Gå til innhold

Fyr som LEIER leilighet i en alder av 34 år?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så bra at kvinner bruker stemmeretten sin til å få staten til å bruke alle pengene på kvinner, også etter at alle penga er gått til kvinnene så er de overrasket over at menn er fattige/leier/etc.

Det er som om jeg raner en bank, også er banken tom for penger, også skriver jeg anmeldelse online "denne banken suger den er tom for penger". Psykopatisk nesten. Er kvinnedyrene mennesker eller monstre ?

Dagens samfunn henger ikke på greip. Kvinners stemmerett kan ha vært en tabbe, muligens 🤔

Anonymkode: 4cd81...8d3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med de forferdelige rentene som er nå, angrer jeg Veldig på at vi ikke leier. Hilsen en som har eid siden hun var 18 år og som også ser på personlige verdier istedenfor eiendommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er 34 og leier. Han har vel 800 000 i egenkapital og en grei jobb innen IT

Men det er sykt dyrt i Oslo, særlig når man ikke får penger fra foreldre

Anonymkode: 76ccc...19a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 10.53):

Ja det er som jeg sier.. Må da vel gå tomt for røde flagg her inne snart. De deles jo ut over en lav sko.

Er det rødt flagg å ha lave sko foresten??🤔

Anonymkode: 08a44...212

Er lei hele utrykket 'rødt flagg'. 

Anonymkode: 4c39f...da5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er lei hele utrykket 'rødt flagg'. 

Anonymkode: 4c39f...da5

Jeg også. Men tror det er et rødt flagg på KG dessverre 😬😔

Anonymkode: 08a44...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er et enda større "rødt flagg" enn noen som leier er noen som kjøper knøttsmå leiligheter i Oslo. Eller folk som tar opp lån for å kjøpe bil. 

Anonymkode: 8442b...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er sykt vanskelig å komme inn på boligmarkedet nå. Umulig å få til det alene. Jeg er 28 år og studerer og er ferdig om 5 år. Og da må jeg nok bruke tid til å komme meg inn på boligmarkedet hvis jeg fortsatt er alene. Nå burde man helst være to stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke at min verdi som menneske/kjæreste ses utifra om jeg eier eller leier. Da kommer jeg til å forbli singel for alltid. 

Jeg er 34, alene med 3 ungdommer. Jobber 100% og har en ekstra jobb ved siden av. Tjener akuratt for lite til å få lån, men for mye til å få hjelp med husleia. Jeg sløser ikke med pengene mine, ligger ikke på sofaen hele dagen og har ellers gode verdier i livet. Ikke alle har mulighet til å eie. Vi er ikke mindre verdt enn dere som eier 

Anonymkode: 6d191...637

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.7.2023 den 14.50):

Hvorfor det? Sparer enorme summer på å gå, sykle og ta bussen, og holder meg i bedre form enn latsekkene som kjører fra dør til dør og. Pengene putter jeg heller i eiendom og aksjer.

Anonymkode: 1e25a...9f3

En ordentlig mann med livet på stell bør kunne gjøre det også; eie bil, eie egen bolig og kunne spare(f.eks i aksjer)

Anonymkode: 6d460...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Glemte å legge til at jeg er 32. 

Anonymkode: dd09d...549

Det er ikke mye å ha ek på 1 mill når du er 32 år. Hadde du vært smart og kommet deg inn på boligmarkedet for 6-7 år siden hadde du mest sannsynlig hatt mellom 2-4 mill.

Jeg er forøvrig kun ett par år eldre enn deg og vært på boligmarkedet i 10-15 år. Har 8-9 mill i ren EK. Kun en brøkdel av det er spart opp via lønn.

Anonymkode: 6d460...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 16.48):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Det er ikke en menneskerett å eie bolig..  kansje han ikke orker vedlikeholdet eller andre praktiske årsaker. Mine foreldre har aldri eid ett hus eller leilighet. De leide samme huset hele min oppvekst, og enda litt til.. De orket ikke ansvaret med å eie, kostnadene med å fikse ting etc.. Jeg personlig har heller aldri hatt ett ønske eller behov om å eie min egen bolig, men da jeg arvet en relativt stor sum, ble det for dumt å ikke invistere dem og bare ha dem på konto... Det er eneste grunnen til at jeg kjøpte leilighet. Ingen av mine andre søsken eier heller.. Min søster, mann og barn eide hus i mange år, men solgte til fordel for å leie.. 

Anonymkode: b6293...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodd mine beste år i ulike storbyer som student og i 20årene. Kunne sikkert kjøpt en leilighet i et grisgrendt sted men jeg valgte ikke det.

ser mange nå har 20-25k i boutgifter på så toroms pga renta, mens jeg som leier har 10k.

 Straks 40 og spiller ikke så mye rolle hvor jeg bor, og kan nå kjøpe.

La folk bo som de vil

Anonymkode: cf1ef...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 17.00):

Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?)

Anonymkode: 30b89...348

La oss nå se på mulige forklaringer;

1. Fattige foreldre som på ingen måte har hatt mulighet til å hjelpe barnet sitt med noe som helst etter det var ferdig på vgs. 

2. Valgte feil utdanning da han var ung/visste ikke hva han ville og jobbet som ufaglært et eller annet sted. Siden han var ung tenkte han kanskje ikke så mye på sparing, men det gikk rundt økonomisk. Sånt skjer, både unge og gamle.

3. Han fikk en (yrkes)skade og måtte omskoleres. AAP kan spenne ben under økonomien på folk.

4. Masse barnebidrag. 

5. Liker å leie og ha muligheten til å flytte mye rundt. Jeg eier og brukte 6 mnd på å selge forrige huset mitt. Det var et h****tes arbeid med vask til foto og ørten visninger. Som leieboer har jeg brukt maks 3 mnd fra jeg sa opp til jeg var på plass i ny bolig. 

Jeg ser virkelig ikke problemet.

Anonymkode: 49c5e...c97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på det som svært rødt banner at du i det heletatt tenker slik, håper han finner seg ei oppegående dame. Kom deg tilbake på kjøkkenet kvinnemenneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2023 at 5:00 PM, AnonymBruker said:

Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?)

Anonymkode: 30b89...348

Det høres ut som du er nærmere videregående enn et voksent liv. Jeg synes jo det er vittig at du er så fordomsfull og samtidig ikke ser hvor arrogant og usedvanlig ignorant du høres ut.. 🤭

Finnes sikkert mange grunner til at en ikke har bolig i en alder av 35. Hvis man ikke kun har øynene utelukkende festet til hva som skjer innad i egen krets, men får med seg hva som skjer rundt en ellers i verden og samfunnet så er det virkelig ikke vanskelig å forestille seg. Virkelig ikke! Og de grunnene behøver jo heller ikke være negative. 

La oss gå utifra at du er slik du fremstiller deg selv, blåøyd og totalt blottet for fantasi. Han kan ha reist verden rundt. Han kan ha to fulle bu-kontoer og venter på den rette boligen å ETABLERE seg, hvor han hittil har vært fri til å bo hvor han vil. Han kan ha eid tidligere, og måttet solgt med tap eller kanskje han har investert pengene han tjente. 

Når det gjelder utdanning... Mange tar jo utdanning i hytt og vær, vi er priviligerte slik her i Norge. Kan ta mange utdanninger, kan skifte utdanningsløp, kan jobbe litt og finne en ny retning derav master på et senere tidspunkt i livet. 

Men helt oppriktig synes jeg du burde gjøre noe med holdningen din. Det er ikke stakkarslig å leie en bolig, eller å ta en master i en alder å 35 år. Og jeg kan jo bare håpe på at denne mannen gjennomskuer deg for de røde flaggene som spruter ut av deg 🙈

 

Anonymkode: a3c25...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 17.00):

Har selv ingen i min vennekrets som leier, er 29 år selv. Bare får litt sånne stakkarslig vibber av det på en måte, nettopp fordi han kanskje har noen problemer som du sier. Han jobber såvidt jeg vet fulltid mens han tar mastergrad (noe som i seg selv er litt rart, burde vel ikke bruke så lang tid på utdannelsen sin?)

Anonymkode: 30b89...348

Hvilken utdanning tar han da? Har du spurt han når han når han startet på den? Er det det at han har brukt lang tid på å fullføre den, eller bare startet han sent?Spiller forøvrig ingen rolle, har han brukt lang tid viser jo bare det at han er en person som ikke gir opp. Det finnes mange som finner ut at de skal ta utdanning senere i livet. Hvis han jobber fulltid samtidig som han tar en master tenker jeg at han er en mann med mange gode ressurser. Det er jo bare å spørre han hvorfor han leier?

Ble nylig utdannet sykepleier selv og er 29. Min samboer på 33 år fullførte sin master samtidig i vår. Før dette var vi begge butikksjef i hver vår bedrift. Men vi ble lei, og fant ut i voksen alder at vi ønsker å flytte på oss for å ta videre utdanning, etter barn. Og jeg lover, det er ingen spøk! Det krever MYE å ta en utdanning med jobb (og i vårt tilfelle barn) på siden. Vi eier bolig da, og det har vi gjort siden jeg var 20, men likevel.
 

Og la oss si da, at økonomi er årsaken til at han ikke eier, så er jo det at han tar en master et klart bevis på at han prøver å bedre egen situasjon. Dessuten krever det mot å starte utdanning sent i livet, for da må man nesten regne med et par tilbakesteg som andre på samme alder ikke er nødt til å ta. Og muligens et par kresne damer som ser på deg som et vandrende rødt flagg bare fordi du har valgt å ta gode valg for deg selv, som ikke nødvendigvis er så hot akkurat NÅ, men det er jo nettopp et nå-problem. Fremtiden hans ser uten tvil lysere ut grunnet de valgene han har tatt så tenker du skal gjekke deg selv litt ned fra din høye hest :) 

Anonymkode: 71c14...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Er lei hele utrykket 'rødt flagg'. 

Anonymkode: 4c39f...da5

Enig. Så mange som kaster ut "rødt flagg!" her på KG at man skulle tro vi var på en militærparade i Nord-Korea eller noe slikt.

Eier leilighet selv nå, men det er ganske nylig, og er nå såvidt over 40 år. Ikke lett å få til i Oslo, særlig uten rike foreldre. Skal også sies at Norge er litt i særstilling her, med at så store deler av befolkningen eier egen bolig. Det er en god ting selvsagt, men i mange andre land er det ikke slik, og en større andel av befolkningen leier, fordi det er eneste muligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er han i en god situasjon, siden boligprisene skal ned. Da kan han få seg bolig langt billigere etterhvert, og får mer for pengene. 

Anonymkode: 90fcc...15b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (22 timer siden):

Med de forferdelige rentene som er nå, angrer jeg Veldig på at vi ikke leier. Hilsen en som har eid siden hun var 18 år og som også ser på personlige verdier istedenfor eiendommer 

Rentene er ikke spesielt høye. Siste året har rentenivået normalisert seg.

Var høyere rente en nå da jeg kjøpte min første bolig. 
De siste årene med absurd unormalt lav rente har vært ren bonus for min del.

Anonymkode: 35c3a...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er vanskelig å finne kjærligheten når helt normale og vanlige ting plutselig er blitt et rødt flagg og dumpegrunn. Åh, han går med sorte sokker i stedet for hvite, er det rødt flagg? Åh, han spiser maiskolber med hendene, er det rødt flagg? Åh, han har ikke bil, men sykkel, burde jeg dumpe? Åh, han har en tv som er 10 år gammel, varsellampene blinker. Hva er det med folk? Skjerp dere!

Anonymkode: 0c31a...aa2

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...