristelsene i moderasjon uten dårlig samvittighet.

Spesielt når du er så nær målet ditt. De siste kiloene er alltid vanskelist å få av, som regel p.g.a småspising og utskeielser, "fordi man er så nær målet uansett".

Endret av Vanilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: Har vært på shopping i dag og fant ei dongeri bukse på salg som passet til meg... helt utrolig, ble bare så kjempe glad :sjarmor: Det er vel lov å håpe på at denne slankekuren endelig har begynnt å vise litt resultater nå.

Det er nok ikke like sikkert at jeg er like hoppende glad på mandag da, for i helgen er det konfirmasjon med masse god mat og kaker. Men skal selvsagt prøve å begrense meg, og så lenge jeg ikke har gått opp noe til mandag så skal jeg være fornøyd.

I kveld er det pub-quiz med venninene. Det blir vel litt alkohol, men det må vel være lov innimellom.

God helg alle sammen :klem:

Endret av Alial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov til å spise sunt og lite selv om man er bare ferie. Alle disse småtingene man unner seg, alle dagene man skeier ut "det er jo 17 mai, fastelavn, whatever", sinker vekttapet veldig.

Ephemera, du kunne lett ha vært på målvekten din nå og nytt disse fristelsene i moderasjon uten dårlig samvittighet.

Spesielt når du er så nær målet ditt. De siste kiloene er alltid vanskelist å få av, som regel p.g.a småspising og utskeielser, "fordi man er så nær målet uansett".

:frustrert:

Jeg vet det!! Men det er da ikke så lett bestandig!!!? Er fullstendig klar over at ditt og datt går an. Det går an å GÅ fra Trondheim til Oslo også, hvis man bare orker! Men av og til er det mere fristende å ta fly??!

Synes jeg er flink som har gått ned nesten 8 kilo også jeg!!?

Og jeg har ikke skeiet noe spesielt ut disse to dagene jeg har vært borte. Jeg kan til og med skrive opp hva jeg har spist og drukket:

Fredag:

Frokost: 2 ciabatta uten smør og med hamburgerrygg på. Farris.

Lunsj: Baguette med kyllingkjøtt. Cola light.

Kafebesøk: "Potet" (marsipankake med krem og kakebunn inni). Liten størrelse. Cola light.

Middag: Fajitas på Egon, uten rømme. Cola light.

Kveldsmat: 2 skiver grovbrød uten smør. Den ene med lett hvitost. Den andre med magert krydderkjøttpålegg. Farris.

Lørdag:

Frokost: Samme som kveldsmat fredag. Farris.

Tidlig middag: Pizza med kylling. Cola light.

Kveldsmat: Liten calzone med kyllingfyll. Pepsi max.

Ellers: En Bocca-sjokolade.

Så jeg har ikke skeiet ut så fryktelig mye. Så det så!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var to dager med mange utskeielser. Klarte meg faktisk hele uka uten så mye som en liten sjokoladebit eller annet snop, og det måtte jo feires.. Håper likevel at ukas innsats vil gi uttelling på mandag. Sånn sett kjipt å ha veiedagen etter hver helg, men det hjelper jo litt på motivasjonen for ikke å ta helt av. Har trent to ganger denne uka, og har planer om å trene i morra også. Det er jo så deilig etterpå, bare så tiltak å komme seg på trening.

Håper dere har ei god helg, og koser dere akkurat passe mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ephemera:

Slapp av litt nå ;)

Jeg skjønner at Vanilla sier det h*n sier, hvis du virkelig vil ned de siste kiloene så må du kutte ut kosen!

Det er ingen som ikke synes du har vært superflink som har gått ned så mange kilo, men det virker som om du forventer å gå ned mer selv om du skeier litt ut nå og da...

Vanilla vil nok bare hjelpe deg skjønner du!

:klem:

edit: Vanilla er da ingen gjest ;)

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Selv har jeg ikke vært superduperflink denne uka, men jeg har da vitterlig gått ned litt likevel!

Jeg veide meg i dag og da var jeg 500g minus siden mandag så det må jeg virkelig si meg fornøyd med! :)

Og så prøvde jeg kjolen i stad, uten bh, og da satt den enda bedre enn for en uke siden! Så nå er det ikke lenge før den sitter perfekt! Det største problemet er faktisk puppene..... eller rundt ryggen, så jeg håper ryggen blir litt slankere :ler: Og så så jeg at armene burde vært mye fastere så jeg tror jeg skal begynne med 10*3 push up hver kveld. Det bør da gi resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:frustrert: 

Jeg vet det!! Men det er da ikke så lett bestandig!!!? Er fullstendig klar over at ditt og datt går an. Det går an å GÅ fra Trondheim til Oslo også, hvis man bare orker! Men av og til er det mere fristende å ta fly??!

Synes jeg er flink som har gått ned nesten 8 kilo også jeg!!?

Og jeg har ikke skeiet noe spesielt ut disse to dagene jeg har vært borte. Jeg kan til og med skrive opp hva jeg har spist og drukket:

Fredag:

Frokost: 2 ciabatta uten smør og med hamburgerrygg på. Farris.

Lunsj: Baguette med kyllingkjøtt. Cola light.

Kafebesøk: "Potet" (marsipankake med krem og kakebunn inni). Liten størrelse. Cola light.

Middag: Fajitas på Egon, uten rømme. Cola light.

Kveldsmat: 2 skiver grovbrød uten smør. Den ene med lett hvitost. Den andre med magert krydderkjøttpålegg. Farris.

Lørdag:

Frokost: Samme som kveldsmat fredag. Farris.

Tidlig middag: Pizza med kylling. Cola light.

Kveldsmat: Liten calzone med kyllingfyll. Pepsi max.

Ellers: En Bocca-sjokolade.

Så jeg har ikke skeiet ut så fryktelig mye. Så det så!!

Synes du har vært kjempeflink, jeg :klem:

Utrolig tullete og unødvendig innlegg fra Vanilla. Hvorfor skal man blande seg inn i andres måte å gjøre ting på, når det til og med funker?! Jeg hadde aldri klart å gått ned noe hvis jeg ikke kunne unnet meg å skeie litt ut innimellom. Du har jo gått ned utrolig mye på kort tid, det står det respekt av. Og, ikke minst har du motivert mange andre til å få en sunnere livsstil, deriblant meg. Hvis jeg ikke hadde sett tråden din i januar, ville jeg fortsatt veid 72 kg og vært misfornøyd med både vekta og formen. Nå er jeg mye sprekere, og veier 68. Så, en god :klem: til deg. Håper du koser deg masse i Molde. Du kan unne deg det du vil med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, snille jentene mine!! :klem:

Og det er så godt å høre at jeg har hjulpet dere andre også ;)

Har forresten kommet hjem fra Molde nå nettopp, fordi vi kjørte hjem i kveld isteden for å vente til imorgen. Men jo - jeg har koset meg! :)

Jeg skjønner jo også at jeg må kutte ut kosen for å gå ned de siste 2 1/2 kiloene, men det er da så vanskelig innimellom... Og jeg vil jo gjerne ha i pose og sekk: Spise og kose meg og samtidig gå ned i vekt. Men jeg vet selvsagt at det ikke er mulig...

Håper jeg er gravid siden jeg er så hissig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Og dessuten tror jeg mange av oss (meg inkludert) trengte en oppvekker ang kos! Jeg tør heldigvis ikke unne meg særlig mye siden jeg slet så fælt i starten, men jeg merker at jeg er på vei til å skli bittelitt ut i kosinga nå, og det skal jeg ikke!! Jeg skal ned flere kilo en de 8 jeg har håpet å gå ned før 1 juli, og da må jeg jo skjønne at det ikke nytte rå skeie ut hver gang jeg har en unnskylding til det.

Men heldigvis har jeg lært meg å skeie ut med lure ting, popcorn, belvita, 70% sjokolade, rosiner, nøtter osv... Men innimellom blir det litt annet da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...