AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #121 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (1 minutt siden): Nei, for all del. Men man bør skille mellom "urealistisk høyt" og "realistisk nivå". Det er her nøkkelen ligger. Jeg tror endel menn ikke forstår hvor viktig intelligens, kultur og livsstil er for de fleste kvinner, og så feiltolker de sin egen verdi på markedet fordi de ikke skjønner det. Min faste løsning på dette er at menn skjerper seg, tar mer utdanning, får mer interessante fritidssysler, begynner å snakke med kvinner i stedet for å lese om dem fra "orakler" som deg på Kvinneguiden eller 4Chan. Anonymkode: eeb6a...c31 3
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #122 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror endel menn ikke forstår hvor viktig intelligens, kultur og livsstil er for de fleste kvinner, og så feiltolker de sin egen verdi på markedet fordi de ikke skjønner det. Min faste løsning på dette er at menn skjerper seg, tar mer utdanning, får mer interessante fritidssysler, begynner å snakke med kvinner i stedet for å lese om dem fra "orakler" som deg på Kvinneguiden eller 4Chan. Anonymkode: eeb6a...c31 … og med henvisning til det jeg forklarte i en langt innlegg tidligere i tråden: Hva skal så den jevne kvinne gjøre for å faktisk få seg en fra det mindretallet av menn som virkelig lykkes i det du foreslår? Er jo ikke sikkert at Thorvald lenger er like interessert i den feminist-sure alenemora Cecilie den dagen han plutselig har utdanning, status, spennende interesser og alt som måtte følge med? Da kan det jo hende at han kan få bedre? For vi er kanskje satt på denne planeten for å tjene kvinners behov… men den gata går begge veier, vet du. 😏 Endret 15. juni 2023 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #123 Skrevet 15. juni 2023 Som voksen kvinne med et par langvarige forhold bak meg, er det klart jeg er kresen. Jeg er såpass kresen at jeg hadde valgt å være single dersom jeg ikke hadde truffet ham som gjorde livet mitt bedre enn det var som single, og det skal noe til, for jeg trivdes svært godt for meg selv. Jeg har er godt sosialt nettverk, flere fritidsinteresser, en jobb jeg trives i, holder på med videreutdanning og er økonomisk selvstendig. Jeg lever ikke noe luksusliv, men har tilstrekkelig inntekt til å sette av en grei sum til sparing, ta en reise 1-2 ganger i året og et restaurantbesøk i ny og ne. Jeg forventer overhodet ikke verken å bli forsørget eller påspandert, og jeg forventer ikke noe mer av en partner enn hva jeg selv kan tilby, men heller ikke mindre. Det blir jo litt meningsløst å ha en partner som ikke har noen av de samme interessene og noenlunde samme prioriteringer? Hele poenget med en partner er jo å ha noen å dele hverdagen med og gjøre ting sammen med, og da må man nesten ha en del ting felles. Anonymkode: 1dabb...a4c 2
Magwen Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #124 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tror endel menn ikke forstår hvor viktig intelligens, kultur og livsstil er for de fleste kvinner, og så feiltolker de sin egen verdi på markedet fordi de ikke skjønner det. Min faste løsning på dette er at menn skjerper seg, tar mer utdanning, får mer interessante fritidssysler, begynner å snakke med kvinner i stedet for å lese om dem fra "orakler" som deg på Kvinneguiden eller 4Chan. Anonymkode: eeb6a...c31 Så for deg så må en mann ha høgskole, trene mye, ha sjefsstilling osv. Snekker, butikkansatt, helsefagarbeider osv, folk med videregående holder ikke mål. Mener du at folk med "vanlige" jobber ikke er bra nok til 80% av kvinnene. Er det kvinners konklusjon så stemmer mitt første innlegg godt.
navnet Skrevet 15. juni 2023 #125 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (42 minutter siden): Nei, for all del. Men man bør skille mellom "urealistisk høyt" og "realistisk nivå". Det er her nøkkelen ligger. Tja, jeg vet ikke. Jeg er klar over at det er en økende andel menn som er ufrivillige enslige, og en del kvinner som er frivillige enslige. Bare den statistikken der, forteller meg at kvinner har det bedre alene, en å ta til takke til menn som faktisk ikke gjør dagen til disse kvinnene faktisk bedre, men verre. Og uansett hvor mye diverse menne-forum og nyere mannsteorier forteller oss at kvinner har et magisk behov for å gå å ta vare på menn, lage mat og vaske opp så ser det jo ikke slik ut på statistikken, enig? Og statistikken sier jo at ugifte kvinner lever lenger og generelt har mer lykke i sine liv. Da synes jeg det er absurd å skulle tvinge oss til å gi fra oss vår lykke, for å dekke over lykkebehovet til menn som ikke evner å ta tak i sin egen egenverdi på markedet (gjøre seg selv attraktiv) men heller fortelle oss, kollektivt, at vi må jekke oss ned, og være mindre lykkelige. 1 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #126 Skrevet 15. juni 2023 Magwen skrev (4 minutter siden): Så for deg så må en mann ha høgskole, trene mye, ha sjefsstilling osv. Snekker, butikkansatt, helsefagarbeider osv, folk med videregående holder ikke mål. Mener du at folk med "vanlige" jobber ikke er bra nok til 80% av kvinnene. Er det kvinners konklusjon så stemmer mitt første innlegg godt. Det handler om interesser, ikke bare utdanningsnivå. Det er ingen som sier at ikke helsefagarbeidere og snekkere kan være opptatt av samfunn, politikk og kultur, men det er kanskje en større andel av de med høyere utdanning som har disse interessene? Jeg har for øvrig et par menn i min omgangskrets uten høyere utdanning og med "vanlige" jobber, som i aller høyeste grad er svært kulturinteresserte og holder seg godt oppdatert på hva som skjer i samfunnet, både lokalt, nasjonalt og globalt, og er intellektuelle og interessante samtalepartnere. Det er ikke nok sjefsstillinger i norsk arbeidsliv til alle menn, så den påstanden faller vel på sin egen manglende realisme. For min del - og sikkert flere med meg - handler det mer om at han har en stabil inntekt og forvalter sine økonomiske midler på en fornuftig og god måte. Men jeg skjønner at man kanskje ikke ønsker en mye lavere levestandard i et forhold enn man har som single. Vi har jo sett noen tråder her på KG som viser hvorfor stor inntektsforskjell kan være problematisk. Til syvende og sist handler det mye om å ha ting til felles, slik jeg skrev i det forrige innlegget mitt. Det nytter ikke hvor mye kjærlighet en person har å gi, hvis man har helt ulike verdier, holdninger, prioriteringer og interesser. Anonymkode: 1dabb...a4c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #127 Skrevet 15. juni 2023 navnet skrev (15 minutter siden): Og uansett hvor mye diverse menne-forum og nyere mannsteorier forteller oss at kvinner har et magisk behov for å gå å ta vare på menn, lage mat og vaske opp så ser det jo ikke slik ut på statistikken, enig? Dette! Hvorfor i all verden skulle jeg ønske meg en mann jeg må "ta vare på" og som i tillegg forventer at jeg skal gjøre alt drittarbeidet hjemme? What's in it for me, liksom......Jeg vil jobbe, utvikle meg, tjene mine egne penger og selv bestemme hva jeg bruker pengene mine på. Anonymkode: 1ac4d...118 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #128 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (58 minutter siden): … og med henvisning til det jeg forklarte i en langt innlegg tidligere i tråden: Hva skal så den jevne kvinne gjøre for å faktisk få seg en fra det mindretallet av menn som virkelig lykkes i det du foreslår? Er jo ikke sikkert at Thorvald lenger er like interessert i den feminist-sure alenemora Cecilie den dagen han plutselig har utdanning, status, spennende interesser og alt som måtte følge med? Da kan det jo hende at han kan få bedre? For vi er kanskje satt på denne planeten for å tjene kvinners behov… men den gata går begge veier, vet du. 😏 Jeg har lykkes med det, og de fleste kvinner jeg kjenner har lykkes med det. Om Thorvald klarer å løfte seg omtrent til Nora-Cecilies nivå (der er han nemlig ikke nå, han er et godt stykke under), vil det ikke påvirke mulighetene til verken Nora-Cecilie el Thorvald nevneverdig. Det er nemlig hauger av kvinner med utdanning, inntekt og minimum av kultur i Norge, og svært få menn. Det er litt som den kronikken på NRK, man blir rørt av å se en mann lese en bok fordi det er så sjelden msn ser det. Anonymkode: eeb6a...c31 4
Magwen Skrevet 15. juni 2023 Forfatter #129 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler om interesser, ikke bare utdanningsnivå. Det er ingen som sier at ikke helsefagarbeidere og snekkere kan være opptatt av samfunn, politikk og kultur, men det er kanskje en større andel av de med høyere utdanning som har disse interessene? Jeg har for øvrig et par menn i min omgangskrets uten høyere utdanning og med "vanlige" jobber, som i aller høyeste grad er svært kulturinteresserte og holder seg godt oppdatert på hva som skjer i samfunnet, både lokalt, nasjonalt og globalt, og er intellektuelle og interessante samtalepartnere. Det er ikke nok sjefsstillinger i norsk arbeidsliv til alle menn, så den påstanden faller vel på sin egen manglende realisme. For min del - og sikkert flere med meg - handler det mer om at han har en stabil inntekt og forvalter sine økonomiske midler på en fornuftig og god måte. Men jeg skjønner at man kanskje ikke ønsker en mye lavere levestandard i et forhold enn man har som single. Vi har jo sett noen tråder her på KG som viser hvorfor stor inntektsforskjell kan være problematisk. Til syvende og sist handler det mye om å ha ting til felles, slik jeg skrev i det forrige innlegget mitt. Det nytter ikke hvor mye kjærlighet en person har å gi, hvis man har helt ulike verdier, holdninger, prioriteringer og interesser. Anonymkode: 1dabb...a4c Enig med deg at en skal være samfunsorientert, kulturinteresserte osv ,være litt oppdatert hva som skjer i verden. Jeg er vel en som er vant med den gamle skolen. At mannfolka jobber og damene var mer hjemme. Menerikke at jeg vil tilbake til den tiden. Jeg ønsker at begge bidrar både i hjemmet og økonomisk. Nå er jeg snart 59 år og setter mer pris på finne på ting, nyte fritiden. Strever ikke så med å klatre på hiarkiet. Trives der jeg er. Har dessverre sett en del skremmende i mitt yrke. Tenker sykdommer. Og det kan like godt skje meg som de. Vis kjærlighet til den du er glad i. Sett pris på hverandre og gi oppmerksomhet💘💘. Ikke bruk alle krefter på jage etter mer status. For en ting er sikkert, en får ikke med seg noe når en dør. Som jeg sier til kona. Vi trenger å være 20 i hue og finne på de sprø, frekke tinga. Om en bader naken, drar på the well, elsker ute eller noe annet. Da renser en tankene
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #130 Skrevet 15. juni 2023 navnet skrev (1 time siden): Tja, jeg vet ikke. Jeg er klar over at det er en økende andel menn som er ufrivillige enslige, og en del kvinner som er frivillige enslige. Bare den statistikken der, forteller meg at kvinner har det bedre alene, en å ta til takke til menn som faktisk ikke gjør dagen til disse kvinnene faktisk bedre, men verre. Og uansett hvor mye diverse menne-forum og nyere mannsteorier forteller oss at kvinner har et magisk behov for å gå å ta vare på menn, lage mat og vaske opp så ser det jo ikke slik ut på statistikken, enig? Og statistikken sier jo at ugifte kvinner lever lenger og generelt har mer lykke i sine liv. Da synes jeg det er absurd å skulle tvinge oss til å gi fra oss vår lykke, for å dekke over lykkebehovet til menn som ikke evner å ta tak i sin egen egenverdi på markedet (gjøre seg selv attraktiv) men heller fortelle oss, kollektivt, at vi må jekke oss ned, og være mindre lykkelige. Det der er jo mer et definisjonsspørsmål enn noe annet. Hvor "frivillig enslig" er en kvinne egentlig hvis hun bare velger å være enslig fordi de mennene hun faktisk har sjans på ikke er "bra nok" for henne…? Og ifølge forskningen har også single kvinner vesentlig høyere dødelighet enn sine etablerte medsøstre: https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 «Ugifte kvinner har minst 1,7 ganger så høy dødelighet som gifte kvinner på samme alder.» Det er en for lengst tilbakevist feministmyte at kvinner profiterer helsemessig på å være single – ihvertfall her til lands.
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #131 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lykkes med det, og de fleste kvinner jeg kjenner har lykkes med det. Om Thorvald klarer å løfte seg omtrent til Nora-Cecilies nivå (der er han nemlig ikke nå, han er et godt stykke under), vil det ikke påvirke mulighetene til verken Nora-Cecilie el Thorvald nevneverdig. Det er nemlig hauger av kvinner med utdanning, inntekt og minimum av kultur i Norge, og svært få menn. Det er litt som den kronikken på NRK, man blir rørt av å se en mann lese en bok fordi det er så sjelden msn ser det. Anonymkode: eeb6a...c31 Det der ble jo bare tull. At Thorvalds muligheter ikke påvirkes av nivå-heving…? Der tror jeg du må ha bokstavert noe feil. Nettopp det faktum at det er stort overtall av (spesielt yngre) kvinner med høyere utdanning i forhold til menn er jo det som gir Thorvald mulighetene hvis han tar seg sammen. Poenget her er at det absolutt er riktig å anbefale (igjen: spesielt yngre) menn å få seg en utdanning. Vi nærmer oss at 2 av 3 studenter ved norske høyskoler og universiteter er kvinner. Noe som betyr at halvparten av dem ikke vil kunne finne seg en mann på "sitt eget nivå" – for nei, det finnes ingen land med stort overskudd av høyt utdannede menn å "importere" fra. Så da blir det fint å være ung mannlig sivilingeniør! 😄 Har sagt det før, og jeg sier det igjen: Dere damer aner virkelig ikke hva feminist-vanviddet er i ferd med å stelle i stand for dere… For det blir nok ikke bedre for Cecilie om Thorvald går mot strømmen tar høyere utdanning, for å si det litt forsiktig. Ei heller for feminazien Amanda med mastergrad i kjønnsstudier, selv om hun ikke overraskende skulle vise seg å være barnløs. For menn med utdanning blir det nemlig konkurranse om i fremtiden. Og da spørs det om ikke også kvinner blir pent nødt til å ta seg en aldri så liten brutalt ærlig titt i speilet. Endret 15. juni 2023 av ClausSaus
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #132 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (1 time siden): Det der er jo mer et definisjonsspørsmål enn noe annet. Hvor "frivillig enslig" er en kvinne egentlig hvis hun bare velger å være enslig fordi de mennene hun faktisk har sjans på ikke er "bra nok" for henne…? Og ifølge forskningen har også single kvinner vesentlig høyere dødelighet enn sine etablerte medsøstre: https://forskning.no/demografi/ugifte-dor-langt-tidligere-enn-gifte/1644170 «Ugifte kvinner har minst 1,7 ganger så høy dødelighet som gifte kvinner på samme alder.» Det er en for lengst tilbakevist feministmyte at kvinner profiterer helsemessig på å være single – ihvertfall her til lands. Det er kanskje viktig å understreke at helsefordelene ved å være i et parforhold kun gjelder dersom man er i et godt forhold. Anonymkode: 1dabb...a4c 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #133 Skrevet 15. juni 2023 Gratulerer med tråd nummer 1000 om samme tema hittil i 2023! Anonymkode: 22d6b...a36 1 1
Gjest tinkaanonym Skrevet 15. juni 2023 #134 Skrevet 15. juni 2023 Jeg synes det er litt skummelt at eldre menn skal stirre på meg. Det er ikke det at jeg er kresen på alder. Men jeg har ikke forberedt meg mentalt på å bli tilnærmet når jeg skal en tur til butikken. Det blir bare kleint? Gjør det ikke det?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #135 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Det der ble jo bare tull. At Thorvalds muligheter ikke påvirkes av nivå-heving…? Der tror jeg du må ha bokstavert noe feil. Nettopp det faktum at det er stort overtall av (spesielt yngre) kvinner med høyere utdanning i forhold til menn er jo det som gir Thorvald mulighetene hvis han tar seg sammen. Poenget her er at det absolutt er riktig å anbefale (igjen: spesielt yngre) menn å få seg en utdanning. Vi nærmer oss at 2 av 3 studenter ved norske høyskoler og universiteter er kvinner. Noe som betyr at halvparten av dem ikke vil kunne finne seg en mann på "sitt eget nivå" – for nei, det finnes ingen land med stort overskudd av høyt utdannede menn å "importere" fra. Så da blir det fint å være ung mannlig sivilingeniør! 😄 Har sagt det før, og jeg sier det igjen: Dere damer aner virkelig ikke hva feminist-vanviddet er i ferd med å stelle i stand for dere… For det blir nok ikke bedre for Cecilie om Thorvald går mot strømmen tar høyere utdanning, for å si det litt forsiktig. Ei heller for feminazien Amanda med mastergrad i kjønnsstudier, selv om hun ikke overraskende skulle vise seg å være barnløs. For menn med utdanning blir det nemlig konkurranse om i fremtiden. Og da spørs det om ikke også kvinner blir pent nødt til å ta seg en aldri så liten brutalt ærlig titt i speilet. Thorvald må ikke heve seg til supermann-nivå, bare til vanlig norsk standard. Det å være slank, ha en grei jobb, lese noen bøker og ha et utdanning på bachelornivå (minst), er faktisk ikke umenneskelig høye krav. Hvis menn opplever det sånn, får de heller være enslige da. Middelklassekvinner som meg er godt fornøyd med å finne oss en middelklssemann som oss sjøl, og for meg (som har et rikt liv), hadde jeg mye heller vært enslig enn å senke nivået mitt. Jeg har en trivelig middelklassemann, men hadde aldri f.eks fira på kravet om at teaterturer, utstillinger, skjønnlitterstur og reising er en del av det gode livet for meg om det hadde blitt slutt med ham, da hadde jeg heller levd som enslig, med venner, barn og kanskje en yngre elsker. Anonymkode: eeb6a...c31 2
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #136 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er kanskje viktig å understreke at helsefordelene ved å være i et parforhold kun gjelder dersom man er i et godt forhold. Anonymkode: 1dabb...a4c Joda, men det gjelder jo både kvinner og menn?
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #137 Skrevet 15. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Thorvald må ikke heve seg til supermann-nivå, bare til vanlig norsk standard. Det å være slank, ha en grei jobb, lese noen bøker og ha et utdanning på bachelornivå (minst), er faktisk ikke umenneskelig høye krav. Hvis menn opplever det sånn, får de heller være enslige da. Middelklassekvinner som meg er godt fornøyd med å finne oss en middelklssemann som oss sjøl, og for meg (som har et rikt liv), hadde jeg mye heller vært enslig enn å senke nivået mitt. Jeg har en trivelig middelklassemann, men hadde aldri f.eks fira på kravet om at teaterturer, utstillinger, skjønnlitterstur og reising er en del av det gode livet for meg om det hadde blitt slutt med ham, da hadde jeg heller levd som enslig, med venner, barn og kanskje en yngre elsker. Anonymkode: eeb6a...c31 Du har med andre ord ikke skjønt noe som helst av noe som helst av det jeg har skrevet hittil…? I 2020 hadde ca 31% av norske menn høyskole- eller universitetsutdanning. Ca 1/4 av norske menn er innenfor normalvektig BMI. Og siden overvekt til en viss grad er omvendt korrelert med høyere utdanning kan vi dermed anta at noe i størrelsesorden rundt hver 8. norske mann både har høyere utdanning og er normalvektig. Er det dette du kaller "norsk standard" – det er liksom dette som er "normalen"…? De 7 andre av 8 er da "unormale", eller noe sånt? 😏 For all del, ingen sier at dette ikke er gjennomførbart for Thorvald. Langt derifra. Men hvis han gjennomfører, da vil han tilhøre han en ganske liten og etterhvert ganske ettertraktet andel av norske menn. Som i fremtiden nærmest vil kunne velge og vrake. Og det er poenget. Endret 15. juni 2023 av ClausSaus
Flintis Skrevet 15. juni 2023 #138 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (24 minutter siden): Du har med andre ord ikke skjønt noe som helst av noe som helst av det jeg har skrevet hittil…? I 2020 hadde ca 31% av norske menn høyskole- eller universitetsutdanning. Ca 1/4 av norske menn er innenfor normalvektig BMI. Og siden overvekt til en viss grad er omvendt korrelert med høyere utdanning kan vi dermed anta at noe i størrelsesorden rundt hver 8. norske mann både har høyere utdanning og er normalvektig. Er det dette du kaller "norsk standard" – det er liksom dette som er "normalen"…? De 7 andre av 8 er da "unormale", eller noe sånt? 😏 For all del, ingen sier at dette ikke er gjennomførbart for Thorvald. Langt derifra. Men hvis han gjennomfører, da vil han tilhøre han en ganske liten og etterhvert ganske ettertraktet andel av norske menn. Som i fremtiden nærmest vil kunne velge og vrake. Og det er poenget. Nja han må jo ha draget også. Men det illustrerer at krav snevrer inn på anntallet aktuelle menn.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #139 Skrevet 15. juni 2023 Magwen skrev (5 timer siden): Så for deg så må en mann ha høgskole, trene mye, ha sjefsstilling osv. Snekker, butikkansatt, helsefagarbeider osv, folk med videregående holder ikke mål. Mener du at folk med "vanlige" jobber ikke er bra nok til 80% av kvinnene. Er det kvinners konklusjon så stemmer mitt første innlegg godt. Ikke meg du siterer. Men for meg så foretrekker jeg en mann med høyskole / universitet, eller at han er håndverker. Så en snekker hadde med andre ord funka, en butikkansatt eller helsefagarbeider hadde derimot ikke funket. Jeg vet ikke hva alle andre kvinner tenker, men som sagt for n'te gang nå så er det ikke lønna som er viktig, men at personen vil noe mer med livet sitt enn å ha er yrke som krever svært lite utdanning. Altså et yrke som hvemsomhelst kan settes i, med minimal opplæring. Som sagt, jeg har selv jobbet i et lavtlønnsyrke innen helsevesenet. Det var ikke godt nok for meg så jeg tok høyere utdanning rettet inn mot privat næringsliv. Jeg forventer ikke mer av en partner enn det jeg krever av meg selv. Det har ikke noe å gjøre med å være kresen men hvem man passer best sammen med. Og som flere her har skrevet til deg. Mange kvinner foretrekker å forbli single framfor å gå ned i standard. For menn generelt så er dette litt annerledes. Mange menn har null problem med å ha en kvinne som tjener mindre og har lavere utdanning enn dem selv. Det er tross alt dette som har vært standarden i mange år. Men nå er kvinnene i ferd med å ta over utdanningsnivå og dermed også lønn. Jeg forstår at dette kan virke skremmende for noen menn. Men det handler svært lite om at disse kvinnene er kresne, de ønsker bare en samtalepartner som er på samme nivå som dem selv. Anonymkode: 54726...7e1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #140 Skrevet 15. juni 2023 Tror mange kvinner går glipp av drømmemannen om man har en gigantisk liste med krav som ikke kan rikkes på, istedetfor å være åpen for at man kanskje kan like noen man ikke så for deg på forhånd Anonymkode: bd261...f85 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå