AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #161 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget er ikke at kvinner er bedre enn menn, men at stadig flere kvinner ikke gidder å være i forhold som koster mer enn de smaker, de orker ikke mer å sette seg selv og sine behov til side for at en mann skal være fornøyd. Enig. I tillegg så tror jeg ikke på skremselspropagandaen fra diverse skrivere i denne tråden, at ikke om kvinner sporendeks gir slipp på feminismen å går tilbake til å være husmor, mamma og oppvaskmaskin samtidig som de bidrar med 50% av inntekten, så går Norge under. Om det nå er slik at det er en skare med menn som er mindre utdannet og ufrivillige single på grunn av BARE det, så vil de tilpasse seg, kanskje samfunnet snur og det da blir fedrene som må planlegge hverdagen, kjøre barn frem og tilbake, og gjøre all husarbeid som den nye normalen, siden vi tydeligvis står ved en samfunnsendring. Mennesker tilpasser seg alt, og her har jeg troa på at menn kan gjøre seg til attraktive partnere i livet, uten å måtte ta utdanning. Det snakkes så mye om at menn er så logiske å oppfinnsomme, så de klarer nok helt fint å tilpasse seg nye samfunnsnormer. Anonymkode: 0c9b1...41c 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #162 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 9.33): Bare så enig. "Kresen" er forsåvidt uten relevans, jeg hadde dødd av kjedsomhet i selskap med en lavt utdanna kar i en sofa foran Netflix, og derfor gjør jeg ikke det (mer). Kan føye til kravene om slank kropp og grei utdanning at jeg må ha en kulturinteressert, belest og reiseglad mann, disse tinga betyr mye for meg. Han må tjene nok egne penger (jeg har min greie inntekt) og at han ikke kan være mer enn et par år eldre eller yngre enn meg, og at han må kunne kommunisere godt og nyansert, både skriftlig og muntlig. Dette er ikke høye krav, men realistiske krav. Jeg klarer det, da bør en mann også klare det hvis hsn skal passe inn i mitt liv. For ordens skyld: Jeg har en mann som innfrir disse forventningene/kravene. Anonymkode: eeb6a...c31 Nettopp. Menn som dater 10'ere på alle måter (utseende, lønn, karriere, status) og samtidig blir overrasket over at disse 10'ere er kresne, fremstår som veldig naive. De vil jo ikke selv date "girls next door". Anonymkode: 1b5c1...7df 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #163 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Enig. I tillegg så tror jeg ikke på skremselspropagandaen fra diverse skrivere i denne tråden, at ikke om kvinner sporendeks gir slipp på feminismen å går tilbake til å være husmor, mamma og oppvaskmaskin samtidig som de bidrar med 50% av inntekten, så går Norge under. Om det nå er slik at det er en skare med menn som er mindre utdannet og ufrivillige single på grunn av BARE det, så vil de tilpasse seg, kanskje samfunnet snur og det da blir fedrene som må planlegge hverdagen, kjøre barn frem og tilbake, og gjøre all husarbeid som den nye normalen, siden vi tydeligvis står ved en samfunnsendring. Mennesker tilpasser seg alt, og her har jeg troa på at menn kan gjøre seg til attraktive partnere i livet, uten å måtte ta utdanning. Det snakkes så mye om at menn er så logiske å oppfinnsomme, så de klarer nok helt fint å tilpasse seg nye samfunnsnormer. Anonymkode: 0c9b1...41c Nettopp. Hvis de mener menn er så svake at de må få hjelp til forsørgerrollen, og samtidig slippe alle andre roller i familien, men selvfølgelig også bestemme og sjefe over hele familien, så er det kanskje like greit at slike menn ikke formerer seg/danner par? Anonymkode: 1b5c1...7df 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #164 Skrevet 16. juni 2023 ClausSaus skrev (2 timer siden): Helt utrolig hvordan kjerringer (av begge kjønn) bare sitter og dikter opp tullprat… 41,2% av kvinner har høyere utdanning, og andelen normalvektige er 42%. Tar vi på nytt høyde for at overvekt altså er svakt korrelert med lav utdanning kan vi anslå at ca 1 av 4 kvinner både er normalvektige og har høyere utdanning. Mens 3 ganger så mange altså faller utenfor denne gruppen, Det tok meg under et minutt å Google disse tallene, fra SSB og FHI. Er dere virkelig så hjelpeløse som dette? Men hvorfor skal en normalvektig, høyt utdannet kvinne måtte ta til takke med en overvektig, lavt utdannet mann? Begge deler (vekt og utdanning) kan man lett gjøre noe med. En mann som ønsker å være attraktiv for kvinner, kan ta mer utdanning og slanke seg. Det er ikke slik at kvinner heller må ta til takke med menn de ikke har noe til felles med, og som de heller ikke liker. Det er ikke slik verden fungerer i 2023. Anonymkode: 1b5c1...7df 3
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #165 Skrevet 16. juni 2023 https://www.kk.no/samliv/britisk-lykkeforsker---single-barnlose-kvinner-er-lykkeligst/73513460 https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907 https://www.nettavisen.no/livsstil/ny-studie-flere-kvinner-enn-menn-er-lykkelig-som-single/s/12-95-3423389455 https://helsenyhet.com/single-barnlose-kvinner-er-lykkeligere-og-lever-lengre-enn-andre/ https://psykologisk.no/2021/11/mange-foretrekker-singellivet-de-bryter-med-den-tradisjonelle-forestillingen/ Til alle dommedagsprofeter som skremmer kvinner i forhold med menn de ikke liker Anonymkode: 1b5c1...7df 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #166 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal en normalvektig, høyt utdannet kvinne måtte ta til takke med en overvektig, lavt utdannet mann? Begge deler (vekt og utdanning) kan man lett gjøre noe med. En mann som ønsker å være attraktiv for kvinner, kan ta mer utdanning og slanke seg. Det er ikke slik at kvinner heller må ta til takke med menn de ikke har noe til felles med, og som de heller ikke liker. Det er ikke slik verden fungerer i 2023. Anonymkode: 1b5c1...7df Hvis mannen ellers er en bra mann kan han jo også være perfekt husfar. Du vet - en sånn som holder huset i orden og har middagen klar når karrierekvinnen kommer sent hjem fra jobb. Han kan fortsatt være en bra samtalepartner og likeverdig partner. Jeg synes absolutt det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold, eller ta til takke med noen man ikke liker. Men hvis man sikter etter en mann med høy utdanning, lederstilling og vilje til mye overtidsjobbing er det ikke sikkert man får en som samtidig er mye hjemme med familien og tar sin del av husarbeidet. Anonymkode: a5f30...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #167 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis mannen ellers er en bra mann kan han jo også være perfekt husfar. Du vet - en sånn som holder huset i orden og har middagen klar når karrierekvinnen kommer sent hjem fra jobb. Han kan fortsatt være en bra samtalepartner og likeverdig partner. Jeg synes absolutt det er bedre å være alene enn i et dårlig forhold, eller ta til takke med noen man ikke liker. Men hvis man sikter etter en mann med høy utdanning, lederstilling og vilje til mye overtidsjobbing er det ikke sikkert man får en som samtidig er mye hjemme med familien og tar sin del av husarbeidet. Anonymkode: a5f30...4a9 Det er ikke snakk om lederstilling eller overtidsjobbing. Det er snakk om samme utdanningsnivå og samme attraktivitetsnivå (trent, normalvektig). Jeg trenger ikke noe husfar, og jeg trenger å ha en med samme verdier og samme interesser som meg selv. Å være sammen med en mann som ikke leser bøker, er interessert i historie og kultur osv, er dørgende kjedelig for meg. Anonymkode: 1b5c1...7df 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #168 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg trenger ikke noe husfar, og jeg trenger å ha en med samme verdier og samme interesser som meg selv. Å være sammen med en mann som ikke leser bøker, er interessert i historie og kultur osv, er dørgende kjedelig for meg. Ahh interessant. Dette tror jeg er en grunn til at samfunnet sliter litt nå. Menn har tidligere levd livet med: en kvinne som gjør alle kjedelige ting, sånn at han kan bruke tid på egne hobbyer og interesser med andre menn som har god tid i hverdagen. Nå trenger ikke kvinner det lenger, vi ønsker noen som gjør hverdagen vår mer spennende, ikke kjedeligere på bekostning av vår fritid. Så ubevisst, kanskje menn leter etter avlastere og husholdningdirektører sånn at de kan leve et godt liv med egen fritid, egne interesser og egne venner, mens kvinner leter etter en felles partner som gjør livet mer morsomt. Anonymkode: 0c9b1...41c 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #169 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke snakk om lederstilling eller overtidsjobbing. Det er snakk om samme utdanningsnivå og samme attraktivitetsnivå (trent, normalvektig). Jeg trenger ikke noe husfar, og jeg trenger å ha en med samme verdier og samme interesser som meg selv. Å være sammen med en mann som ikke leser bøker, er interessert i historie og kultur osv, er dørgende kjedelig for meg. Anonymkode: 1b5c1...7df Man kan være godt trent og overvektig samtidig. Det er også mulig å både lese bøker og være interessert i kultur og historie uten å ha tatt høyere utdanning. Jeg tror ikke kvinner generelt har for høye krav. Men akkurat du virker å være litt snever. At du kategoriserer personer etter attraktivitetsnivå er også noe overfladisk. Og det er greit nok, deg om det. Når man leter etter en partner holder det å treffe en som er bra, man trenger ikke hele verden. Anonymkode: a5f30...4a9
Flintis Skrevet 16. juni 2023 #170 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du virkelig at gutta blir diskriminert, eller tror du det er mer effekt av en rekke forhold, som slappe foreldre og en kultur som ikke vektlegger disiplin og selvdisiplin og ambisjoner? Jeg tror også det er mangel på likestilling som skader gutta, ideen om at gutter er gutter og ikke kan skjerpe seg har liksom satt seg i kulturen. Anonymkode: eeb6a...c31 Selvfølgelig er det skolen som diskriminerer eller ikke passer guttene likedan som den diskriminerte eller ikke passet jentene på 50 tallet. Å skylde på foreldrene som faktisk kan ha både gutter og jenter og enebarn blir da merkelig. Krever en likestilt utdanning et samfunn der det var mindre likestilling enn i dag? Ja kulturen har nok mye å si, særlig det med at en må oppdras som jente når en er gutt eller at det feminine foretrekkes. Det betyr ikke å bære over med det maskuline, men å bruke det til noe konstruktivt.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #171 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man kan være godt trent og overvektig samtidig. Det er også mulig å både lese bøker og være interessert i kultur og historie uten å ha tatt høyere utdanning. Jeg tror ikke kvinner generelt har for høye krav. Men akkurat du virker å være litt snever. At du kategoriserer personer etter attraktivitetsnivå er også noe overfladisk. Og det er greit nok, deg om det. Når man leter etter en partner holder det å treffe en som er bra, man trenger ikke hele verden. Anonymkode: a5f30...4a9 Selvfølgelig. Men det er høyere sannsynlighet for at man leser bøker og interesserer seg for kultur og historie når man har høyere utdanning, enn omvendt. Og de fleste overvektige er ikke godt trent. Anonymkode: 1b5c1...7df 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #172 Skrevet 16. juni 2023 Flintis skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig er det skolen som diskriminerer eller ikke passer guttene likedan som den diskriminerte eller ikke passet jentene på 50 tallet. Å skylde på foreldrene som faktisk kan ha både gutter og jenter og enebarn blir da merkelig. Krever en likestilt utdanning et samfunn der det var mindre likestilling enn i dag? Ja kulturen har nok mye å si, særlig det med at en må oppdras som jente når en er gutt eller at det feminine foretrekkes. Det betyr ikke å bære over med det maskuline, men å bruke det til noe konstruktivt. Hvem sa at skolen ikke passet jentene på 50-tallet? Det gjorde den jo. Man oppdras verken som jente eller gutt, man oppdras som et menneske. Et menneske med sunne verdier, holdninger, meninger. Så rart at mange menn klarer å ta høyere utdanning, gjøre karriere og oppnå suksess hvis de blir så forferdelig diskriminert på skolen. Anonymkode: 1b5c1...7df 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #173 Skrevet 16. juni 2023 1 hour ago, Flintis said: Nå var grunnskolen i favør av gutter på 50 tallet og nøytral i ca 1980 og er i favør av jenter nå. Jasså, på hvilke måter? Anonymkode: 7c4a5...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #174 Skrevet 16. juni 2023 On 6/13/2023 at 10:58 PM, AnonymBruker said: Nei, å jobbe innen lavtlønnsyrke er ikke å ha ambisjoner. Å jobbe innen barnevern eller på gamlehjem (eller egentlig de fleste offentlige stillinger) er ikke å ha ambisjoner. Å ha et ønske om å ha en jobb for å hjelpe folk er flott det. Vi trenger å besette alle stillinger som det er behov for i samfunnet. Men ambisiøst er det likevel ikke. Å være ambisiøs er ikke synonymt med å tjene mest mulig penger, men å få utnyttet egne ressurser (intellekt) på best mulig måte. Det mener jeg man ikke får gjort innen yrker som er de dårligste betalte stillingene innenfor helse. Anonymkode: 54726...7e1 On 6/15/2023 at 9:30 AM, AnonymBruker said: Du klarte ikke å svare uten å komme med brukeangrep ser jeg. Tror nok du trenger en oppdatering i hva ambisjoner vil si. De personene som setter seg høye mål og jobber for å nå dem jobber ikke innen lavtlønte omsorgsyrker. Til opplysning så har jeg prøvd begge deler. Altså å ha lavtlønnet yrke innen helsevesenet. Jeg har også en høyere utdanning innen økonomi. Å jobbe innen lavtlønnsyrke innen omsorg krever svært lite av en person etter min mening mens å ta en høyere utdanning innen økonomi og jobbe innen økonomi / finans krever desto mer. Dette er hvertfall min erfaring, som faktisk har grunnlag til å uttale meg om dette siden jeg har prøvd begge deler. Anonymkode: 54726...7e1 Man kan da fint være ambisiøs i barnevernet eller andre omsorgsyrker eller sosialfaglige yrker, men ambisjonene handler i større grad om å hjelpe andre mennesker. Jeg jobber i et lignende yrke og er svært ambisiøs. Først ønsker jeg å jobbe i noen år for å tilegne meg mest mulig kunnskap fra ulike felt som er relevant for det jeg brenner for, og så når tiden er inne er planen å ta en doktorgrad for å forske videre på feltet slik at jeg kan påvirke systemet og de menneskene som påvirkes i det. Og i årene jeg skal jobbe i feltet er altså målet å påvirke flest mulig kolleger til å gjøre en best mulig jobb slik at brukerne får bedre behandling. Og dette skal jeg gjøre med drittlønn frem til jeg gjennom verv i fagforeningen min får økt statusen til utdanningen og får forhandlet frem en bedre lønn. Jeg er full av ambisjoner, men mine ambisjoner dreier seg om å øke livskvaliteten til mennesker som har det vanskelig, utvikle og forbedre systemene som påvirker disse menneskene og jobbe for å øke statusen slik at mine kolleger får bedre lønn for arbeidet de gjør. Ambisjonene er ikke knyttet til å få lederstillinger, skyhøy lønn og mest mulig rikdom på hjemmebane. For å knytte dette til trådens tema. Jeg vil ikke ha en partner som ikke er ambisiøs, men samtidig er jeg ikke interessert i en partner som bare har ambisjoner på egne vegne. Jeg ønsker en partner som brenner for å hjelpe andre mennesker på samme måte som meg. Anonymkode: 38be8...010 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #175 Skrevet 16. juni 2023 On 6/13/2023 at 6:11 AM, Magwen said: Det du skriver her, virker veldig fornuftig. Du beskriver nesten meg føler jeg. Hvorfor jeg sier det, er at kona har sagt det mange ganger. Vi hjelper hverandre, jeg smør på mat når hun kommer hjem fra seinvakt, lager middag av og til( hun lager mest middag, må være så ærlig), er med å tar min del av husarbeidet, sier ofte at jeg " elsker deg"💖, og kjøper roser 2-3 ganger i måneden. Jeg er ikke perfekt, er bare meg. Vi har fuglehund. Hun lar meg dra på jakt og hender hun er med Dette høres ut som fine kvaliteter, men for meg hadde det vært et rødt flagg om daten hadde sagt at kvinner generelt har for høye krav. Da hjelper det ikke hvor mange roser som kastes etter meg. Vi må ha samme grunnleggende menneskesyn. Anonymkode: 38be8...010 3
ClausSaus Skrevet 16. juni 2023 #176 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men i alle dager, det er jo gjerne damer med utdanning og et noenlunde slankt legeme som klager? Og du påstår at det ikke er så mange damer heller som er i den kategorien? Men det er litt flere damer enn menn, er det ikke? Svaret ditt er altså at damene ikke bør klage fordi de ikke er noe bedre selv? Mrn det er de jo, sånn rent tallmessig? Merkelig. Du skrev da vitterlig at det holdt å være en slank ingeniør for å dra damer i fleng? Det kan jo tyde på at også du innser at menn som gruppe har ...litt lite å by på? Anonymkode: eeb6a...c31 Du synes ikke 1/4 av den voksne kvinnelige befolkningen er "en del"…? Deg om det.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #177 Skrevet 16. juni 2023 Magwen skrev (På 13.6.2023 den 4.24): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Vi kan være kresne, men ikke KRESENE (det er det ingenting som heter) Anonymkode: 3fee4...a8c 1
ClausSaus Skrevet 16. juni 2023 #178 Skrevet 16. juni 2023 Flintis skrev (3 timer siden): Er ikke poenget at for å øke sansynligheten for å få seg en mann må hun senke kravene sine. Altså den slanke mannen med bachelor vil utgjøre 1/8 motfor 1/4 av damene. Da skulle det vel bli to damer pr mann. Så er det en ting til som kommer inn i bildet og det er om han er attraktiv nok til å ha draget. 30% er ikke det. 17% av damene er heller ikke det utifra om de har hatt sex i løpet av det siste året. Da blir det altså forholdet 2, 37 damer pr mann med drag nok til å ha sex. Om en da regner med at halvparten av mennene er i forhold vil en da gjenstå med 3,74 kvinner pr. single mann. Eller hver kvinne har et utvalg på 0,26 menn å velge mellom. Dette om kriteriet utdanning og normalvekt skal følges i tillegg til at han må være attraktiv nok for sex. Nå er det ikke forskjell på kvinner og menn når det gjelder inteligens så det burde være mulig å finne menn utenfor denne boksen, men så er det det med å være kravstor eller heller være singel. Nå var det en her som trakk frem disse spesifikke trekkene, så jeg tok utgangspunkt i dem. Men joda, i virkelighetens verden – altså hva kvinner gjør og ikke bare sier – har selvfølgelig både utseende, selvtillit, sjarm, osv noe å si. Og du har helt rett: Det blir veldig få menn som lever opp til kravene fra veldig mange kvinner i fremtiden. Dessverre er det veldig mange "utdannede" kvinner som aldri har lært seg å regne. Og hvis de da i tillegg er infisert av feminisme har det liten hensikt å forklare dem noe som helst.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #179 Skrevet 16. juni 2023 ClausSaus skrev (13 minutter siden): Du synes ikke 1/4 av den voksne kvinnelige befolkningen er "en del"…? Deg om det. Det er flere hundre tusen mennesker. Det er en del per definisjon. Anonymkode: 1b5c1...7df
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #180 Skrevet 16. juni 2023 ClausSaus skrev (9 minutter siden): Nå var det en her som trakk frem disse spesifikke trekkene, så jeg tok utgangspunkt i dem. Men joda, i virkelighetens verden – altså hva kvinner gjør og ikke bare sier – har selvfølgelig både utseende, selvtillit, sjarm, osv noe å si. Og du har helt rett: Det blir veldig få menn som lever opp til kravene fra veldig mange kvinner i fremtiden. Dessverre er det veldig mange "utdannede" kvinner som aldri har lært seg å regne. Og hvis de da i tillegg er infisert av feminisme har det liten hensikt å forklare dem noe som helst. Utdannet skrives uten gåsetegn. Anonymkode: 1b5c1...7df 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå