Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby


Missbumblebee

Anbefalte innlegg

Nå er det fryktelig lenge siden jeg har vært innom her... :sjenert: Tida bare flyr ifra meg, med tulla (som ENDELIG er bedre av kolikken) som krever oppmerksomhet og kroppskontakt nesten alltid, og juleforberedelser i tillegg så har det ikke vært særlig mye tid til å gjøre annet. Tulla sover på armen min nå, så det er ikke akkurat lett å skrive... :ler:

Vel, en liten oppsummering fra før jul: Lillesnupp legger ikke på seg nok, og vi fikk ny time på helsestasjonen 11 dager etter 6ukerskontrollen. Da viste det seg at hun ikke hadde gått oppp mer enn stakkarslige 100gram på 11 dager, men at hun i løpet av den lille tiden har strukket seg 1,5cm i lengden og 1cm rundt hodet. Det vil jo hvertfall si at hun vokser selv med liten vektøkning, og det er godt. Likevel må hun følges opp en stund fremover så vi er sikre på at hun ikke stopper opp. Helsesøster sa at hun nok er av den lange slanke typen, så hun var ikke veldig bekymret, men at jeg var nødt til å passe på så jeg ikke stresser og mister melka. Vi skal inn igjen for sjekk 3 januar igjen og da håper jeg veldig at hun har tatt seg opp litt. Hun får jo mat så snart hun viser interresse for det, og jeg har mere melk igjen etter at hun er mett så det er lissom ikke det det står på heller.

Ellers har vi hatt en koselig jul, med farting hit og dit. Kom hjem i går og det er deilig å kunne tusle rundt hjemme i joggedress og ikke gjøre noe som helst fornuftig. :ler: Jeg har snart bursdag, men vi har ikke lagt noen som helst planer så det blir nok rolig og fredelig tenker jeg. Ingen planer nyttårsaften heller, får vel lage litt god mat og kose oss her hjemme med et glass vin tenker jeg.

Nå skal jeg ta en liten dagbokrunde, får se hvor mange jeg rekker før snuppelura våkner her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå sover snuppa på sofaen helt alene! :overrasket::overrasket::overrasket: Min kjære var helt utslitt så han har gått og lagt seg, så det er bare jeg som er oppe nå. Siden sist har det vært familiesamling og mere farting rundt omkring. I går var det storsamling i familien med masse onkler,tanter fettere og kusiner og tremenninger i hopetall. Veldig koselig, men også ganske rart, for det mangler jo ei lita jente, og det er ingen som nevner henne... Min stakkars svigerinne hadde ingen god dag, det ble litt mye for henne og det skjønner jeg godt. Ikke alle er like flinke til å tenke seg om før de snakker, og det er jo klart at det gjør vondt. Jeg hadde stor klump i halsen selv, det føles så feil, men jeg føler ikke at det er riktig for meg å "presse" meg på heller. Det virker som det er litt ekstra sårt med min lille tulle for henne nå, og det er jo fullt forståelig. Min bror takler akkurat det litt bedre foreløpig tror jeg, han kommer og vil holde henne og avlaste meg når det blir litt mye skriking, men jeg tror det er litt sårt for kona hans å se han med baby på armen. Jeg skjønner det godt jeg. Hadde det vært meg så hadde jeg vært fullstendig gal av sorg, kjenner det langt inn i sjelen... Det er så mange kontraster i livet, og dette året har det virkelig vært mer enn nok av det i familien min. :tristbla: Det neste året håper jeg kun bringer glede og lykke.

Vel, imorgen har jeg bursdag, og det vil nok foregå i stillhet. Mamma kommer vel en tur, ellers skjer det ikkenoe jeg vet om. Syns det er litt deilig jeg, orker ikke helt å tenke på å feire noe som helst nå. Jeg har jo alt man kan ønske seg her i livet, og trenger ikke mer enn å se på min vakre deilige datter for å kjenne hvor deilig livet virkelig kan være. Er visst litt filosofisk i kveld jeg...

Ønsker alle et godt nyttår i tilfelle jeg ikke rekker noen runde før det nye året har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen i dag!

:bursdag::gratulerer:

Håper du koser deg, selv om det ikke ligger an til den store feiringen!

Høres ut som en spesiell situasjon med familieselskaper minus ei lita jenta. Sikkert vanskelig å håndtere for mange, og hvis man skal late som ingenting blir det jo også galt. Huff! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår, og gratulerer med dagen som var! :klem:

Håper det nye året bringer med seg masse spennede hendelser og mye glede for deg og familien din!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med overstått!!!

Huff,jeg blir så lei meg på deres vegne..det er en forferdelig ting som har skjedd...

Ønsker dere virkelig alt godt i 2007,dere fortjener kun gode hendelser nå!

Hvordan gikk det på kontroll forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse koselige hilsner jenter! :klem:

Nok engang skriver jeg med tulla på armen(ikke så lett...).

Bursdagen min var rolig og avslappet, og koselig. Nyttårsaften likeså. Vi var bare her hjemme og siden det regnet da det nærmet seg midnatt så vi på rakettene gjennom vinduet. Hundene var helt eksemplariske, de bjeffet litt en gang bare! Det har jeg jobbet litt for, siden den gamle hunden vår var livredd og gikk nesten ut av sitt gode skinn når det gjalt raketter og det er slitsomt for både hund og eier...

Vel, så til kontrollen: ENDELIG legger hun på seg litt mer. :) På 12 dager har hun nå gått opp 300g og det er innenfor normalen. JIPPI!!! På samme tid har hun blitt 2,5cm lengre, :overrasket: så her er det virkelig voksing på gang! Vi har jo nettopp begyt å bruke 62 i klær, men med denne farten rekkr jeg vel ikke å bruke alt engang... Typisk nok klarte jeg å få parkeringsbot mens vi var på helsestasjonen.. :frustrert: Forbanna ammetåke! Snuppa skrek sånn da vi skulle inn dit at jeg fullstendig glemte å betale :klaske: og da jeg kom på det og løp ut 15 minutter senere hadde jeg fått en kjip teit lapp på ruta... Tyyyypisk, tror det er første gang jeg noengang har glemt å betale, så får jeg bot. Æsj!

Nå kom sambo hjem fra jobben (lang dag, han begynte klokka 0630 i dag) så jeg får være litt selskapelig med han tror jeg.

Til alle som er innom: Jeg setter veldig pris på det, og jeg håper virkelig at jeg snart får tid til å stikke innom dagbøkene deres! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss reagerte pus mer enn hunden på rakettene faktisk. Tidligere har vi latt hunden ligger på plassen sin med et øre el. og hatt på passe høy musikk og latet som ingenting, og da har hun ikke reagert. I år lot vi henne gjøre som hun ville, og da satt hun og tittet ut av verandavinduet og syntes tydelgivs det var noe rare greier på himmelen. Skakket på hodet og løftet på ørene, søt var hun. Men ikke et eneste klynk eller bjeff, og hun så ikke det minste redd ut. Deilig! Er så synd når hundene blir nervøse.

Pus derimot snek seg missfornøyd opp på soverommet vårt. Kastet henne ut derfra så fort rakettene var ferdige. Jeg er ganske bestemt på at soverommene skal være dyrefrie.

2,5 sm på 12 dager? Vokser de vireklig så fort??? Da skal jeg definitivt ikke kjøpe mer klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at snuppa begynner å legge på seg og vokse litt! :) Kan tenke meg det er betryggende for et morshjerte!

... og når det kommer så gode nyheter utifra et helsestasjonsbesøk, hva gjør vel en parkeringsbot!?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun vokser ordentlig! Tenker det lettet litt...

Men parkeringsbot er kjedelig. Fullstendig bortkastede penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...