Gå til innhold

Forræder høst 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

Tror det var smart gjort av dem å ikke velge en ny forræder! Gøy at de måtte velge en ny deltaker som må ut under festen. Synd at de ikke klarte å ta oskar.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsom vri med festen!😊   Skulle bare ønske at Oskar sin tid nå var over! Jeg syns han dessverre ødelegger mye av denne sesongen :(  Husker da han var med på Spårtsklubben på VGTV også.. Et program jeg ser på med stor glede - vel, det var ikke så stor glede når han var med! Stygt å si, kanskje.. 

Men jeg lurer på en ting; lages reglene litt underveis? Jeg mener, det står jo ingenting om dette i reglementet? Altså at man kan skippe rådsal og ha fest i stedet? Dette er jo orginalt et konsept fra Nederland, og så vidt jeg vet, så de forholde seg til de store linjene derfra. Er det slik at dette kommer inn i reglementet etter at det har blitt gjennomført? Hvis dere skjønner? Veien blir kanskje litt til mens man går?

F.eks, da sesong 2 gikk, den hvor deltakerne kom inn i par, så kom dolken inn i spill. Dolken så vi ikke noe til i verken sesong 1 eller hittil i sesong 3, men står likefullt i reglene. Usikker på hvorvidt det sto noe om det i reglene i sesong 1. Er det liksom enda ukjente komponenter som ikke havner i regelheftet før det har blitt brukt? For å få overraskelsesmomentet?

Ifølge denne artikkelen (TV2), så sier Mads Hansen at Norge er det landet som har produsert flest sesonger av forræder (det overrasker meg litt, da det kun er 3 sesonger), og at vi derfor blir lyttet til når det kommer til idéer og forskjellige løsninger, men likefullt må det godkjennes av de som eier konseptet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naapo920 skrev (18 timer siden):

Tror Morten har avslørt seg selv nå, han var jo så innmari nervøs og snakket høyt om det! I tillegg var det dumt av Tamanna og Morten å ha den samtalen med notatboka rett foran de andre, men tror ikke noen synes det var mistenkelig?

Vi har jo ikke sett eller hørt noens reaksjoner på hans oppførsel enda, så vi vet jo ikke hvordan andre oppfattet det, men det blir spennende å se hvordan det spilles ut :jepp:

Det mest spennende med den nye twisten synes jeg er å se hvordan det vil påvirke spillerne i spillet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Naapo920 said:

Tror Morten har avslørt seg selv nå, han var jo så innmari nervøs og snakket høyt om det! I tillegg var det dumt av Tamanna og Morten å ha den samtalen med notatboka rett foran de andre, men tror ikke noen synes det var mistenkelig?

Vi får se. Så langt ser det ut som at Morten går fullstendig under radaren.

Han er muligens den beste spilleren i årets sesong, og minner mye om Victor i sesong 2. De tramper ikke feil og spiller rollene som lojale veldig bra.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjaldt giften, skjønte jeg ikke greia... Hadde aldri tatt med et glass for å helle i tre dråper og så få noen til å drikke av glasset....når Bjørk ikke drakk alt er det vel ikke helt sikkert at det var nok til å dø, eller?

Jeg hadde i alle fall tatt med giftflasken og prøvd å dryppe tre dråper i glasset til en av de andre når de ikke så på, noe som kanskje ikke hadde vært såååå vanskelig litt utpå kvelden dersom foreæderne samarbeidet, en avleder, en drypper. Men helt klart risky - samtidig - å få noen til å drikke et helt glass virket jo umulig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lara798 skrev (På 14.10.2023 den 22.30):

Når det gjaldt giften, skjønte jeg ikke greia... Hadde aldri tatt med et glass for å helle i tre dråper og så få noen til å drikke av glasset....når Bjørk ikke drakk alt er det vel ikke helt sikkert at det var nok til å dø, eller?

Jeg hadde i alle fall tatt med giftflasken og prøvd å dryppe tre dråper i glasset til en av de andre når de ikke så på, noe som kanskje ikke hadde vært såååå vanskelig litt utpå kvelden dersom foreæderne samarbeidet, en avleder, en drypper. Men helt klart risky - samtidig - å få noen til å drikke et helt glass virket jo umulig. 

Det var nok ikke verre enn at de måtte få en person til å drikke av et glass hvor det var "gift" oppi. Men vi får nå se, ikke så enkelt om kravet var at glasset måtte tømmes.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (På 14.10.2023 den 11.25):

Tror det var smart gjort av dem å ikke velge en ny forræder! Gøy at de måtte velge en ny deltaker som må ut under festen. Synd at de ikke klarte å ta oskar.

Det var en god begrunnelse, gjennom å friste kunne de lettere blitt mistenkt selv.

Ellers fint at Oskar er med videre. Ikke at jeg heier på ham, men bedre at mer kjedelige folk ryker, vil jeg si.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Jeg kan ikke holde meg fra å se de nyeste episodene tidlig på  morgenen, mens de fleste venter til vanlig sendetid. Da har jeg jo på en måte brukt opp moroa, men moro var også denne dagens episode :)  noe nytt ble det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke holde meg fra å se de nyeste episodene tidlig på  morgenen, mens de fleste venter til vanlig sendetid. Da har jeg jo på en måte brukt opp moroa, men moro var også denne dagens episode :)  noe nytt ble det også.

Samme her. Jeg har fri fredager, og ser de alltid rett etter barna har dratt på skolen😁

Jeg synes Mads Hansen er god programleder nå, føler vi ser mer av hans egen personlighet denne sesongen. Virker som han kommer med sine egne kommentarer ofte, og ikke bare er i manus. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder:

Spoiler

5 minutter med sentimentitull med Morten i åpningen for "tapet" av Bjørg. Overdrevent. Men spesielt å se Morten og Tamanna sittende alene med Bjørg rundt frokostbordet, siden Bjørg egentlig ble drept i går.

En form for rebusløype inn mot en gravferd, for å lokalisere hvem forræderne drepte under festen. Utrolig forseggjort arrangert. Basert på hintene fra rebusløypa, som for øvrig var godt gjort at de klarte å få tak i, så falt valget ned på at det var Bjørg som var drept. Som var riktig og som ga 8 sølvbarer. Og en fabelaktig absurd seremoni med musikk og sang, og en "drept" Bjørg attpåtil i kisten. :) Her dro Mads det langt. Måtte le flere ganger :D 

Det trigget følsomme Morten. Som raknet helt pga dette. Litt åpenlyst, men mest i sync. Så han berget seg. 

Etter alt som har skjedd, så går gruppa i flokk tilbake til å mistenke Marlene og Frode igjen. Siste 2 dager har altså ikke sørget for at mistankene har skiftet fokus. 

Rådsalen starter med en forsvarstale av Frode. Og det lille der fikk folk til å tro at han er lojal. Marlene prøver litt på det sammen, men lykkes såder med det. Mads skulle til å be folk stemme, men så avbryt Jøgge han, og konfronterte Kjersti med hennes rare spill. Frode hev seg på. Og Kjersti slet med å forsvare seg. Som endte med at Kjersti tilslutt ble stemt ut som lojal. Wow. Hvor kom det fra, liksom? Frode og Marlene berget seg, og Kjersti som ingen mistenkte før rådsalen røk. 
Viggo stemte overraskende nok på Morten. Og Eva skal liksom være så "profesjonell" med å gå etter faktabaserte opplysninger, og stemmer på lojale Frode. ;) Jøgge har blitt veldig engasjert nå! Bra! 

Marlene fikk skjoldet, men hun stod ikke akkurat i fare for å bli drept. 

Forræderne fikk ikke drepe, men ble mest trolig satt på et nytt oppdrag, for Morten irriterte seg veldig. Blir spennende å se hva dette er. Og bra at Mads har begynt å røre i gryta rundt de stillferdige og sikre forræderne.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ikke flere ikke la merke til hvor preget Morten var under begravelsen. Han forholdt seg ganske rolig, men ansiktet hans sa mye. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig kjedelig med den grininga til Morten. Er ikke gøy når forræderne er så overfølsomme. Sånn sett hadde Oscar vært perfekt i den rollen for jeg tror ikke han hadde ofret en tåre i dette spillet. Morten skulle aldri vært forræder. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (7 timer siden):

Rart ikke flere ikke la merke til hvor preget Morten var under begravelsen. Han forholdt seg ganske rolig, men ansiktet hans sa mye. 

Det er nok sånt man ikke legger merke til, med mindre man fra før av mistenkte ham.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zidji skrev (7 timer siden):

Rimelig kjedelig med den grininga til Morten. Er ikke gøy når forræderne er så overfølsomme. Sånn sett hadde Oscar vært perfekt i den rollen for jeg tror ikke han hadde ofret en tåre i dette spillet. Morten skulle aldri vært forræder. 

Oskar hadde kanskje slitt med å fremstå som lojal om han hadde vært forræder. Morten er det jo fremdeles ingen som mistenker. Viggo stemte jo på han, men mulig det var fordi han ikke ville bli en del av flertallet.

Ellers et interessant utfall. Kjersti har jo rett i at målet ikke er å ta flest mulig forrædere fortest mulig, men å bli igjen til slutt og vinne. Men hun spilte altfor høyt og var for åpen om dette, og klarte ikke, eller skal vi heller si ville ikke, forklare overfor alle i rådsalen hvorfor hun ville at folk skulle stemme Frode, selv om hun trodde han var lojal.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (13 timer siden):

Dagens episoder:

Skjul innhold

Marlene fikk skjoldet, men hun stod ikke akkurat i fare for å bli drept. 

..og det første hun gjør er å fortelle om skjoldet til Tamanna 😂

Enig i at det ble altfor lange og kjedelige seanser med sippinga til Morten. Lurer veldig på hva som kommer neste fredag, synes det er mer spennende siden de har endret litt på konseptet 👍

Endret av jordy
skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Zidji skrev (10 timer siden):

Det er jo ikke Mortens feil at de ga det masse skjermtid, de havner jo veldig inni bobla der inne, og jeg synes bare det viser at han er en fin fyr som ikke liker å lyve til folk. I alle sesongene har det vært noe form for grining fra flere av forræderne som har kommet lengst, det er rett og slett de litt mer følsomme folka som flest tror på også.

Og de er også ofte de som er mest spennende å se på, i spillet, fordi de får veldig mye rom til å spille og dra tråder uten å bli mistenkt. Oscar ville trolig fått overtenning, hadde vært gøy å se han som forræder, men synes det er minst like gøy å se de utypiske forræderne vi har fått nå.

Jeg er jo enig, å se på grining over tid er bare slitsomt, men her er det produksjonen som mener det blir god tv, og overdriver, mye av det de sendte var jo bare tidligere klipp av han og Bjørg for å dra det ut. At Morten, når han er alene foran kamera, lar følelsene komme frem slik at han kan fortsette å skjule mye av de foran de andre, det er jo bare bra spilt igjen. Virker jo ikke som noen der inne oppfattet at han var knust, så da spiller han jo fortsatt bra nok?

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Forræder var dødsgøy i første sesong, og digget konseptet! Men denne sesongen synes jeg dessverre er vanskelig å se på. Mye fordi de har castet så utrolig mange personer uten selvinnsikt. En av de absolutt verste menneskelige egenskapene jeg vet om er folk som er helt overbeviste om at de alltid har rett, i kombinasjon med manglende selvinnsikt og uten evne til å innrømme feil. Når personer gang på gang går ut med teoriene sine og hevder at man «har løst hele mysteriet» og er så fornøyde med seg selv, selv om de gang på gang motbevises, men ikke tar noe selvkritikk - altså jeg holder på å gå fra vettet. Når de er såå skråsikre og får med seg alle på å stemme feil, uten å ta noe selvkritikk, men bare fortsetter å styre showet og ha tro på seg selv. Eva er jo selve kroneksempelet på dårlig selvinnsikt, men hun har så mye kredibilitet i gruppa uansett, at hun bare fortsetter på sin høye hest og tror hun har løst alt. Hvordan enkelte mennesker har en så grunnleggende stor selvtillit, er for meg et mysterium.

Jeg kan godt forstå at hver sesong har må med noen sånne personer, men denne sesongen er så full av selvinnsiktsløse-mennesker at jeg nesten ikke klarer å se på. Og krona på verket er jo virkelig Oscar, som jeg mener aldri burde fått tv-tid at all. Men det er kun fordi jeg ikke kan fordra fyren, og jeg ble oppriktig lei meg når jeg så at han var en del av casten. Dette stammer fra det første snap-showet hans hvor han skulle spise på Pascal, og oppførte seg som en total gris. Etter det har jeg ikke taklet han. Dessverre for min del er han på stigende kurs og får sikker stadig mer tv-tid fremover. Oppførselen hans er akkurat som forventet, og når han reise seg i rådssalen for å «skyte» Malene, fikk jeg virkelig et akutt behov for å begynne på blodtrykksmedisin. Vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å se ferdig denne sesongen. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Nysgjerrigpernille skrev (2 timer siden):

Synes Forræder var dødsgøy i første sesong, og digget konseptet! Men denne sesongen synes jeg dessverre er vanskelig å se på. Mye fordi de har castet så utrolig mange personer uten selvinnsikt. En av de absolutt verste menneskelige egenskapene jeg vet om er folk som er helt overbeviste om at de alltid har rett, i kombinasjon med manglende selvinnsikt og uten evne til å innrømme feil. Når personer gang på gang går ut med teoriene sine og hevder at man «har løst hele mysteriet» og er så fornøyde med seg selv, selv om de gang på gang motbevises, men ikke tar noe selvkritikk - altså jeg holder på å gå fra vettet. Når de er såå skråsikre og får med seg alle på å stemme feil, uten å ta noe selvkritikk, men bare fortsetter å styre showet og ha tro på seg selv. Eva er jo selve kroneksempelet på dårlig selvinnsikt, men hun har så mye kredibilitet i gruppa uansett, at hun bare fortsetter på sin høye hest og tror hun har løst alt. Hvordan enkelte mennesker har en så grunnleggende stor selvtillit, er for meg et mysterium.

Jeg kan godt forstå at hver sesong har må med noen sånne personer, men denne sesongen er så full av selvinnsiktsløse-mennesker at jeg nesten ikke klarer å se på. Og krona på verket er jo virkelig Oscar, som jeg mener aldri burde fått tv-tid at all. Men det er kun fordi jeg ikke kan fordra fyren, og jeg ble oppriktig lei meg når jeg så at han var en del av casten. Dette stammer fra det første snap-showet hans hvor han skulle spise på Pascal, og oppførte seg som en total gris. Etter det har jeg ikke taklet han. Dessverre for min del er han på stigende kurs og får sikker stadig mer tv-tid fremover. Oppførselen hans er akkurat som forventet, og når han reise seg i rådssalen for å «skyte» Malene, fikk jeg virkelig et akutt behov for å begynne på blodtrykksmedisin. Vet helt ærlig ikke om jeg kommer til å se ferdig denne sesongen. 

Du burde nok heller finne noe annet å se på. Dette er nok litt for skummelt for sarte sjeler.  Andre her, inkl meg koser oss med underholdningen og tar oss en pause fra hverdagslivets stress.

Husk at deltakerne er med på et spill. Eva er heller ikke på jobb. De spiller og manipulerer både hverandre og publikum.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Adobyen said:

Du burde nok heller finne noe annet å se på. Dette er nok litt for skummelt for sarte sjeler.  Andre her, inkl meg koser oss med underholdningen og tar oss en pause fra hverdagslivets stress.

Vet ikke hva i kommentaren min som traff et sårt punkt hos deg, da dette er kun er min mening, slik som tråden forøvrig er full av.

Det er jo også merkverdig å tilegne meg en mening jeg ikke har gitt uttrykk for, da jeg hverken er sart eller finner programmet skummelt. Dessuten koser jeg meg masse jeg også, når de ydmyke og trivelige personene får mer tv-tid, eksempelvis Morten, Viggo, Tamanna, Nils Jørgen og Jon Martin.

Ettersom du har lagt til et nytt avsnitt etter jeg svarte, så får jeg svare enda en runde jeg også. Som du sikkert har sett i en respons fra meg etter denne, så finner jeg spillet veldig interessant. Uten det aspektet hadde det jo ikke vært et konsept. Jeg synes det er spesielt spennende å se at selv i en uhyre presset situasjon, hvor folk fra naturens side gjerne begynner å tvile på seg selv, så evner fortsatt ikke de mest bastante å vise selvinnsikt. Mennesker er virkelig interessante. 

Endret av Nysgjerrigpernille
La til en deltager i oppramsingen
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...