Gå til innhold

Prosjekt kropp


Ephemera

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg har smakt det nye potetgullet fra kims. kjempegodt det, og nesten 500 kcal pr 100 gram. er ikke det nesten like mye som vanlig potetgull da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest 0

Jo det er det samme... De aller fleste ligger fra 450-550 kcal pr 100 gram.

Popcorn er ikke så ille da, for det veier så lite at man skal ha i seg ganske mye før det blir mange kalorier ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn er ikke så ille da, for det veier så lite at man skal ha i seg ganske mye før det blir mange kalorier ut av det!

Jeg har en svært sunn kollega som alltid spiser popcorn når hun skal kose seg. Hun er syyyylslank (og veltrent)!

Hun er forøvrig også en super motivator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme potetgull da... Er visst umulig å lage et potetgull med lite kalorier i. Det er vel bare å finne seg i at det er masse kalorier i potetgull, uansett.

Kanskje vi skal ta gammelmåten og steke potetskiver uten smør eller olje og strø salt på? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Kjipt at vannmelon inneholder såpass mye kcal. Jeg har alltid fråtset vannmelon i store mengder, og når kan jeg ikke det likevel... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Fruktkake:

Ja jeg ble også rimelig skuffet da jeg la det inn i vektklubb... Men det er bedre å spise vannmelon enn sjokolade hvis suget virkelig er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Veide meg nå, og jeg har gått opp 500 gram, men nå har jeg litt forstoppelse i tillegg til at jeg skal ha mensen i løpet av helga. Jeg hadde iallefall ikke regnet med noen vektnedgang siden jeg virkelig ikke har vært flink denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over kaloriinnholdet i vannmelon jeg også! Og ikke var jeg klar over at det veide så mye heller... Men hva med skallet?? Er det medregnet i vekta? Altså, er kaloriene i selve melonen så blir det jo ikke så ille... Vi spiser jo ikke skallet!!?

:klø:

Hvordan skal vi finne ut det da?

Fikk en mail fra vektklubben til Grete Roede (der jeg reg. meg for evigheter siden) om forskjellige meloner. Må se om jeg husker passord og sånn og kan få logget meg inn når jeg kommer hjem. Ellers må jeg lage en egen tråd om dette - for dette må jeg vite! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Regner ikke med at skallet er medberegnet, det spiser man jo ikke. Jeg skjærer av skallet, deler opp i biter og veier det jeg skal spise.

Men strengt tatt er det ikke så ille for jeg har spist en halv kg vannmelon nå, og det er bare 200 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake
Regner ikke med at skallet er medberegnet, det spiser man jo ikke. Jeg skjærer av skallet, deler opp i biter og veier det jeg skal spise.

Men strengt tatt er det ikke så ille for jeg har spist en halv kg vannmelon nå, og det er bare 200 kcal.

Men likevel, jeg har alltid sett på vannmelon som nesten kaloriløst, og det skjønner jeg jo at man ikke kan gjøre nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også. Jeg trodde liksom det var mest vann... og det er det jo også, men det inneholder nok mye fruktsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg rolig. Jeg har vært helt fraværende hele uken, og blir vel ikke noe særlig mer aktiv i løpet av helgen heller. Har vært syk denne uken, så hele slanke prosjektet har blitt lagt litt på is. Skal prøve å sette igang igjen på mandag, vel å merke hvis formen er litt bedre. Så resten av helgen skal jeg pleie kroppen og prøve å bli litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å svikte dere helt selv om jeg er gravid nå da.

Jeg skal ikke slanke meg mere, men jeg skal være påpasselig med det jeg spiser og er fremdeles interessert i matvarer med lavt kaloriinnhold. Bør vel kutte ned på cola light-drikkingen min, siden det er uvisst hvilken innvirkning det kunstige søtstoffet har på fosteret. Må drikke mere Farris og mindre cola light.

Men nå er jeg kvalm... Føler at jeg har lyst på vannmelon og jordbær, så skal fylle opp kjøleskapet med det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan man spise jordbær da når man er gravid?

Husker å ha lest det en plass.

Jeg vet at det er noe med det, jeg også.... Må sette meg litt inn i det. Tror babyen kan utvikle allergi eller noe. Jeg har i alle fall 2 kurver i kjøleskapet nå, men jeg kommer ikke til å fortsette å spise det dersom det er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Slanking er kjedelig :(

På tross av at jeg har gått ned fem-seks kilo, så føler jeg meg feit.

Og her sitter jeg og drikker øl.

Men nå er det sommer, og jeg skal ta opp igjen slankinga for fullt etter ferien. Da skal jeg ned ytterlige fem kilo! Og målet for sommeren er å ikke overstige det jeg veier i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slanking er kjedelig :(

På tross av at jeg har gått ned fem-seks kilo, så føler jeg meg feit.

Og her sitter jeg og drikker øl.

Men nå er det sommer, og jeg skal ta opp igjen slankinga for fullt etter ferien. Da skal jeg ned ytterlige fem kilo! Og målet for sommeren er å ikke overstige det jeg veier i dag.

Kos deg med øl du. Det er verdt det :)

Selv er jeg så sliten i dag at dersom jeg tok meg en øl eller to er jeg redd jeg ville sovne umiddelbart - og det har jeg ikke lyst til :) Mannen skal nemlig lage indrefilet og det ser ut til å bli en særdeles sein middag her i huset.

Selv har jeg tatt meg selv litt i nakkeskinnet nå og skal holde et relativt fast grep der frem til jeg reiser til London om litt over to uker. Håper på 2 kilo ned innen den tid, men er fornøyd med 1. Men som deg har jeg 5 kilo nå som jeg gjerne vil bli kvitt. Rekker jeg to nå så er det da fremdeles tre når jeg kommer tilbake. 4 kan jeg tenke meg - det er mye godt øl i London :)

Regner da ihvertfall med å fortsette frem til jeg har ferie fra midten av Juli. Så får jeg gjøre opp status da.

Lykke til med å stabilisere for sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg skjønner det kjempegodt Fruktkake! Det er kjedelig å slanke seg for man legger begrensninger på seg selv! Jeg holder meg unna mye for å slippe situasjoner der jeg må spise mat jeg ikke har kontroll på. Det er kanskje teit, men akkurat nå er denne slankingen det jeg setter høyest i livet mitt (sammen med eksamen).

Jeg har hatt en forferdelig dårlig uke... Jeg har spist masse usunn mat, men jeg tror jeg har ligget under 2000 kcal hele tiden så jeg har nok ikke gått opp noe særlig. Men jeg satser knallhardt fra mandag! Jeg har 4 uker på meg, da skal kjolen sitte som et skudd, og jeg tror at jeg må veie 70 for at det skal skje... Nå ligger jeg et sted mellom 73 og 74.... Men det SKAL jeg klare!! Og du SKAL klare ditt mål også Fruktkake! Har du startet ferien din enda? Hvis ikke anbefaler jeg deg å slå til skikkelig de siste ukene så kan du nyte sommeren med god samvittighet!

Jeg har fått meg stepmaskin som jeg bestilte på netthandelen i dag. Den er antagelig ikke den beste, men da har jeg et alternativ til å sitte på rompa og se på tv. Nå kan jeg heller stå på den og se på tv ;)

Men jeg skal kose meg litt resten av helga. resten av dagen i dag og morgendagen har lite å si for mandagens veiing så lenge jeg ikke skeier ut fullstendig. Det er kanskje dumt å ødelegge med en sånn uke, men så premenstruell jeg har vært nå så tror jeg det var nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske frustrerende. Jeg var superflink i går. Spiste bare 1100 kalorier og var i aktivitet stort sett hele dagen. Allikevel viser vekta en oppgang på 1/2 kilo siden i går :overrasket: Kan noen hjelpe meg å bli overbevist om at det var gårsdagens usannsynlig sene middag som er skyldneren? Tung biffmiddag som jeg ikke ble ferdig med å spise før klokka var halv tolv. Veide meg rundt halv 6 i morges.

Ja, ja. Ellers er jeg ved godt mot. Ser frem til en kjedelig dag med mange timer i bil og to og en halv time konfirmasjonsselskap i midten. Gleder meg allerede til vi kommer hjem igjen. Håper jeg orker å gå gjennom pilatesprogrammet og 30 minutter på stepperen i dag. Har slurvet de siste dagene.

Ha en strålende søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...