Gå til innhold

Fyr som LEIER leilighet i en alder av 34 år?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne 29 år, leier å kommer ikke til å eie så lenge jeg er alene. Får det første så er jeg er alene så ser jeg ingen grunn til å eie, nå kan jeg leie å flytte når jeg vil 😊  får det andre så får jeg sikkert ikke lån engang (har ikke prøvd)

Har ok økonomi 😊

 

Anonymkode: 0392f...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt normalt å leie i den alderen. Er 50/50 blandt mine venner og kjente om man leier eller eier. Er helt bak mål at det skal gjøres en stor greie ut av at han ikke eier en leilighet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og leier en leilighet.

Har prioritert andre ting i livet, og angrer ikke et sekund på det.

Anonymkode: a16d6...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Rentene er ikke spesielt høye. Siste året har rentenivået normalisert seg.

Var høyere rente en nå da jeg kjøpte min første bolig. 
De siste årene med absurd unormalt lav rente har vært ren bonus for min del.

Anonymkode: 35c3a...79c

Det er en del som ikke ser ut til å forstå hvor mye flaks det er i boligmarkedet. Folk kjøper helt tilfeldigvis på et tidspunkt med lave priser, får så masse "gratis penger" av fallende renter og stigende priser, og vifter med pekefingeren til de som nå sliter med å komme inn på markedet.

Blir litt som den gamle klisjeen om Olav Thon: For å bli rik skal du bare kjøpe opp masse billig eiendom etter krigen.

Anonymkode: 1e25a...9f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 16.48):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Herregud? Hvorfor skal han eie eget hus når han ikke har noen å bo der sammen med? Siden det åpenbart kun er pengene du tenker på, så SPARER han mye mer på å leie en liten leilighet fremfor å måtte ut med mange tusen i kommunale utgifter, boliglån og vedlikehold hver mnd, spesielt i denne økonomien. Det er et større rødt flagg for HAM at dama han flørter med mener at han burde hatt et fiks ferdig hus til henne hvis de skal date. 

Jeg er gift og har tre barn og vi er jævlig glade for at vi leier akkurat nå.

Anonymkode: 65fc4...e55

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe virkelig feil med deg. Skaff deg et liv. Du som er problemet ikke han.

Anonymkode: 9709b...60e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 16.48):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Bare å dumpe,tenk å leie da gitt,makan!

Anonymkode: 07d4c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke jeg hatt samboer hadde jeg ikke hatt sjans til å komme meg inn på boligmarkedet. Jeg hadde bachelorutdanning og lederjobb fra jeg var 23år - men bare helt gjennomsnittelig lønn. Det er ikke nok til å kunne spare opp så mye egenkapital mens man betaler studielån og husleie fram til man får kjøpt noe.

Anonymkode: cce99...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Turn off datet en som høres sånn ut og han hadde 3katter😂

Anonymkode: 4c7ea...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre nå i påsken, at å eie var dumt. For da tar banken pengene. Var best å leie sa han.

Anonymkode: ac38f...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest casca
AnonymBruker skrev (På 18.7.2023 den 16.48):

Skal gjøre dette kort: Ble introdusert for en fyr gjennom en venninne av meg. Synes han virket veldig ålreit og morsom å omgås. Men, det er et STORT men her. Han er 34 og LEIER leilighet. Ble egentlig helt paff da han fortalte dette. Kan da virkelig ikke skjønne hvorfor han gjør det. Hadde dere sett på dette som et rødt flagg? Mine varsellamper blinker i alle fall, det må da være noe her som ikke stemmer når man leier en stusselig liten leilighet i så voksen alder? Takker så mye for innspill uansett 

Anonymkode: 30b89...348

Hæ? Lese litt om boligmarkedet kanskje?

Kan også være lønnsomt å leie, avhengig av tidsperspektiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er millionærer selv om de er over 30....

Anonymkode: b8b6e...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir nok den nye normalen om 10–20 år, med tanke på hvordan boligmarkedet er nå.

Anonymkode: 8f6bb...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva så?

Anonymkode: 0634a...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann 40 og leier. 
Jeg eide med eksen min men når vi gikk fra hverandre var jeg begynt å studere . Når vi solgte var det heller ingen profitt , noe som resulterte i at jeg i praksis begynte på nytt i en alder av 38. Jeg har halvannet år igjen før jeg er ferdigutdannet lektor med full ansiennitet . Jeg har mye studielån men ellers ingen tullegjeld, billån eller lignende . Jeg får ikke kjøpt fordi jeg ikke har nok egenkapital fordi jeg ikke tjener nok utenom studier . Det er en catch 22 som bare løses ved å bite tennene sammen , jobbe hardt og holde ut i noen år , det finnes ingen snarvei( og håpe på startlån 😀 ). Når jeg er ferdig med utdannelsen vil ha ca 900 i året grunnet en liten sidejobb jeg kommer til å beholde utenom lektorjobben . 
 

Å lese innlegg som TS skriver er demotiverende for folk i min situasjon som bare har opplevd «livet» og havnet i lei situasjon . Skam deg

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann var 32 år og leide en liten hybel da vi møttes. Var ganske nyseparert. 

Nå har vi hus, tre biler, hytte, feriehus i utlandet, med mer. At han bodde i leid hybel da vi møttes har ikke akkurat medført at jeg lider økonomisk, eller at det ikke er tak i ham. 

Anonymkode: 42bca...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...