Gå til innhold

Sex uten å ha lyst, og mannen er klar over det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 10.10):

Jeg har en mann som fort kan bli irritert og sint dersom vi starter å ha sex, men det avsluttes uten at han har fått komme av en eller annen grunn. (Skjer ikke så ofte). Han blir også irritert om jeg ikke vil ha sex. Han mener at det alltid er på mine premisser. Altså at jeg skal være med selv om jeg ikke har lyst, som en plikt. Jeg blir ofte med for å ha fred i heimen, men føler meg skikkelig dårlig etterpå. I går var han irritert hele dagen, men når jeg spør sier han at det ikke er noe. Jeg sier jeg tolker det som at du er sur når du går foran meg hele tiden og ikke snakker til meg. Han svarer at det er noe galt med meg som tolker hele tiden. På kvelden spør han om jeg vil ha sex, han er kåt. Jeg svarer ærlig at jeg ikke har lyst, men at jeg kan bli med. Han har sex med meg selv når jeg sier jeg ikke vil, men har jo samtykket... vet ikke helt hva jeg vil med dette.. men lurer på om det er meg det er noe galt med? Skal man bli med, selv når man ikke vil fordi man er i et forhold... er det en plikt... han sier han har sex med meg når jeg tar initiativ, at han liksom bare blir med. 

Anonymkode: e5ee0...c14

Skjønner godt du ikke har lyst slik han oppfører seg. Syns ikke du skal ha pliktsex for å bevare husfreden. Da blir du utsatt for psykisk vold. Han får deg jo til å føle deg så dritt etterpå. Er ikke greit

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 12.51):

Hun skriver selv at hun samtykker, per definisjon det motsatte av overgrep

Anonymkode: bed4d...a23

Men er det et oppriktig samtykke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syns han det er greit å ha sex når han vet du ikke liker det? Har du spurt han hvilke tanker det er som går rundt hos en mann som han som "tviger" seg til sex ved å oppføre seg urimelig? 

Anonymkode: 941e5...8db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det er han ikke, og det er utrolig dårlig gjort mot de som faktisk har blitt utsatt for overgrep og mot han det gjelder å kalle han det.

Anonymkode: 1f82b...785

Det der er overgrep. Ingenting annet. Jeg har selv blitt utsatt for incest og jobber i dag med utsatte. Ikke sett en annen erfaring opp mot dette og si at det ikke er overgrep. I følge norsk lov og ALLE som jobber i feltet er dette overgrep. Ferdig snakket 

Anonymkode: bd9d2...3a6

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 10.10):

Jeg har en mann som fort kan bli irritert og sint dersom vi starter å ha sex, men det avsluttes uten at han har fått komme av en eller annen grunn. (Skjer ikke så ofte). Han blir også irritert om jeg ikke vil ha sex. Han mener at det alltid er på mine premisser. Altså at jeg skal være med selv om jeg ikke har lyst, som en plikt. Jeg blir ofte med for å ha fred i heimen, men føler meg skikkelig dårlig etterpå. I går var han irritert hele dagen, men når jeg spør sier han at det ikke er noe. Jeg sier jeg tolker det som at du er sur når du går foran meg hele tiden og ikke snakker til meg. Han svarer at det er noe galt med meg som tolker hele tiden. På kvelden spør han om jeg vil ha sex, han er kåt. Jeg svarer ærlig at jeg ikke har lyst, men at jeg kan bli med. Han har sex med meg selv når jeg sier jeg ikke vil, men har jo samtykket... vet ikke helt hva jeg vil med dette.. men lurer på om det er meg det er noe galt med? Skal man bli med, selv når man ikke vil fordi man er i et forhold... er det en plikt... han sier han har sex med meg når jeg tar initiativ, at han liksom bare blir med. 

Anonymkode: e5ee0...c14

Din mann er en overgriper. Selvfølgelig skal alt av sex skje på premissene til den som ikke har lyst. Alt annet er tvang og overgrep. Du har heller ikke samtykket til sex når du har uttalt at du ikke vil. Da har du uttrykkelig sagt at du ikke samtykker. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun samtykker med å være fortsatt sammen med. Fy faen. Ta ansvar for deres EGNE handlinger for en gang skyld. 

Anonymkode: 2fd10...206

Hvis noen holder en pistol mot hodet ditt og ber deg gi ham pengene dine, er det da frivillig? At du er redd konsekvensene det vil gi å si nei, er irrelevant? 

Engelsk har et ord for dette, coersion. Dette ordet finnes ikke på norsk, men konseptet finnes. 

Om man er presset (coersed), full, sovende, eller et barn, kan man ikke gi et gyldig samtykke. Menn som tar seg til rette likevel, er overgripere. 

Anonymkode: 62133...469

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 10.37):

Jeg fikk denne følelsen i går etter sex. Jeg var ekstremt lei meg fordi jeg ikke føler meg forstått eller respektert. Han har oppført seg dårlig mot meg hele dagen og plutselig vil han ha sex, uten å forstå at det blir helt rart og feil for meg. Han sier han klarer å distansere seg fra det om vi har et problem. Han er bare kåt og vil komme. For meg handler det om å være glad i den andre og føle seg elsket. Jeg burde sagt klart og tydelig nei, men er redd stemningen hadde eskalere og fortsatt også i dag.. helt til det blir rettet opp, feks med at jeg har sex med han. Hadde jeg ikke hatt sex med han i går hadde han fortsatt vært sur.min frykt er at han skal si at forholdet vårt er dårlig og at han ikke gidder mer. Han har truet med brudd i mange år. Jeg er kommet i en uheldig sirkel der jeg gjør ting jeg egentlig ikke kan stå for for å bevare forholdet med han. Dette vet han. Burde ikke han tenkt i går at jeg ikke ville... og da ikke utført det. Han ser lett på det som at det er gi og ta... hver sin gang liksom.. jeg kan umulig ha virka engasjert heller. Starta på brystkassa hans uten en lyd til det var over 😔 jeg forstår at jeg må endre noe her, men det er vanskelig.. han sier alle andre er anderledes og at det er jeg som er rar. (Har vært sammen med han siden jeg var 18, er nå snart 40). 

Anonymkode: e5ee0...c14

Men hva er så farlig med brudd, da? Så har han heller ikke brutt, altså er det kun tomme løfter. Det må du vite nå, som han har kommet med slike trusler mange ganger uten å bryte. Selvfølgelig er han fullt klar over at du ikke vil, og driter i det. HVORFOR vil du bevare forholdet med ham? Det går helt fint å leve alene som kvinne i Norge i 2024.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (På 18.5.2023 den 14.36):

Nei, et samtykke som er presset fram er ikke noe samtykke.

Nettopp. Et "uforbeholdent samtykke" er et ja som gis frivillig. Et ja som gis etter press og trusler om brudd, sur og manipulerende oppførsel, er ikke et uforbeholdent samtykke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner trenger ofte forspill før sex. Forspill begynner ofte etter første kaffekopp om morgenen 😉 Det forspillet der hadde ikke funket på meg.

Anonymkode: b3147...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyra skrev (53 minutter siden):

Men er det et oppriktig samtykke?

Nei det er ikke det når hun kun gir samtykke fordi han blir sur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si «ja» fordi man frykter konsekvensene av et «nei», er ikke mye verdt som samtykke i min bok.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder snakker man nå om entusiastisk samtykke, og ikke bare samtykke. 

Anonymkode: 53352...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 13.50):

Jeg samtykker, men han vet jeg ikke vil. Han vet jeg gjør det for å gjøre han fornøyd eller i frykt for at det skal eskalere. Men jeg samtykket, så i grunn mitt problem  da. Hilsen trådstarter 

Anonymkode: e5ee0...c14

Men da får du si NEI. Det er jo ikke mannen din sin feil at du samtykker når du ikke har lyst. 

Anonymkode: 3b0bd...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke samtykke selvom du sier ja, når du egentlig ikke vil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ønsker minst sex får naturligvis mest makt da det er den personen sine premisser som går foran. Sånn er det bare. Du skal selvfølgelig ikke gjøre som mannen din ønsker. Jeg kan forstå han er frustrert, men det betyr ikke at han reagerer på en god måte.

Anbefaler å gi han beskjed om at han kan ha sex med andre, eventuelt be han gjøre konkrete tiltak som øker din sexlyst. It takes two to tango

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 14.52):

Hvorfor er du gift med en du ikke vil ha sex med? 

Anonymkode: 635f6...bba

Hun er redd for å gå. Hun er 40. Har vært med han siden hun var 18. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Majer skrev (Akkurat nå):

Den som ønsker minst sex får naturligvis mest makt da det er den personen sine premisser som går foran. Du skal selvfølgelig ikke gjøre som mannen din ønsker. Jeg kan forstå han er frustrert, men det betyr ikke at han reagerer på en god måte. Anbefaler å gi han beskjed om at han kan ha sex med andre, eventuelt gjøre konkrete tiltak som øker din sexlyst. It takes two to tango

Om han ønsker at hennes sexlyst skal øke, må han begynne å behandle henne bra og ikke gå rundt å være sur og muggen på henne dagen lang

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da får du si NEI. Det er jo ikke mannen din sin feil at du samtykker når du ikke har lyst. 

Anonymkode: 3b0bd...b2f

Jo fordi han presser henne til å si ja ved å være sur og ekkel mot henne. Hun sier ja for at han skal bli i bedre humør og bevare husfreden

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltskeiv skrev (3 minutter siden):

Det er ikke samtykke selvom du sier ja, når du egentlig ikke vil. 

Det er jo det! Hvordan skal man samtykke ellers da? Leie inn en psykolog i tillegg? 

Dama må gro baller og si NEI. 

Anonymkode: 3b0bd...b2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Om han ønsker at hennes sexlyst skal øke, må han begynne å behandle henne bra og ikke gå rundt å være sur og muggen på henne dagen lang

Skulle stå "be han gjøre konkrete tiltak som øker din sexlyst". Hoppet over et ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...