Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje et merkelig spørsmål, men er det sånn at smaksløkene endrer seg,  i tillegg til at man får nedsatt apetitt? Tenker på personen over her som nesten ikke klarer å drikke kaffe lengre. 

Selv synes jeg Pepsi Max smaker vondt etter at jeg begynte på Wegovy.  Og det er helt greit for meg - jeg har aldri drukket veldig mye av det, og det føles heller ikke som noe tap. Men jeg synes det er litt fascinerende at opplevelsen av en smak har endret seg så drastisk.

Anonymkode: 8c974...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Minus fire kilo på vekta etter en liten uke på Wegovy. Sikkert bare vann, men gøyalt lell. Har ca 15 kilo jeg skal ned, så målet ble plutselig mye nærmere. Jeg merker så langt ingen bivirkninger bortsett fra ørlite hodepine første dagen, samt litt løs mage. Spiser som før, med unntak av at sukkersuget ble skrudd av totalt allerede første dagen. Småspising av snop på kveldene har ellers vært min største last før.

Anonymkode: 974a8...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som merker endringer etterhvert som man går på dette?

I starten mistet jeg all matlyst og sukkersug, mens nå spiser jeg fortsatt lite men har skikkelig sukkersug. Redd for å få diabetes😅

Er også snart skalla. Kan ikke miste mer hår nå. Noen fler som gjør det og så roet seg?

Anonymkode: a4c7b...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 12.04):

Opplever kraftig hårtap etter 2 måneders bruk.
Kommer det tilbake om man slutter på Wegovy?

Anonymkode: 3010d...d40

Jeg sluttet av samme grunn. Var uten i to mnd, men stoppet ikke håravfallet. Startet derfor igjen fordi jeg begynte å gå opp i vekt og mister fortsatt masse. Skjønner ikke at det er noe igjen. Har lest på medisinske nettsider at det skal være midlertidig, men jeg begynte å miste etter 3 mnd på wegovy og mister enda. Masse. Totalt 8 mnd etter første sprøyte😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I fjor sommer klarte jeg ikke å reise meg opp fra gulvet. Jeg hadde satt meg ned på mine vonde knærpå en stolpute for å vaske i skapet under kjøkkenvasken.  Jeg måtte ege meg på baken inn i stua og kravle forsiktig opp på sofaen. Det var så vidt jeg klarte det.. Siden har jeg ikke våget meg ned på gulvet - før i dag. Da støttet jeg meg lett til en stol og reiste meg rett opp. Det er vanskelig å beskrive følelsen.

Jeg veide 100 kg da jeg startet på Wegovy 13.september. Det er 33,5 kilo siden.  Hver halvkilo ned merkes på klærne nå, og jeg må grave innerst i klesskapet etter gamle klær som passer.  Det eneste jeg har kjøpt av nytt er truser. Jeg måtte kjøpe en ny bukse i fjor i str 2XL. Nå passer jeg str 40-42 i bukser og ca L i overdeler.

Det er så utrolig motiverende å kjenne at kroppen fungerer bedre og det å passe mindre klær igjen. Jeg ønsker at alle dere andre skal ha samme opplevelsene 💙

-ann

Anonymkode: 4d408...7c0

• Liker 6
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I fjor sommer klarte jeg ikke å reise meg opp fra gulvet. Jeg hadde satt meg ned på mine vonde knærpå en stolpute for å vaske i skapet under kjøkkenvasken.  Jeg måtte ege meg på baken inn i stua og kravle forsiktig opp på sofaen. Det var så vidt jeg klarte det.. Siden har jeg ikke våget meg ned på gulvet - før i dag. Da støttet jeg meg lett til en stol og reiste meg rett opp. Det er vanskelig å beskrive følelsen.

Jeg veide 100 kg da jeg startet på Wegovy 13.september. Det er 33,5 kilo siden.  Hver halvkilo ned merkes på klærne nå, og jeg må grave innerst i klesskapet etter gamle klær som passer.  Det eneste jeg har kjøpt av nytt er truser. Jeg måtte kjøpe en ny bukse i fjor i str 2XL. Nå passer jeg str 40-42 i bukser og ca L i overdeler.

Det er så utrolig motiverende å kjenne at kroppen fungerer bedre og det å passe mindre klær igjen. Jeg ønsker at alle dere andre skal ha samme opplevelsene 💙

-ann

Anonymkode: 4d408...7c0

Så flott! Har samme opplevelse, men mistet alt håret samtidig og jeg er livredd for at det aldri skal stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje et merkelig spørsmål, men er det sånn at smaksløkene endrer seg,  i tillegg til at man får nedsatt apetitt? Tenker på personen over her som nesten ikke klarer å drikke kaffe lengre. 

Selv synes jeg Pepsi Max smaker vondt etter at jeg begynte på Wegovy.  Og det er helt greit for meg - jeg har aldri drukket veldig mye av det, og det føles heller ikke som noe tap. Men jeg synes det er litt fascinerende at opplevelsen av en smak har endret seg så drastisk.

Anonymkode: 8c974...d79

Ja, det lurer jeg på å.. syns smaksløkene er litt "bedøvet" på enkelte smaker. Som eplejuice feks.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (18 timer siden):

Ja, det er ikke uten grunn at det heter "nærings- og nytelsesmidler"...

(Var det ikke i England at man forsket på kvinner og sjokolade, og fant ut at flertallet foretrakk sjokolade over sex? Bare kom på det tilfeldigvis i denne konteksten hehe!)

Nå vet jeg hva de kvinnene spiste! :D

Å helle måne og dån for en deilig sjokolade! En liten glasskrukke - Bonta Divina, fra Italia. Den heter: Death by chocolate. Å herregud sier jeg bare! Dèt var fredagskosen sin det! 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 19.24):

Samme gjør jeg. Begynte å miste hår etter 6 mnd på wegovy og nå mister jeg så mye! Spesielt i forbindelse med dusjing/tørking av hår. Samme gjorde en venninne av meg. Hun gikk til spesialist (fastlege har ofte lite annet å si enn at det er naturlig i sammenheng med vekttap) og da fikk hun tabletter som hun tar daglig som stanser hårtap og stimulerer ny hårvekst. Hun merker allerede positive effekter etter bare et par måneder på disse tablettene. Jeg kommer til å gjøre det samme hvis dette fortsetter de neste ukene.

Anonymkode: 806fa...9a3

Kan du værsåsnill si hva disse tablettene heter?

Anonymkode: 92a17...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen byr på siste vaktene av ei travel jobbhelg, sykt barn og lite søvn. Men vekta sier endelig 66 kilo, og jeg er så glad🤩 deilig å gå sommeren i møte og glede meg til varmt vær og kjoler😍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert spurt om før,men la gå. Hvordan får dere resept på dette? Må dere være veldig overvektige for å få det?

Anonymkode: 04961...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sikkert spurt om før,men la gå. Hvordan får dere resept på dette? Må dere være veldig overvektige for å få det?

Anonymkode: 04961...941

Kriteriene står i felleskatalogen. Bmi over 30 alene kvalifiserer for resept, eller over 27 med annen vektrelatert helserisiko. Du går til fastlegen og tar opp problemstillingen og ber om resept.

Anonymkode: 036ad...f16

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så lei meg. Må slutte nå, fordi jeg er snart skalla. Håper alle andre som opplever kraftig håravfall melder det inn som bivirkning på helsenorge, så de kan forske mer på dette. Ser det er mange artikler om det nå. De hevdet først det kom av kraftig vekttap, men det har jeg gjort mange ganger før og aldri opplevd dette. Sluttet i to måneder tidligere pga deg samme, men måtte starte igjen. Ser nå at det ikke går, håret er snart borte. Så deprimerende og jeg hadde endelig fått livet tilbake og kunne spise normalt 😭😭😭😭😭😭😭

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner 

Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er så lei meg. Må slutte nå, fordi jeg er snart skalla. Håper alle andre som opplever kraftig håravfall melder det inn som bivirkning på helsenorge, så de kan forske mer på dette. Ser det er mange artikler om det nå. De hevdet først det kom av kraftig vekttap, men det har jeg gjort mange ganger før og aldri opplevd dette. Sluttet i to måneder tidligere pga deg samme, men måtte starte igjen. Ser nå at det ikke går, håret er snart borte. Så deprimerende og jeg hadde endelig fått livet tilbake og kunne spise normalt 😭😭😭😭😭😭😭

Ikke fullt så ille at jeg snart er skalla, men mister masse hår jeg. Det gjorde jeg sist jeg gikk ned drøye 20 kg på under ett år også, så det er nok vekttapet som gjør det, ikke medisinen. Det er jo en kjent bivirkning ved vekttap og underskudd på mineraler/vitaminer etc. 

Arcon Tisane (kapsler kjøpt på helsekost eller Vita) hjalp meg sist… eller så var det bare kroppen som ikke lå i konstant underskudd lenger som gjorde det. 

Anonymkode: 46233...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke fullt så ille at jeg snart er skalla, men mister masse hår jeg. Det gjorde jeg sist jeg gikk ned drøye 20 kg på under ett år også, så det er nok vekttapet som gjør det, ikke medisinen. Det er jo en kjent bivirkning ved vekttap og underskudd på mineraler/vitaminer etc. 

Arcon Tisane (kapsler kjøpt på helsekost eller Vita) hjalp meg sist… eller så var det bare kroppen som ikke lå i konstant underskudd lenger som gjorde det. 

Anonymkode: 46233...2f1

Jeg har også gått ned mye mer, mye fortere enn dette, uten medisin og har da alltid mistet hår, men ikke i nærheten av dette. Så det er nok dessverre medisinen. Dette er helt sinnsyke mengder og har 5 ganger før gått ned mer enn jeg har gjort nå, på mye kortere tid. Både med lavkarbo og lavkalori. Det er så forbanna irriterende, for dette fungerer så bra ellers. Etter de første månedene med heftige bivirkninger var over.

Det er en ny artikkel som kom her om dagen hvor Novo nordisk konfronteres med hårtap og sier det gjelder såpass mange at de skal følge det opp.

Takk for tips til noe som kan funke. Skal prøve det, men tør uansett ikke bruke med W før dette stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har også gått ned mye mer, mye fortere enn dette, uten medisin og har da alltid mistet hår, men ikke i nærheten av dette. Så det er nok dessverre medisinen. Dette er helt sinnsyke mengder og har 5 ganger før gått ned mer enn jeg har gjort nå, på mye kortere tid. Både med lavkarbo og lavkalori. Det er så forbanna irriterende, for dette fungerer så bra ellers. Etter de første månedene med heftige bivirkninger var over.

Det er en ny artikkel som kom her om dagen hvor Novo nordisk konfronteres med hårtap og sier det gjelder såpass mange at de skal følge det opp.

Takk for tips til noe som kan funke. Skal prøve det, men tør uansett ikke bruke med W før dette stopper.

Jeg tror absolutt medisinen påvirker håret. Jeg har selv alopecia og har tidligere opplevd forverring ved vektnedgang (uten medisin). Denne gangen har jeg ikke mistet hår. Tvert imot har jeg sjeldent hatt så mye hår som nå, jeg tror ikke jeg har en eneste naken flekk på hodet. Jeg har hørt andre med alopecia som opplever det samme. Dette burde jo også forskes på, for hvis medisinen har en positiv virkning på autoimmune sykdommer, burde det registreres. Jeg har også en annen autoimmun sykdom som har blitt bedre. Men legen min mener det bare er tilfeldigheter. 

Jeg har gått på sprøyta i 9 måneder og har samlet vekttap på 26 kilo.

Håper håret ditt kommer raskt tilbake❤️

Anonymkode: eb1fe...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror absolutt medisinen påvirker håret. Jeg har selv alopecia og har tidligere opplevd forverring ved vektnedgang (uten medisin). Denne gangen har jeg ikke mistet hår. Tvert imot har jeg sjeldent hatt så mye hår som nå, jeg tror ikke jeg har en eneste naken flekk på hodet. Jeg har hørt andre med alopecia som opplever det samme. Dette burde jo også forskes på, for hvis medisinen har en positiv virkning på autoimmune sykdommer, burde det registreres. Jeg har også en annen autoimmun sykdom som har blitt bedre. Men legen min mener det bare er tilfeldigheter. 

Jeg har gått på sprøyta i 9 måneder og har samlet vekttap på 26 kilo.

Håper håret ditt kommer raskt tilbake❤️

Anonymkode: eb1fe...b65

Så fantastisk at det kan påvirke andre veien også. Det er ingenting som er bedre enn det 😊👍

Tusen takk, håper det roer seg så jeg kan fortsette. Typisk at jeg må slutte nå, så jeg rekker å bli feit igjen til sommeren 😄😭

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det flere som har fått rar metal smak i munnen etter å ha startet på wegovy?

Mat smaker rart. 

Får ikke lyst på mat for det smaker rart. Har ikke smak.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste dagene har jeg fått litt knip i magen nesten umiddelbart etter inntak av mat. Normalt?

Anonymkode: 974a8...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...