Gå til innhold

Anser det som trussel fra KID interiør


Eva-Lena

Anbefalte innlegg

Søgni skrev (1 minutt siden):

Jeg for min del, har ingenting imot det juridiske i kjøpsvilkår der jeg blir fjernet som abonnement etter så så lang tid etter siste kjøp, eller, jeg hadde i det minste ikke hengt meg opp i det. Nå er jeg ingen jurist, så jeg antar at de selvsagt står fritt til å lage sånne regler.

Det jeg reagerte på, var å bli oppsøkt med en passiv-aggressiv mail, der de beklaget for å ikke være interessante nok til at jeg gadd å kjøpe noe der, og samtidig ydmykt nedlatet seg til å tilby meg en rabatt hvis de hadde misforstått at jeg mislikte innholdet deres nok til å ikke kjøpe mer oftere. 

Som kunde, så setter jeg ikke pris på en så  uttalt forventning om å bruke penger med jevne mellomrom hos en bedrift på denne måten.

 

Enig! Hvis de er pålagt å slette folk hvis de ikke har handlet på lenge så får de heller si det, da. Og så kan de opplyse om at det er bare å melde seg inn igjen når det måtte passe.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herlighet er det flere butikker som holder på sånn. Fikk denne av Lyko selv. 
Får litt sånn «livets harde skole»/ «incel»/ «personlighetsforstyrrelse»- vibber. 
 

B37170B8-7AB5-48EB-A1B7-F8010B7A66BF.thumb.jpeg.c8aef90167dc96fc06e9ac6c17435175.jpeg

Anonymkode: 804ee...1ad

Det der er bare provoserende. Noe så utrolig teit!

  • Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem hos Kid i mange år og noen ganger går det flere år mellom hver gang jeg handler der. Har aldri fått en slik mail. Sjekk avsender, det kan være svindel. 

Anonymkode: fac05...93a

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært medlem hos Kid i mange år og noen ganger går det flere år mellom hver gang jeg handler der. Har aldri fått en slik mail. Sjekk avsender, det kan være svindel. 

Anonymkode: fac05...93a

hVOR MaNgee må jeg si det!!? DET ER IKKE SVINDEL! HELT KLASSISK MELDING FRA KID!

Anonymkode: a8be9...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedrifter må ha berettiget interesse for å lagre personopplysninger. Dette tolkes ulikt av ulike bedrifter. Akkurat dette er et grelt eksempel på en bedrift som prøver å slå sammen GDPR-compliance og oppsalg. 

Anonymkode: 5d0bb...50e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du var da veldig oppspilt over og emosjonelt investert i akkurat nyhetsbrev fra Kid. Telte jeg fire innlegg fra deg om temaet, alle med generøs bruk av caps lock? 

Anonymkode: 5d0bb...50e

hÆ? Lukter jeg personangrep her? Er dette noe jeg bør rapportere?! Jeg foreslår at du og dere andre som angriper KID hele tiden, roer dere ned! Alt dette hatet mot KID har gått altfor langt.

Anonymkode: a8be9...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

hÆ? Lukter jeg personangrep her? Er dette noe jeg bør rapportere?! Jeg foreslår at du og dere andre som angriper KID hele tiden, roer dere ned! Alt dette hatet mot KID har gått altfor langt.

Anonymkode: a8be9...f40

Ikke kødd med KID:laugh:

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 minutt siden):

Ikke kødd med KID:laugh:

Jeg veit ikke om du prøver å være morsom på min bekostning her, MEN HELT ENIG! Ikke kødd med KID!

Anonymkode: a8be9...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIKTIG MELDING TIL ALLE SOM HATER KID I DENNE TRÅDEN!!

Denne meldinga fra KID, som noen av dere har fått, er helt normalt å få! Jeg får slike hele tida. Jeg har forsøkt å si dette flere ganger i denne tråden, men dere vil ikke HØRE på meg! hVORfor vil dere ikke forstå? Kanskje er det trådstarter som truer KID - har dere tenkt på det!?

Anonymkode: a8be9...f40

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

VIKTIG MELDING TIL ALLE SOM HATER KID I DENNE TRÅDEN!!

Denne meldinga fra KID, som noen av dere har fått, er helt normalt å få! Jeg får slike hele tida. Jeg har forsøkt å si dette flere ganger i denne tråden, men dere vil ikke HØRE på meg! hVORfor vil dere ikke forstå? Kanskje er det trådstarter som truer KID - har dere tenkt på det!?

Anonymkode: a8be9...f40

Kan ikke du lime inn forrige slik epost du fikk fra Kid? 

Anonymkode: 5d0bb...50e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke du lime inn forrige slik epost du fikk fra Kid? 

Anonymkode: 5d0bb...50e

Hvoffor? Den er AKKURAT DEN SAMME som trådstarter viser til! Nå tror jeg du prøver å snoke i mine personlige eposter! 

Anonymkode: a8be9...f40

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Herlighet er det flere butikker som holder på sånn. Fikk denne av Lyko selv. 
Får litt sånn «livets harde skole»/ «incel»/ «personlighetsforstyrrelse»- vibber. 
 

B37170B8-7AB5-48EB-A1B7-F8010B7A66BF.thumb.jpeg.c8aef90167dc96fc06e9ac6c17435175.jpeg

Anonymkode: 804ee...1ad

Shit! Jeg fikk bare 10! :snurt: Du er vel mer spesiell enn meg da! 
 

 

92B78941-A760-41A4-9E31-A56EF6F5D1E9.jpeg

Anonymkode: 40307...cb7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

hVOR MaNgee må jeg si det!!? DET ER IKKE SVINDEL! HELT KLASSISK MELDING FRA KID!

Anonymkode: a8be9...f40

Javel, si det så mange ganger du vil - men det er tydelig flere av oss i tråden her som ALDRI har fått en slik melding fra Kid selv om det er evigheter mellom hver gang vi handler der. Hva sier det om kid?  Vel, jeg tenker de forskjellsbehandler folk. 

Jeg som ikke har handlet på kid siden i juni 2022 burde vel fått en slik mail da... 

Ang. den meldingen som ble vist her fra Lyko har jeg fått ofte og jeg har vært meeget flink til å handle der :D så den meldingen har forsåvidt vært bortkastet for meg, da jeg er ganske trofast kunde der. 

 

Men om det ikke er svindel fra Kid, så hvorfor sender du dem ikke en melding tilbake og ber de skjerpe seg??!?? 

Anonymkode: 8b9c2...da9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel, si det så mange ganger du vil - men det er tydelig flere av oss i tråden her som ALDRI har fått en slik melding fra Kid selv om det er evigheter mellom hver gang vi handler der. Hva sier det om kid?  Vel, jeg tenker de forskjellsbehandler folk. 

Jeg som ikke har handlet på kid siden i juni 2022 burde vel fått en slik mail da... 

Ang. den meldingen som ble vist her fra Lyko har jeg fått ofte og jeg har vært meeget flink til å handle der :D så den meldingen har forsåvidt vært bortkastet for meg, da jeg er ganske trofast kunde der. 

 

Men om det ikke er svindel fra Kid, så hvorfor sender du dem ikke en melding tilbake og ber de skjerpe seg??!?? 

Anonymkode: 8b9c2...da9

Det høres ut som du sprer hat mot KID her! Det er ikke bra! 

Anonymkode: a8be9...f40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått denne mailen fra Kid, dette lukter svindel lang vei!

Anonymkode: 75018...50d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg veit ikke om du prøver å være morsom på min bekostning her, MEN HELT ENIG! Ikke kødd med KID!

Anonymkode: a8be9...f40

Jobber du der?

Anonymkode: 0582b...260

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri fått denne mailen fra Kid, dette lukter svindel lang vei!

Anonymkode: 75018...50d

HVA I ALL VERDEN!! Har du ikke fulgt med i tråden?? Her har jeg gjentatte -- på tydelig vis -- forsøkt å forklare for dere at dette ikke er svindel, men HELT NORMALT! jEG synes ærlig talt dere burde sende en unnskyldning til KID! 

Anonymkode: a8be9...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber du der?

Anonymkode: 0582b...260

NEI!

Anonymkode: a8be9...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber med markedsføring på nett, og mailer som dette er helt vanlig for firma å sende ut (om den fra KID er svindel eller ikke, kan jeg ikke uttale meg om). 

MEN det er helt vanlig og har til og med et navn. Det kalles "å vaske listene". Det er normalt å gjøre det til for eksempel:

  • mottakere som ikke har åpnet mailer på x antall dager/md
  • mailer som bouncer (ikke kommer frem av ukjent grunn)
  • på medlemslister der kjøp ikke har vært utført i løpet av x antall md/år

Grunnen er enkel:
Firmaene ønsker å sende mailene ut til kunder som faktisk er interessert og leser mailene de har registrert seg for å få.

Det er ikke noe krav om å slette etter en viss tid, fordi GDPR lovgivningen tillater uansett ikke at noen firma sender ut markedsføringsmailer til personer som ikke har samtykket til å få mailer. I mange tilfeller glemmer folk at de har registrert seg, men all denne informasjonen skal være lagret hos de som sender mailene. Så du kan når som helst ha krav på å få vite når du registrerte deg og hvordan du gjorde det.

I de aller fleste mailer skal det også være informasjon nederst i mailen om hvordan man kan melde seg AV mailinglisten.

Mange registrerer seg for diverse ting og glemmer de har gjort det. Så rapporteres det som spam og leverandøren får en dårlig score hos mail-leverandørene. Dette er også en grunn til å sørge for at de som aktivt mottar mailene deres faktisk er interessert i å få de.

At noen bruker en eller flere påminnelser før automatisk sletting, til å markedsføre produktene sine er helt lovlig, og helt ærlig - litt dumt av de om de ikke gjør det.

 

Anonymkode: 35f2c...09a

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...