Gå til innhold

Er dere damer alt for kresene???

Fremhevede innlegg

Skrevet
Magwen skrev (På 15.6.2023 den 10.13):

Stemmer det, jeg er både enkel og snill. Jeg tenker som REMA 1000 " det enkle er det beste" 

Jeg laga trån for å provosere litt. Men skal være så ærlig at en god del kvinner har høye tanker om seg selv. Så klart ikke alle. 

Man bør ha høye tanker om seg selv, og ikke det motsatte. Å være bevisst på at man har egenverdi er viktig. 

Du har det selv, når du fremhever dine verdier som gode og til og med bedre enn andres verdier og prioriteringer. 

Du måtte selvfølgelig finne en som passer sammen med deg, og det har andre rett til å gjøre også. Det blir feil av deg å hevde at kvinner er kresne bare fordi de ikke er lik deg. Da setter du deg selv og dine verdier vel høyt, og bruker deg selv som en fasit på hvordan andre bør være og tenke. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Utdannet skrives uten gåsetegn. 

Anonymkode: 1b5c1...7df

Kommer an på hva det er snakk om.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er såkalte «gåseøyne». Det over er feil bruk av anførselstegn, dvs. egentlig tegnet for tommer.

Hilsen Flisespikker

Anonymkode: 7c4a5...eaa

AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (11 minutter siden):

Kommer an på hva det er snakk om.

Nei. Når man har tatt utdanning, så har man tatt utdanning. At du ikke liker den aktuelle utdanningen, er revnende likegyldig. Du bestemmer ikke over alt og alle. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er såkalte «gåseøyne». Det over er feil bruk av anførselstegn, dvs. egentlig tegnet for tommer.

Hilsen Flisespikker

Takk :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han prøver å diskvalifisere kvinners utdanning, det er en del av incel-strategien. Bare lukk øra, hvit støy fra mørkets promperom.

Anonymkode: eeb6a...c31

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem sa at skolen ikke passet jentene på 50-tallet? Det gjorde den jo. Man oppdras verken som jente eller gutt, man oppdras som et menneske. Et menneske med sunne verdier, holdninger, meninger. Så rart at mange menn klarer å ta høyere utdanning, gjøre karriere og oppnå suksess hvis de blir så forferdelig diskriminert på skolen.

Anonymkode: 1b5c1...7d

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jasså, på hvilke måter?

f

De måler det vel slik jeg forstår det på forskjell i karakterene kjønnene i mellom.

Er det da forskjeller den ene eller andre veien vil det jo bli enklere for det ene eller andre kjønnet å komme videre i utdanningsløpet.

Uansett er det noen som klarer seg av både gutter og jenter.

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi ikke istedenfor alle disse trådene heller få et banner øverst på kvinneguiden med "nei, kvinner er ikke for kresne"? Alle disse trådene er jo laget av menn, så ingenting tyder på at kvinner har behov for å bli mindre kresne.

Anonymkode: 145bb...e5d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Man bør ha høye tanker om seg selv, og ikke det motsatte. Å være bevisst på at man har egenverdi er viktig. 

Du har det selv, når du fremhever dine verdier som gode og til og med bedre enn andres verdier og prioriteringer. 

Du måtte selvfølgelig finne en som passer sammen med deg, og det har andre rett til å gjøre også. Det blir feil av deg å hevde at kvinner er kresne bare fordi de ikke er lik deg. Da setter du deg selv og dine verdier vel høyt, og bruker deg selv som en fasit på hvordan andre bør være og tenke. 

Bruker ingen som fasit. Jeg er ikke perfekt og søker heller ikke etter det. Jeg vil heller være frisk enn å ha mye jordisk gull. 

Jeg setter meg ikke høyt, jeg er jordnær. Jobber I helse og liker å vise omsorg. Respekterer at vi er forskjellig. Skjønner at i nlegget mitt traff mange siden det er så mange som har kommentert det. 

AnonymBruker
Skrevet
Magwen skrev (16 minutter siden):

Bruker ingen som fasit. Jeg er ikke perfekt og søker heller ikke etter det. Jeg vil heller være frisk enn å ha mye jordisk gull. 

Jeg setter meg ikke høyt, jeg er jordnær. Jobber I helse og liker å vise omsorg. Respekterer at vi er forskjellig. Skjønner at i nlegget mitt traff mange siden det er så mange som har kommentert det. 

Slik innlegget er formulert, antyder du at det er et problem for menn at kvinner er for kresne, og det blir feil i mine øyne. Det indikerer at en kvinne må "godta mannen som han er", og mannen fritas for sin del av ansvaret for å være en god partner. Om en kvinne stiller så urealistisk høye krav at hun forblir alene, så er vel det først og fremst kvinnens problem. Det går strengt tatt ikke utover menn. 

På samfunnsnivå kan man selvsagt diskutere de uheldige virkningene av at stadig flere er single og at det fødes færre barn, men det blir i grunnen en litt annen diskusjon.

Anonymkode: 1dabb...a4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si er jeg er topp 1% av kvinner. Godt over gjennomsnittet pen, slank, har høyere utdanning, god økonomi og ingen barn. Og jeg har utallige ganger fått høre ting som "du vet at du kan få hvem du vil? Hvorfor velger du han?!" For jeg og mine medsøstre sitter ikke her med regneark og deler ut poeng for høyde, status, utdannelse, penger og hva det måtte være for å finne "den rette". Vi som har "alt" på stell selv bryr oss ikke som sånne ting. Vi velger han som får tærne til å krølle seg.

Det er altså ikke mulig å si noe generelt om "hva kvinner vil ha", for i mange tilfeller kommer det an på hvilken sosial status hun selv har. Jeg har naturligvis helt andre kriterier enn alenemoren uten utdannelse som sitter i kassa på Coop, som kanskje først og fremst ønsker en partner for å få hverdagen til å gå rundt økonomisk. Å bruke "kvinner" som en enhetlig kategori for den type statistikk vil dermed være fullstendig meningsløst og totalt unyttig.

Anonymkode: c50ad...8ff

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...