Tanuki Skrevet 13. juni 2023 #21 Skrevet 13. juni 2023 2 minutter siden, Magwen said: Det du skriver her, virker veldig fornuftig. Du beskriver nesten meg føler jeg. Hvorfor jeg sier det, er at kona har sagt det mange ganger. Vi hjelper hverandre, jeg smør på mat når hun kommer hjem fra seinvakt, lager middag av og til( hun lager mest middag, må være så ærlig), er med å tar min del av husarbeidet, sier ofte at jeg " elsker deg"💖, og kjøper roser 2-3 ganger i måneden. Jeg er ikke perfekt, er bare meg. Vi har fuglehund. Hun lar meg dra på jakt og hender hun er med Slik har vi det og, er gift med en oppegående mann, som tar sin del av det som må gjøres. Vi er ikke så opptatt av alt må deles og være helt likt til alle tider. Han jobber veldig ofte lengre dager enn jeg, så da er det naturlig at jeg gjør mer. Når han er hjemme og ser at noe må gjøres så tar seg han av det. Ingen av oss er perfekte, langt i fra, men vi er 2 voksne og klarer heldigvis å kommunisere og løse problemer før det blir konflikter av det. Mannen min liker også å drive med jakt og fisking, men er stolt eier av våre 2 små hvite pelsdott hunder😁 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #22 Skrevet 13. juni 2023 9 minutter siden, Magwen said: Det du skriver her, virker veldig fornuftig. Du beskriver nesten meg føler jeg. Hvorfor jeg sier det, er at kona har sagt det mange ganger. Vi hjelper hverandre, jeg smør på mat når hun kommer hjem fra seinvakt, lager middag av og til( hun lager mest middag, må være så ærlig), er med å tar min del av husarbeidet, sier ofte at jeg " elsker deg"💖, og kjøper roser 2-3 ganger i måneden. Jeg er ikke perfekt, er bare meg. Vi har fuglehund. Hun lar meg dra på jakt og hender hun er med Så du er ok med at kvinner har krav så lenge du personlig oppfyller kravene? Anonymkode: 29920...621 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #23 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du er ok med at kvinner har krav så lenge du personlig oppfyller kravene? Anonymkode: 29920...621 Hva er alternativet til å være ok med at kvinner har krav? Anonymkode: 8001c...7c0
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #24 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (1 time siden): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Neimen altså - som høyt utdannet kvinne så ønsker ikke jeg å søke etter en mann som ikke kan rettskrivning, har en jobb som gir like høy inntekt som det mange uføretrygdede får i inntekt, og som har et yrke som jeg ser på som veldig lite mandig. Hvilket hus han har, om han har hytte, ny eller brukt bil, hvilke klær han bruker er veldig lite viktig. Det er ambisjonene, intelligensen og ikke lønna som følger med som er viktig for min del. Man ønsker gjerne å finne seg en mann som har litt av de samme verdiene som man har selv. Lavt utdannede menn fanger ikke min interesse. Nå har jeg mann jeg da, så trenger ikke lete etter noen, men fellestrekket for oss er at vi begge har høy utdanning og er veldig likestilte i hjemmet. F.eks så har han tatt like mye (faktisk bittelitt mer, 55/45 ) fødselspermisjon for barna våre. Anonymkode: 54726...7e1 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #25 Skrevet 13. juni 2023 Er alt for kresne i forhold til hva, mener du? Jeg stiller høye krav, og er heller alene enn å være i et forhold med en mann som ikke innfrir kravene mine. Da her var yngre stilte jeg færre krav, og brant meg gang på gang. Anonymkode: ba0da...ccd 7 1
Miss91 Skrevet 13. juni 2023 #26 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Jeg er nysingel etter ca 12 år samboerskap. Ikke et sunt forhold, det har ødelagt meg følelsesmessig. Jwg skjønner at mine krav kan være høye for noen, men det er slik jwg er som person, og det jeg ønsker å identifisere meg med. Han må kunne kle seg pent, og det innebærer gjerne dyrere klær. Han må ha ambisjoner karrieremessig, en som liker å utfordre hjernen. Jeg tror jeg er mest kompatibel med en som jobber i hotellbransjen fordi han vil ha lik livsstil og da forståelse for min karriere og livsstil. Han må elske kos og sex, være ferdig med å få barn. Han må ta sin del av husarbeidet uten å klage. Vi må unne hverandre alt godt, han må bli glad på mine vegne om jeg skal på jentetur. Han må tjene nok til å klare seg selv, og det å bidra til fellesskapet. Dette er krav jeg oppfølger selv, og skjønner ikke hvorfor jeg skal ha lavere krav til en mann. Jeg orker ikke å oppdra en voksen mann, det er jeg ferdig med. si gjerne at jeg har for høye krav, eller for mange krav, men da er du utenfor min liga. Jeg går ikke ned i standard for å få meg en kjæreste, da lever jeg heller som singel. Endret 13. juni 2023 av Miss91 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #27 Skrevet 13. juni 2023 Det er neppe fordi du "jobber på gulvet" og ikke har hytte eller stor pikk at damene mister interessen. Nei det hjelper ikke å være snill om man ikke er kompatible ellers. Anonymkode: 193e3...a5a 4 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #28 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (2 timer siden): Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Vet ikke hvor du traff disse damene, enten det var i Tinder eller ute, men det kan virke som det er denne type overfladiske damer du tiltrekkes av selv siden det er disse du kommer i snakk med? Jeg er selv sammen med en mann som jobber på sykehjem. Syns det er tiltrekkende med omsorgsfulle menn. Har alltid syntes det. Og vet det er mange av oss. Ingen av mennene jeg kjenner som jobber innen helse er single. De finner seg søte og varme damer som ikke er overfladiske på verken utseende eller status. Anonymkode: b07b6...411 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #29 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (2 timer siden): Husk om en mann går i slitte klær Er opplagt at det er turnoff for begge kjønn. Jeg er ufør kvinne og til og med jeg går ikke i slitte i klær. Anonymkode: 193e3...a5a 3 3
Magwen Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #30 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Neimen altså - som høyt utdannet kvinne så ønsker ikke jeg å søke etter en mann som ikke kan rettskrivning, har en jobb som gir like høy inntekt som det mange uføretrygdede får i inntekt, og som har et yrke som jeg ser på som veldig lite mandig. Hvilket hus han har, om han har hytte, ny eller brukt bil, hvilke klær han bruker er veldig lite viktig. Det er ambisjonene, intelligensen og ikke lønna som følger med som er viktig for min del. Man ønsker gjerne å finne seg en mann som har litt av de samme verdiene som man har selv. Lavt utdannede menn fanger ikke min interesse. Nå har jeg mann jeg da, så trenger ikke lete etter noen, men fellestrekket for oss er at vi begge har høy utdanning og er veldig likestilte i hjemmet. F.eks så har han tatt like mye (faktisk bittelitt mer, 55/45 ) fødselspermisjon for barna våre. Anonymkode: 54726...7e1 Når jeg leser ditt innlegg så skjønner jeg fort at du setter jordiske over det som er vesentlig. Hjelper ikke med mange år på skolebenken, høy lønn osv om helsa svikter. Da er penger lite vert. Om en person har dysleksi så kan han være ett mye bedre menneske enn deg. Har selv jobbet med personer som sliter psykisk, lav inntekt osv. Og de er ikke noe lavere på " stigen" de enn deg. Kanskje høyere 1
Snok1 Skrevet 13. juni 2023 #31 Skrevet 13. juni 2023 Hvis 1) de som mener kvinner stiller altfor høye krav snakker lenge med 2) de som mener alle kvinner kan får en hvilken som helst mann når som helst og kalibrerer sine respektive synspunkter vil vi slippe en hel masse dustete tråder på KG. 6
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #32 Skrevet 13. juni 2023 Jeg er kresen sånn sett at jeg vil ikke ha noen som ikke er perfekt for meg. Det betyr ikke at du må være modell-kjekk, men jeg må syns du er fysisk attraktiv. Sjelden jeg tiltrekkes kjekkinger. Jeg må like personligheten din, er viktigst, dvs. kommunikasjonen må være bra og flytende, med humor og latter. Være sånn passe sosial. Du må ha følelser for meg og jeg deg, vil ikke være i kjærlighetsløst forhold. ( den siste typen jeg møtte vak kjekk, men gørrkjedelig og humorløs...nope) Må ha interesse for lignende ting som meg, fordi da kan vi gjøre det sammen. Ikke kun samme interesser, men noen. Du trenger ikke være rik, men helst være ett sted i livet. Narkotika vil jeg ikke ha i mitt liv, alkohol moderat, ikke religion, ikke ha sånne kriminelle, det kan jeg faktisk ikke. Ja en sånn person kan være vanskelig å finne, og jeg er ei ikke langt fra 50, som folk sier må senke kravene. Nei senker ikke kravene, lever heller alene. Anonymkode: 51ea6...475 5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #33 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (1 minutt siden): Når jeg leser ditt innlegg så skjønner jeg fort at du setter jordiske over det som er vesentlig. Hjelper ikke med mange år på skolebenken, høy lønn osv om helsa svikter. Da er penger lite vert. Om en person har dysleksi så kan han være ett mye bedre menneske enn deg. Har selv jobbet med personer som sliter psykisk, lav inntekt osv. Og de er ikke noe lavere på " stigen" de enn deg. Kanskje høyere Det som er vesentlig for deg er ikke vesentlig for alle andre. Jo, det hjelper med høy lønn hvis helsa svikter. Har man hatt høy lønn ender man gjerne på en uføretrygd som er maks, man har gjerne forsikringer i tillegg. Har man hatt lav lønn så ender man gjerne på minimumsbeløpet. Helsa kan man ikke få gjort så mye med hvis den først svikter. Men å leve i fattigdom, med det laveste utbetalte beløpet gjør ikke akkurat helsa bedre. Jeg tviler sterkt på at du er i et forhold med noen TS. Du virker fornærmet på alle damer rundt deg som mener at du ikke når opp. Kanskje hvis du leter andre steder så kan det finnes en dame for deg også. Men ingen dame med respekt for seg selv vil gå ned i standard, og da må menn som ikke oppnår disse standardene faktisk skjerpe seg, eller lete litt lenger før de finner en som kan passe. Anonymkode: 54726...7e1 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #34 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tviler sterkt på at du er i et forhold med noen TS. Du virker fornærmet på alle damer rundt deg som mener at du ikke når opp. Kanskje hvis du leter andre steder så kan det finnes en dame for deg også. Men ingen dame med respekt for seg selv vil gå ned i standard, og da må menn som ikke oppnår disse standardene faktisk skjerpe seg, eller lete litt lenger før de finner en som kan passe. Anonymkode: 54726...7e1 Signerer Anonymkode: 193e3...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #35 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (1 time siden): For det første søker jeg ikke etter noen ny dame. Har vert sammen med damer og er godt gift i dag. Det jeg vil frem til når jeg var på let så fikk jeg det inntrykket. Jeg tar ikke ei dame kun på det ytre. Indre teller mye mer enn ytre. Når du er godt gift kan du legge bort denne problemstillingen. Hvorfor tenker du så mye på damer med høye krav når du fant deg ei som ikke hadde det? Anonymkode: 19968...0ad 6 4
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #36 Skrevet 13. juni 2023 Synes en over her sa det godt. Hvorfor skal jeg gå ned i levestandard for å få en mann? Da er jeg like gjerne singel. Anonymkode: 116fd...2aa 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #37 Skrevet 13. juni 2023 Jeg må få ha så høye krav jeg vil så lenge jeg ikke klager over at jeg er alene når de ikke blir oppfylt. Jeg har det bedre alene enn med en mann som ikke gjør livet mitt bedre. Heldigvis har jeg funnet en som gjør det. Anonymkode: d25b5...85a 10 1
Magwen Skrevet 13. juni 2023 Forfatter #38 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er opplagt at det er turnoff for begge kjønn. Jeg er ufør kvinne og til og med jeg går ikke i slitte i klær. Anonymkode: 193e3...a5a Jeg går ikke i slitte klær, men kjøper ikke nytt bare for å kjøpe
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #39 Skrevet 13. juni 2023 Nå har ikke jeg slike krav som du skisserer. Likevel tenker jeg at mine krav er mine krav, og dine krav er dine. Finner jeg ingen, så er det i orden for meg. Jeg må ikke ha en mann for enhver pris. Er ikke kjemien der, og felles ønsker og mål, så blir jeg jo ikke sammen med noen selv om de er aldri så ok ellers! Anonymkode: aec13...92d 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #40 Skrevet 13. juni 2023 Magwen skrev (3 timer siden): Når dere damer skal finne dere en ny parter, så tror jeg en god del setter seg for høye mål. En del tror de er "DEN DAMA" og kan velge og vrake. Vet en god del om det, den gang jeg lette. Damer som var opptatt, hva klær jeg gikk i, hadde hytte, hvor god inntekt jeg hadde, bil, kroppen min osv. Selv var de helt vanlige damer. Når jeg sa at jeg jobbet i helse, hadde ett vanlig hus og brukte ikke penger på merkeklær så ble en vurdert som ikke bra nok. Ei spurte meg også hvor stor pikk jeg hadde. Svarte ikke på det, og droppet henne. Hjalp ikke om en var snill osv. De ville ikke ha en mann som var pleier og jobbet på gulvet. Jeg satte litt krav. Det var mer at de hadde grei hygiene og helst ikke røkte. Er allergisk mot røyk. Som jeg sa at jeg ser mest på det indre. Husk om en mann har jobb hvor han tjener 3-400 000, har et vanlig enkelt hus, bruktbil, går i slitte klær og må kanskje slite for å få det til å gå rund. Har ikke rå til å dra på fine ferieturer så kan han ha ett godt hjerte og gi dere masse kjærlighet for det😊 Du får det jo til å høres ut som alle damer bare knipser i fingrene så står drømmeprinsen der. Og at man kan velge å vrake i menn. Du skjønner det er ikke slik verden fungerer. De fleste menn vil bare ha et ligg, og de går svært langt for å oppnå en ons. Så man må faktisk være kresen, fordi det finnes så mange der ute som for det meste ikke vil ha forhold eller ansvar. De vil bare ligge med flest mulig. Når menn finner ut at de ikke lykkes sånn, så ser de ofte ikke etter en dame å dele livet med. De ser etter en dame som er hushjelp of sex dukke. Slik at de selv kan slippe unna kjedelig husarbeid og barnepass, og heller henge ute med gutta. Så for en dame på partner jakt må lete mellom mange gråstein, for å finne en diamant. Dvs damer må kjøre slalåm mellom giddeslause menn som skal ha et fast forhold og leve singel livet på en gang, og psykopater på vei til mål. Så sitter du på date og meg meg meg, da er du raskt ute av den dansen. Enda viktigere i dag å være to om alt. Fordi damer jobber også 100%. Og man kan ikke holde på med jobb på jobb og jobb hjemme fra kl 07 til 23 på kvelden hver dag. Og da må man ha en fyr som bryr seg om dama si, og de evnt fremtidige avkom som en dag naturlig kommer inn i en familie. Sånn sett risikerer kvinner mye mer i valg av partner enn det menn gjør. Det er de som ender opp som alene mødre, får mindre betalt for sine jobber fortsatt. Kvinner er generelt mer lojale enn menn. For de stikker ikke fra ungene sine fordi et forhold ikke gikk. Selv om de ikke har hovedomsorgen, så møter de opp til samvær og prioriterer barna sine som planlagt. Mens menn i større grad driter i samvær, overlater sitt barn til ny partner under samvær, klager over at de må bidra økonomisk til ungene de har satt til verden. Sånt hører man svært skjeldent en kvinne klager på. De klager max på at barn er dyrt, men de snur på krona, for at ungene skal vokse godt opp. Man ønsker rett og slett ikke menn, som ikke er interessert i å investere både i forholdet og unger som en dag kommer. For menn er de som lettest bare stikker helt plutselig. Menn som klager på at dama dro. Han har gjerne fått forsvarlig over flere år. Men ikke tatt til seg den info som er gitt. Man har da nok med å oppdra unger, og blir dritt lei av å oppdra en partner. Som må få beskjed og krangle på hver oppgave som skal gis. Alle hjemme oppgaver menn ikke gidder å gjøre, må partneren ta. Og blir det i en grad der dama i forhold må holde på fra 07 til 23 på kvelden , så er der på et tidspunkt veldig fristende å dra, fordi man vet at arbeidsoppgavene blir færre, ved å slippe å ta alle oppgavene for en partner også. Putter du da klaging oppå der. Ja damer det bare tids spørsmål når du blir partnerløs. Å bli alenemor, står sist på ønskelista. Men for mange ender de der alikevel. Så ja jeg tenker at det er viktig at kvinner må være mer kresen enn menn i valg av partner. De er ikke gitt å lykkes, uansett hvor kresen man prøver å være. Heldigvis finnes det svært mange menn som er sitt ansvar bevisst og ikke er gratis passasjer på sidelinja. Dessuten det er en grunn til at flere kvinner blir utbrent enn menn. Anonymkode: 16844...56e 3 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå