Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

jordy skrev (11 timer siden):

Nei, synes at han har vært en av de som har bidratt mest. Flere andre har vært nesten helt anonyme, hadde alle vært sånn ville programmet blitt kjedelig.

Må ta med at jeg ikke kjenner til Oskar fra før, så mulig han er "uspiselig" til vanlig..?

Er det finale nå på fredag?

Jeg kjenner han kun her fra Forræder og det holder for min del. Når det er sagt, synes jeg inneværende sesong er den kjedeligste som har vært fordi forræderne er så trauste. Så hadde Oskar vært forræder fra start, hadde det sikkert vært mer action. Men jeg liker'n ikke uansett. 🙈

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zidji skrev (6 timer siden):

Jeg kjenner ikke såååå godt til Oskar utenom Forræder, har sett han litt på Spårtsklubben blant annet. Og det virker jo til at han går inn i en rolle, en slags overdrevent versjon av seg selv, men at han i bunn og grunn er ganske snill og grei. Men jeg skjønner jo at humoren hans ikke er for alle da 😛 Likevel tenker jeg som deg, at gud bedre meg så kjedelig det hadde vært uten han på Forræder.

Jeg syntes Morten er helt snork og skulle LETT byttet han ut med Oskar FOR LENGE SIDEN. Hadde vært sååå mye gøyere å se Oskar og Viggo, eller Oskar og Marlene som Forrædere! Jeg syntes det er kjipt at han nå bare såvidt får prøve seg i den rollen for jeg troooor det er finale nå på fredag ja 🤔

Ikke bare Morten, men de i den gutteklubben er også kjedelige. Oskar bidrar med mange teorier og tankerekker, han prøver i alle fall. De i 3-kløveret surrer i alle retninger og peker ofte på den som sist ble nevnt uten noe mer grubling.

Enig i det med at de burde vært forrædere, Carina passet overhode ikke så skulle heller sett en av de andre med litt mer "futt" i seg i den rollen. Vet ikke hvem jeg heier på, tror muligens at de lojale fortjener å vinne denne gang.. Blir spennende å se på fredag 👍

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor de tok ut Jøgge, og ikke Oskar. De skulle også tatt ut Eva i stedet for Viggo...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (1 time siden):

Jeg kjenner han kun her fra Forræder og det holder for min del. Når det er sagt, synes jeg inneværende sesong er den kjedeligste som har vært fordi forræderne er så trauste. Så hadde Oskar vært forræder fra start, hadde det sikkert vært mer action. Men jeg liker'n ikke uansett. 🙈

Det er en ærlig sak, man kan ikke like alle.

Jeg foretrekker de som lager teorier og spinner på de, det har f.eks. vært mye underholdning i Eva's og Oskar's tankespinn denne sesongen. Ja, de kunne med fordel tatt ut bedre forrædere. Tamanna var ok, men de burde tatt ut to andre f.eks. kombinasjonen som Zidji nevner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (På 18.11.2023 den 2.25):

Jeg har alltid likt Eva, og har syntes "Eva - bak sperringene" har vært interessante programmer å følge. Program som tar for seg hvordan hun jobber som kriminaltekniker og hvor mye et åsted faktisk kan fortelle om en ugjerning.
Dét jeg dog syns er litt urovekkende, er hvor bastant og påståelig hun er, når det beviselig også er feil. F.eks så hang hun teorien sin på Morten basert på at han tilsynelatende hadde løftet Tamanna opp etter det ble avslørt at hun var forræder. Hun treffer på at Morten er forræder, men hun bommer ganske greit ellers. Det var ikke Morten som løftet Tamanna - det var Viggo. Her er et godt eksempel på hvorfor øyevitner mange ganger ikke er gode vitner 😅 

Hadde dog trodd at Eva, som tross alt er politi, ville vært mer drevet på dette med å observere mennesker i situasjoner og kanskje vært et bedre øyevitne enn "mannen i gata". Jeg vet ikke om dette kan svekke hennes troverdighet, også innenfor jobben hennes, fremover? 🤔 

Jeg lurer oppriktig på hva hun selv tenker om sin egen opptreden når hun får se det på tv nå. Hvor langt ute hun er og sykler noen ganger 😅

Eva er erketypisk middelaldrende kvinne.

Heldigvis jobber hun som kriminaltekniker. Hun tar ikke avhør eller noe sånt, hun undersøker åsteder.

Det at hun bommer totalt på hvem som løftet Tamanna - at det var Viggo, og ikke Morten - er bare nok et bevis på hvor elendig bevis det er å ha et menneskelig vitne.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Oskar vinner syns jeg det er greit. Han er definitivt en av de som har løftet denne sesongen. Skulle vært flere som han med. Selv om han kanskje ikke har helt en personlighet som passer for alle så er han jo smart, og deltar veldig. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaarebjarne skrev (3 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvorfor de tok ut Jøgge, og ikke Oskar. De skulle også tatt ut Eva i stedet for Viggo...

Det har vært mange sånne uforståelige "dødsfall" i år, synes de har tatt ut flere som nesten ikke deltok i gruppen og var helt ufarlige. Litt derfor jeg synes de lojale fortjener å vinne denne sesongen.

kaarebjarne skrev (3 minutter siden):

Det at hun bommer totalt på hvem som løftet Tamanna - at det var Viggo, og ikke Morten - er bare nok et bevis på hvor elendig bevis det er å ha et menneskelig vitne.

Ja, og hun var så bombastisk i tillegg 😂

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (6 minutter siden):

Om Oskar vinner syns jeg det er greit. Han er definitivt en av de som har løftet denne sesongen. Skulle vært flere som han med. Selv om han kanskje ikke har helt en personlighet som passer for alle så er han jo smart, og deltar veldig. 

Smart? Han har skutt vilt rundt seg. Tenk hvor mange korstog han har kjørt som har endt med eller holdt på å ende med utstemming av lojale. Selv blinde høner kan finne mat, så jeg vil ikke si at dette programmet betegner ham som spesielt smart.

Han er dog en veldig artig karakter i et spill som dette, for man trenger dynamikken han skaper. Hvor smart han er, det kan dog diskuteres. Strategien til Kjersti var smart, men den kunne jo ikke sies høyt, fordi den kunne gjerne vært planen til forræderne. Hun forskeren var nok også ganske smart, av det lille vi fikk se av henne, så det var helt korrekt å shippe hun ut ASAP.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (7 minutter siden):

Smart? Han har skutt vilt rundt seg. Tenk hvor mange korstog han har kjørt som har endt med eller holdt på å ende med utstemming av lojale. Selv blinde høner kan finne mat, så jeg vil ikke si at dette programmet betegner ham som spesielt smart.

Han er dog en veldig artig karakter i et spill som dette, for man trenger dynamikken han skaper. Hvor smart han er, det kan dog diskuteres. Strategien til Kjersti var smart, men den kunne jo ikke sies høyt, fordi den kunne gjerne vært planen til forræderne. Hun forskeren var nok også ganske smart, av det lille vi fikk se av henne, så det var helt korrekt å shippe hun ut ASAP.

Smart som i at han evner å reflektere. Selv om han tar feil innimellom i det han resonnerer seg frem til så kan man forstå hvorfor han tenker som han gjør eller at den og den personen virker å være forræder. Smart- observant for omgivelsene rundt seg. Får med seg detaljer. 

Jeg syns og Viggo fremstod som smart. Eller flink til å resonnere. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (34 minutter siden):

Eva var vel i skjoldrommet, det var ikke Viggo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (38 minutter siden):

Ikke bare Morten, men de i den gutteklubben er også kjedelige. Oskar bidrar med mange teorier og tankerekker, han prøver i alle fall. De i 3-kløveret surrer i alle retninger og peker ofte på den som sist ble nevnt uten noe mer grubling.

Enig i det med at de burde vært forrædere, Carina passet overhode ikke så skulle heller sett en av de andre med litt mer "futt" i seg i den rollen. Vet ikke hvem jeg heier på, tror muligens at de lojale fortjener å vinne denne gang.. Blir spennende å se på fredag 👍

Jeg er litt skuffer over hvor kjedelig Jon Martin er! Han har jo jobbet med Oskar og Mats i Spårtsklubben, så jeg trodde han skulle være litt mer "på" og være morsommere! Men han duller jo bare rundt med Petter (R.I.P) 😴

Jeg har ikke heiet på Forræderne i denne sesongen. Morten er snork, Carina var helt udugelig,og Tammana ble fort masete. Men jeg må innrømme nå at det gjør meg ingenting viss Morten ryker og Oskar ender opp med å vinne alene som Forræder 🤭 Han har hvertfall vært en bidragsyter og løftet programmet for min del, så jeg syntes han fortjener det bittelitt! Men jeg unner og Marlene en seier for hun har faen meg måtte stå i masse drit, mye takket være nepen Oskar 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (4 minutter siden):

Jeg er litt skuffer over hvor kjedelig Jon Martin er! Han har jo jobbet med Oskar og Mats i Spårtsklubben, så jeg trodde han skulle være litt mer "på" og være morsommere! Men han duller jo bare rundt med Petter (R.I.P) 😴

Jeg har ikke heiet på Forræderne i denne sesongen. Morten er snork, Carina var helt udugelig,og Tammana ble fort masete. Men jeg må innrømme nå at det gjør meg ingenting viss Morten ryker og Oskar ender opp med å vinne alene som Forræder 🤭 Han har hvertfall vært en bidragsyter og løftet programmet for min del, så jeg syntes han fortjener det bittelitt! Men jeg unner og Marlene en seier for hun har faen meg måtte stå i masse drit, mye takket være nepen Oskar 😂

Haha, ja R.I.P til han 😂 Visste ikke hvem noen av de var og kommer ikke til å følge med på de etter dette heller, underholdningsverdien har vært ca. null.

Synes kanskje at Marlene og Eva fortjener å vinne etter å ha blitt lurt til å stå på den knausen og fryse i flere timer. Må spørre siden jeg er nordfra, var det snøstorm det de opplevde der? Eva snakket om et forrykende uvær og ble grinete, det jeg så var noen snøfnugg 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (Akkurat nå):

Haha, ja R.I.P til han 😂 Visste ikke hvem noen av de var og kommer ikke til å følge med på de etter dette heller, underholdningsverdien har vært ca. null.

Synes kanskje at Marlene og Eva fortjener å vinne etter å ha blitt lurt til å stå på den knausen og fryse i flere timer. Må spørre siden jeg er nordfra, var det snøstorm det de opplevde der? Eva snakket om et forrykende uvær og ble grinete, det jeg så var noen snøfnugg 🙈

HAHAHA 😂 Jeg bor i Bergen så jeg skal ikke uttale meg for mye om snøstormer, men jeg tror ikke jeg ville kvalifisert det helt som en snøSTORM, men jeg hadde nok bannet og steiket litt selv under de forblåste snøfnuggene 🤭

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jordy skrev (5 minutter siden):

De står på en knaus ved havna i Sandefjord, og det kommer noe snøføyke, så tipper det var rimelig sur og kald vind. I tillegg var de ikke spesielt godt kledd. Synes det er rart av produksjonen å ikke informere om at man skal bli stående ute lenge. Jeg kler meg ut i fra hva jeg skal gjøre.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jordy said:

Eva var så dårlig kledd, en kort ulljakke, uten skjerf og lue men ja. SNØSTORM!!! det var litt vind og 2 snøfnugg 🤡

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (2 minutter siden):

De står på en knaus ved havna i Sandefjord, og det kommer noe snøføyke, så tipper det var rimelig sur og kald vind. I tillegg var de ikke spesielt godt kledd. Synes det er rart av produksjonen å ikke informere om at man skal bli stående ute lenge. Jeg kler meg ut i fra hva jeg skal gjøre.

RedFox81 skrev (1 minutt siden):

Eva var så dårlig kledd, en kort ulljakke, uten skjerf og lue men ja. SNØSTORM!!! det var litt vind og 2 snøfnugg 🤡

Zidji skrev (7 minutter siden):

HAHAHA 😂 Jeg bor i Bergen så jeg skal ikke uttale meg for mye om snøstormer, men jeg tror ikke jeg ville kvalifisert det helt som en snøSTORM, men jeg hadde nok bannet og steiket litt selv under de forblåste snøfnuggene 🤭

Bra å se at dere ikke kvalifiserte det der til snøstorm, begynte nesten å lure og vi har nok dårlige vitser om søringer & snø her oppe 😂 Ja det så fryktelig kaldt ut, de stod lenge og ble sviktet på toppen av det hele. Tror jeg har overbevist meg selv i at de fortjener seieren denne gang...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, Zidji said:

Jeg kjenner ikke såååå godt til Oskar utenom Forræder, har sett han litt på Spårtsklubben blant annet. Og det virker jo til at han går inn i en rolle, en slags overdrevent versjon av seg selv, men at han i bunn og grunn er ganske snill og grei. Men jeg skjønner jo at humoren hans ikke er for alle da 😛 Likevel tenker jeg som deg, at gud bedre meg så kjedelig det hadde vært uten han på Forræder.

Jeg syntes Morten er helt snork og skulle LETT byttet han ut med Oskar FOR LENGE SIDEN. Hadde vært sååå mye gøyere å se Oskar og Viggo, eller Oskar og Marlene som Forrædere! Jeg syntes det er kjipt at han nå bare såvidt får prøve seg i den rollen for jeg troooor det er finale nå på fredag ja 🤔

Dette er ganske naivt. Oscar er kynisk rett gjennom. Når han fremstår som grei, så er det den delen som er skuespill. Humoren hans er ganske irrelevant. Han er en drittsekk som ikke respekterer andre mennesker, noe som er ganske åpenbart når man ser hvordan han snakker om dem og behandler dem. Du er kanskje veldig ung? Slike ting er lettere å gjennomskue når man får noen år på baken. Unge kvinner bruke være mer naive og dårligere på å merke slike ting

1 hour ago, jordy said:

De er "kjedelige" fordi de er konfliktsky og oscar er veldig dominerende. De vil ikke legge seg ut med han så de legger demper på seg selv for å ikke bli den nye hakkekyllingen. Marlene var hakkekylling en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (20 minutter siden):

Dette er ganske naivt. Oscar er kynisk rett gjennom. Når han fremstår som grei, så er det den delen som er skuespill. Humoren hans er ganske irrelevant. Han er en drittsekk som ikke respekterer andre mennesker, noe som er ganske åpenbart når man ser hvordan han snakker om dem og behandler dem. Du er kanskje veldig ung? Slike ting er lettere å gjennomskue når man får noen år på baken. Unge kvinner bruke være mer naive og dårligere på å merke slike ting

Oi oi oi, her var det mye irritasjon mot Oskar! 🤭 Nei, jeg er nok en del år eldre enn han, og som nevnt før så skjønner jeg hvorfor noen ikke liker hvordan han oppfører seg, men jeg syntes ikke han er noe drittsekk av den grunn 😉

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ønsket å oppleve det Oskar har å tilby, ville jeg bare besøke YouTube-kommentarseksjonen. Men hei, forskjellige smaker for forskjellige mennesker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng skrev (På 21.11.2023 den 15.07):

De er "kjedelige" fordi de er konfliktsky og oscar er veldig dominerende. De vil ikke legge seg ut med han så de legger demper på seg selv for å ikke bli den nye hakkekyllingen. Marlene var hakkekylling en stund.

For min del er jeg vant med at folk som har "noen år på baken" er rausere og mindre ensporet i sine oppfatninger av andre mennesker.

Syns ikke Oskar er så verst, jeg.
Klart jeg forstår at den karikerte oppførselen han har i f. eks. Forræder kan bli mye for noen, men fra hans side er det smart for det gir engasjement og alle vet hvem han er, husker han og har en mening om han. Jeg oppfatter han som en type som er opptatt av å makse hva han kan få ut av karrieren, og i så måte er hans oppførsel, også i Forræder, helt i tråd med "markedsplanen". Han har jo for øvrig vært åpen om flere ganger at han skal kjøre på alt han kan fremover fordi han syns det er gøy å se hvor langt det tar han. Når det gjelder andre arenaer er det jo heller ikke vanskelig å forstå noe ved han når man vet dette. Han er åpenbart ikke bare en drittsekk, da hadde han ikke hatt hverken nære venner, kunnet vært i forhold eller fungere i bransjen over tid. Han er nok ikke et geni, men smart er han - åpenbart, for han har fått til LANGT mer enn de aller fleste klarer businessmessig, også tross at han har hatt et av de vanskeligere utgangspunktene i sin bransje. Han er mann, ble ikke kjent fra reality og er ikke tidligere idrettsutøver fra toppsjiktet - som de fleste i bransjen er, spesielt menn (gjerne flere av delene i så måte). Selvfølgelig er han heldig med å ha kompisen sin på laget, som fungerer som en "hjerne" og driver med mye av det seriøse/kjedelige ifht å drive business, men han ville aldri hatt en sånn suksess om han bare var en korket drittsekk. Men ja, noen liker han så dårlig pga den karikerte figuren han uansett bare spiller at de ikke evner å se det. De om det.

Syns han er en artig type, jeg! Han bidrar også med underholdning, og jeg, som har hengt mye med gutter alltid, og også har en far av verste sorts garderobeprat-typen, syns han kan være vittig til tider. Det skal iallefall utrolig mye mer til for å støte eller krenke meg enn hva Oskar noen gang har kommet med så langt jeg har sett.

Med det sagt: Følger man med på Oskar og har sett en del av han vet man jo også veldig godt hva som er karikert "rolle", og hvordan han er uten staffasjer i sitt daglige liv. Syns han får ufortjent mye pes, og en del av det kommer av at han er av typen "enkel å hate". For en viss type mennesker, ihvertfall.

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...