Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Mollebolle skrev (10 timer siden):

Greit at du er med på et spill, men det må da gå an å oppføre seg. Håper virkelig ikke han blir forræder, for han kommer til å kaste Morten under bussen i første rådsal.

Det er det jeg frykter også. Jeg oppfatter ikke Oskar som en lagspiller, men mer som en solospiller. Blir Oskar tvunget over til forræderne, så er jeg redd han benytter første anledning til å kvitte seg med Morten. Oskar vil nok helst vinne alene. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oskar er utrolig umoden på mange måter og minner meg veldig om noen av gutta på barneskolen slik de var før de fikk påvist ad/hd-diagnosene sine, fikk medisiner og ble roligere. Mye støy og skråling og jenter-er-æsj-holdning. Han trenger virkelig ikke mer oppmerksomhet og jeg blir veldig skuffet hvis Morten velger han. Både Oskar og Eva er høyrøstede, skråsikre og påståelige, noe jeg synes er temmelig usjarmerende. Hvorfor høre på disse to bare fordi de gjør mest ut av seg? De har ikke så langt ikke prestert bedre enn andre der inne.

Jeg mener Viggo er den beste å tvinge over. Jon Martin vil ikke takle rollen som forræder, tror jeg. Oskar og Eva er too much for min smak og "fortjener" ikke enda mer spotlight. Marlene kan fungere som forræder. Petter mister konsentrasjonen så ofte at jeg tror han også er uegnet. Nei, Viggo må bli medforræder. 

Endret av Babyface
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjeleglad skrev (5 timer siden):

Etter denne natta med tvangsrekruttering burde ikke de lojale anse noen som lojale lenger. Spørsmålet er om de får med seg at noen tvinges dersom det blir drap i tillegg. Men regner da med noen holder seg litt oppdatert på spillreglene😅

Jeg håper virkelig at det blir både tvangsrekruttering og drap, fordi det vil kunne forvirre de lojale enda mer. De vet jo ikke om noen er blitt fristet eller tvunget over til "the dark side", og de har bare mulighet til å spekulere i hvorvidt det har skjedd.... noe som kan få dem til å bli ganske paranoide. Et drap derimot, det vil de få med seg. 😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (16 timer siden):

Det er det jeg frykter også. Jeg oppfatter ikke Oskar som en lagspiller, men mer som en solospiller. Blir Oskar tvunget over til forræderne, så er jeg redd han benytter første anledning til å kvitte seg med Morten. Oskar vil nok helst vinne alene. 

Hvorfor tenker du det? Mener du inne på Forræder da?
Hvis du tenker utenfor Forræder har han jo valgt å gjøre alt av business sammen med kompiser, og det virker jo faktisk som han står nært over tid med de samme folkene. Jeg ser at det er et business-aspekt av det på utsiden selvfølgelig, men samtidig er det også alltid en risiko (selvom jeg tror i Oskar sitt tilfelle at han er avhengig av en "hjerne" for å kunne drive vellykket da).

Ellers:
Enig i mye av det som blir sagt om Viggo. Ulempen nå er at det ikke er så mange reelle valgmuligheter igjen. Det blir spennende å se da! 

Det er faktisk en ting jeg har savnet litt fra Forræderne da: Et mer gjennomtenkt og langsiktig spill. Forsåvidt gjelder det de lojale også. Jeg tror mulighetene for spennende spill videre nå er ganske begrenset, rett og slett fordi ingen av sidene har tenkt/spilt særlig langsiktig eller gjennomtenkt. De har malt seg litt opp i et hjørne nå, syns jeg. Kjersti er vel omtrent den eneste (som vi har fått se ihvertfall) som har vært inne på det i det hele tatt.

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare ikke la være.... nå begynner snart fredagsepisoden,og jeg kommer nok bare til å angre på at jeg bruker den opp så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (1 minutt siden):

Kan bare ikke la være.... nå begynner snart fredagsepisoden,og jeg kommer nok bare til å angre på at jeg bruker den opp så tidlig.

Haha, jeg også, men jeg sitter klar med tv2play og har på alarm!🤓🙈🙃🥲

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode:

Spoiler

Vi fikk ikke vite hvem som ble tvunget som ny forræderen. 🤨 

Men under frokosten møtte Oskar opp først, som ofte er symbolsk i seg selv, og han hadde en veldig passiv og undrende atferd når hele gjengen hamret løs på Morten, så er det så enkelt at det er Oskar?

Viggo ble dessverre drept. :( 

Ragde med en ny detektivsk skivebom utifra sine observasjoner, og anklaget Morten som forræder for å ha løftet Tamanna i feiringen i rådsalen, når det var Viggo som gjorde det. Greit nok at Ragde treffer på Morten som forræder, men det blir jo skjettflaks når det skjer fordi Ragde tok feil under observasjonen sin. Og igjen blir hun bombesikker utifra hva hun mener.

Morten ble i overkant sentimental både under og etter frokosten. Pussig mye. 

Sølvjakt i Sandefjord. Der Ragde endte opp som bæsræv pga bittelitt snø. De gikk glipp av hele 17 sølvbarer fordi Jon Martin, Petter og Oskar gikk for skjold heller. Marlene i fyr, flamme og forbannelse etterpå :D 

Gutteklubben slår sprekker, og begynner å anklage hverandre. Jon Martin er i sitt ess i sync gjennom hele episoden. :) 

Marlene starter rådsalen med grilling av Petter, Oskar og Eva. Var ikke måte på. Og så starter gjengen å hamre løs på hverandre. Morten blir også utfordret, og jeg synes han klarer seg greit. Han klarer seg greit nok til at det ender med at Petter blir stemt ut tilslutt som lojal.

Morten fikk igjen gjennomgå etter rådsalen, så han ligger tynt an i finalen. 
Og så var det Oskar som var tvunget inn som forræder. Det var det første jeg spottet under frokosten, og mistanken forsvant ikke resten av episoden heller. Han var soft og forsiktig hele veien. Rart at ingen deltakere observerte atferdsendringene til Oskar.

Knallgod episode! Kanskje sesongens beste hittil! :) 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kjenner jo at jeg personlig syns det var skuffende at Oskar ble forræder, fordi jeg heia på forrædere, men orker ikke Oskar. Samtidig så skjønner jeg jo forsåvidt valget. Men er uansett ikke så gøy med at en blir tvunget på slutten oh skal vinne som forræder når vært lojal hele veien. Kan begge forrædere vinne, eller er det kun en vinner? Håper hvertfall at Oskar prøver å redde morten

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, rosemarin said:
  Hide contents

Kjenner jo at jeg personlig syns det var skuffende at Oskar ble forræder, fordi jeg heia på forrædere, men orker ikke Oskar. Samtidig så skjønner jeg jo forsåvidt valget. Men er uansett ikke så gøy med at en blir tvunget på slutten oh skal vinne som forræder når vært lojal hele veien. Kan begge forrædere vinne, eller er det kun en vinner? Håper hvertfall at Oskar prøver å redde morten

Enig. Sååå skuffa. Håper alltid at forræderne vinner og har gjort hele denne sesongen også, men nå går jeg banne meg over til de lojale 😆😆 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lerum said:

Er det bare meg som ikke får opp forræder på tv2 play? (Tør ikke sjekke tråden, redd for å komme over spoiling..)

Så episoden imorges men gikk inn å sjekket for din skyld, og får opp feilmelding. Får prøve litt senere. :)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lindskys skrev (4 minutter siden):

Så episoden imorges men gikk inn å sjekket for din skyld, og får opp feilmelding. Får prøve litt senere. :)

Takk, da vet jeg hvertfall at det ikke vare er hos meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Når Eva gikk rett på Morten under frokosten, tenkte jeg at dette var spill fra Eva, og at hun hadde blitt tvunget over av Morten. Gøy å se på når vi ikke vet hvem som ble tvunget over, men Oskar ble litt annerledes. Overraskende at flere synes Petter forandret seg, men at ingen la merke til Oskar. Han har aldri vært så stille. Jeg trodde at Oskar kom til å ofre Morten, men istedenfor stemte han på Petter. Finalen blir vedlig spennende!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det ikke er Oski så blir jeg litt overrasket for han pleier a bable mye hver gang. Plutselig var han stille og rolig. At Morten eliminerte Viggo var helt forventet. Synes det var rart Morten gråt så det kan være tull…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerum skrev (22 minutter siden):

Takk, da vet jeg hvertfall at det ikke vare er hos meg 😊

Det funka hos oss når vi gikk inn og ut av siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (1 time siden):

Om det ikke er Oski så blir jeg litt overrasket for han pleier a bable mye hver gang. Plutselig var han stille og rolig. At Morten eliminerte Viggo var helt forventet. Synes det var rart Morten gråt så det kan være tull…

Hva kan være tull?

...

Da Oskar ikke sa noe voldsomme greier under frokosten så skjønte jeg at han var forræderen. Og gjennom episoden ble det bare tydeligere og tydeligere. Kanskje var det bare klippingen som ikke viste hans vanlige utbrudd, men han var jo knapt synlig og pekte ingen steder. Da han til slutt stemte på Petter må jo de andre forstå at han er forræder også???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...