Veggdyret Skrevet 14. april 2023 #81 Del Skrevet 14. april 2023 Føler at dette spørsmålet ble litt som "dersom du ser at noen stjeler på Kiwi, hvorfor hjelper du ikke til ved å distrahere betjeningen for dem?"... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #82 Del Skrevet 14. april 2023 Fru Uperfekt skrev (17 minutter siden): Tja det er folk som har blitt dømt for slik kjøring nettopp pga det ikke alltid er å følge reglene det er nok langt flere som har blitt dømt for å kjøre over fartsgrensen, hvis du virkelig vil inn i den materien og ta et dypdykk? Anonymkode: 533b5...f04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. april 2023 #83 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er nok langt flere som har blitt dømt for å kjøre over fartsgrensen, hvis du virkelig vil inn i den materien og ta et dypdykk? Anonymkode: 533b5...f04 Det er fordet det er hva det fokuseres mest på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #84 Del Skrevet 14. april 2023 Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå): Det er fordet det er hva det fokuseres mest på ja, og det er jo fordi det er j... mye farligere selvfølgelig. Skjønner ikke hva du vil fram til?! Fart dreper. Anonymkode: 533b5...f04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. april 2023 #85 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, og det er jo fordi det er j... mye farligere selvfølgelig. Skjønner ikke hva du vil fram til?! Fart dreper. Anonymkode: 533b5...f04 Om du ikke skjønner så sier det mer om deg enn meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #86 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe? Anonymkode: 94aa6...2f6 Om idioten ligger oppi rumpa på meg når jeg ikke før flyttet meg trygt til høyrefila pga tett kø eller er ved siden av en semitrailer, så kan idioten kanskje bruke hjernen og forstå hvorfor selv. Ellers kan du jo vurdere å følge fartsgrensen selv kanskje. Anonymkode: 8da09...726 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #87 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Slipper forbi meg alt og alle jeg, orker ikke biler bak meg om jeg ikke må . Og jeg har det aldri travelt i trafikken. Anonymkode: f8936...3ae Du har vett i beholdt som slipper forbi når du ser noen har det travelt. Kjekt med flinke bilister i trafikken, jeg skulle ønske det var flere som deg!! 👏🏻🏆🏆🏆 Anonymkode: bf26b...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #88 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ikke mitt problem at de har dårlig tid, jeg ligger som regel 10-15 over grensa og gidder ikke stoppe for at andre skal kjøre forbi 😅 ligger du derimot i ræva mi etter å ha tatt meg igjen legger jeg med godt under. Anonymkode: f85c2...538 Ok, men hvis det er du engang som tilfeldigvis må rekke en ferge eller har et sykt familiemedlem som ligger på intensiven eller noe annet.. jeg håper folk ikke gidder å stoppe for deg fordi du ligger i ræva deres og de legger seg godt under. 🤭 Anonymkode: bf26b...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #89 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hvorfor skal jeg slippe forbi andre hvis jeg ligger i fartsgrensen? Hvis de bak meg har behov for å kjøre over, så får de finne en løsning på det selv. Anonymkode: 3db71...db4 Dustete svar. En gang er det kanskje du av en eller annen grunn som må forbi når andre ligger i fartsgrensen. Jeg håper du møter på deg selv i trafikken! Anonymkode: bf26b...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #90 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du som alltid må kjøre mye fortere enn fartsgrensa, her er et tips: start litt tidligere, så får du bedre tid. Du slipper å stresse og utsette deg selv og andre for fare. En ting jeg også har lurt på: ser dere råkjørere på fartsgrensa som en slags «veiledende» fart? Virker som mange ikke skjønner hva den faktisk betyr. Anonymkode: 282c3...5f3 Kanskje det kommer en forutsett beskjed som gjør at noen må rekke noe, en ulykke/ barnet ditt er på sykehus og det haster. De som skal rekke ferge kan alltids planlegge reisen, men i blant dukker det opp noe i veien og man mister nesten fergen og det er noe som avhenger av den fergen! Du må ikke tro alle er råkjørere! Hallo, noen hjemme! Anonymkode: bf26b...741 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #91 Del Skrevet 14. april 2023 hocane skrev (3 timer siden): Kan bare prøve deg dersom jeg holder fartsgrensen. Det er en kamp du ikke har lyst å ta og som du ikke kommer til å vinne. Kommer lett forbi deg som spiller tøffen. 🤭 Anonymkode: bf26b...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 14. april 2023 #92 Del Skrevet 14. april 2023 Typisk norsk å ikke slippe andre forbi når man selv ønsker å kjøre sakte. Meg meg meg... Ser ikke samme mønsteret i andre land i like stor grad som her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #93 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer lett forbi deg som spiller tøffen. 🤭 Anonymkode: bf26b...741 Spørs om du gjør det om han gasser på mens du prøver å kjøre forbi 🤭 Anonymkode: f9582...894 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #94 Del Skrevet 14. april 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Om du kjører under eller i fartsgrensen? Gir det deg en berusende følelse eller noe? Anonymkode: 94aa6...2f6 Om jeg holder fartsgrensen så ser jeg null grunn til å slippe forbi noen som kommer bakfra og vil forbi. Ligger jeg under fartsgrensen så er det som oftest fordi at trafikk eller kjøreforhold dikterer det, og da slipper jeg heller ikke forbi noen. Om noen vil kjøre raskere enn meg så må de gjerne gjøre det, men da får de vente på mulighet for forbikjøring. Jeg ser ingen grunner til at jeg skulle føle meg forpliktet til å slippe forbi de som vil forbi, fordi at de vil forbi. Da får de tilpasse seg trafikken. Men det høres nesten ut som at høy far gir deg en berusende følelse, og det er ikke et godt tegn. Anonymkode: 58648...530 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #95 Del Skrevet 14. april 2023 Veggdyret skrev (48 minutter siden): Føler at dette spørsmålet ble litt som "dersom du ser at noen stjeler på Kiwi, hvorfor hjelper du ikke til ved å distrahere betjeningen for dem?"... Er vel mer sammenlignbart med å legge frem skillepinnen til den som står bak deg i kassekøen. Anonymkode: 94aa6...2f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #96 Del Skrevet 14. april 2023 PITTY skrev (11 minutter siden): Typisk norsk å ikke slippe andre forbi når man selv ønsker å kjøre sakte. Meg meg meg... Ser ikke samme mønsteret i andre land i like stor grad som her.. Jepp. Anonymkode: 94aa6...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 14. april 2023 #97 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om jeg holder fartsgrensen så ser jeg null grunn til å slippe forbi noen som kommer bakfra og vil forbi. Ligger jeg under fartsgrensen så er det som oftest fordi at trafikk eller kjøreforhold dikterer det, og da slipper jeg heller ikke forbi noen. Om noen vil kjøre raskere enn meg så må de gjerne gjøre det, men da får de vente på mulighet for forbikjøring. Jeg ser ingen grunner til at jeg skulle føle meg forpliktet til å slippe forbi de som vil forbi, fordi at de vil forbi. Da får de tilpasse seg trafikken. Men det høres nesten ut som at høy far gir deg en berusende følelse, og det er ikke et godt tegn. Anonymkode: 58648...530 Dette står innlemmet i læreplan for førerkortopplæring at du skal lære/veiledes i å avhjelpe andres forbikjøring. På en sånn måte at forbikjøringsstrekningen avkortes og legge seg litt ut til siden for å gjøre forbikjøringen tryggere. Eksempelvis på landevei. De som blokkerer et venstrefelt når de enkelt kan ligge i ønsket fart i høyre følger heller ikke vedtekter. Venstrefelt er for forbikjøring. Det kan være én som ønsker å kjøre 50km/t over grensa, og det skal du drite i. Du er ikke politi. Det står i vedtekter at du kan bryte fartsgrenser hvis det handler om liv eller død. Fødsel, allergisjokk, forgiftning osv.. I det minste deler av dette bør du ha fått med deg. Førerkortet ditt kan du forøvrig innlevere på nærmeste trafikkstasjon. Endret 14. april 2023 av PITTY 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 14. april 2023 #98 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): men glem at jeg selv sitter og ivrer etter å tilrettelegge for folk som vil bryte fartsgrenser. Spørsmålet er jo hvor fort du selv kjører. Det er ulovlig å unødvendig hindre øvrig trafikk. Ligger du 5kmh under fartsgrensa er det kanskje vel så viktig at du tar ansvar for å ikke være til hinder ved å slippe de som ligger bak forbi. I mange tilfeller er det så og si umulig å kjøre forbi en bil som ligger i 75 hvis den som kjører forbi bare kan holde 80kmh, da dette krever en lang og oversiktlig rett strekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #99 Del Skrevet 14. april 2023 Fru Uperfekt skrev (51 minutter siden): Om du ikke skjønner så sier det mer om deg enn meg jeg skjønner at du bare slenger ut ting du har hørt, men at du neppe har satt deg inn i rettspraksisen på dette området og analysert hva det er som kjennertegner den saken der det ble domfellelse. Om de(n) i det hele tatt finnes? jeg har ihvertfall ikke klart å finne noen dom på at noen har kjørt for sakte, så fint om du kan finne dem frem. Jeg har ikke klart å finne noe annet enn en fyr som fikk 4000 kroner i bot fordi han kjørte for sakte i tillegg til at han lå i feil kjørebane, og det er bare en bot, ikke en domfellelse, og det er nok typisk for saker om bot for sakte kjøring at det foreligger andre feil i tillegg, eller at saktekjøringen har hatt ruskjøring som årsak. Forøvrig er inntrykket at politiet løser disse sakene med å ta en prat, ikke med å bøtlegge, og ihvertfall ikke med straffesiktelse. Men som sagt, bare finn alle disse sakene med domfellelse for sakte kjøring da, du som skjønner så mye mer,så kan vi se på hva de egentlig sier. Anonymkode: 533b5...f04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 14. april 2023 #100 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om de(n) i det hele tatt finnes? jeg har ihvertfall ikke klart å finne noen dom på at noen har kjørt for sakte, så fint om du kan finne dem frem. Det er ikke ulovlig å kjøre sakte. Da hadde traktorer, mopeder osv.. vært forbudt. Det er derimot ulovlig å unødig hindre den øvrige trafikken. Dvs. Hvis du ligger i 50, med en lang kø etter deg så kan det meget godt være at du bryter loven. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå