Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Burde kanskje få sett den etterhvert da. Virket litt om anmelderne var enige om at District 9 > Elysium > Chappie representerte en nedadgånde kurve, men personlig smak, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde kanskje få sett den etterhvert da. Virket litt om anmelderne var enige om at District 9 > Elysium > Chappie representerte en nedadgånde kurve, men personlig smak, etc.

Definivt smak. Jeg likte alle de 3 veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chappie er awesome. I samme klasse som district 9.

Den hadde mye av den samme viben. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men de har noe eget ved seg. Den beste delen av filmen er utvilsomt når

Ninja bestemmer seg for å kaste Chappie ut på dypt vann for å gjøre en skikkelig gangsta av ham. Og han  kommer hjem med den ene armen kappet av og CPU-en hengende ut av bakhodet, etter at slumboerne satte fyr på ham og den gærne DARPA-leiesoldaten (Hugh Jackman) forsøkte å ødelegge ham. "Hvordan kunne du gjøre noe sånt! Han er bare et barn!"

"Men faen, jeg trodde ikke det skulle gå sånn!"

Skikkelig dysfunksjonell gangsta familie :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definivt smak. Jeg likte alle de 3 veldig godt.

Jeg også, men jeg skulle likt å sett den slutten som regissøren EGENTLIG så for seg i Elysium. For den ultrahappye endingen med medi-skip som lander over alt på jorda med nok nanotech behandlingsbenker tror jeg ikke på et øyeblikk.

Beste filmøyeblikk: Når Krugers to henchmen står over ham på sykestua og venter på at nanobotene skal rekonstruere trynet hans.

"Faen, han kommer til å være forbanna når han våkner...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imitation game. Veldig god film. Godt laget med elementer av spenning og humor og en fin avveksling fra de typiske amerikanske krigsfimene der action og vold er hovedfokus. I tillegg basert på en sann historie og med et budskap. Ble (nok en gang) imponert over Benedict Cumberbatch. Verdt å se. 10/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reefer Madness, et narkodrama fra 1936, der marihuana er den store, stygge ulven. Et tappert forsøk med elendig skuespill. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deux jours, une nuit. Superbt sosialdrama fra de alltid bunnsolide Dardenne-brødrene med en glitrende uglamorøs Cotillard i hovedrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halvparten av "Rock of the Ages" på Tv4. Resten er i opptak og skal sees innenfor den tiden jeg kan ha god lyd på (=før 23).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reefer Madness, et narkodrama fra 1936, der marihuana er den store, stygge ulven. Et tappert forsøk med elendig skuespill. :P

Posten din inspirerte meg faktisk til å ta en titt på denne klassiske propagandafilmen. Mye morsomt – påkjørselen var fantastisk – men jeg ble litt skuffet over at de ikke dro demoniseringen mye lenger. Sammenlignet med filmer som "Himmel og helvete" og "Requiem for a Dream" så er jo "Reefer Madness" nesten nøktern og velbalansert i fremstillingene.

Endret av Rabelais
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten din inspirerte meg faktisk til å ta en titt på denne klassiske propagandafilmen. Mye morsomt – påkjørselen var fantastisk – men jeg ble litt skuffet over at de ikke dro demoniseringen mye lenger. Sammenlignet med filmer som "Himmel og helvete" og "Requiem for a Dream" så er jo "Reefer Madness" nesten nøktern og velbalansert i fremstillingene.

Så bra. :) Enig, de fikk til påkjørselen ganske bra, var ubehagelig se på, men det er mye de kunne dratt ut litt lenger. Må nok si at jeg likte denne bedre enn Himmel og Helvete, men Requiem for a Dream har jeg ikke sett, så den kan jeg ikke uttale meg om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...