Gå til innhold

Fyr som LEIER leilighet i en alder av 34 år?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du TS er et stort rødt flagg. Det er å synke lavt at skal mene at mannen har mindre verdi som partner fordi han leier.

Ikke alle har samme muligheter. Han tar mastergrad!!!!!! 

Anonymkode: 8a9d0...d01

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du som er et rødt flagg her, så håper du lar han finne seg ei som ikke er dømmende når hun ikke vet grunnen til at han leier og bruker lang tid på sin utdannelse.  

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?)

Anonymkode: 30b89...348

Omg.. så alle som ikke følger "kjøret" - altså gjør alt i rett rekkefølge helt A4, er ikke innafor? Så finn ut hva han har gjort isteden da. Jammen ikke alle som tar master i det hele tatt. Syns heller det er dødskult at han gjør det, og jobber ved siden av! Er mye mer behagelig å leie enn å eie også, trenger ikke bruke masse penger på reparasjon osv. Kanskje det er grunnen nå som han kanskje ikke har super økonomi pga skole. 

Sorry, men syns du fremstår umoden og teit. Ikke sikkert du er det, men ha øynene litt mer åpne da, og ikke døm alle som ikke passer inn i ditt bilde nedenom og hjem.. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 16.48):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Tenk om han bare tar bussen, og ikke har egen bil! Fy faen, rødt flagg! Han bør i det minste ta taxi!

Endret av Kate Upton
Trykkleif
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte min mann da jeg var 26 og student, han var ferdig utdannet, 34 år og hadde 100% fast jobb. Han leide. Jeg husker jeg stussa bittelitt, men ikke nok til å la det bli en greie. Vi kjøpte enebolig 8 mnd etter, er i dag gift, har barn, hund og to biler. Han hadde på ingen måte økonomiske problemer, hadde bare ikke orket å begynne prosessen med å kjøpe og leide veldig billig. 

Anonymkode: 7b7b9...936

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk på alle millionene du har tapt på å ikke kjøpe egen bolig for 15 år siden du..

Anonymkode: 977a0...e56

Det man for all del ikke må tenke på er derimot at ikke alle har hatt mulighet til å kjøpe bolig i løpet av livene sine, Er ikke alle som lykkes.

Anonymkode: 5ecb2...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde virkelig ikke brydd meg om drømmemannen leier bolig uansett om han var 34 eller 44. Det er ikke det som er viktig, men om vi er glade i hverandre og er en god match :hjerte:

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar over hvor vanskelig det kan være å komme inn på boligmarkedet ?

Det er faktisk ikke alle som er så opptatt av om de leier eller eier heller. Noen tenker også faktisk mindre på eiendeler, det er ikke alltid ensbetydende med at det er / har vært trøbbel med økonomien. 
trist om du ser det som et rødt flagg om fyren ellers er flott! 
da går du faktisk glipp av noe!

Anonymkode: 286c4...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Håper du aldri får deg mann eller kjæreste med slik meninger. Du ser jo ned på folk. 

Skam deg

Anonymkode: 7398b...32e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk i alle aldre som leier. Det er helt normalt.

Anonymkode: 1e25a...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier frivillig! Solgte huset og leier! Vil ha friheten og ønsker ikke gjeld/lån. Folk er da forskjellige!

Anonymkode: 0f213...701

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at det er jo helt normalt å leie, selv i trettiårene. Ved nærmere ettertanke er det ingen i vår omgangskrets som leier lenger. Verken jeg eller mannen kommer på noen. Vi har imidlertid noen slektninger på 26-30 år som fortsatt leier, men ser for meg at de kjøper innen et par år.

Jeg ville imidlertid ikke utelukket en date bare på grunn av at han ikke eide bolig. Hadde jeg ikke møtt mannen min, hadde jeg neppe prioritert boligkjøp. Jeg har studert i tre land, og tre byer her i Norge. Jeg brukte derfor ganske mye penger på å leie bolig. Jeg studerte i ni år, og har derfor både en master, en bachelor og et år med enkeltemner. Jeg har skyhøyt studielån, og det ville nok derfor vært ganske vanskelig å få lån til bolig. I tillegg fikk jeg (og mannen min da) to barn i studietiden, så jeg var ikke ute i fast relevant jobb før jeg var 30 år.

Anonymkode: e928d...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 18.7.2023 den 17.03):

Det er ca 23% av den norske befolkning som leier. Altså nesten en fjerdedel av befolkningen er på leiemarkedet. Det er med andre ord ikke uvanlig. Kom deg ned fra din høye hest. Det er vanlige folk!

Dette er klippet fra Statistisk SentralByrå:

Eierandelene er særlig store blant par med barn og i husholdninger med høy inntekt. Det er omtrent 2,3 millioner privathusholdninger i Norge. 63 prosent er selveiere, mens 14 prosent er andels- eller aksjeeiere. Det betyr at 77 prosent av husholdningene eier boligen de bor i, og de resterende 23 prosentene leier.

 

REDIGERT;

vil bare legge til at av 2,3 millioner husholdninger er altså 529 000 (over en halv million mennesker!) på leiemarkedet. Det er ganske mange, og vi er alle nødt til å treffe på noen nå og da. Det er NORMALT.

Jaja, men da leier kanskje rundt 250 000 menn, hvor mange over 34? Neppe mange uten økonomiske problemer. Rødt flagg TS, ville droppet

Anonymkode: 6d460...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi leier frivillig! Solgte huset og leier! Vil ha friheten og ønsker ikke gjeld/lån. Folk er da forskjellige!

Anonymkode: 0f213...701

Dere må jo være dumme

Anonymkode: 6d460...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (10 timer siden):

Tenk om han bare tar bussen, og ikke har egen bil! Fa faen, rødt flagg! Han bør i det minste ta taxi!

Ja, å ikke ha egen bil er også rødt flagg. Helt seriøst

Anonymkode: 6d460...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2023 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Broren min er 40, og leier ikke engang leilighet. Bor av og til hos meg, av og til hos eks-kona i utlandet. Av og til driver han med narkotika og får sparken fra jobb, og later som om alt er fint. Neida, han har ikke noe narkotikaproblem. Eier ikke leilighet, har ingen penger. Vil kutte han ut.

Ja, er ofte noe galt når noen som nærmer seg 40, og i alle fall etter 40, ikke har fast bolig.

Anonymkode: e8788...783

Middelaldrende leieboere er mest sannsynlig håpløse narkotikaherjede arbeidsslasker, greit å vite tilfelle jeg møter på en sånn en. Om vedkommende skulle melde at det er av praktiske preferanser så skal jeg selvsagt ikke tro på det, men heller forklare at vedkommende har feilet som menneske og bør ikke omgås andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste røde flaggene jeg ser er deg 

Anonymkode: 24a96...a35

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2023 den 1.25):

Tenk på alle millionene du har tapt på å ikke kjøpe egen bolig for 15 år siden du..

Anonymkode: 977a0...e56

Alt handler ikke om penger. 

Anonymkode: d1ee1...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller sett positivt på det. Altså vil heller møte en som leier og kam flytte inn til meg og barna, enn at vi begge eier og det evt ville blitt en diskusjon om hvem av oss som skulke solgt. For jeg for min del har ingen plan om å flytte herfra 😅 

Er selv 31, blir 32 i år. Kjøpte i mai i år. 

Helthelt vanlig å leie. Det er ikke lett å få kjøpt. 

Itillegg ser jeg at du ser negativt på at han tar utdannelse/mastergrad nå. Det er heller ikke noe unormalt.

Mamma utdanner seg på nytt nå. Hun er jo over 50. 😊

Her er det nok bare du som må gå inn i deg selv og se ting i andre perspektiv. 

Anonymkode: 29325...f93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...