Gå til innhold

Hvorfor slipper du ikke forbi bilen som tar deg igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Toyota eierne er de verste sinkerne.

Anonymkode: 1d20c...4a0

Og vi ligger alltid 5 under bare for å irritere slike som ts.

Anonymkode: 50c4f...81f

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det er bare for å være hestkuk?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Absolutt ikke, slipper forbi hvis jeg er treig, selv om det utgjør en innsats. Men er jo ikke mitt ansvar å kjøre av veien for at du skal få brutt loven så da kan du ta den ekstra innsatsen, jeg bryr meg ikke med andres lovbrudd som ikke angår meg😊

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kokeplate said:

Å komme forbi.

Om jeg ligger i fartsgrensen eller bitt over fartsgrensen og? O_o 

Har før merket meg sånne tullinger som kjører forbi som svin- og så ligger de som sirup foran. Altså A54395D0-45A0-40F7-AE99-E69E50A34C18.gif.12ea8de08e7792071b49559fd7f69f4c.gif 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det er bare for å være hestkuk?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Det er mye mer hestkuk å kjøre over fartsgrensen. Jeg er brannkonstabel og har sett MANGE stygge ulykker. Felles for de fleste er høy hastighet. 

Anonymkode: b4378...8aa

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (19 minutter siden):

Om jeg ligger i fartsgrensen eller bitt over fartsgrensen og? O_o 

Har før merket meg sånne tullinger som kjører forbi som svin- og så ligger de som sirup foran. Altså A54395D0-45A0-40F7-AE99-E69E50A34C18.gif.12ea8de08e7792071b49559fd7f69f4c.gif 

Det er like idiotisk som ikke å slippe forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjelper til hvis de kjører forbi, altså sakker ned når jeg ser i speilet at de har startet en forbikjøring.

Men jeg tar ikke initiativ til å starte en forbikjøring. Altså jeg sakker ikke ned bare fordi noen tar meg igjen når jeg kjører i fartsgrensa.

Jeg har selv opplevd å bli feiltolket da jeg tok igjen en bilist på en litt smal vei. Han sakket tydelig ned og la seg litt ut til høyre, og indikerte at jeg kunne kjøre forbi. Men veien var for uoversiktelig akkurat der, så jeg hadde ikke lyst å kjøre forbi. Det ble en krøkkete situasjon.

 

Anonymkode: e3924...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er mye mer hestkuk å kjøre over fartsgrensen. Jeg er brannkonstabel og har sett MANGE stygge ulykker. Felles for de fleste er høy hastighet. 

Anonymkode: b4378...8aa

Og gjerne som følge av forbikjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det noen som har nektet deg å holde fartsgrensen da?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Det er mange som legger seg inntill for å demonstrere.

Anonymkode: e65dc...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (2 minutter siden):

Og gjerne som følge av forbikjøring. 

Det vet alle at kan skje om man tar en forbikjøring. Det er en kjent risiko. Det forteller jo sitt om de som tar disse forbikjøringer. Vel, kanskje det er naturens metode for å bli kvitt de dumme 😀

Anonymkode: 20615...099

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi de tar deg igjen, og holder da naturlig nok en høyere hastighet enn hva du gjør frem til de tar deg igjen.

Hvorfor skal du IKKE slippe dem forbi?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Fordi vi har fartsgrense for en grunn. Jeg kommer aldri til å slippe noen forbi meg når jeg holder fartsgrensen!

Anonymkode: f8f31...a1e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

. Det forteller jo sitt om de som tar disse forbikjøringer. Vel, kanskje det er naturens metode for å bli kvitt de dumme 😀

Anonymkode: 20615...099

Nettopp. Derfor oppfører man seg som folk i trafikken - og slipper forbi de som tar en igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi vi har fartsgrense for en grunn. Jeg kommer aldri til å slippe noen forbi meg når jeg holder fartsgrensen!

Anonymkode: f8f31...a1e

Jeg tviler ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg ligger i 70 i 70-sonen, du tydeligvis har tenkt å ligge i 90, så da kommer du deg jo forbi uten problemer? Hvorfor skal jeg tilrettelegge for andres idioti? De som kjører som idioter godt over fartsgrensen kan jo likeså greit bruke farta til å fise forbi? Ikke bland meg inn i nolduskjøringen din.

Forøvrig lærte vi på kjøreskolen nå at man ikke skal senke farten ved forbikjøring, men holde farten.

Anonymkode: 852c6...ad8

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis jeg ligger i 70 i 70-sonen, du tydeligvis har tenkt å ligge i 90, så da kommer du deg jo forbi uten problemer? Hvorfor skal jeg tilrettelegge for andres idioti? De som kjører som idioter godt over fartsgrensen kan jo likeså greit bruke farta til å fise forbi? Ikke bland meg inn i nolduskjøringen din.

Forøvrig lærte vi på kjøreskolen nå at man ikke skal senke farten ved forbikjøring, men holde farten.

Anonymkode: 852c6...ad8

Den som kjører forbi skal ikke senke farten. Den som blir forbikjørt skal selvsagt gjøre det om det er det beste å gjøre.

En trafikkskole som lærer elevene noe annet er direkte useriøs.

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal jeg slippe forbi andre hvis jeg ligger i fartsgrensen? Hvis de bak meg har behov for å kjøre over, så får de finne en løsning på det selv.

Anonymkode: 3db71...db4

Da ligger du i realiteten 7-10% lavere. Bare sjekk neste gang du kjører forbi en fartsmåler eller med GPS.

https://www.tv2.no/broom/derfor-kan-du-ikke-stole-helt-pa-speedometeret/11542557/

Anonymkode: fb3ff...1a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes råkjørere er helt gale tullinger, men jeg slipper dem selvfølgelig forbi så fort det er mulig.

Ikke er det behagelig eller trygt å ha en bil helt oppi ræva, og ikke vil jeg bidra til å kjøre en usikker trafikksituasjon enda mer farlig ut av et slags merkelig prinsipp.

Anonymkode: ffbf4...92a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ikke slippe forbi disse fartsgale fører bare til en av to ting: 

- Hvis jeg må plutselig bremse for noe uventet så knekker jeg nesten garantert nakken (fordi fartsidioten ligger for nærme)

eller 

- Fartsidioten foretar en svært farlig forbikjøring med stort potensiale for skade og dødsfall for både ham selv, for meg, og ikke minst for helt uskyldige møtende bilister.

Derfor unngår jeg disse unødvendige farene ved å bruke 3-8 sekunder på å kjøre inn i en lomme og slippe dem forbi. Evt. senke farten og ligge i høyre side av feltet om forbikjøring i annet felt virker trygt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Hva mener du med å slippe forbi? Å kjøre til siden?

Anonymkode: 9744a...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med å slippe forbi? Å kjøre til siden?

Anonymkode: 9744a...a3c

Å slippe forbi har vel ikke så veldig mange forskjellige betydninger?

Uansett: Gjøre det som er påkrevd for at kjøretøyet skal ha muligheten til å passere ditt kjøretøy på en sikker måte, uten hindringer.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi de tar deg igjen, og holder da naturlig nok en høyere hastighet enn hva du gjør frem til de tar deg igjen*

Hvorfor skal du IKKE slippe dem forbi?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Og kjører ulovlig*

Hvorfor skal noen kjøre fortere enn fartsgrensa? Hva gjør at loven liksom ikke gjelder for dem? 

Er promillekjøring også greit for deg, eller hvor går grensa for hva man skal godta at andre driver med i trafikken?

Anonymkode: f1678...918

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...