Løkbolle Skrevet 6. oktober 2023 #101 Del Skrevet 6. oktober 2023 Spoiler Herlig å se Carina ryke i dag, og at både Morten og Tamanna stemte på henne! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 6. oktober 2023 Forfatter #102 Del Skrevet 6. oktober 2023 (endret) Dagens episoder: Spoiler Så Tom, Even og Bjørg på dødslisten. Offff, det var en kjedelig liste! Virker lettvint og lite taktisk, som om at disse var enklest å ta. Disse var Mortens forslag. Forræderne mente at listen gjorde at folk begynte å overtenke, men det ville de lojale gjort uansett hvem de valgte. Er jo derfor de må være mer taktisk! Den klassiske lete etter de på dødslisten-konkurransen i dag. Den har vi vel sett hver sesong. Ingen sølv. Tom fikk skjoldet, og Bjørg eller Even står i fare for å bli drept i natt. Carina i hardt vær foran rådsalen, og prøver å jobbe hardt for å redde seg. Å prøve å redde seg er hardt nok som lojal, men å gjøre det som forræder er et nivå opp. I rådsalen blir Carina grillet. Men så klikket det for Marlene når hun ble konfrontert. Da måtte jeg le. Og så ble Jøgge plutselig nevnt av flere. Forræderne Tamanna og Morten leste bildet riktig og stemte begge på Carina. Bra jobba. For Carina måtte sjekke ut som forræder, til full jubel såklart. Mange lojale som nå kommer til å bli mistenkt fordi de ikke stemte på Carina. Tamanna og Morten slipper unna det. Er verre for stakkars Marlene som stemte på Nils Jørgen. Og Frode. Forsåvidt en bra episode, særlig rådsalen-episoden, men jeg synes forræderne er passive i år. Og det gjør at sesongen hittil bare er "såder". Sånn sett skal det bli godt med nytt blod inn i forræderrollen, og det blir spennende å se hvem det blir. Oskar er et godt valg siden han stod fremst for å få ut Carina, som Tamanna ville! Men Morten mente at de to kunne klare det på egenhånd, for så drepe Bjørg eller Even som ikke er en trussel i det hele tatt... Det håper jeg ikke de gikk for! Men typisk nok så er det vel det som skjer? Endret 6. oktober 2023 av Ctrl 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjeleglad Skrevet 6. oktober 2023 #103 Del Skrevet 6. oktober 2023 Ctrl skrev (2 timer siden): Dagens episoder: Skjul innhold Så Tom, Even og Bjørg på dødslisten. Offff, det var en kjedelig liste! Virker lettvint og lite taktisk, som om at disse var enklest å ta. Disse var Mortens forslag. Forræderne mente at listen gjorde at folk begynte å overtenke, men det ville de lojale gjort uansett hvem de valgte. Er jo derfor de må være mer taktisk! Den klassiske lete etter de på dødslisten-konkurransen i dag. Den har vi vel sett hver sesong. Ingen sølv. Tom fikk skjoldet, og Bjørg eller Even står i fare for å bli drept i natt. Carina i hardt vær foran rådsalen, og prøver å jobbe hardt for å redde seg. Å prøve å redde seg er hardt nok som lojal, men å gjøre det som forræder er et nivå opp. I rådsalen blir Carina grillet. Men så klikket det for Marlene når hun ble konfrontert. Da måtte jeg le. Og så ble Jøgge plutselig nevnt av flere. Forræderne Tamanna og Morten leste bildet riktig og stemte begge på Carina. Bra jobba. For Carina måtte sjekke ut som forræder, til full jubel såklart. Mange lojale som nå kommer til å bli mistenkt fordi de ikke stemte på Carina. Tamanna og Morten slipper unna det. Er verre for stakkars Marlene som stemte på Nils Jørgen. Og Frode. Forsåvidt en bra episode, særlig rådsalen-episoden, men jeg synes forræderne er passive i år. Og det gjør at sesongen hittil bare er "såder". Sånn sett skal det bli godt med nytt blod inn i forræderrollen, og det blir spennende å se hvem det blir. Oskar er et godt valg siden han stod fremst for å få ut Carina, som Tamanna ville! Men Morten mente at de to kunne klare det på egenhånd, for så drepe Bjørg eller Even som ikke er en trussel i det hele tatt... Det håper jeg ikke de gikk for! Men typisk nok så er det vel det som skjer? Jeg tenker Spoiler At det kan være lurt av forræderne å drepe og ikke friste faktisk. Tamanna og Morten er ganske trygge nå, mange som er overbevist om at de er lojale + at de nå stemte riktig. Gjengen retter seg veldig mot Marlene og Frode. Om de skulle friste nå så nullstilles på en måte alt for da kan alle være forrædere og da er de plutselig ikke «sikre» lojale lengre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 6. oktober 2023 #104 Del Skrevet 6. oktober 2023 On 10/3/2023 at 10:39 AM, refill said: Vedr. klippingen av programmet. Jeg tenkte at de må jo gjøre det med vilje for at det ikke skal være forutsigbart for oss seere.. men jeg føler jo at jeg har gått glipp av noe når Frode ikke er nevnt med et pip og plutselig får mange stemmer mot seg. Det eneste som er gøy med serien er jo når de diskuterer hvem forræderne er og hvorfor. Se hvordan de endrer mening og hvordan de blir manipulert. Se hvordan det dannes allianser og tillit mellom spillerne som blir brutt. Om man vet eller ikke vet hvem som blir stemt på er mindre viktig. Noen ganger vil det være åpenbart, andre ganger ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 6. oktober 2023 #105 Del Skrevet 6. oktober 2023 Håper de velger å drepe noen i løpet av natten. De to forræderne virker jo ganske trygge, så da tenker jeg det er like lurt å kvitte seg med noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skravlus Skrevet 7. oktober 2023 #106 Del Skrevet 7. oktober 2023 Jeg ville kvittet meg med Mr Westerlin - men det er mest fordi jeg ikke orker fyren, så jeg hadde vært en helt udugelig og sikkert lite taktisk forræder🙈😂 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #107 Del Skrevet 7. oktober 2023 (endret) skravlus skrev (43 minutter siden): Jeg ville kvittet meg med Mr Westerlin - men det er mest fordi jeg ikke orker fyren, så jeg hadde vært en helt udugelig og sikkert lite taktisk forræder🙈😂 Enig i at Oskar er i overkant, og skjønner at det er lett å få han i halsen. Han er ikke min favoritt heller, for å si det mildt. Så sånn sett kan de sende han hjem for min del Man trenger ikke velge akkurat han som forræder for å være taktisk, for det er mange gode kandidater å rekruttere som forrædere nå. Det gir likevel mye mening å rekruttere Oskar siden han har kjørt så hardt ut mot Carina og har såpass innflytelse i gruppa som han har nå. For min del definerer jeg kjedelige og lite taktiske forrædere når de går etter de letteste, kjører safe, gjemmer seg og bare surfer med uten videre ettertanke. Slik vi har sett hittil. Den dårlige dødslisten var prikken over i'en på dette, og ironisk nok røk Carina ut som en konsekvens av listen. Men sånn går det når det er lite plan bak og mye blir opp til tilfeldighetene. Å drepe Even eller Bjørg har sådan ingenting for seg, og er igjen dette å kjøre lett og safe for å legge opp til tilfeldigheter. Disse to er ikke noe trussel for forræderne, tar liten plass og et drap av en av de vil ikke skape forvirring. Heller tvert om. At flere i tillegg mistenker disse for å være forrædere, kanskje særlig Even, tyder på at det kan være smart å beholde de i spillet. Så jeg kommer til å rive av meg håret hvis det er denne løsningen de gikk for. 😜 Utover det er det ingen fasit på hva som er en god eller "udugelig" forræder, og alt forræderne gjør kan slå motsatt vei uansett. Men som seer savner jeg veldig X-faktoren blant forræderne i år, og Oskar har potensiale til å gi oss/meg det. Oskar er ikke den eneste med X-faktoren, men jeg synes det er rett og viktig å gå for rekruttering blant en lojal som er trygg og mer sentral i gruppa. Også fordi tidspunktet for rekruttering er bra med tanke på at Tamanna og Morten nettopp står bunntrygt nå siden de utrolig nok klarte å lese rådsalen perfekt ved å stemme ut Carina, og at Marlene og Frode er på alles liste. Men jeg kan selvfølgelig ta feil Endret 7. oktober 2023 av Ctrl 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 7. oktober 2023 #108 Del Skrevet 7. oktober 2023 (endret) Spoiler På høy tid at Carina røk nå! Som seer er man jo fullstendig prisgitt historien programskaperne vil fortelle. Det hadde egentlig vært gøy om vi hadde fått tilgang på usensurerte diskusjoner og tanker fra deltagerne, men da hadde vel hele konseptet røket. Endret 7. oktober 2023 av Rumle 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 7. oktober 2023 #109 Del Skrevet 7. oktober 2023 Ctrl skrev (På 6.10.2023 den 23.31): Dagens episoder: Skjul innhold Så Tom, Even og Bjørg på dødslisten. Offff, det var en kjedelig liste! Virker lettvint og lite taktisk, som om at disse var enklest å ta. Disse var Mortens forslag. Forræderne mente at listen gjorde at folk begynte å overtenke, men det ville de lojale gjort uansett hvem de valgte. Er jo derfor de må være mer taktisk! Den klassiske lete etter de på dødslisten-konkurransen i dag. Den har vi vel sett hver sesong. Ingen sølv. Tom fikk skjoldet, og Bjørg eller Even står i fare for å bli drept i natt. Carina i hardt vær foran rådsalen, og prøver å jobbe hardt for å redde seg. Å prøve å redde seg er hardt nok som lojal, men å gjøre det som forræder er et nivå opp. I rådsalen blir Carina grillet. Men så klikket det for Marlene når hun ble konfrontert. Da måtte jeg le. Og så ble Jøgge plutselig nevnt av flere. Forræderne Tamanna og Morten leste bildet riktig og stemte begge på Carina. Bra jobba. For Carina måtte sjekke ut som forræder, til full jubel såklart. Mange lojale som nå kommer til å bli mistenkt fordi de ikke stemte på Carina. Tamanna og Morten slipper unna det. Er verre for stakkars Marlene som stemte på Nils Jørgen. Og Frode. Forsåvidt en bra episode, særlig rådsalen-episoden, men jeg synes forræderne er passive i år. Og det gjør at sesongen hittil bare er "såder". Sånn sett skal det bli godt med nytt blod inn i forræderrollen, og det blir spennende å se hvem det blir. Oskar er et godt valg siden han stod fremst for å få ut Carina, som Tamanna ville! Men Morten mente at de to kunne klare det på egenhånd, for så drepe Bjørg eller Even som ikke er en trussel i det hele tatt... Det håper jeg ikke de gikk for! Men typisk nok så er det vel det som skjer? Jeg er på ferie i Thailand og får dermed ikke sett episodene på en stund. Men gledet meg til å gå inn her nå og lese referatet ditt mens jeg mumser popcorn og cola 😁😁 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #110 Del Skrevet 7. oktober 2023 Zenhouse skrev (2 minutter siden): Jeg er på ferie i Thailand og får dermed ikke sett episodene på en stund. Men gledet meg til å gå inn her nå og lese referatet ditt mens jeg mumser popcorn og cola 😁😁 Hehe Hyggelig å høre! Jeg/vi skal vel klare å holde deg oppdatert rundt det viktigste som skjer framover også. 😊 Kos deg på ferie i Thailand! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 7. oktober 2023 #111 Del Skrevet 7. oktober 2023 2 hours ago, Rumle said: Hide contents På høy tid at Carina røk nå! Som seer er man jo fullstendig prisgitt historien programskaperne vil fortelle. Det hadde egentlig vært gøy om vi hadde fått tilgang på usensurerte diskusjoner og tanker fra deltagerne, men da hadde vel hele konseptet røket. Jeg tror tvert imot, da hadde konseptet vært mye mer spennende og underholdende. Jeg lurer på om en av grunnene til at det har vært så kjedelig til nå er fordi vi ser veldig lite av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naapo920 Skrevet 7. oktober 2023 #112 Del Skrevet 7. oktober 2023 Liker ikke Oskar i det hele tatt, for en type. Håper virkelig ikke de velger han som forræder, det tror jeg også er dumt, ser for meg at han da vil få de andre lojale mot de to så han kan få enda bedre status som lojal og gå i finalen alene. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 7. oktober 2023 #113 Del Skrevet 7. oktober 2023 30 minutter siden, Naapo920 said: Liker ikke Oskar i det hele tatt, for en type. Håper virkelig ikke de velger han som forræder, det tror jeg også er dumt, ser for meg at han da vil få de andre lojale mot de to så han kan få enda bedre status som lojal og gå i finalen alene. Ærlig talt tror jeg han har blitt litt skada av all festingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besina Skrevet 8. oktober 2023 #114 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jeg håper egentlig de frister Oskar, siden han virker å ha tilliten til gruppa og kan lage litt action, men etterhvert (when his work is done) håper jeg han ryker 😆 Han er så utrolig irriterende, synes jeg, men kan gjøre en god jobb som forræder. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 8. oktober 2023 #115 Del Skrevet 8. oktober 2023 Besina skrev (4 timer siden): Jeg håper egentlig de frister Oskar, siden han virker å ha tilliten til gruppa og kan lage litt action, men etterhvert (when his work is done) håper jeg han ryker 😆 Han er så utrolig irriterende, synes jeg, men kan gjøre en god jobb som forræder. Ja, ta han inn for å bruke han en periode kunne vært en ide. Jeg ser hvorfor de tenker at det er et godt valg pr nå, men jeg tror Oscar er litt uforutsigbar og høylytt i det lange løp. Men jeg vil jo heller ha litt action enn bare to forrædere som går helt under radaren 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soeuh Skrevet 8. oktober 2023 #116 Del Skrevet 8. oktober 2023 Hvis de hadde valgt en forræder på dødslisten (F.eks. Carina isteden for Björg), Tom fikk skjold og Even ble stemt ut i rådsalen. Hva hadde skjedd da? I og med at det kun var en forræder igjen på dødslisten, da den andre lojale hadde skjold. Måtte de drept forræderen da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besina Skrevet 9. oktober 2023 #117 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) Soeuh skrev (3 timer siden): Hvis de hadde valgt en forræder på dødslisten (F.eks. Carina isteden for Björg), Tom fikk skjold og Even ble stemt ut i rådsalen. Hva hadde skjedd da? I og med at det kun var en forræder igjen på dødslisten, da den andre lojale hadde skjold. Måtte de drept forræderen da? Godt spørsmål! Skulle til å skrive at de kanskje blir tvunget til å friste, men det gir ikke mening 😅 Endret 9. oktober 2023 av Besina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltwatertaffy Skrevet 9. oktober 2023 #118 Del Skrevet 9. oktober 2023 Har sett alle sesongene så langt og lurt veldig på en ting. Kan forræderne friste en ny hver gang en av dem blir sendt ut? Liten vits for de lojale å sende ut forrædere om det bare kommer nye 😛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 9. oktober 2023 #119 Del Skrevet 9. oktober 2023 (endret) 49 minutter siden, Saltwatertaffy said: Har sett alle sesongene så langt og lurt veldig på en ting. Kan forræderne friste en ny hver gang en av dem blir sendt ut? Liten vits for de lojale å sende ut forrædere om det bare kommer nye 😛 Alle reglene står https://www.tv2.no/forraeder/spilleregler Under "friste" står det at det gjelder når spillmesteren gir muligheten. Samt at det kun er mulig i de første 9 spillrundene. Tvinge gjelder om det bare er 1 forræder igjen og gjelder kun i de 10 første spillrundene. Så svaret på spørsmålet ditt er nei, de kan ikke gjøre det hver gang det blir sendt ut en forræder. Det er opp til spillmester (Mads) å bestemme om man får mulighet for å friste. Endret 9. oktober 2023 av anon01 endret siste setning. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltwatertaffy Skrevet 10. oktober 2023 #120 Del Skrevet 10. oktober 2023 anon01 skrev (22 timer siden): Alle reglene står https://www.tv2.no/forraeder/spilleregler Under "friste" står det at det gjelder når spillmesteren gir muligheten. Samt at det kun er mulig i de første 9 spillrundene. Tvinge gjelder om det bare er 1 forræder igjen og gjelder kun i de 10 første spillrundene. Så svaret på spørsmålet ditt er nei, de kan ikke gjøre det hver gang det blir sendt ut en forræder. Det er opp til spillmester (Mads) å bestemme om man får mulighet for å friste. Ah, takk for god oppklaring! Skal lese gjennom reglene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå