Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Fruktkake
Har med treningsbagen på jobb idag, men leter etter gode unnskyldninger for å slippe å trene...

Jeg slutter på jobb kl. 15.45. Treninga begynner ikke før kl. 17.00. Er ferdig kl. 18.00 og da skal jeg dusje... føne hår... kjøre hjem...

Blir seint, ja...  :sjenert:

Hehe.. Jeg hadde også treningsbagen med på jobb i dag, som så mange ganger. Men jeg følte meg ikke noe særlig bra på jobb i dag. Hodepine og litt kvalme. Derfor gjorde jeg noen ærend i byen og dro rett hjem. Nå er det snart middag (paella!), deretter husarbeid. Så skal jeg pleie kroppen min litt i dusjen, og påføre selvbruningskrem osv.. og legge meg tidlig. For jeg er helt sikker på at jeg skal ha utdrikningslag i morra! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jeg er så sulten i dag!! :sur: Søren at jeg ikke har med meg havregrynsgrøt (quaker) for da kunne jeg bare lagd meg en slik... Men neida! Jeg går bare rundt og tenker på mat og spesielt kaker.... Jeg har kjempelyst til å f i slankingen og dytte innpå allverdens godsaker! Det er jammen ikke lett å slanke seg i hektiske eksamensperioder når man ikke får trent :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hatt det med å trene ekstremt mye i eksamensperioden, fordi jeg er så redd for å bli stressa og overspise.. Det har hjulpet meg med å få skikk på nervene. Har hatt uker hvor jeg har trent hver dag(!). Ikke lett det der. Blir enten eller.

Jeg har trent 4 ganger denne uken.. Men har på planen at jeg skal trene i dag. Tror jeg gjør det før jeg legger meg. :)

I morgen er det bursdag til ei venninne. Gleder meg.

Har glemt å si at jeg har gått med halsbetennelse i 2 uker. Fikk vite det i går. Var lei av å ha så vondt i halsen, så jeg gikk til legen. Han gav meg en pillekur og sa at jeg burde ta det litt med ro, og passe på at jeg ikke sleit meg ut.. Etterpå dro jeg på trening.. Hmm.. Kan det hemme bli-frisk-prosessen? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha! Jeg dro på trening idag!! :Hehe:

Jeg hadde ikke noe lyst, men vet dere: Det er takket være dere jeg dro! Jeg orket ikke å krype til korset med alle de dårlige unnskyldningene mine...

Jeg var imidlertid på spinn isteden for step. Jeg kom på treningsenteret 40 minutter før stepen begynte, og de hadde ikke lagt ut kort til timen engang. Det lå imidlertid kort til en spinn-time der og siden jeg så andre ta kort, så tenkte jeg at da kan jeg jammen rekke det også! Hadde mere lyst til å trene step, men ville jo være ferdig så tidlig som mulig også. Spinn-timen sluttet 45 minutter før step-timen. Det var en B-time med vill intensitet og fullt av folk. Jeg jukset litt innimellom, ellers hadde jeg blitt hentet med ambulanse :ler: Når jeg kjente at pulsen nærmet seg tusen og hjertet holdt på å hoppe ut av brystet mitt, tenkte jeg at "Eph, du er dårlig trenet og dette er et sinnsykt tempo. Ta det med ro!!!" Og melkesyra i lårene stoppet meg også! Det var helt sykt!

Etterpå var jeg helt sånn: :sprettoy:

Men etter å ha ålet av meg de klissvåte klærne og fått meg en lengre dusj (ingen som dusjer så lenge som meg der :ler: ) og tørket meg i badstua, var jeg sånn:

:hoppe:

Og så kjørte jeg hjem til sambo, som for en gang skyld var tidlig ferdig på trening og måtte vente på meg...

og...

Han satt ved spisestuebordet med pådekket bord, levende lys, chili con carne og rødvin og ventet på meg!

:hjerter_rundt:

Og etterpå rakk vi litt :kline: før Idol begynte ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Ephemera! :tommelsmil:

Har en liten mistanke om at du trener på samme sted som meg. Kanskje vi treffes på spinning en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er Ephemera!  :tommelsmil:

Har en liten mistanke om at du trener på samme sted som meg. Kanskje vi treffes på spinning en dag ;)

FLINK DU ER!!!! :hoppe:

JEG VET!! :hoppe: Jeg er dritflink!! :tommelsmil:

Og dere er så søte!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det faktisk trening på meg også i dag! Hehe.. Ferdig kl 23, men sent er bedre enn aldri(eller noe sånt). ;)

Lurer på om jeg skal ta en styrkeøkt i morgen. Kanskje jeg får forbrent litt fett før champisen og snopet og middagen og byturen på kvelden. Gleder meg skikkelig! Venninnen min blir 20 år, og det blir litt baby-tema. Jeg har festet en rosa smokk på et kjede som jeg skal bruke som smykke på byen. Skal også ha en liten gjennomsiktig veske med rosa hank og masse fjær(kjøpt i lekebutikk, det fulgte med masse glitter). *kremt* Avsporing.

Tenkte uansett å skeie skikkelig ut! Og da får jeg jo nok energi til å bygge meg opp igjen etter en styrkeøkt. ;)Selv om energien kommer fra champis og sjokolade.

Ønsker alle en kjempegod helg! Vi er så sinnsykt flinke, dere! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hercuba:

*kremt*

Var ikke du syk?? kanskje lurt å roe ned treningen litt? Kroppen får ikke reparert seg selv hvis du stadig bryter den ned vet du!

Selv har jeg ikke gått ned et gram foreløpig denne uka :tristbla: Med en gang jeg slutter å trene så stopper det fullstendig opp uansett hvor flink jeg er med kostholdet! Jeg har jo bare skeiet ut på 17 mai og vært veldig flink de andre dagene. Blir så lei av det der... Jeg har med meg treningstøy i tilfelle jeg skulle rekke det i dag, men det spørs... Prosjektoppgaven kommer føsrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Nå spiser jeg forresten en diger kurv med jordbær som kollegaen min kjøpte til meg!

en helg halv kilo for meg selv og bare 190 kcal!!!

:sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hecuba, du må være forsiktig med trening nå!! Som Vampyra sier, så får ikke kroppen reparert seg når du trener - den trenger ro og hvile nå! Jeg mener også å ha lest at man ikke får samme utbytte av treningen heller, når kroppen er syk, at det er litt bortkastet. Men først og fremst er det slemt mot kroppen din som er syk... Det kan faktisk være farlig også. Så jeg synes du skal ta det litt med ro nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da får jeg ta det med ro og spise masse god mat i kveld da.. Kanskje gi kroppen en skikkelig overhaling med kremer og stæsj.. Snille, flinke kroppen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mitt forsvar visste jeg ikke at jeg var syk før torsdag, og treningen hadde jo gått fint inntil da.. Men skal være flink nå. Trene igjen til uka, jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å la være godter i hele neste uke!

jeg er så glad i smågodter, og bære en av og til blir fort mange tilsammen.

Kansje dette kan hjelpe mot søtsuget også, har hørt flere som sier de har mindre lyst på sukker når de kutter det ut.

Skulle nesten tro jeg var skikkelig avhengig av sukker, blir helt dårlig om jeg ikke får det i meg.

Dette kan bli en spennende uke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde at jeg kommer inn i en bukse som har ligget ubrukt lenge, og jeg har gått ned en cupstørrelse i bh'en. :hoppe:

Dette er moro! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å la være godter i hele neste uke!

jeg er så glad i smågodter, og bære en av og til blir fort mange tilsammen.

Kansje dette kan hjelpe mot søtsuget også, har hørt flere som sier de har mindre lyst på sukker når de kutter det ut.

Skulle nesten tro jeg var skikkelig avhengig av sukker, blir helt dårlig om jeg ikke får det i meg.

Dette kan bli en spennende uke  :ler:

Jeg mistet suget fullstendig da jeg kuttet ut sukker helt. Men da mener jeg også mat med høy GI, som hvetemel og poteter. Det virker, jeg lover deg!

Du trenger nok litt mer enn en uke uten, kanskje to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mistet suget fullstendig da jeg kuttet ut sukker helt. Men da mener jeg også mat med høy GI, som hvetemel og poteter. Det virker, jeg lover deg!

Du trenger nok litt mer enn en uke uten, kanskje to.

Da prøver jeg to uker i allefall :)

Uff, jeg som er så glad i brød, poteter og ris.. Kan man ikke spise dette i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg to uker i allefall :)

Uff, jeg som er så glad i brød, poteter og ris.. Kan man ikke spise dette i det hele tatt?

Jo, det kan du så klart, men jeg tror det hjelper deg veldig hvis du unngår dette så godt du kan i denne overgangsperioden. Det er nemlig med på å stabilisere blodsukkeret ditt, og det hjelper mot søtsug. Ellers kan du så klart spise det, men pass på at måltidet samlet har en lavere GI. Kneipp med syltetøy er f.eks. ikke så bra. Kneipp med kjøttpålegg og noe grønt på er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Joda bare spist poteter, ris og brød, men velg de grove variantene, og ikke spis så mye! Det er forferdelig mye kalorier i sånne produkter også så en skal ikke ha for mye av det likevel.

Jeg veide meg i dag og utrolig nok hadde jeg gått ned 500 gram fra mandagen! Det hadde jeg virkelig ikke trodd siden jeg ikke har hatt mulighet til å trene i det hele tatt denne uka. Jeg kommer til å skrive inn dagens veieresultat hvis vekta viser mer i morgen siden jeg garantert ikke får gått på do før om noen dager. Det vises ganske godt på vekta når man ikke har fått ut det som kommer inn på 2-3 dager. :ler:

Nå er jeg iallefall ferdig med prosjektoppgaven, så da er det muligheter for å rekke å trene før leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mye fridager og kosedager i det siste, og jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger an...

Jeg snikveide meg idag og da veide jeg mere enn "vanlig", men det gjør jeg da alltid på søndager...

Igår var vi 4 par samlet til vennelunsj med utrolig mye god mat, både varme og kalde retter + dessert. Ble så mett at verken jeg eller sambo orket middag igår. Isteden ble det potetgull på kvelden, i tillegg til sjokoladen... Jeg har omtrent ikke rørt potetgull siden jeg startet dette prosjektet i januar, og det var utrolig godt :sikle:

Jeg slapper kanskje litt for mye av nå, fordi jeg begynner å føle meg ferdig med slankingen, men jeg må gå ned de siste 2 kiloene før jeg er i mål. Håper det kan hjelpe litt å trene også nå. Vurderer spinn igjen imorgen, men jeg slutter ikke på jobb før kl. 18 og timen begynner kl. 18.30. Må finne ut om jeg i det hele tatt kan rekke hjem til Big Brother-finalen kl. 20.00 :ler: Jeg har mest lyst til å trene step-timer, men siden treningssenteret ikke setter opp spesiellt timeplan bare for meg, så må jeg visst finne meg i å delta på de timene som er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...