Gå til innhold

Missbumblebee's Bumblebaby


Missbumblebee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei alle sammen! Nå har jeg ikke vært innom min egen dagbok på år og dag... :sjenert:

Det er stort sett bare bra med oss nå, dagene flyr som bare det, føler at jeg er mere opptatt nå etter jeg fikk barn enn jeg noengan har vært før!

Vi skal snart ha navnedag for snuppa, og det kom litt som kastet på oss, så vi har ryddet og kastet og brent bål med masse søppel, og har ommøbler for å få mulighet til å ha festen her hjemme. Både gleder meg og gruer meg litt, for det gjenstår MYE før det er klart her! Holder på med invitasjoner her nå, må få sendt dem ut i dag helst.. Uff, så treg jeg er! Hehe...

Vel, tenkte bare jeg skulle vise meg og si at alt er bra, og så får jeg komme sterkere tilbake siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Cr@sh og Skytte! :klem: til dere.

Gleder meg til festen jeg nå, det begynner å bli litt orden her hjemme nå, selv om det fremdeles gjenstår en hel masse husarbeide... Har ubehandlet tregulv i stue og spisestue, og med to hunder i huset så blir det veeeeldig skittent.. Har fått skrubbet det ene gulvet, men det andre gjenstår. Må gjøre det mens sambo er hjemme, for det tar sin tid, og snupps er ikke tolmodig nok til å la mamma holde på med noe annet enn henne så lenge.

Vi skal på sånn kurs for førstegangsforeldre til neste uke og da skal mamma passe snupp i 4 timer. Gruer meg litt til det, og det gjør nok mamma også, for nå har snuppa funnet ut at flaske det skal hun IKKE ha. Har prøvd å gi henne sukkervann på flasken for å gjøre den litt ekstra tiltrekkende, men det fungerer kun når det er sukkervann, og hun kan jo ikke få ubegrensete mengder med det akkurat... Vet ikke helt hvordan det skal gå jeg, men vi får prøve videre denne uka. Hadde ikke gjort noe at hun ikke var fullt så avhengig av meg hele tiden. Hun har blitt fryktelig mammadalt i det siste også, og det er rett og slett litt slitsomt. Jeg kan ikke gå ut av rommet før hun begynner å bælje og skrike...

Ellers er det bra med oss, sambo overrasket stort med å lage middag til meg på lørdag (kan telle på en hånd de gangene han har gjort det før..), og han har også tatt snuppa litt på eget initiativ de siste dagene. Absolutt en forbedring det! :)

I dag skal jeg på barseltreff, så jeg får begynne å gjøre meg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg info om disse kursene? Har ikke sett det noe sted jeg, men kunne gjerne tenke meg å gå på et. Tror vi, og hvertfall mannen, kunne hatt godt av det. Mannen sliter litt med å innse at det er slitsomt å gå hjemme med en baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor finner jeg info om disse kursene? Har ikke sett det noe sted jeg, men kunne gjerne tenke meg å gå på et. Tror vi, og hvertfall mannen, kunne hatt godt av det. Mannen sliter litt med å innse at det er slitsomt å gå hjemme med en baby...

Jeg VET jeg har funnet info om disse kursene, og hvilke helsestasjoner som tilbyr dem, på nett. Husker desverre ikke hvor akkurat nå, men det kan man kanskje finne ut på google?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kurset er bra, da!

Godt det ser ut til at ting begynner å fungere bedre hjemme hos dere, selv om dagene er hektiske.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa flott at samboeren din begynner aa vise litt mer ansvar/interesse for datteren deres, og attpaatil lager middag! :) Haaper kurset blir vellykket.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Nå er det virkelig leeeeeeeeenge siden jeg har skrevet noe her..... :sjenert:

Vel, dagene går med til andre ting om dagen, så nettet blir lite prioritert.

En liten oppsummering siden sist:

Navnefesten gikk bra, det var stappfullt her hjemme, men alt gikk knirkefritt, med unntak av en streikende kaffetrakter. :ler: Men de gamle vet best, og satte igang med å lage kaffe på gamlemåten, så da ordnet det seg.

Kurset var veldig okei, selv om noe av det vi lærte aldri kommer til å bli brukt her i huset, så har vi da lært en god del nyttige ting. Tror alle kommuner i landet skal ha tilbud til sånne kurs, bare ring å hør Prada!

Snupp vokser og gror som bare det. Nå har hun lagt ordentlig på seg, og på kontroll i går veide hun 7440g og var 70cm lang.

I dag er hun 6mnd! Tiden flyt noe så inmari. For to dager siden krabbet hun fremover for første gang, og mor er så stolt! Hun nekter fremdeles å ta flaske, og vi har begynt å gi litt mat, men det er bare eplepurè med forskjellige andre frukter sammen med som er greit, grøt eller grønnsakspurèer er ikke snakk om at lille tulla skal ha, da blir hun helt krakilsk, snerper igjen munnen og skriker så høyt hun kan med lukket munn... Det kommer vel etterhvert håper jeg, for jeg begynner å lengte litt etter å slippe nattamming kjenner jeg... Den siste tiden har hun blitt veldig urolig om natten, skriker som bare det helt utrøstelig... Håper det blir bedre snart for det er slitsomt for oss alle sammen.

Vel, jeg kan ikke love å skrive så mye her fremover, men jeg skal prøve å komme innom en gang i ny og ne med en oppdatering. Og alle dere jeg har fulgt her inne: Jeg tenker på dere, og håper virkelig at alt er bra med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at hun har begynt å krabbe! :hoppe:

Har dere forsøkt å blande fruktpureen i litt grøt? (Eller, blande litt grøt i fruktpureen, kanskje jeg mener?)

Her er fruktpure rare greier, mens grøt og most potet har blitt definert som nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så kjekt å høre fra deg!! Og grattis til snuppa med halvtårsdagen!

Sånn kurs har vi også meldt oss på men det ble utsatt til høsten.......typisk at det skjer sånn i vår kommune,der er aldri noe på stell så!

Ha ei strålende helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...