AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #41 Skrevet 13. juni 2023 Damer som bare får sex er for kresne og overfladiske, men damer som får forhold er da ikke det? De får jo den de prøver seg på Anonymkode: 53693...d88
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #42 Skrevet 13. juni 2023 Her må du selv gå inn i deg selv og heller velge bedre damer. Anonymkode: b605e...7e0 1 1
Rotemor Skrevet 13. juni 2023 #43 Skrevet 13. juni 2023 Et innlegg fra en mann som synes han er kjempeålreit og at de damene som ikke ville ha han var for kresne? Og evt at single damer må senke kravene ned til hans nivå? (Som er en kjempeålreit type..) Er det essensen i tråden her? 5 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #44 Skrevet 13. juni 2023 Tar denne som anonym. Jeg er dame som ønsker meg veldig kjæreste etter et mangeårig samboerskap. Singel i 2 år, et barn 50%. Jeg bor faktisk i en 2-roms, men en ny leilighet fra 2021. Kun bodd her 1 år og må kjøpe større bolig fra 2024. Har ofte lurt på om menn styrer unna meg fordi jeg kjøpte 2-roms (er midlertidig som sagt). Grunnen var prisene i området og at barnet mitt skulle slippe å bytte skole. Barnet mitt har enebolig hos faren sin (50% samvær hos begge). Anonymkode: 8df82...8b0 1
Rotemor Skrevet 13. juni 2023 #45 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tar denne som anonym. Jeg er dame som ønsker meg veldig kjæreste etter et mangeårig samboerskap. Singel i 2 år, et barn 50%. Jeg bor faktisk i en 2-roms, men en ny leilighet fra 2021. Kun bodd her 1 år og må kjøpe større bolig fra 2024. Har ofte lurt på om menn styrer unna meg fordi jeg kjøpte 2-roms (er midlertidig som sagt). Grunnen var prisene i området og at barnet mitt skulle slippe å bytte skole. Barnet mitt har enebolig hos faren sin (50% samvær hos begge). Anonymkode: 8df82...8b0 Menn styrer ikke unna pga leiligheten din. 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #46 Skrevet 13. juni 2023 Min første tanke er at det du legger til grunn for analysen din, altså ditt syn på kvinner, ikke er helt treffende. Jeg er singel kvinne, som ser ok ut, jeg har alt det man før måtte være to for å ha. Hus, bil, hytte, barn, katt, ferier, høg utdannelse, god jobb etc. Mannen jeg skal gidde å endre min harmoniske tilværelse for må bringe noe til bordet. Å være snill holder ikke. Jeg ser etter en mann som er positiv, respektfull, hyggelig, raus, like verdier, aktiv, intelligent, praktisk, har en jobb, har driv, kan noe annet enn meg, egne interesser og liv etc. Det er heeeeeeelt uinteressant å bruke tid på noen som generaliserer kvinne på den måten du gjør. Og innlegget ditt oser forakt og bitterhet. Skikkelig usexy. Anonymkode: 344a9...638 4 12
Ulla Ullsokk Skrevet 13. juni 2023 #47 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neimen altså - som høyt utdannet kvinne så ønsker ikke jeg å søke etter en mann som ikke kan rettskrivning, har en jobb som gir like høy inntekt som det mange uføretrygdede får i inntekt, og som har et yrke som jeg ser på som veldig lite mandig. Hvilket hus han har, om han har hytte, ny eller brukt bil, hvilke klær han bruker er veldig lite viktig. Det er ambisjonene, intelligensen og ikke lønna som følger med som er viktig for min del. Man ønsker gjerne å finne seg en mann som har litt av de samme verdiene som man har selv. Lavt utdannede menn fanger ikke min interesse. Nå har jeg mann jeg da, så trenger ikke lete etter noen, men fellestrekket for oss er at vi begge har høy utdanning og er veldig likestilte i hjemmet. F.eks så har han tatt like mye (faktisk bittelitt mer, 55/45 ) fødselspermisjon for barna våre. Anonymkode: 54726...7e1 Her motsier du deg selv. Du vil ikke ha en mann som tjener dårlig, men du bryr deg ikke om hva han eier? Dessuten er ikke yrket «mandig» nok?😂 Så ts, hun her er jo en sånn du snakket om, klart de finnes. Men hun er jo ikke alle kvinner, så litt dum generalisering. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #48 Skrevet 13. juni 2023 Jeg er møkk lei av at menn føler de har rett til å komme å diktere hvordan ALLE kvinner som en helhet skal oppføre seg. Her skal vi altså kollektivt bare ta til takke med gud å hvermansen så lenge de ser på oss hyggelig, uten at man skal få lov til å ha egne preferanser, krav og behov. Kult. Er kanskje litt rart å tenke på, men absolutt alle kvinner du møter i hverdagen er en egen person, med egne hobbier, ønsker, drømmer, planer og uvaner. Du kan sitte å reflektere hvordan "vi kvinner" skal eller bør oppføre oss så mye du vil, men du framstår ikke som reflektert eller smart av den grunn. Anonymkode: 0c9b1...41c 11 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #49 Skrevet 13. juni 2023 Virker jo ærlig talt som du spesifikt kun dater enfoldige damer og ikke vanlige kvinner slik du skriver. Uansett om man er mann eller kvinne er det ikke andres lønn, hus, eller klær folk forelsker seg i. Det er kanskje enklere å leve med avvisninger om man tenker at det skyldes at man ikke tjener nok, har rett jobb osv., men vanligvis er jo avvisning langt mer personlig og går på at man ikke oppnår at den andre får følelser. Anonymkode: 3161c...0ce 7
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #50 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (5 timer siden): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Toppen av mannlig frekkhet er å ta egne opplevelser, og istedenfor å tenke: hmm, lurer på hvordan jeg møtte så mange kvinner som ikke var noe for meg, så setter man seg ned å tenker: ALLE kvinner oppfører seg jo helt galematias, her er det mitt ansvar å oppdra ALLE kvinner kollektivt å minne de på at egne ønsker og behov er ikke så viktig, det er mye viktigere at de bare aksepterer det JEG har å gi, å tar til takke med det å er fornøyd. Anonymkode: 0c9b1...41c 6 6
Rotemor Skrevet 13. juni 2023 #51 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Virker jo ærlig talt som du spesifikt kun dater enfoldige damer og ikke vanlige kvinner slik du skriver. Uansett om man er mann eller kvinne er det ikke andres lønn, hus, eller klær folk forelsker seg i. Det er kanskje enklere å leve med avvisninger om man tenker at det skyldes at man ikke tjener nok, har rett jobb osv., men vanligvis er jo avvisning langt mer personlig og går på at man ikke oppnår at den andre får følelser. Anonymkode: 3161c...0ce Helt riktig. «Hun lar meg dra på jakt» vitner om enfoldighet. Som om det er et privilegium kona tillater. Jeez. 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #52 Skrevet 13. juni 2023 Ingen av mine venninner og bekjente har sånne krav du nevner i HI. Når det er sagt, vil jeg heller datet mine venninner enn det som finnes på for eksempel tinder i mitt aldersspenn. Og jeg er hetero. Anonymkode: d2bac...d01 6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #53 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (5 timer siden): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Alle må få ha de kravene de vil. Selv går jeg kun inn i et forhold dersom jeg virkelig har blitt forelsket og det går det maaange år mellom hver gang jeg blir. Virker som en del bare blir sammen med noen som er "grei nok", bare for å ha en kjæreste og uten forelskelse i bildet, sånt skjønner ikke jeg meg på. Hvem jeg blir forelsket i har med kjemi å gjøre og ikke yrket hans, klesstil osv, men selvfølgelig, jeg dater heller ikke menn jeg ikke finner attraktive. Stygge personer (etter min smak) med dårlig hygiene, stygge klær og/eller merkelig stil er f eks ikke attraktivt for meg og date er selvfølgelig ikke aktuelt. Det er viktig for meg at jeg synes daten er sexy. Sier virkelig damer at yrket ditt ikke er bra nok eller er det noe du tror de tenker? Eller er det det at det egentlig er du selv som har mindreverdighetskomplekser for jobben din? Anonymkode: e9ef6...a35 2 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #54 Skrevet 13. juni 2023 Kvinner trenger ikke menn lenger. Anonymkode: a4994...784 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #55 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (2 timer siden): Jeg går ikke i slitte klær, men kjøper ikke nytt bare for å kjøpe Ok, nå var det du som selv nevnte slitte klær i hovedinnlegget men. Hvorfor bryr du deg om andre damer ikke vil ha en mann som går rundt i slitte klær når du sier at du har dame? Da er vel hva andre damer liker og ikke helt urelevant og likegyldig for deg? Hvorfor henger du deg opp i det? Anonymkode: 193e3...a5a 6
Flintis Skrevet 13. juni 2023 #56 Skrevet 13. juni 2023 Tror det er viktig å skille mellom krav og preferanser. Bygger en krav på krav blir utvalget fort lite og en kan bli alene. Da kan en heller ikke klage på at det ikke finnes menn. Det har en lagt opp til selv i og med det ikke finnes menn som oppfyller de grensene en kravliste tilsier. Preferanser virker derimot anderledes og ikke så ekskluderende. Mer som en bonus. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #57 Skrevet 13. juni 2023 Damer generelt burde stille høyere krav. Og enkelte damer burde lære seg at det ikke er noen katastrofe å leve alene. (En god del menn også for den saks skyld men jeg leser det slik at du bare vil snakke om damer.) Anonymkode: d5af5...e4e 8 1
hocane Skrevet 13. juni 2023 #58 Skrevet 13. juni 2023 Bare bra om damer er kresne. Ikke ideelt for et samfunn å ha barn med dårlige gener. 5 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. juni 2023 #59 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Jeg stiller ingen krav bortsett fra helst ikke røyk eller snus. Men selvsagt at han er snill og god og har empati for mennesker rundt seg, er glad i dyr . Jeg er ikke opptatt av materielle goder i det hele tatt. Endret 13. juni 2023 av Mysticgirl
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #60 Skrevet 13. juni 2023 Ulla Ullsokk skrev (49 minutter siden): Her motsier du deg selv. Du vil ikke ha en mann som tjener dårlig, men du bryr deg ikke om hva han eier? Dessuten er ikke yrket «mandig» nok?😂 Så ts, hun her er jo en sånn du snakket om, klart de finnes. Men hun er jo ikke alle kvinner, så litt dum generalisering. Nei, jeg motsier ikke meg selv. Lurer egentlig hva du bruker ullsokkene til når du kan si noe sånt. Det jeg ville få fram er at jeg ikke ønsker en mann uten ambisjoner og intelligens så lav at han ikke kan lande noe annet enn en inntekt på 300 - 400 tusen. Selv om man tjener bra så trenger man slett ikke å eie noe som helst, hvis man f.eks har prioritert å reise for pengene, man leier bolig, leaser bil osv. Så finnes det også en mellomting mellom inntekt like lav som trygd, og høy inntekt også da. Men ja, den eneste mannen jeg vet om som har utdannet seg innen omsorg er homofil. Absolutt ingenting galt med å være det, dette er en nær venn av meg som jeg setter stor pris på, men som heterofil kvinne er ikke det noe man normalt tiltrekkes av. Jeg er absolutt ingen "golddigger", ønsker bare å ha en som er på samme nivå intellektuelt, som det går an å ha veloverveide politiske samtaler med, og som ikke er like feminin som jeg er selv. Anonymkode: 54726...7e1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå