Mann 42 Skrevet 13. oktober 2015 #7901 Skrevet 13. oktober 2015 Slet litt med den, jeg. Glad i scifi og Ford, men fikk problemer med å engasjere meg, både i plottet og i hva filmen prøvde å si. I ettertid ser jeg jo at den har mange fellestrekk med Frankenstein, men i litt stilig innpakning. Film noir-trekkene gjorde den også godt. At jeg verken følte spesielt stor sympati for Ford eller avsky for "skurkene" er vel litt som filmen er ment, men følte jo verken sympati eller avsky motsatt vei heller, og så filmen generelt i et rart engasjements-vakum. Når den var over var det liksom helt greit, og den gikk ikke ned i boka som spesielt minneverdig. Dette var vel Directors cut. Tror jeg. For å legge til noe til tråden: Så Alien nylig. Tror jeg bare hadde sett en remaster tidligere, så den opprinnelige kinoversjonen nå. Mye bedre enn jeg husket, innså brått hvordan det hadde blitt franchise av det. Hvem som er skurkene i filmen kan man saktens diskutere. Å konstruere noe slikt som en Nexus 6, dvs en selvbevisst androide med intelligens som er fullt på linje med designerens, og deretter gjøre den til en slave som kun får leve i 4 år, MED den kunnskapen, virker ganske "skurkaktig" på meg. Den skal væer basert på en novelle av Phillip K Dick som heter "Do Androids Dream of Electric Sheep?" og er en diskusjon over hva det innebærer å være et menneske. Er det kroppens komponenter eller tankene som definerer det?
Mann 42 Skrevet 13. oktober 2015 #7902 Skrevet 13. oktober 2015 Jupiter Ascending. Ok, men ikke noe å hoppe i taket av. Den var litt uryddig, syns jeg. Det virket ikke som man hadde klart å bli helt enig med seg selv om hva slags historie man skulle fortelle.
Gjest Zeitgeist Skrevet 14. oktober 2015 #7903 Skrevet 14. oktober 2015 Så nettopp Interstellar. Interessant film med tanke på reise gjennom tid og rom, tildels fantastiske bilder, men historien som sådan var litt la-la. Forøvrig et megaplusspunkt for at det var stumt i verdensrommet. Og soundtracket er heller ikke så verst.
Gjest Nikee Skrevet 14. oktober 2015 #7904 Skrevet 14. oktober 2015 The Martian, imponert over Matt Damon!
Librarian Skrevet 14. oktober 2015 #7905 Skrevet 14. oktober 2015 The Hound of the Baskervilles (1959). Cushing og Lee er kjempekule, men filmen i seg selv var litt skuffende. Ga ikke noe særlig inntrykk.
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 14. oktober 2015 #7906 Skrevet 14. oktober 2015 Another Earth. Vakkert og stemningsfylt scifidrama.
Mann 42 Skrevet 16. oktober 2015 #7908 Skrevet 16. oktober 2015 Killer Elite. Jason Statham for the win, atter en gang. All hail! Anbefales sterkt. Robert De Niro i en mindre rolle, og for en gangs skyld er det en rolle som kler ham. Han passer ikke i tåpelige komedier. De Niro er "Hjortejegeren", "Raging Bull" og "Taxi Driver". Spar meg for shait som "Meet the family" og "Analyze this!"
Rabelais Skrevet 16. oktober 2015 #7909 Skrevet 16. oktober 2015 Killer Elite. Jason Statham for the win, atter en gang. All hail! Anbefales sterkt. Robert De Niro i en mindre rolle, og for en gangs skyld er det en rolle som kler ham. Han passer ikke i tåpelige komedier. De Niro er "Hjortejegeren", "Raging Bull" og "Taxi Driver". Spar meg for shait som "Meet the family" og "Analyze this!" Hm, syns forsåvidt han gjør gode roller i begge de to skit-filmene du nevner, men kan være enig i at det er litt trist å se en skuespiller av et slikt kaliber skusles bort på middelmådig situasjonskomikk. Men De Niro er jo litt som Bill Murray, alt han er med i blir bedre av at han er med i det, også tåpelige komedier. Nå har han jo noen fantastiske komedier på CVen også heldigvis, med The King of Comedy og Midnight Run som de åpenbare eksemplene.
Mann 42 Skrevet 16. oktober 2015 #7910 Skrevet 16. oktober 2015 Hm, syns forsåvidt han gjør gode roller i begge de to skit-filmene du nevner, men kan være enig i at det er litt trist å se en skuespiller av et slikt kaliber skusles bort på middelmådig situasjonskomikk. Men De Niro er jo litt som Bill Murray, alt han er med i blir bedre av at han er med i det, også tåpelige komedier. Nå har han jo noen fantastiske komedier på CVen også heldigvis, med The King of Comedy og Midnight Run som de åpenbare eksemplene. Ja, han fornekter seg ikke som en glimrende skuespiller, men jeg syns ikke sånne roller De Niro. Jeg liker det absolutt ikke når han skal være en komisk figur i en middelmådig sitcom. Jeg tror ikke jeg har sett de to du nevner på slutten, så jeg skal ikke uttale meg. Det er ikke det at han ikke kan være MORSOM. Det kan han. I Stardust har han f.eks rollen som hard og onr piratkaptein som ikke er så ille når det kommer til stykket, og bare spiller en rolle for å imponere mannskapet. Mannskapet på sin side er innforstått med at han er en myk mann med skapet full av kjoler, men spiller rollen som tøft mannskap som lever i frykt for sin tøffe kaptein, ganske enkelt fordi de liker ham.
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 16. oktober 2015 #7911 Skrevet 16. oktober 2015 We Need to Talk About Kevin. Kompleks dramafilm om et vanskelig mor–sønn-forhold og oppbygningen til og etterdønningene av en fryktelig hendelse. Lite sies i klartekst. Likte den svært godt!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7912 Skrevet 18. oktober 2015 Kinsey. Ganske bra!Anonymous poster hash: 8ca4c...d6d
Okapi Skrevet 18. oktober 2015 #7913 Skrevet 18. oktober 2015 Tucker & Dale Versus Evil. Ganske festlig, hadde liksom avskrevet den tidligere, kanskje mest på grunn av tittelen. Anbefales om man liker blodig slapstick. Ikke forvent en skrekkfilm. 1
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 18. oktober 2015 #7914 Skrevet 18. oktober 2015 Tucker & Dale Versus Evil. Ganske festlig, hadde liksom avskrevet den tidligere, kanskje mest på grunn av tittelen. Anbefales om man liker blodig slapstick. Ikke forvent en skrekkfilm. Haha, den var overraskende morsom! Men jeg vil ikke anbefale å se traileren først, den gir virkelig bort hele filmen!
sofie777 Skrevet 18. oktober 2015 #7915 Skrevet 18. oktober 2015 Pitch Perfect. Som moderne musikal var den av de bedre. 1
Librarian Skrevet 18. oktober 2015 #7916 Skrevet 18. oktober 2015 Leprechaun (1993). Bare for å få den vekk fra lista, kommer nok ikke til å se igjen. Tullete og dum, men ikke så mye at den blir morsom.
-Jiinxs- Skrevet 18. oktober 2015 #7917 Skrevet 18. oktober 2015 Bølgen. Likte ikke filmen, men så er jeg veldig skeptisk til norske filmer fra før av.
DeLorean Skrevet 19. oktober 2015 #7918 Skrevet 19. oktober 2015 Tucker & Dale Versus Evil. Ganske festlig, hadde liksom avskrevet den tidligere, kanskje mest på grunn av tittelen. Anbefales om man liker blodig slapstick. Ikke forvent en skrekkfilm. Dette er helt klart en guilty pleasure. Denne lo jeg godt av. Uflaks får en helt ny betydning her
Sally-Go-Round Skrevet 19. oktober 2015 #7919 Skrevet 19. oktober 2015 Noen som har sett Crimson Peak? Skal se den denne uken! Bør jeg grue meg?
-Jiinxs- Skrevet 19. oktober 2015 #7920 Skrevet 19. oktober 2015 Mad Max: Fury Road!! Åååå for en digg film!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå