Gå til innhold

Hvorfor slipper du ikke forbi bilen som tar deg igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Peanut skrev (1 minutt siden):

Hva trenger de hjelp til- å bryte fartsgrensen? 

Å passere kjøretøyet du kjører.

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du kjører så mye fortere enn bilen foran deg at må forbi så kan du lett legge deg over i motsatt kjørefelt og kjøre forbi.

Anonymkode: 18aeb...d30

Er det ikke bedre at man foretar kontrollerte forbikjøringer der det samhandles, enn at en bare plutselig hiver seg på siden av deg i langt høyere hastighet enn du holder?

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke ut til siden og stanser (og dermed bruker min egen tid) på at noen ikke kan forholde seg til fartsgrensen. Jeg tar heller ikke initiativ til en forbikjøring på veien - jeg aner jo ikke om vedkommende faktisk vil kjøre forbi, eller er komfortabel med det akkurat der og der, og den slags kan i seg selv skape farlige situasjoner. Om den bak initierer en forbikjøring og signaliserer godt at «nå kommer jeg og passerer deg», bistår jeg selvsagt ved å sakke ned under forbikjøringen for å hindre farlige situasjoner for andre, men glem at jeg selv sitter og ivrer etter å tilrettelegge for folk som vil bryte fartsgrenser. 

Anonymkode: 79e4f...7a7

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er med andre ord at hvis de bak meg ønsker å gjøre seg selv til lovbrytere, så er det min jobb å tilrettelegge for det...?

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bedre at man foretar kontrollerte forbikjøringer der det samhandles, enn at en bare plutselig hiver seg på siden av deg i langt høyere hastighet enn du holder?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Er det ikke bedre at alle aksepterer at de samme trafikkreglene, herunder fartsgrenser, gjelder for alle, og forholder seg til det? Bare sånn istedenfor at alle skal lage sine egne regler. 

Anonymkode: 79e4f...7a7

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor skal man av prinsipp ikke hjelpe dem der det faktisk er forhold til det, ved litt samhandling?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Hvorfor kan ikke du samhandle ved å holde fartsgrensen. Problem solved.

Anonymkode: 34b0b...5e0

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som alltid kjøre mye fortere enn fartsgrensa, her er et tips: start litt tidligere, så får du bedre tid. Du slipper å stresse og utsette deg selv og andre for fare. 
 
En ting jeg også har lurt på: ser dere råkjørere på fartsgrensa som en slags «veiledende» fart? Virker som mange ikke skjønner hva den faktisk betyr.

Anonymkode: 282c3...5f3

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (26 minutter siden):

Ideen er med andre ord at hvis de bak meg ønsker å gjøre seg selv til lovbrytere, så er det min jobb å tilrettelegge for det...?

Din jobb er å ikke hindre trafikkavviklingen.

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor kan ikke du samhandle ved å holde fartsgrensen. Problem solved.

Anonymkode: 34b0b...5e0

Dette gjelder jo langt fra bare de som kjører i tillatt hastighet.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det ikke bedre at alle aksepterer at de samme trafikkreglene, herunder fartsgrenser, gjelder for alle, og forholder seg til det? Bare sånn istedenfor at alle skal lage sine egne regler. 

Anonymkode: 79e4f...7a7

Er det noen som har sagt at fartsgrensene ikke gjelder for dem? 

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Pleier bare å sende sms til de som kjører forran meg. Eller så ringer jeg

Anonymkode: 29179...aba

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi de tar deg igjen, og holder da naturlig nok en høyere hastighet enn hva du gjør frem til de tar deg igjen.

Hvorfor skal du IKKE slippe dem forbi?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Fordi de som tar igjen noen som ligger på fartsgrensen tydeligvis bryter loven. 

Anonymkode: 20615...099

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe?

Anonymkode: 94aa6...2f6

Det er få ting som er så irriterende som når jeg holder fartsgrensen og noe presser på for å komme forbi. Teksteksempel på bilister som skaper farlige situasjoner. Heldigvis har politiet lav toleranse for sånne idioter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K.B. skrev (Akkurat nå):

Det er få ting som er så irriterende som når jeg holder fartsgrensen og noe presser på for å komme forbi. Teksteksempel på bilister som skaper farlige situasjoner. Heldigvis har politiet lav toleranse for sånne idioter.

Hvorfor irriterer det deg når du selv er den som enkelt kan løse situasjonen?

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de fleste hadde tesla og klarte å kjøre forbi.

Anonymkode: 1d20c...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi de som tar igjen noen som ligger på fartsgrensen tydeligvis bryter loven. 

Anonymkode: 20615...099

Forvalter du loven i sitt daglige virke?

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Toyota eierne er de verste sinkerne.

Anonymkode: 1d20c...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Toyota eierne er de verste sinkerne.

Anonymkode: 1d20c...4a0

Er en klar overvekt av Toyotaer som kjører langt under fartsgrensen der jeg kjører oftest i allefall. Kjører Toyota selv, og er innimellom sinke jeg også, men jeg slipper jo forbi biler som tar meg igjen uansett hvilken hastighet de holder.

Anonymkode: 94aa6...2f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører alltid fartsgrensa, og litt mer.. om noen tar meg igjen, så får de vente til det kommer en plass der de kan det. Gidder ikke å slippe de forbi. Hadde jo aldri kommet frem om jeg skulle sluppet frem alle råkjørene....

Anonymkode: ad031...d3a

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjører alltid fartsgrensa, og litt mer.. om noen tar meg igjen, så får de vente til det kommer en plass der de kan det. Gidder ikke å slippe de forbi. Hadde jo aldri kommet frem om jeg skulle sluppet frem alle råkjørene....

Anonymkode: ad031...d3a

Ja, det tar tross alt så vannvittig mye mer tid å sakke ned 10 km/t og legge seg litt ut til siden enn det gjør å ligge bak noen som kjører langt under fartsgrensene i flere km, og i verste fall flere mil.

Anonymkode: 94aa6...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...