Gå til innhold

Du med BMI over 35, hva spiser du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er det en person som selv mener hun spiser lite, og at den høye vekten kanskje skyldes diabetes. Da er det jo ikke fatshaming å faktisk orientere vedkommende at det hun spiser ikke er lite i det hele tatt, og faktisk en god grunn til vekten hun har. Du glemmer også mellommåltidet og den daglige kokesjokoladen, pluss godteri i helgene. Personen har jo selv listet opp dagsinntaket sitt, det er lov å kommentere. Og ingen har vært ufine, bare realitetsorientert.  Jeg er en person med normal bmi i nedre halvdel, og jeg spiser ca halvparten av det hun har skrevet opp. Det er derfor jeg er normalvektig.

Anonymkode: 813dd...c21

Poenget er at dere overdriver kaloriinnholdet i det hun spiser. Det er ikke sant at det MÅ være over 3000 kcal i den dagsmenyen som ble presentert. Dere konkurrerer i å regne det ut på en mest mulig overdreven måte. Det er ikke realitetsorientering - det er gaslighting og fatshaming.

Anonymkode: e3009...28b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/21/2023 at 6:54 AM, Iridium said:

Jeg var deprimert og alt jeg gjorde var å dra på jobb, butikken, hjem og bestille foodora for å sette meg foran PCen og game resten av kvelden.

Jeg bestilte Burger King nesten hver dag (Steakhouse Baconking med chilli cheese) og til lunsj spiste jeg nesten alltid fjorland -svenske kjøttboller var favoritten -i tillegg MÅTTE jeg ha minst 2 battery fresh hver eneste dag + potetgull og noe bakevarer. Ofte tenkte jeg at jeg måtte ha noe søtt, surt, salt, sjokolade. Jeg må ha spist 3500 kcal hver eneste dag tror jeg. Eneste aktiviteten jeg fikk var når jeg luftet hunden.

Nå spiser jeg 1800 kcal om dagen og har gått ned 20 kilo siden midten av Mars. Først startet jeg på 1400 kcal om dagen, men det ble for lite i lengden, og når jeg begynte å trene så fikk jeg også et fokus på å ville bygge muskler, og da har jeg endt opp på 1800 som det gyllne tallet, slik at jeg også får i meg nok proteiner. Da ligger jeg på ca 500-600 kcal i underskudd. 

 

Jeg har sakte begynt å legge om kostholdet. Men jeg som deg drikker battery fresh. Og det må jeg bare slutte med. Men jeg klarer ikke. Jeg er en zombie hele dagen. Jeg drikker ikke kaffe og sukkerfri battery eller red bull smaker vodka. Hva gjorde du? Slutta bare tvert? 

Anonymkode: 35ca0...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sakte begynt å legge om kostholdet. Men jeg som deg drikker battery fresh. Og det må jeg bare slutte med. Men jeg klarer ikke. Jeg er en zombie hele dagen. Jeg drikker ikke kaffe og sukkerfri battery eller red bull smaker vodka. Hva gjorde du? Slutta bare tvert? 

Anonymkode: 35ca0...3ae

Jeg begynte å kutte det ut i ukedagene først. Det hente faktisk at jeg unnet meg det i ukedagene også, men jeg tok det med når jeg tracket kalorier -jeg bare ofret mat sånn at jeg kunne ha det😂

Etter hvert syntes jeg ikke kaloriene var verdt det, da jeg får «mye» mat for én sånn og i tillegg så begynte det å smake alt for søtt😂

Jeg følte ikke at jeg jobbet skikkelig for det, det bare skjedde av seg selv etter hvert som prioriteringene endret seg. Nå drikker jeg svært lite som har kalorier i seg med mindre vi snakker om melk😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har sakte begynt å legge om kostholdet. Men jeg som deg drikker battery fresh. Og det må jeg bare slutte med. Men jeg klarer ikke. Jeg er en zombie hele dagen. Jeg drikker ikke kaffe og sukkerfri battery eller red bull smaker vodka. Hva gjorde du? Slutta bare tvert? 

Anonymkode: 35ca0...3ae

Hvor mye og ofte drikker du sukkerdrikke? 

Anonymkode: ae0de...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (På 29.6.2023 den 21.59):

Jeg har ikke BMI på 35. Men redd for å gå opp der. Tenker på mat hele tiden. 

Feks i dag: Frokost: youghurt og müsli, og et knekkebrød med brunost. 
 

Lunsj: tre knekkebrød med brunost og gulost + en stor porsjon salat med kylling (sweet chili saus på)

 

Middag: Tre pannekaker med bacon

 

Snacks: 1/3 pose chips, krone is, + vannmelon og druer 

Drikke: sukkerfri saft, sukkerfri brus og vann

 

Jeg har da vært sulten mye av dagen. Kunne spist mye mer, men må begrense meg. Ingen trening i dag. 

Det er jo ikke rart at du er mye sulten med det kostholdet. Lag deg omelett med 2 egg, grønnsaker og smør til frokost, avokado til lunch, ordentlig middag så kommer du til å være mett. Kroppen trenger naturlig fett og proteiner. Ikke det du kaller mat.

Anonymkode: 68edb...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 15.54):

Helt ærlig, hva spiser du iløpet av en gjennomsnittsdag?

Anonymkode: 86e66...645

Jeg har fått en bmi på 41 nå. Har alltid trivdes som overvektig. Spiste veldig mye for en periode sia. Mye nattarbeid og da spiste jeg sinnsyke mengeder. Sjokolade plate burger på bensinstasjonen. Da gikk jeg opp 20 kg på nesten under 1 år. Nå spiser jeg bare frokost å middag. Før unna jeg meg mye mer snacks å sånn. Jeg går ikke noe ned i vekt heller nå virker som kroppen sittter fast. Jeg trivdes egentklig, men nå er ting vanskelig. Blir sliten av alt. Føler meg som en julegris når jeg valker meg opp fra noen plass. Alt i alt har jeg bare meg selv å takke da

Anonymkode: 2f8a3...e1b

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.8.2023 den 12.20):

7 kg på. 10 dager????? Da må du ha ekstremt høy BMI 

Anonymkode: 2cc2c...c18

Tipper det er 80% vannvekt. 

Anonymkode: 885e2...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.6.2023 den 17.41):

Har BMI på 35. Spiser ikke så voldsomt mye eller usunt, men har PCOS og er insulinresistens.
Frokost: 2 brødskiver + et halvt glass melk

Lunsj: 2 brødskiver + et eple

Mellommåltid: Frukt, evt. noen ruter med kokesjokolade.

Middag: Et eller annet lettvint. Spiser nok noe mer enn jeg trenger. 

Kvelds: To brødskiver + en sukkerfri yoghurt eller vannmelon

Holder potetgull og godteri til en dag i uka, og det holder jeg strengt. Trener styrketrening 2-3 dager i uka, har et aktivt yrke og er aktiv i hverdagen. 

Anonymkode: 47c05...fff

Ser flere skriver at dere har pcos, sliter en da med å gå ned i vekt eller går man lettere opp i vekt? Jeg er nok litt atypisk der kanskje fikk diagnosen pcos og endometriose, har en bmi på 19,1 å sliter for å ikke gå ned i vekt. Har den siste mnd gått ned 2.5kg for jeg slurvet litt med maten

Anonymkode: 386e1...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...