AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #81 Skrevet 13. juni 2023 Krav: Vær snill. De fleste klarer ikke det en gang Anonymkode: 030d3...4a7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #82 Skrevet 13. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (21 minutter siden): Så du kan si hva du vil om hvor lite smarte alle andre er, og «Lurer egentlig hva du bruker ullsokkene til når du kan si noe sånt»… Enig i at Ullsokk kommentaren var over grensen. Men jeg har ellers ikke påstått at "alle andre" er lite smarte. Jeg sier at å ta valg som hvor man velger å ha en inntekt på 300 - 400 tusen frivillig som mann, verken er attraktivt eller smart (i mine øyne). Altså smart som i å ta et smart valg. Andre brukere har hengt seg litt mye opp i mitt bruk av ordet intelligens. Jeg tenker bare at for egen del så ønsker jeg å ha en som man kan fungere sammen med, og som høyt utdannet så passer ikke det for meg å ha en mann uten ambisjoner. Men heldigvis så er vi forskjellige slik at alle har mulighet til å finne noen som kan passe for dem. Anonymkode: 54726...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #83 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i at Ullsokk kommentaren var over grensen. Men jeg har ellers ikke påstått at "alle andre" er lite smarte. Jeg sier at å ta valg som hvor man velger å ha en inntekt på 300 - 400 tusen frivillig som mann, verken er attraktivt eller smart (i mine øyne). Altså smart som i å ta et smart valg. Andre brukere har hengt seg litt mye opp i mitt bruk av ordet intelligens. Jeg tenker bare at for egen del så ønsker jeg å ha en som man kan fungere sammen med, og som høyt utdannet så passer ikke det for meg å ha en mann uten ambisjoner. Men heldigvis så er vi forskjellige slik at alle har mulighet til å finne noen som kan passe for dem. Anonymkode: 54726...7e1 Hvordan kan du si at man ikke har ambisjoner bare fordi man jobber i lavtlønnsyrke? Er ambisjoner å bli toppleder i DnB? Kan ikke ambisjoner være å hjelpe andre mennesker som trenger det, for eksempel gamlehjem eller barnevern? Det mener jeg er mye bedre ambisjoner enn om å gjøre å tjene mest mulig penger. Anonymkode: 193e3...a5a 3 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #84 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvordan kan du si at man ikke har ambisjoner bare fordi man jobber i lavtlønnsyrke? Er ambisjoner å bli toppleder i DnB? Kan ikke ambisjoner være å hjelpe andre mennesker som trenger det, for eksempel gamlehjem eller barnevern? Det mener jeg er mye bedre ambisjoner enn om å gjøre å tjene mest mulig penger. Anonymkode: 193e3...a5a Nei, å jobbe innen lavtlønnsyrke er ikke å ha ambisjoner. Å jobbe innen barnevern eller på gamlehjem (eller egentlig de fleste offentlige stillinger) er ikke å ha ambisjoner. Å ha et ønske om å ha en jobb for å hjelpe folk er flott det. Vi trenger å besette alle stillinger som det er behov for i samfunnet. Men ambisiøst er det likevel ikke. Å være ambisiøs er ikke synonymt med å tjene mest mulig penger, men å få utnyttet egne ressurser (intellekt) på best mulig måte. Det mener jeg man ikke får gjort innen yrker som er de dårligste betalte stillingene innenfor helse. Anonymkode: 54726...7e1 1 2
Magwen Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #85 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En som er rik har mulighet til å hoppe i helsekøen, altså gå til privat behandling, og har dermed større mulighet til å bli fortere frisk. Noen sykdommer er såklart uhelbredelige, man også da så hjelper det å ha grei økonomi, fremfor å få de økonomiske bekymringene på toppen av sykdommen. Jeg er litt overrasket over at du jobber innen helse og ikke ser hvilke effekter dårlig økonomi har på folks psykiske helse. Jeg ser egentlig ikke helt poenget ditt med å opprette en tråd som denne hvis problemstillingen ikke er relevant for deg selv, så jeg setter framdeles en knapp på at du enda er singel på leting etter den rette dama. Anonymkode: 54726...7e1 Du får tro hva du vil. Kona og jeg jobber i helse. Jobbet i helse i over 22 år. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #86 Skrevet 14. juni 2023 Magwen skrev (19 timer siden): At det fins menn slik du beskriver tviler jeg ikke på. Vet om damer som har dratt fra sine barn så de fedrene har måttet sitte igjen alene. Har en nabo som satt igjen med 3 fra 8-14 år. Full jobb og mor fant seg en ny, 20 mil fra. Vet om damer som dratt på fester og gubben måtte sitte igjen. Den gang engelske soldatene var i Gudbrandsdalen på øvelse i mange år. Damene var ville etter de, sprang både fra mann og barn for å få seg ei økt. Dette vet jeg med 100% sikkerhet. De var som en magnet på de. Var ikke bare noen, men mange. Dette skjedde over flere år. Leser her på KG om damer som har hatt sex med både 20-30 og mer til. Den gang jeg var singel og på jakt så takket jeg nei til ligg. Ikke bare av en, men flere. Dette var på første treff. Men takket også ja og det var ikke press fra meg å få seg litt. Det der med å finne en ny og stikke fra barn er det jo som regel menn som er «flinkest» til. Anonymkode: d25b5...85a 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #87 Skrevet 14. juni 2023 Tanuki skrev (På 13.6.2023 den 4.39): Det heter å stille krav, dessverre stiller ikke mange nok krav til kjæreste/partner. Enig! Tidligere i livet tenkte jeg ikke på å stille krav i det hele tatt, og var dårlig på å være alene. Derfor har jeg vært sammen med mye rart og hatt mange tunge stunder pga det, bl. a. vært alenemor osv. Skulle virkelig ønske jeg hadde stilt flere krav da jeg var yngre. Anonymkode: 6913e...30f 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #88 Skrevet 14. juni 2023 Magwen skrev (På 13.6.2023 den 4.24): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Men disse damene som du treffer. Høres jo ut som du velger deg ut damer fra Bærum liksom. Er dette damer som har høye lønninger og har fine boliger da? Hvorfor drar du på date med "sånne" damer egentlig? Hva med en normal dame? Du velger og vraker selv også, du kunne tatt det med humor og gitt de en sjanse. Men du vil jo ikke det? Jeg er selv 40, og er ganske kresen når jeg dater. Jeg vil ikke ha en trailersjåfør som ikke liker kunstutstillinger og tur på spa når jeg selv liker det. Og jeg vil ikke ha en tjukk mann heller, fordi da er sexen dårlig. Jeg vil jo ha noen som er som meg. Jeg tjener nesten 800 000 selv, og jeg har prøvd å date; studenter, arbeidsledige, lavlønnede og det har aldri gått i lengda. Jeg ble enten brukt, eller så måtte jeg betale alt. Har ikke fancy bolig men en bolig som passer til meg, og det er vel normalt. Tviler på disse damene bor i mansions liksom. Alle har vel en bolig som passer dem selv og deres behov. Jeg skal ikke flytte inn til noen mann så bryr meg vel ikke hva slags bolig han har, så lenge han har en bolig som passer hans behov ( slik at han ikke trenger å flytte inn til meg ) Anonymkode: 7e065...9c3 2
Safiye Skrevet 14. juni 2023 #89 Skrevet 14. juni 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #90 Skrevet 14. juni 2023 Det skrives «kresne», ikke «kresene». For meg er det uaktuelt med mann som ikke kan skrive 😊 Anonymkode: 7f748...0e1 3 5
Magwen Skrevet 14. juni 2023 Forfatter #91 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skrives «kresne», ikke «kresene». For meg er det uaktuelt med mann som ikke kan skrive 😊 Anonymkode: 7f748...0e1 Bra du har så høy IQ at du så det. Har du hørt om dysleksi. Godt du kom med så viktig opplysning. Nå kan jeg sove godt i natt😊😊😊 For meg så er damer som deg uaktuelle. Grunn til det er at du mangler for mye og bryr deg om småting
Trolltunge Skrevet 14. juni 2023 #92 Skrevet 14. juni 2023 Så fordi du har truffet noen damer du ikke passet sammen med er damer forferdelig kresne? De fleste mennesker passer ikke sammen, og slik er det bare. Det er derfor så mange opplever at kjærlighet er fordømt vanskelig å finne. Kvinner også. Jeg gikk for dem jeg fikk følelser for. Fikk jeg det kastet jeg ønskelista. For joda, jeg hadde en slik, men gjensidig kjærlighet var det jeg ønsket mest, og det kunne ikke jeg bestemme at skulle oppstå. Det gjorde det ikke som regel, og så gjorde det det i noen tilfeller. Viste seg over tid at det ikke var holdbart med noen av dem jeg fikk følelser for, men mannen som bommet på det meste jeg hadde på ønskelista holder jeg på 20 år senere. Han er snill, kjærlig og behandler meg respekt, men det sto egentlig ikke på ønskelista, det var bare selvfølgelig. Han holdt på å bli eks en periode jeg ikke følte at han var det, akkurat fordi det er obligatorisk. 5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #93 Skrevet 14. juni 2023 Men hvorfor skal du bestemme hvor kresen jeg får lov til å være? Anonymkode: d25b5...85a 1 4
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #94 Skrevet 14. juni 2023 Er det en lovmessighet at det alltid må være en "kvinner er alt for kresne og må ta til takke med hvem som helst"-tråd gående her inne? Anonymkode: 145bb...e5d 5
frivis Skrevet 14. juni 2023 #95 Skrevet 14. juni 2023 Jeg vet om at mange damer stiller urealistiske forventninger til en mann, men at de ofte ender opp med en totalt udugelig mann alikevel som de skiller seg fra etter noen måneder eller år. Dette synes jeg er en fordel, fordi da er det mye lettere å se de røde flaggene hos damene. Er ikke interessert i damer som fremdeles lever i disney eventyrland. Så er svært takknemlige at de viser hva som er viktig for de, så kan jeg finne de virkelige skjønne diamantene.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #96 Skrevet 14. juni 2023 Magwen skrev (På 13.6.2023 den 4.24): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Jeg kan bare snakke for meg selv; ja, jeg er nok til en viss grad kresen, men ikke på den måten du skisserer. Jeg bryr meg ikke om jobb, inntekt, klær, eiendeler, høyde osv, men det er helt essensielt for meg at det føles bra å være sammen, at kjemien er der, både menneskelig og lidenskapelig, at det er god kommunikasjon, at jeg føler seg trygg på å vise sårbarhet og trygg på at mine følelser og behov blir tatt godt vare på. Jeg trenger den helt spesielle mannen som jeg vet kan ivareta hjertet mitt på en god måte, som jeg kan lene meg på. Og selv om jeg møter snille, gode menn, så kan jeg ikke gå videre med noen hvis jeg ikke har den rette følelsen. Og den kommer dessverre sjelden. Derfor er jeg heller alene. Jeg tror mange føler det på samme måte, men det finnes selvfølgelig også kvinner (og menn) som har mye mer overfladiske krav, og det virker jo som du har møtt på noen av de😕 Anonymkode: 68e0a...2f6 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #97 Skrevet 14. juni 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Nei, å jobbe innen lavtlønnsyrke er ikke å ha ambisjoner. Å jobbe innen barnevern eller på gamlehjem (eller egentlig de fleste offentlige stillinger) er ikke å ha ambisjoner. Å ha et ønske om å ha en jobb for å hjelpe folk er flott det. Vi trenger å besette alle stillinger som det er behov for i samfunnet. Men ambisiøst er det likevel ikke. Å være ambisiøs er ikke synonymt med å tjene mest mulig penger, men å få utnyttet egne ressurser (intellekt) på best mulig måte. Det mener jeg man ikke får gjort innen yrker som er de dårligste betalte stillingene innenfor helse. Anonymkode: 54726...7e1 Da har du nok ikke så god forståelse for mye mange jobber kan kreve. Å jobbe innen barnevern er noe av det mer potensielt traumatiserende, frustrerende og grusomme yrke du kan ha. Tenk deg å måtte forholde deg til småbarn som blir voldtatt, ungdom som blir slått, tiåringer som blir etterlatt av mor og far som reiser ut og drikker seg dritings flere dager i uka Det krever noe veldig stort av mennesker å klare forholde seg til slike ting. Mer enn å grave i jorden som en arkeolog. Det krever intelligens og tolmodighet å klare møte mennesker i alvorlige situasjoner på en bra en veldig bra måte Anonymkode: 29920...621 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #98 Skrevet 14. juni 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Nei, å jobbe innen lavtlønnsyrke er ikke å ha ambisjoner. Å jobbe innen barnevern eller på gamlehjem (eller egentlig de fleste offentlige stillinger) er ikke å ha ambisjoner. Å ha et ønske om å ha en jobb for å hjelpe folk er flott det. Vi trenger å besette alle stillinger som det er behov for i samfunnet. Men ambisiøst er det likevel ikke. Å være ambisiøs er ikke synonymt med å tjene mest mulig penger, men å få utnyttet egne ressurser (intellekt) på best mulig måte. Det mener jeg man ikke får gjort innen yrker som er de dårligste betalte stillingene innenfor helse. Anonymkode: 54726...7e1 Bare en person med under middels intellekt kan ytre slikt vås. Ambisjoner har ingenting med å utnytte sitt intellekt å gjøre. I så fall finnes det knapt nok en eneste idrettsutøver med ambisjoner her i verden. Det handler derimot om å utnytte sine egenskaper og å søke å nå målene man setter seg, noe som inkluderer det å hjelpe andre mennesker. Nesten enhver idiot kan ta en økonomiutdannelse på BI som gir en mill. i året, men svært få er kapable til å stå i en lavtlønnet stilling i helsevesenet over tid. Hvem av disse som har mest ambisjoner kommer jo an på hva de vil, men at sistnevnte fortjener mest respekt er det ingen tvil om. Anonymkode: 7c4a5...eaa 1 5
ClausSaus Skrevet 15. juni 2023 #99 Skrevet 15. juni 2023 (endret) Magwen skrev (På 13.6.2023 den 4.24): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Problemet i 2023 er at "alle" – både kvinner og menn – har fullstendig glemt at den første man skal stille krav til er seg selv. Gitt at generell attraktivitet er normalfordelt for begge kjønn er det et matematisk faktum at bare et begrenset mindretall av befolkningen kan få en partner som i betydelig grad er mer attraktiv enn en selv. Og likevel er flertallet på jakt etter dette – spesielt blant yngre. Sier seg selv at dette aldri kunne gått opp. Alt starter med å være den beste versjonen av seg selv, gitt hva det kjønn man er ute etter faktisk generelt vil ha. Men neida. I 2023 er det å banne i kjerka å påpekt at noen ikke er "flott som man er", uansett hvordan man er. Da får du også helt som forventet et stort parti dvaske, sutrete, udugelige mammadalter som tror de "fortjener" en hot nymfoman jomfru, mens de selv aldri ville fått formert seg i tidligere tider i det hele tatt. Ja, og selvsagt ufyselige, illojale, uærlige megger som tror de "fortjener" en hot gentleman, mens de selv har mindre til felles med en lady enn med en viktoriansk prostituert. Endret 15. juni 2023 av ClausSaus 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #100 Skrevet 15. juni 2023 ClausSaus skrev (24 minutter siden): Problemet i 2023 er at "alle" – både kvinner og menn – har fullstendig glemt at den første man skal stille krav til er seg selv. Gitt at generell attraktivitet er normalfordelt for begge kjønn er det et matematisk faktum at bare et begrenset mindretall av befolkningen kan få en partner som i betydelig grad er mer attraktiv enn en selv. Og likevel er flertallet på jakt etter dette – spesielt blant yngre. Sier seg selv at dette aldri kunne gått opp. Alt starter med å være den beste versjonen av seg selv, gitt hva det kjønn man er ute etter faktisk generelt vil ha. Men neida. I 2023 er det å banne i kjerka å påpekt at noen ikke er "flott som man er", uansett hvordan man er. Da får du også helt som forventet et stort parti dvaske, sutrete, udugelige mammadalter som tror de "fortjener" en hot nymfoman jomfru, mens de selv aldri ville fått formert seg i tidligere tider i det hele tatt. Ja, og selvsagt ufyselige, illojale, uærlige megger som tror de "fortjener" en hot gentleman, mens de selv har mindre til felles med en lady enn med en viktoriansk prostituert. Helt enig! Jeg tror flere, særlig menn, må "innse" hvor på skalaen man selv befinner seg og ikke hele tiden prøve seg på personer langt utenfor ens eget nivå. En 2er får sjeldent en 10er. En dvask, ufør mann i 50-åra med dårlig hygiene, slapp joggebukse og for liten og hullete t-skjorte drar ikke en toppidrettsutøver i begynnelsen av 20-åra og ei harry lastebilberte med falmet, rosa hår og fem cm ettervekst i en slapp singlet med altfor dyp utringning drar ikke en pertentlig finansmann med dress som arbeidsantrekk. Man må gjerne leve i den troen at slikt ikke teller, men det gjør det selvfølgelig. Sikter man langt utenfor egen liga og ikke vil gå ned i "standard", må man evt øke egen markedsverdi og bli mer attraktiv, for igjen; en 2er får ikke en 10er. Anonymkode: e9ef6...a35 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå