Gå til innhold

Sex uten å ha lyst, og mannen er klar over det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en mann som fort kan bli irritert og sint dersom vi starter å ha sex, men det avsluttes uten at han har fått komme av en eller annen grunn. (Skjer ikke så ofte). Han blir også irritert om jeg ikke vil ha sex. Han mener at det alltid er på mine premisser. Altså at jeg skal være med selv om jeg ikke har lyst, som en plikt. Jeg blir ofte med for å ha fred i heimen, men føler meg skikkelig dårlig etterpå. I går var han irritert hele dagen, men når jeg spør sier han at det ikke er noe. Jeg sier jeg tolker det som at du er sur når du går foran meg hele tiden og ikke snakker til meg. Han svarer at det er noe galt med meg som tolker hele tiden. På kvelden spør han om jeg vil ha sex, han er kåt. Jeg svarer ærlig at jeg ikke har lyst, men at jeg kan bli med. Han har sex med meg selv når jeg sier jeg ikke vil, men har jo samtykket... vet ikke helt hva jeg vil med dette.. men lurer på om det er meg det er noe galt med? Skal man bli med, selv når man ikke vil fordi man er i et forhold... er det en plikt... han sier han har sex med meg når jeg tar initiativ, at han liksom bare blir med. 

Anonymkode: e5ee0...c14

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din er en overgriper 

Anonymkode: 262e9...677

  • Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvsagt ikke plikt til å ha sex med noen som helst, gift eller ei. Å ha sex når du ikke har lyst, vil antakelig bare gi deg enda mindre lyst. Svaret til til mannen er jo tvetydig, har du ikke lyst bør du si nei!

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppførselen hans er langt over en grense. At han presser deg til å ha sex er alvorlig.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mannen din er en overgriper 

Anonymkode: 262e9...677

Jeg fikk denne følelsen i går etter sex. Jeg var ekstremt lei meg fordi jeg ikke føler meg forstått eller respektert. Han har oppført seg dårlig mot meg hele dagen og plutselig vil han ha sex, uten å forstå at det blir helt rart og feil for meg. Han sier han klarer å distansere seg fra det om vi har et problem. Han er bare kåt og vil komme. For meg handler det om å være glad i den andre og føle seg elsket. Jeg burde sagt klart og tydelig nei, men er redd stemningen hadde eskalere og fortsatt også i dag.. helt til det blir rettet opp, feks med at jeg har sex med han. Hadde jeg ikke hatt sex med han i går hadde han fortsatt vært sur.min frykt er at han skal si at forholdet vårt er dårlig og at han ikke gidder mer. Han har truet med brudd i mange år. Jeg er kommet i en uheldig sirkel der jeg gjør ting jeg egentlig ikke kan stå for for å bevare forholdet med han. Dette vet han. Burde ikke han tenkt i går at jeg ikke ville... og da ikke utført det. Han ser lett på det som at det er gi og ta... hver sin gang liksom.. jeg kan umulig ha virka engasjert heller. Starta på brystkassa hans uten en lyd til det var over 😔 jeg forstår at jeg må endre noe her, men det er vanskelig.. han sier alle andre er anderledes og at det er jeg som er rar. (Har vært sammen med han siden jeg var 18, er nå snart 40). 

Anonymkode: e5ee0...c14

  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk denne følelsen i går etter sex. Jeg var ekstremt lei meg fordi jeg ikke føler meg forstått eller respektert. Han har oppført seg dårlig mot meg hele dagen og plutselig vil han ha sex, uten å forstå at det blir helt rart og feil for meg. Han sier han klarer å distansere seg fra det om vi har et problem. Han er bare kåt og vil komme. For meg handler det om å være glad i den andre og føle seg elsket. Jeg burde sagt klart og tydelig nei, men er redd stemningen hadde eskalere og fortsatt også i dag.. helt til det blir rettet opp, feks med at jeg har sex med han. Hadde jeg ikke hatt sex med han i går hadde han fortsatt vært sur.min frykt er at han skal si at forholdet vårt er dårlig og at han ikke gidder mer. Han har truet med brudd i mange år. Jeg er kommet i en uheldig sirkel der jeg gjør ting jeg egentlig ikke kan stå for for å bevare forholdet med han. Dette vet han. Burde ikke han tenkt i går at jeg ikke ville... og da ikke utført det. Han ser lett på det som at det er gi og ta... hver sin gang liksom.. jeg kan umulig ha virka engasjert heller. Starta på brystkassa hans uten en lyd til det var over 😔 jeg forstår at jeg må endre noe her, men det er vanskelig.. han sier alle andre er anderledes og at det er jeg som er rar. (Har vært sammen med han siden jeg var 18, er nå snart 40). 

Anonymkode: e5ee0...c14

# Stirra på brystkassa. Beklager feil

Anonymkode: e5ee0...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han trår langt over streken. Du bør ikke si ja uten å ha sexlyst, hvis det faktisk ikke er reelt at det er greit for deg å ha sex uten at du har veldig lyst.

Jeg og min samboer kan finne på å ha sex, selv om det en av oss egentlig ikke er helt i stemning. Men da kommer vi jo ofte i stemning. Vi er også flinke til å si nei, om det er det vi faktisk mening.

Spør du meg høres det ut som dere kanskje er seksuelt inkompetable. Dere har ulikt tenningamønster, tenner ikke på hverandre eller pleier ikke den delen av forholdet. Kanskje parterapi kan bære en idé?

Men at han har sex med deg, og at du føler det slik du føler i etterkant må jo åpenbart ta slutt.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er en plikt, det er helt frivillig å være sammen med noen og.

Jeg tenker i utgangspunktet at dere er feil for hverandre 

Anonymkode: c0923...511

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk denne følelsen i går etter sex. Jeg var ekstremt lei meg fordi jeg ikke føler meg forstått eller respektert. Han har oppført seg dårlig mot meg hele dagen og plutselig vil han ha sex, uten å forstå at det blir helt rart og feil for meg. Han sier han klarer å distansere seg fra det om vi har et problem. Han er bare kåt og vil komme. For meg handler det om å være glad i den andre og føle seg elsket. Jeg burde sagt klart og tydelig nei, men er redd stemningen hadde eskalere og fortsatt også i dag.. helt til det blir rettet opp, feks med at jeg har sex med han. Hadde jeg ikke hatt sex med han i går hadde han fortsatt vært sur.min frykt er at han skal si at forholdet vårt er dårlig og at han ikke gidder mer. Han har truet med brudd i mange år. Jeg er kommet i en uheldig sirkel der jeg gjør ting jeg egentlig ikke kan stå for for å bevare forholdet med han. Dette vet han. Burde ikke han tenkt i går at jeg ikke ville... og da ikke utført det. Han ser lett på det som at det er gi og ta... hver sin gang liksom.. jeg kan umulig ha virka engasjert heller. Starta på brystkassa hans uten en lyd til det var over 😔 jeg forstår at jeg må endre noe her, men det er vanskelig.. han sier alle andre er anderledes og at det er jeg som er rar. (Har vært sammen med han siden jeg var 18, er nå snart 40). 

Anonymkode: e5ee0...c14

Han bryr seg bare om å komme, bruker deg som et menneskelig sexleketøy. Det er ikke bra for deg  :(

Virker ikke som om han er åpen for å forstå hvordan det føles for deg heller.

Men liksom... det er jo så elementært. Du trenger å føle nærhet og et bånd for å ha lyst, og da nytter det ikke for han å være sur og distansert hele dagen og så forvente at du plutselig skal ha lyst på han!

Anonymkode: 50601...b3c

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen din er en overgriper 

Anonymkode: 262e9...677

Hun skriver selv at hun samtykker, per definisjon det motsatte av overgrep

Anonymkode: bed4d...a23

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke hvorfor noen blir værende i forhold med sånne folk. 

 

Anonymkode: abd37...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hun skriver selv at hun samtykker, per definisjon det motsatte av overgrep

Anonymkode: bed4d...a23

Jeg samtykker, men han vet jeg ikke vil. Han vet jeg gjør det for å gjøre han fornøyd eller i frykt for at det skal eskalere. Men jeg samtykket, så i grunn mitt problem  da. Hilsen trådstarter 

Anonymkode: e5ee0...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk denne følelsen i går etter sex. Jeg var ekstremt lei meg fordi jeg ikke føler meg forstått eller respektert. Han har oppført seg dårlig mot meg hele dagen og plutselig vil han ha sex, uten å forstå at det blir helt rart og feil for meg. Han sier han klarer å distansere seg fra det om vi har et problem. Han er bare kåt og vil komme. For meg handler det om å være glad i den andre og føle seg elsket. Jeg burde sagt klart og tydelig nei, men er redd stemningen hadde eskalere og fortsatt også i dag.. helt til det blir rettet opp, feks med at jeg har sex med han. Hadde jeg ikke hatt sex med han i går hadde han fortsatt vært sur.min frykt er at han skal si at forholdet vårt er dårlig og at han ikke gidder mer. Han har truet med brudd i mange år. Jeg er kommet i en uheldig sirkel der jeg gjør ting jeg egentlig ikke kan stå for for å bevare forholdet med han. Dette vet han. Burde ikke han tenkt i går at jeg ikke ville... og da ikke utført det. Han ser lett på det som at det er gi og ta... hver sin gang liksom.. jeg kan umulig ha virka engasjert heller. Starta på brystkassa hans uten en lyd til det var over 😔 jeg forstår at jeg må endre noe her, men det er vanskelig.. han sier alle andre er anderledes og at det er jeg som er rar. (Har vært sammen med han siden jeg var 18, er nå snart 40). 

Anonymkode: e5ee0...c14

Det du skal endre på er å sex uten at du har lyst. Det tror jeg er en veldig dårlig ide, og kan bare bli værre. Nærhet handler om 2 mennesker som har lyst på hverandre.

Det virker som dere har prater litt om det, kanskje prate mye mer om det, kanskje vurderer samtale med noen andre.

Utover over det syntes jeg det er rart at noen syntes er greit med plikt sex, det gidder ikke jeg, da kan det være det samme. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingenting er en plikt, det er helt frivillig å være sammen med noen og.

Jeg tenker i utgangspunktet at dere er feil for hverandre 

Anonymkode: c0923...511

Her er en inne på hovedpoenget.

Hva tenker du skjer om dere to ikke er sammen?

Anonymkode: 3464a...5bc

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg samtykker, men han vet jeg ikke vil. Han vet jeg gjør det for å gjøre han fornøyd eller i frykt for at det skal eskalere. Men jeg samtykket, så i grunn mitt problem  da. Hilsen trådstarter 

Anonymkode: e5ee0...c14

Han oppfører seg dumt, hensynsløst og unormalt.

Jeg synes det er en avsporing å diskutere om det teknisk sett skal kalles overgrep.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skriver selv at hun samtykker, per definisjon det motsatte av overgrep

Anonymkode: bed4d...a23

Den definisjonen er alt for lite nyansert men uansett definisjon så er det ikke greit det som skjer med TS.

Mannen hennes vet at hun gir samtykke under press og at hun ikke er tent eller selv har lyst å delta. At ordene er aksepterende gjør ikke saken særlig mye bedre.

Anonymkode: abd9a...08f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg samtykker, men han vet jeg ikke vil. Han vet jeg gjør det for å gjøre han fornøyd eller i frykt for at det skal eskalere. Men jeg samtykket, så i grunn mitt problem  da. Hilsen trådstarter 

Anonymkode: e5ee0...c14

Hvis du definitivt ikke vil, så kan du ikke samtykke nei, det er veldig destruktivt. Hatt sex med dama flere ganger uten at jeg egentlig har hatt lyst på sex, men gjorde det for henne, men da ønsket jeg å gjøre det for hennes del, men hvis du ikke ønsker å gjøre for han, så kan du ikke samtykke og late som du gjør det for å glede han, en mann må jo kunne stole på at ett samtykke eller mangel på samtykke er noe man kan ta seriøst og stole på 

Anonymkode: bed4d...a23

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir utsatt for seksuell vold. Du har ikke samtykket i noen etisk forstand. Du blir manipulert.
Sex er noe man gjør fordi man har lyst på hverandre. Et entusiastisk og gjensidig begjær.
Du må sette klare grenser. Du blir traumatisert av å bli skremt fra å kunne si nei.
Du bor sammen med en overgriper, som presser til å gjøre noe imot din vilje.

"Vold er enhver handling rettet mot en annen person som ved at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får den personen til å gjøre noe mot sin vilje eller å slutte å gjøre som den vil." Per Isdal


"Psykisk vold er all bruk av ord, stemme, handling eller mangel på handling som kontrollerer, skader eller krenker en annen. Det kan for eksempel være utskjelling, direkte trusler, indirekte trusler, isolering, gjentatt sårende kritikk, ignorering, ydmykelser, utagerende sjalusi, framsetting av uriktige anklager og forhør.

Seksuell vold utføres for å krenke, ydmyke og kontrollere et annet menneske. Det kan for eksempel være uønsket seksuell berøring, påtvunget seksuell aktivitet, smertefull seksuell aktivitet, voldtekt, sadistiske seksuelle handlinger, påtvunget seksuell aktivitet med andre og påtvunget seksuell aktivitet mens andre ser på. Den seksuelle volden er svært psykologisk nedbrytende fordi den rammer det mest private hos et menneske." ("Meningen med volden" Per Isdal, 2000)

Jeg synes at du skal ringe volds- og overgrepslinjen, og snakke med noen om dette tlf. 116006 https://www.volinjen.no/

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skriver selv at hun samtykker, per definisjon det motsatte av overgrep

Anonymkode: bed4d...a23

Nei, et samtykke som er presset fram er ikke noe samtykke.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en mann som fort kan bli irritert og sint dersom vi starter å ha sex, men det avsluttes uten at han har fått komme av en eller annen grunn. (Skjer ikke så ofte). Han blir også irritert om jeg ikke vil ha sex. Han mener at det alltid er på mine premisser. Altså at jeg skal være med selv om jeg ikke har lyst, som en plikt. Jeg blir ofte med for å ha fred i heimen, men føler meg skikkelig dårlig etterpå. I går var han irritert hele dagen, men når jeg spør sier han at det ikke er noe. Jeg sier jeg tolker det som at du er sur når du går foran meg hele tiden og ikke snakker til meg. Han svarer at det er noe galt med meg som tolker hele tiden. På kvelden spør han om jeg vil ha sex, han er kåt. Jeg svarer ærlig at jeg ikke har lyst, men at jeg kan bli med. Han har sex med meg selv når jeg sier jeg ikke vil, men har jo samtykket... vet ikke helt hva jeg vil med dette.. men lurer på om det er meg det er noe galt med? Skal man bli med, selv når man ikke vil fordi man er i et forhold... er det en plikt... han sier han har sex med meg når jeg tar initiativ, at han liksom bare blir med. 

Anonymkode: e5ee0...c14

I et forhold er det lit viktig at begge har lit lit sex ønsker, men å forlange sex er ikke aktuelt. Det er lit viktig at begge nyter for det meste under sex. De  hender jeg har sex og bare den ene får orgasme, hender bare jeg ikke får og hender også dama ikke får. og slik kan det bli av og til. For meg er det slik at jeg vil gjøre mye for å gi dama nytelse. Noen skriver overgriper her og det virker lit som han er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...