Gå til innhold

Hvorfor slipper du ikke forbi bilen som tar deg igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som kan irritere meg er når jeg blir liggende bak noen som ønsker å kjøre med betydelig lavere fart enn meg, så kommer endelig en rettstrekning og jeg skal til å kjøre forbi, men da gasser snegla på hu hei rett fram vei vrrom vrrom, for så å bremse opp når svingene begynner igjen.🤷🏼‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

 

Og kjører ulovlig*

Hvorfor skal noen kjøre fortere enn fartsgrensa? Hva gjør at loven liksom ikke gjelder for dem? 

Er promillekjøring også greit for deg, eller hvor går grensa for hva man skal godta at andre driver med i trafikken?

Anonymkode: f1678...918

Promillekjørere presser jeg av veien. Trenger som oftest ikke mer enn 2 dytt.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Gjør jeg vel, om de klarer å ta meg igjen. Du må ikke komme her med løgn og falske anklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å slippe forbi har vel ikke så veldig mange forskjellige betydninger?

Uansett: Gjøre det som er påkrevd for at kjøretøyet skal ha muligheten til å passere ditt kjøretøy på en sikker måte, uten hindringer.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Jeg lurer på akkurat det samme, hva betyr å slippe forbi? "gjøre det som er påkrevd ", dvs kjøre av veien og stoppe ? 

Jeg lurer mer på trådstarter: hvorfor legge seg oppi rumpa på bilen foran når det ikke er noen naturlig måte å slippe deg forbi. Det er svært trafikkfarlig og det skjer hele tiden. Hvis man kjører 10 over fartsgrensa allerede og det f.eks sperrelinje, så er man helt idiot som gjør noe sånt. En gang kommer jeg til å bråbremse med vilje for å gi gærningen bak en lærepenge. Ser for meg at TS er en sånn en.

Hvis noen kjører bak meg og blinker og forholdene tilsier forbikjøring så slakker jeg naturlig nok av farten. 

Anonymkode: 8b7bb...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor irriterer det deg når du selv er den som enkelt kan løse situasjonen?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Hva er det du snakker om? Jeg kjører i angitt hastighet, det er idioten bak meg som er problemet.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (3 timer siden):

Hva er det du snakker om? Jeg kjører i angitt hastighet, det er idioten bak meg som er problemet.

Det var nå du som syntes det var irriterende. Om du slipper forbi er de jo ikke lengre bak deg.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer på akkurat det samme, hva betyr å slippe forbi? "gjøre det som er påkrevd ", dvs kjøre av veien og stoppe ? 

Jeg lurer mer på trådstarter: hvorfor legge seg oppi rumpa på bilen foran når det ikke er noen naturlig måte å slippe deg forbi. Det er svært trafikkfarlig og det skjer hele tiden. Hvis man kjører 10 over fartsgrensa allerede og det f.eks sperrelinje, så er man helt idiot som gjør noe sånt. En gang kommer jeg til å bråbremse med vilje for å gi gærningen bak en lærepenge. Ser for meg at TS er en sånn en.

Hvis noen kjører bak meg og blinker og forholdene tilsier forbikjøring så slakker jeg naturlig nok av farten. 

Anonymkode: 8b7bb...0df

Hva annet enn å slippe forbi ser du for deg at det kan bety egentlig?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører i fartsgrensen og slipper aldri noen forbi. Legger noen seg bak meg som et klistremerke, da kjører jeg rykkete og tidvis sakte.

Man skal ikke bryte fartsgrensen ved forbikjøring, så når jeg kjører i fartsgrensen er det ingen som har behov for å komme forbi meg (med unntak av utrykningskjøretøy). 

Anonymkode: e0da0...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å hjelpe folk til å bryte loven. Det må de klare selv.

Anonymkode: dbbb4...bc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare prøve deg dersom jeg holder fartsgrensen.

Det er en kamp du ikke har lyst å ta og som du ikke kommer til å vinne.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du trenger hjelp til. Jeg kjører stadig forbi folk... Det er jo jeg som vil det og må ta jobben. 

Eneste som jeg setter pris på hjelper til med forbikjøring er lastebiler og brøytebiler

Anonymkode: b8ff8...fd7

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Så lenge jeg ikke ligger i venstre felt på en tofeltsvei. så er jeg i min fulle rett til å befinne meg på veien. Jeg taper tid på å senke farten, kjøre inn på en busslomme, vente på en luke, akselerere igjen. Min tid er ikke mindre verdifull enn din.

Anonymkode: 533b5...f04

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (16 timer siden):

De som kan irritere meg er når jeg blir liggende bak noen som ønsker å kjøre med betydelig lavere fart enn meg, så kommer endelig en rettstrekning og jeg skal til å kjøre forbi, men da gasser snegla på hu hei rett fram vei vrrom vrrom, for så å bremse opp når svingene begynner igjen.🤷🏼‍♀️

det kalles å tilpasse farten etter forholdene, og er helt i samsvar med trafikkreglene.

Anonymkode: 533b5...f04

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Hvis det er landeveier utenfor byene så har jeg ikke noe problem å slippe noen forbi. Men hvis det er mye trafikk så kommer jeg ikke til å kjøre inn i en busslomme eller til siden av veien for å slippe deg forbi. Opplever mest masete bilister som kjører fort når jeg kjører langdistanse fra by til by, og da slipper jeg dem forbi så snart det lar seg gjøre, for jeg gidder ikke å ha noen tett bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipper alltid forbi om jeg kjører saktere enn bilen bak. Syns det er veldig spesielt at man skal sitte på sin høye hest og kreve sin rett ved å nekte å la noen som kjører fortere kjøre forbi. 

Hvorfor plager det deg/dere at andre bryter fartsgrensen eller kjører fortere enn dere? Voks opp. 

Anonymkode: 98098...995

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slipper stort sett alltid bilen bak forbi. Er kul sånn. 
Men ikke Tesla-eiere. De får ligge bak. Sånn er det bare

Anonymkode: d57e2...22d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre jeg vet om kontroll lenger fremme så slipper jeg dem forbi. Har sabotert en 5-6 forbikjøringer frem til etter kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det kalles å tilpasse farten etter forholdene, og er helt i samsvar med trafikkreglene.

Anonymkode: 533b5...f04

Tja det er folk som har blitt dømt for slik kjøring nettopp pga det ikke alltid er å følge reglene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjører i fartsgrensen og slipper aldri noen forbi. Legger noen seg bak meg som et klistremerke, da kjører jeg rykkete og tidvis sakte.

Man skal ikke bryte fartsgrensen ved forbikjøring, så når jeg kjører i fartsgrensen er det ingen som har behov for å komme forbi meg (med unntak av utrykningskjøretøy). 

Anonymkode: e0da0...529

Du ligger 10% lavere i virkeligheten.

Anonymkode: fb3ff...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...