Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Grøss..... Ja, det skal noe til. Episode 1 var ikke så aller verst, forresten. Bortsett fra at den hadde Jar-Jar Binks, selvsagt. Det ødela mye. Men episode 2 og 3 var en sammenhengende lidelse med den elendige fremstillingen av Anakin Skywalker og hans ferd mot den mørke siden.

Det var horribelt at kanskje DEN viktigste personen i hele Star Wars-universet, gjennomgangsfiguren i alle de 6 filmene, får en så ELENDIG tilblivelses-historie.

Jeg mener, faen heller, Lucas hadde nesten 30 år på seg til å komme opp med en plausibel historie om hvordan Anakin Skywalker ble Darth Vader. Og så lager han den patetiske smørja. Det var rett og slett IKKE troverdig.

Forøvrig ville ingen med en halv hjerne forlatt den mektigste jedien i galaksen LEVENDE etter alt han hadde gjort. IRL ville Obi-Wan Kenobi tuppet ham ut i lavafloden eller kappet hodet av ham. Det er iallfall hva JEG ville gjort.

Enig på alle punkter, i 2 og 3 ble jo Anakin fremstilt som en skrikerunge som følte seg urettferdig behandlet. Buhu! Klarer liksom ikke å koble han der til en av de mektigste skurkene vi kjenner til. Mye annet også som ikke henger på greip i forhold til den gamle trilogien. 

Dog må jeg innrømme at de har noen actionsekvenser som er litt kule da, fekte-scenene synes jeg ser bedre ut enn i de gamle, men det stopper der. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg elsker episode 1 til 3 og jeg gleder meg til 7eren :biggrin:

Endret av Jacklost
Skrevet

Enig på alle punkter, i 2 og 3 ble jo Anakin fremstilt som en skrikerunge som følte seg urettferdig behandlet. 

Det er fælt å si det, men sånn er jo Vader i 4-6 og. Han er impulsiv, irrasjonell, unødvendig brutal og ikke alltid like smart, akkurat som Anakin i 1-3. Forskjellen på Christensen og Prowse/Jones går mer på at sistenevnte er roligere i fremtoningen, ser skumlere ut og klager mindre. I steden for å sutre verbalt knekker han nakken på folk for småtteri.

Skrevet

Det er fælt å si det, men sånn er jo Vader i 4-6 og. Han er impulsiv, irrasjonell, unødvendig brutal og ikke alltid like smart, akkurat som Anakin i 1-3. Forskjellen på Christensen og Prowse/Jones går mer på at sistenevnte er roligere i fremtoningen, ser skumlere ut og klager mindre. I steden for å sutre verbalt knekker han nakken på folk for småtteri.

Jeg ser poenget, men i 4-6, så sutrer han som et mannfolk! :P

Skrevet

Så The visit i går. Synes den har fått ufortjent dårlig kritikk av anmelderne. Likte den! Og kjempeflinke barneskuespillere :)

Skrevet

Enig på alle punkter, i 2 og 3 ble jo Anakin fremstilt som en skrikerunge som følte seg urettferdig behandlet. Buhu! Klarer liksom ikke å koble han der til en av de mektigste skurkene vi kjenner til. Mye annet også som ikke henger på greip i forhold til den gamle trilogien. 

Dog må jeg innrømme at de har noen actionsekvenser som er litt kule da, fekte-scenene synes jeg ser bedre ut enn i de gamle, men det stopper der. :P

Ja, kamp-koreografien var veldig bra. Selv om man vet at alt er filmet foran greenscreen (eller kanskje særlig derfor) med kosteskaft i stedet for lyssabler, så er det ganske kult. Og man viser en del Jedi badassery, som når Obi-Wan kapper Darth Maul i to når han bruker Kraften til å hoppe ut av hullet han henger i og samtidig trekke til seg Qui-Gon Jinns lyssabel og snappe den mens han slår en saltormotale i lufta over Darth Maul. Du vet at jedier er de kuleste fordi de ikke sier "Yippiekayeyh, motherfucker!" etter et sånt stunt.

Men det kan jo ikke berge en hel serie med filmer, heller.

Skrevet

Jeg ser poenget, men i 4-6, så sutrer han som et mannfolk! :P

Blir litt som Frodo. Mens Anakin sutrer så er Frodo forstoppet gjennom 3 filmer.

Skrevet (endret)

Småtterier? Jeg vil ikke si at det er småtterier å bringe hele flåten ut av hyperrommet for nært Hoth til at angrepet kunne komme overraskende. Tjenestefeil og insubordinasjon, det er hva DET er. Off with his head!

Anakin i Episode 1 var det da ingenting å utsette på. En kvikk unge med mange talenter og et stort hjerte. Det er akkurat pga det at det er litt vanskelig å se ham vokse opp til å bli dåsemikkelen i episode 2 og 3.

Jeg kunne tenke meg mange andre måter å gjøre Anakin ond på. At han forelsker seg og henger litt for mye med den fremtidige keiseren som i all hemmelighet er Sith-mester (hvordan skjedde DET, forøvrig?) er liksom ikke nok.

Jedier er elitesoldater, og elitesoldater sendes gjennom helvete ganske regelmessig. Og vi har mange eksempler i vår egen nære historie på begavede, intelligente og høyt trente elitesoldater som mister grepet og går over streken.

Anakin gjør noe slikt da han utrydder en hel stamme Tusken Raiders fordi de drepte moren hans. Ikke bare krigerne, men kvinnene, barna og bikkjene også. Det kunne vært en god start for Anakins ferd mot undergangen. Man kunne la ham miste grepet i felt, evnen til å skille mellom rett og galt. Og kanskje han DA ville havne i en situasjon der han blir en belastning for jedi-ridderne, og ender opp med å føre krig mot dem. I den situasjonen ville bruddet med Obi-Wan og hans elskede komme nærmest av seg selv, og han ville bli et lett bytte for Palpatine.

Endret av Mann 42
Skrevet

Young Frankenstein med Gene Wilder. Veldig morsom og tullete :)

Skrevet

Wife vs. Secretary (1936)

Butikken om hjørnet (1940)

Husk å sammenligne denne med Judy Garland-versjonen og You've got M@il som i i bunn og grunn er samme filmen. :)

Skrevet

Husk å sammenligne denne med Judy Garland-versjonen og You've got M@il som i i bunn og grunn er samme filmen. :)

Jeg har sett You've got M@il det er en helt grei film. Men jeg synes ikke den er i nærheten av så bra som The Shop Around the Corner. Tom Hanks og Meg Ryan er ok. men jeg synes ikke de har like bra kjemi som James Stewart og Margaret Sullavan, Det er ihvertfall min mening.

Tviler på at jeg kommer til å se In the Good Old Summertime har aldri vært noe særlig fan av Judy Garland.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Twilight av alle filmer :P

Er det Twilight filmen fra 1998 med Paul Newman, Gene Hackman. Susan Sarandon og Reese Witherspoon du mener ?

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

trudd du ja

Jeg tror ingenting jeg spurte om det var den du mente.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Young Frankenstein med Gene Wilder. Veldig morsom og tullete :)

FRONKENsteen! Elsker den. Og monsteret er herlig. Gene Wilder er alle tiders tøysekopp.

Skrevet

Jurassic World - Skuffende. Lite intensitet i hovedkarakterene og hovedaction-plottet der badass dinoen kommer seg ut er for kortvarig i mitt hode. Den er fæl og farlig, så dør den da heltene klarer å overvinne den, det vet vi alle. Likevel var dette for dårlig satt opp i min mening. Humoren var også svært dårlig i denne filmen. Eneste som var bra var det grafiske arbeidet som er blitt gjort. 

Spy - Morsom film der Jason Statham gjorde en veldig morsom karakter. 

Return to Sender - Hadde gledet meg til denne ut fra den skikkelig inzane twisted traileren. Filmen var dog litt skuffende ift traileren, men underholdende nok. Midt på treet. 

Vacation - Kjempemorsom! Lo godt av denne. Beste scenen når bilsetet begynner å spinne rundt. :D 

Magic Mike XXL - Så fin, awkward og morsom. Perfekt jentefilm. Beste filmen jeg har sett på lenge når det kommer til underholdende feelgood-filmer. Bedre enn eneren.

Still Alice - Meget bra film med et alvorlig og aktuelt tema som jeg brenner veldig for. Anbefales! Dette er dog ingen feelgood film. 

Skrevet

The Martian. Likte den kjempegodt, selv om jeg savnet en del elementer fra boka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...