Gå til innhold

Du med BMI over 35, hva spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Frokost: ingenting 

Lunsj: salatbar eller rundstykke med egg eller laks

Middag: kan være alt mulig, fra torsk til Mac and cheese. Spiser mere jo bedre det er.

Men så kommer problemet: kvelden

Da blir det gjerne potetgull + sjokolade + noe surt godteri. Må liksom ha alle tre for å være fornøyd. 

Anonymkode: 65f0a...f3a

Hva med å bytte ut med frukt da? Feks smelte litt mørk sjokolade og dyppe jordbær i. litt salte nøtter og så frukt som er sur?

Anonymkode: ab0bd...465

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalninger samt. svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser krokodiller og stein. 

Anonymkode: dc08a...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bmi på 19, og holder vekten på 1500-1600 kcal. Er i aktivitet 1-3 timer 5 ganger i uka. Får imidlertid dager hvor jeg er helt innhul, og spiser 4000 kcal. Da roer kroppen seg. 

Anonymkode: bada1...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 15.57):

Du vil få svar som de spiser 1800kalorier daglig. Fornektelse for hvor mye man spiser har veldig mange overvektige. På KG virker det som de fleste fornekter.

Anonymkode: 11250...7a9

 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. I følge mange svar her så er det mennesker som leger ville forsket på da det de skriver er umulig.

Men ser noen har svart utifra slik de må spise for å ha blitt i kategorien fedme. Så applaus til de. Først da man kan gjøre noe med saken.

Anonymkode: 11250...7a9

Du bestemte deg før noen fikk svart, at det ville komme svar som etter din oppfatning er "feil", og satte grensen ved 1800 kcal for at svaret etter din dom er feil.

Og med det viser du at du er fornektelse over hva kunnskap og forskning sier om overvekt og fedme. Eller, fornektelse forutsetter jo at du vet bedre.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke utelukke at du rett og slett er kunnskapsløs om dette temaet. Det er vel mest sannsynlig.

Anonymkode: e3009...28b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mye 😅

 

Anonymkode: 60bb6...c48

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var overvektig spiste jeg nok bare for mye av det jeg spiser nå. I tillegg til snacks litt for ofte.

Er for glad i mat, så har fortsatt et høyt kaloriinntak. Men til forskjell fra før når jeg var overvektig så trener jeg nå vanvittig mye så legger ikke på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 2 knekkebrød til sen frokost. Gjerne med smør, ost og skinke. 
 

Middagen består av en porsjon. 
 

Spiser ellers en frukt eller to i løpet av dagen. 
Drikker PM, vann, kaffe og saft. 
 

Har høy bmi pga gener og tidligere trøstespising. Gått ned 10 kg i år, men fremdeles bmi over 35.

Anonymkode: 93687...a8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser 2 knekkebrød til sen frokost. Gjerne med smør, ost og skinke. 
 

Middagen består av en porsjon. 
 

Spiser ellers en frukt eller to i løpet av dagen. 
Drikker PM, vann, kaffe og saft. 
 

Har høy bmi pga gener og tidligere trøstespising. Gått ned 10 kg i år, men fremdeles bmi over 35.

Anonymkode: 93687...a8b

Tror nok ts ville vite hva du spiste når du ikke prøvde å gå ned i vekt..

Anonymkode: dffa3...63f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 16.03):

Er gravid, gått opp 20 kg og nærmer meg en bmi på 35 nå🥺 lagt på meg nærmere 20 kg og har fortsatt 3 uker igjen. Spiser som en hest, og vanskelig å kontrollere matinntaket. Tipper jeg spiser minst like mye som en med bmi på 35. Hjelper ikke å gå sykemeldt hjemme, med mat tilgjengelig 14/7 og eneste gleden i hverdagen😂

Dagen i går:

Frokost: 2  grove rundstykker med kylling karry salat på 2 halve og 2 halve med fersk salami og gulost. + en skyr.

Lunch/mellommåltid: en stooor skål med oppkuttet vannmelon, fersk ananas, 1 gulrot og 1 nektarin.

Middag: 2 grove hjemmelagde pizzahorn.

Kveldsmat: 3 stekte grillpølser med brød + 1 skål sukkerfri gele med sukkerfri vanilje saus.

Spiste i tilegg en mellombar og en sukkerfri iskaffe i løpet av dagen.

Anonymkode: f64e8...cc9

Dette var ikke mye mat. Jeg spiser mye mer men har bmi på 20.5

Anonymkode: c1312...547

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt for mye 😅

Anonymkode: 60bb6...c48

Det beste og ærligste svaret her. Enkelt og rett fram 👍

Anonymkode: 63a0d...57f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 22.04):

Jeg gikk fra BMI på 24 til 29 ved å begynne på Cipralex pga fysisk sykdom. 

Dels at jeg igjen klarte tygge uten å få kraftige anfall, så dermed mer mat. Og dels sengeliggende+snacks i hverdagen.

Overspiste ikke, det er jeg sikker på fordi jeg ble servert alle måltider. 
 

Gikk ned 4 kilo ved egeninnsats, som gikk rett på etter 2 uker på Venlafaksine (snri). 
 

Nå skal jeg prøve ut migrenemedisiner, og ALLE har relativt betydelig vektøkning som bivirkning 🙃

Gjerne 10+ kilo. Så….da blir det nok BMI på fedme ja. 

Anonymkode: 15704...e20

Jeg begynte på zoloft og remeron samtidig og økte til maksdose. Psykiatriker sa jeg kom til å legge på meg. Da gikk det trass i meg og jeg begynte samtidig med å droppe kveldsmat og gav ikke etter for ulvehungeren første tiden. Gikk ned 12 kg de to årene jeg gikk på disse medisinene. Jeg gikk fra bmi på rundt 31 til 26. Det var ikke lett, men jeg motbeviste legen. 

Anonymkode: 65e0b...830

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 21.30):

Hadde du spurt meg dette spørsmålet da jeg var kraftig overvektig så hadde jeg gitt deg en typisk dag hvor jeg var "flink". Og ikke tatt med overspisingsdagene. Tror det er menneskets natur å forsvare egen vekt på den måten. 

Anonymkode: 63a0d...57f

Det er jo ikke noe poeng å forvare seg selv og fortelle hvite løgner på et anonymt forum? Tror nok svarene du får her er helt oppriktige.

Anonymkode: 3e6a0...622

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo ikke noe poeng å forvare seg selv og fortelle hvite løgner på et anonymt forum? Tror nok svarene du får her er helt oppriktige.

Anonymkode: 3e6a0...622

Joda. Den dagen man velger ut som representativ 🙂 Sjekk programmet "Secret Eaters". Vi kjenner oss alle igjen i psykologien der. 

Anonymkode: 63a0d...57f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo ikke noe poeng å forvare seg selv og fortelle hvite løgner på et anonymt forum? Tror nok svarene du får her er helt oppriktige.

Anonymkode: 3e6a0...622

Har ikke inntrykk av at folk forsvarer seg heller... Jeg og flere andre har vært helt ærlige på at overvekten skyldes perioder med overspising, og at vi ellers har et helt normalt kosthold.  Jeg kan for eksempel fint legge på meg 3 kg på en langhelg hvor jeg overspiser. Disse kiloene er særdeles vanskelige å ta av. Så med 4 slike helger i året, blir det 12 kilo ekstra i året. Da skal det ikke så mye til før man har høy bmi...

Hva er det TS egentlig ønsker? At jeg skal ramse opp hva jeg spiser disse dagene? Eller hva jeg spiser resten av tiden? Hva bekrefter fordommene best? For uten en kombinasjon av dette blir jo inntrykket helt feil. Nylig var jeg på slottsweekend med nydelig mat og vin, da spiste jeg rundt 3500-4000 kalorier hver eneste dag. Men det gjaldt altså en langhelg... Hadde jeg spist 4000 kalorier hele tiden, så hadde bli vært en helt annen enn 32, tro meg😂. Men så kommer jeg hjem og lever på 1500-1600 kalorier. 

Anonymkode: 77173...54d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det beste og ærligste svaret her. Enkelt og rett fram 👍

Anonymkode: 63a0d...57f

Tull. At dette svaret er ærlig, betyr ikke at de andre ikke er like ærlige. 

Anonymkode: e3009...28b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2023 den 11.57):

Har ikke inntrykk av at folk forsvarer seg heller... Jeg og flere andre har vært helt ærlige på at overvekten skyldes perioder med overspising, og at vi ellers har et helt normalt kosthold.  Jeg kan for eksempel fint legge på meg 3 kg på en langhelg hvor jeg overspiser. Disse kiloene er særdeles vanskelige å ta av. Så med 4 slike helger i året, blir det 12 kilo ekstra i året. Da skal det ikke så mye til før man har høy bmi...

Hva er det TS egentlig ønsker? At jeg skal ramse opp hva jeg spiser disse dagene? Eller hva jeg spiser resten av tiden? Hva bekrefter fordommene best? For uten en kombinasjon av dette blir jo inntrykket helt feil. Nylig var jeg på slottsweekend med nydelig mat og vin, da spiste jeg rundt 3500-4000 kalorier hver eneste dag. Men det gjaldt altså en langhelg... Hadde jeg spist 4000 kalorier hele tiden, så hadde bli vært en helt annen enn 32, tro meg😂. Men så kommer jeg hjem og lever på 1500-1600 kalorier. 

Anonymkode: 77173...54d

Jeg ønsker bare å få svar på det jeg spør om. Er ikke ute etter å ta noen eller noe, jeg er bare nysgjerrig. Har hatt bmi på 30isj selv. Nede i 26nå men sliter veldig med å gå ned mer. Føler jeg må sulte meg hele dagen. Å jobbe mot fristelser er det vanskeligste, har så lyst på noe søtt.

Anonymkode: 86e66...645

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 15.57):

Du vil få svar som de spiser 1800kalorier daglig. Fornektelse for hvor mye man spiser har veldig mange overvektige. På KG virker det som de fleste fornekter.

Anonymkode: 11250...7a9

Nei jeg fornekter det ikke. Og det er mange av oss som ikke gjør det, men derimot innser at vi har et stort problem. Bare se på Else Kåss Furuseth og helsekåss. Hun innrømmer utfordringene så det synger etter, legger ut om noe svært viktig og personlig og uten filter. Rå dame!! Så her er svaret: ikke alle dager hvor jeg spiser så vanvittig store mengder, noen dager spiser jeg helt normalt, men det tas desverre fort igjen på dager hvor jeg spiser to skoleboller i tillegg til alle måltider, eller det kan være godteri foran tven flere kvelder på rad, middag ute på restaurant og tja...da blir det indisk eller italiensk som jo ikke kniper igjen på kalorier, et par øl til maten, tortilla, is på kvelden. 

Jeg innser så definitivt at jeg er på vei til noe jeg ikke ønsker, det har gått for langt, men jeg tenker at første steg er å erkjenne det selv. Du kan ikke trylle på en to tre. Noen på 130 kilo kan gå inn treningsenteret og folk tenker at hun/han er lat og tjukk og ikke vite at personen har veid 150 og har jobbet knallhardt for å gå ned mye allerede og er i en prosess. Du vet egentlig ingenting om livet til eller hva som rører seg innsiden på et annet menneske 

Anonymkode: dbdd5...d16

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 22.58):

Tror nok ts ville vite hva du spiste når du ikke prøvde å gå ned i vekt..

Anonymkode: dffa3...63f

Men spørsmålet var hva de som har bmi over 35 spiser. Og det er det jeg har svart på.

Anonymkode: 93687...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...