iss Skrevet 7. desember 2006 #1821 Del Skrevet 7. desember 2006 Så ekkelt det må ha vært med den klumpen! Bra det ikke har gått betennelse eller noe da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 8. desember 2006 #1822 Del Skrevet 8. desember 2006 Masse 'er til deg - hoeres ut som du har nok aa styre med om dagen! Haaper samboeren din kommer litt mer paa banen etterhvert, hoeres ut som du trenger litt pusterom for deg selv! God helg i allefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 8. desember 2006 #1823 Del Skrevet 8. desember 2006 Så ekkelt det må ha vært med den klumpen! Bra det ikke har gått betennelse eller noe da! ← hoeres ut som du har nok aa styre med om dagen! Haaper samboeren din kommer litt mer paa banen etterhvert, hoeres ut som du trenger litt pusterom for deg selv! ← Var faktisk (nesten) akkurat dette jeg hadde tenkt til å skrive her... God helg til deg og dine! fra Burpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. desember 2006 #1824 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg holdt på å si "hva var det jeg sa".... Godt at du har fått sjekket opp livmora skikklig... det er visst ikke uvanlig at det kan sitte igjen noen rester. Måtte de inn og undersøke / ta bort mer? (Sorry hvisa jeg "graver" for mye... ) God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 9. desember 2006 #1825 Del Skrevet 9. desember 2006 Huff, så skummelt med klumpen! Håper virkelig du får litt mer hjelp fra samboeren din etterhvert, det kan umulig være særlig godt for deg å være så alene om snuppa for tiden.... God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #1826 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg holdt på å si "hva var det jeg sa".... Godt at du har fått sjekket opp livmora skikklig... det er visst ikke uvanlig at det kan sitte igjen noen rester. Måtte de inn og undersøke / ta bort mer? (Sorry hvisa jeg "graver" for mye... ) God helg! ← Ja, du hadde så rett så rett Cr@sh, det bør sjekkes opp! Legen min begynte først å snakke om utskrapning, men det var ifølge sykehuset fryktelig sjelden at de gjør nå til dags, de lar stort sett kroppen ordne opp selv. Antar at man får noe antibiotika hvis det ligger mere igjen der inne så det ikke skal bli betent. Jeg skal nok komme med en oppdatering etter kontrollen til mandag. Ellers må jeg innrømme at jeg syns sambo er dårlig på å avlaste meg, selv om han ser at jeg er sliten. Han har alltid noe annet han må gjøre eller så er han sliten etter jobben eller han har en annen unnskyldning. Selv når hun er rolig kvier han seg for å ta henne, jeg må lissom spørre om han kan hjelpe meg, eller beordre han til å gjøre noe, som f. eks å bade henne eller skifte bleie. Tror ikke han skjønner at det er fulltids"jobb" å være hjemme med henne, at jeg også er sliten etter lite søvn (han har flyttet ut av rommet igjen fordi han ikke fikk sove nok), mye skriking og bæring. Mener ikke å klage på han altså, men det føles litt urettferdig, særlig nå når det er helg og han bare ligger og slapper av på sofaen mens jeg holder på å styrer... Heldigvis sover hun nå, så da blir det litt tid til å gjøre noe for min del også. Burde gjort noe fornuftig, men det orker jeg ikke. I kveld skal sambo ut med noen venner, og da kommer mamma hit, da får jeg endelig litt avlastning, og det skal bli veldig godt. Har prøvd å si ifra til sambo, men han reagerer da med å påstå at jeg ikke skjønner at han er sliten, og at jeg er urettferdig. Uff, føler at jeg syter litt nå altså, men jeg vil ikke klage til folk rundt oss, og et sted må jeg bare få det ut... Nei, nå skal jeg gå å få ryddet litt på kjøkkenet, for det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. desember 2006 #1827 Del Skrevet 9. desember 2006 Usj... kjedelig at sambo ikke ser det at det faktisk er mye mer enn 100% jobb å være hjemmeværende mamma med alt det innebærer... Og ikke bare det. Han bør jo være 200% ivrig på å bli skikkelig kjent med jenta si... :klø: Kanskje det bare er en overgang - at det er uvant og rart for ham å ha ansvaret, og dermed kvier seg for å se at det faktisk er det og gjøre noe med det... ikke vet jeg... Men jeg syntes uansett at det er noe du bør ta seriøst opp med han om det fortsetter... det er jo like mye hans jobb å avlaste deg, og ta del i det hverdagslige stellet... Huff.. nå ble jeg visst litt ivrig her - bær over med meg.... Tenker på deg... og håper ting ordner seg ! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #1828 Del Skrevet 10. desember 2006 Det har nok endel med at han føler at han ikke klarer å roe henne ned, og at hun med en gang jeg tar henne blir roligere. Han blir veldig stresset og litt irritert når hun skriker, og det merker jo hun veldig godt.. Skjønner jo at det ikke er noe godt for selvtilliten hans, men om han bare tar henne mindre, så hjelper det hvertfall ikke. Jeg skal nok ta det opp med han igjen, ellers kommer jeg til å slite meg ut tror jeg. Det var utrolig deilig at mamma kom en tur i går og tok henne litt for meg. Nei, det MÅ jo bare gå seg til, snuppa må jo bli kjent med pappan sin også. I dag er det sol og frost ute, så jeg tror snupp og jeg skal ta oss en liten trilletur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 10. desember 2006 #1829 Del Skrevet 10. desember 2006 Tur hoertes koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. desember 2006 #1830 Del Skrevet 10. desember 2006 Håper du har hatt en trivelig trilletur i finværet... Har vært opphold her i dag også - så vi har vært ute med gutta i vogn i 2 timer... Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 10. desember 2006 #1831 Del Skrevet 10. desember 2006 Håper det bedrer seg med samboeren din. Han føler kanskje han har lite å stille opp med, og prøver å unngå nytt nederlag ved å "snike seg vekk"? Du har jo trossalt puppen og lukta av mat å stille opp med. Er det ikke noen småting han kan gjøre, slik at han får bygd opp selvtilliten sin. Noe annet enn å roe henne ned. Blir jo litt feil at han skal holde seg unna slik. Du blir jo helt utslitt, stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 10. desember 2006 #1832 Del Skrevet 10. desember 2006 Kanskje sambo kan begynne å bruke noen av dine brukte gensere? ...eller motsatt,- at du bruker noe av hans, sånn at hun blir vant med lukta hans? Skjønner veldig godt at du syns det er slitsomt, og du burde forvente mer fra samboeren din. Jeg hadde ikke godtatt om det hadde vært sånn her i heimen... Håper det ordner seg! Det blir nok hvertfall deilig å få mamma på besøk! Bestemødre er jo ofte supergira på alt som har med barnebarn å gjøre, og det kan jeg tenke meg blir deilig! God og litt til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. desember 2006 #1833 Del Skrevet 12. desember 2006 Håper legetimen gikk bra, og at alt etterhvert normaliserer seg inne i magen din. Det er jammen ikke rart du har hatt vondt! Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd for å få sambo på banen. Det høres i alle fall veldig slitsomt ut å være så alene om ansvar og stell! Dere kan ikke lage noen rutiner eller oppgaver som liksom er fast hans, da, sånn at han får ekspertisen og rutinen på det? Bading kan være et forslag, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 12. desember 2006 #1834 Del Skrevet 12. desember 2006 Håper virkelig det ordner seg til bedre løsninger hjemme hos dere så du slipper å gå helt på felgen før det skjer noen forbedringer... Mange gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #1835 Del Skrevet 12. desember 2006 Til alle som har vært innom. Jeg rakk ikke å skrive noe i går, så jeg får prøve å huske alt.. Hehe, ammetåka har lagt seg i heimen... Min kontroll: Alt var bra!! Det ser ut som om alt har kommet ut som det skal, og jeg var ikke så øm i livmoren som sist da jeg var hos fastlegen. De tok innvendig UL for å sjekke at aalt var som det skulle og det var det heldigvis. Har fremdeles masse cyster på eggstokkene, men det må jeg jo bare regne med. Ellers fikk jeg satt inn spiral, og vil på det sterkeste fraråde å la noen som aldri har gjort det før sette det inn..... Legen på sykehuset hadde en sånn "lærling" som utbrøt. "kan jeg få lov til å sette den?!" da jeg sa at jeg ville ha det... AU!! Legen måtte overta halvveis fordi denne aspiranten ikke fikk det til. Nå våkner snuppa her, så jeg får skrive mer siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 12. desember 2006 #1836 Del Skrevet 12. desember 2006 Til alle som har vært innom. Jeg rakk ikke å skrive noe i går, så jeg får prøve å huske alt.. Hehe, ammetåka har lagt seg i heimen... Min kontroll: Alt var bra!! Det ser ut som om alt har kommet ut som det skal, og jeg var ikke så øm i livmoren som sist da jeg var hos fastlegen. De tok innvendig UL for å sjekke at aalt var som det skulle og det var det heldigvis. Har fremdeles masse cyster på eggstokkene, men det må jeg jo bare regne med. Ellers fikk jeg satt inn spiral, og vil på det sterkeste fraråde å la noen som aldri har gjort det før sette det inn..... Legen på sykehuset hadde en sånn "lærling" som utbrøt. "kan jeg få lov til å sette den?!" da jeg sa at jeg ville ha det... AU!! Legen måtte overta halvveis fordi denne aspiranten ikke fikk det til. Nå våkner snuppa her, så jeg får skrive mer siden. ← Uff, det hørtes ikke godt ut, nei... Jeg har allerede snakket med fastlegen min om spiral, og det er tydelig at han har satt inn endel sånne, så jeg regner med han får gjøre det hos meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 #1837 Del Skrevet 12. desember 2006 Usj... det hørtes ikke noe allright ut med aspirant oppi der.... Da gynekologen min satt inn spiral på meg på 6-ukers kontrollen merket jeg absolutt ingen ting... og det er vel sånn det skal være Håper ellers at det er bra hos deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #1838 Del Skrevet 13. desember 2006 Rakk ikke skrive mere i går jeg, så jeg fortsetter nå... Og nei, jeg skal hvertfall aldri la en aspirant gjøre noe sånt på meg igjen, det er helt sikkert. Jeg blør som en foss nå, håper det gir seg snart, for jeg er LEI av å blø nå. Hadde lissom endelig begynt å roe seg den renselsen, og så er det på`n igjen. Vel, nå er jo hvertfall spiralen på plass og alt var bra der inne i babyhulen. Så var det snuppa sin 6 ukerskontroll da. Alt så bra ut, bortsett fra at hun ikke har gått opp så mye i vekt som de ønsker. Så vi må inn igjen 22 desember og sjekke hvordan vektøkningen er til da. Det ideelle er visstnok en vektøkning på mellom 150 og 250 gram i uka, mens snuppa mi ligger på litt under 140g. Jeg vet at jeg har masse melk, og hun spiser det hun orker, så egentlig er jeg ikke bekymret, men det må jo følges opp. Snakket litt med helsesøster om "arbeidsfordelingen" i heimen, og hun støttet meg veldig. Nå er det kolikk på gang her, så jeg får prøve å fortsette igjen imorgen.. *Sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. desember 2006 #1839 Del Skrevet 14. desember 2006 Haaper du faar tatt en skikkelig alvorsprat med samboeren din. Kanskje han rett og slett ikke skjoenner hvor sliten du er? Noen har antenner som skrus av litt en gang i blant... Haaper det gaar greit med vektoppgangen til jenta di. Det er vel ikke uvanlig at det gaar litt i rykk og napp, og 10 gram under normalen hoeres ikke alarmerende ut synes jeg. Fint at det blir fulgt opp, hvertfall. Haaper dagen i dag ikke blir altfor slitsom! Skulle gjerne vaert barnevakt noen timer for deg, jeg, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 14. desember 2006 #1840 Del Skrevet 14. desember 2006 Godt å høre at alt er bra innvendig! Aspiranten høres derimot nokså klønete ut, og stakkars deg som må til med nye blødninger. Kan tenke meg at det ikke er akkurat det du trenger nå! Håper sambo skjønner tegninga snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå