Gå til innhold

Ditt favorittland å feriere i


Papierschere

Anbefalte innlegg

Italia, Portugal,De forente arabiske emirater,Thailand.

På grunn av maten, klimaet, opplevelser, naturen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før krigen var favorittlandet mitt Ukraina. Vakre og spennende byer, veldig deilig vær i sommerhalvåret, gode shopping-muligheter med egne merker man ikke finner i Vest-Europa + svært lave priser. Veldig hyggelige mennesker overalt. I år får jeg se hvor jeg drar. Har vurdert Georgia. Synes georgisk mat smaker helt nydelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas er jo veldig flott da! :tommelopp2: 

Anonymkode: 3514b...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 9.19):

Har du tips til steder?

Jeg elsket Kroatia på 2000-tallet. (selv om jeg ikke er helt enig i det med god vin). Men de siste årene føler jeg man er "skulder i skulder" i Dubrovnik, selv utenfor sesong, og det ligger et charterhotell rundt enhver sving. Brac og Hvar har gått fra å være fredfulle øyer, til å være turistifisert tvers igjennom. Selv på sykkeltur og fjelltur møtte vi bråter med turister på organisert tur. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Dra til den nordvestlige delen av Kroatia. Fly til Zagreb, lei en leiebil og dra vestover. Min favoritt er Volosko, en liten fiskelandsby mellom byen Rijeka og det litt mer turistaktige Opatija (mange hoteller her). Fra Volosko går det en gangsti til Opatija langs sjøen. Utrolig romantisk, spesielt om kvelden. 

Det er også mange fine perler bortover kysten fra Opatija. Her kan man lett komme seg unna all turismen og få en autentisk ferieopplevelse.

Anonymkode: edb1e...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge og Sverige, og Tyskland for mer eksotiske opplevelser.

For å være ærlig: Etter å ha reist mye i jobb og ferier over fire kontinenter setter jeg mer og mer pris på hjemlige opplevelser.

Jordkloden koker på grunn av flytrafikk og her sitter det folk og diskuterer nye restauranter på Manhattan som ikke vet navnet på nærmeste tjernet i skogen bak huset sitt. 

Folk må seriøst ta seg sammen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papierschere skrev (På 5.3.2023 den 21.30):

Hvilket land er favoritten din av de stedene du har feriert, og hvorfor?

Eventuelt kan det spesifiseres med by eller område dersom det er så spesifikt :)

Israel! Historie helt hinsides andre steder i verden. Det er knapt en millimeter av det landet som ikke har mange 1000 år historie, der Jerusalem topper hele greien. Vært der et par ganger og har fremdeles ikke fått sett alt skikkelig. Et lite land, men så omfattende historiske steder og omfang gjør at har kan man bruke år av sitt liv og fremdeles ikke fått med seg alt. Favorittlandet fremfor alt. Krever litt planlegging og sikkerhets tenkning både før og under reisene. Men har aldri opplevd noe negativt. Her kan man virkelig få alt! Historie, sol, bading, fjellturer, opplevelser ja alt sammen.

Er nok blitt veldig mye dyrere der også, ikke minst flyreisene. Så er glad jeg har fått sett dette landet før pandemien slo til.

Håper på at situasjonen stabiliserer seg og at det igjen er greit og ikke minst lett år reise dit igjen. For da legger jeg flere ferier dit.

Hva er det å se der ?

Jerusalem....Jeg bare sier det her kan man bruke ukesvis og allikevel ikke fått sett alt.

Dødehavet med Masada festingen

Negev ørkenen med en god tur og fått sett soloppgangen!

Jeriko, Betlehem, og området rundt Genesaretsjøen. Fantastisk.

Fjellområdene ved Golanhøydene

Hele kyststripen ned mot Gaza med badeliv og uteliv i byer som Tel Aviv blant annet.

Et fantastisk land og bare stemningen i Libanon kan matche dette her. Men dette landet er ikke veldig lett å reise rundt i på grunn av konflikt og økonomisk ruin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 11.32):

Jeg er ikke "harryturist", eller typisk syden-reiser som ligger på stranda.

Men jeg virkelig elsker Spania likevel. Vinmarkene i Rioja/Navarra og Penedes. Fantastiske Cordoba og Grenada. All maten og ferske råvarer. Undervurderte Madrid. Og en av mine store favoritter, som nok kommer på min topp-20 liste over steder jeg kommer til å ha besøkt flest ganger da jeg går i graven; San Sebastian. 

Så selv om du liker strandliv, lei en bil og ta en dagstur neste gang :)

Anonymkode: 3b199...1b1

Helt enig i at Madrid er undervurdert, for en fantastisk by.

 

Mitt absolutte favorittland er Sør-Afrika. 
Maten, kulturen, menneskene, naturen, dyrene, strendene og variasjonene gjør at jeg reiser stadig tilbake.

Anonymkode: 7da8c...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugal ❤ Var der for veldig mange år siden, men husker fremdeles en del av turen 😊 Utrolig fint land ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand 🙏🏻 varmen, maten, kulturen, folkene, gjestfriheten, nydelige perler om man reiser rundt litt ❤️ så skal man ikke stikke under en stol at det er et land fullt av kontraster og skjebner 💔

Anonymkode: d38f6...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (På 7.3.2023 den 12.42):

Menn holder hender i Emiratene også. Dette så jeg daglig og var ingen som reagerte på det. 

Men dette er normalt blant mange arabiske menn, de er sannsynligvis ikke homofile.

Anonymkode: d12c0...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men dette er normalt blant mange arabiske menn, de er sannsynligvis ikke homofile.

Anonymkode: d12c0...d4f

Hvem vet?  Er nok homofile i UAE også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pawn Hearts skrev (På 12.3.2023 den 20.39):

For oss grekofile gir svaret seg selv – Hellas. "Min" øy er Rodos, og jeg har mange venner både i byen og  rundt om på mer rurale steder. Jeg anbefaler også folk å ta en overnatting eller to på den utrolig vakre naboøya Symi.

I år skal jeg også ta en tur til Kreta. Jeg har ikke vært der på hauger av år, så det skal bli spennende å dra tilbake. Nå kan jeg mye mer om gresk kultur, og jeg har lært meg en del babygresk som sikkert kan imponere folk jeg aldri har truffet før 😄.

Lite tillegg: Denia Kourousi sang flere steder i Rodos by I gamle dager. Veldig dyktig og hyggelig. Jeg lurer på hvor hun er nå.

 

Grekofil her. Vært kun tre ganger i Rhodos og skal for fjerde gang til Kreta til sommer. Rhodos er helt nydelig og det er Kreta og. Elsker gresk kultur, musikken, stemningen…..

Eva-Lena skrev (På 14.3.2023 den 14.56):

Kreta er fantastisk. Jeg har vært der flere ganger og flest ganger i Agia Marina. Anbefaler restauranten Mitsos som er i Agia Marina. 

Anbefaler også å leie bil eller moped for å kjøre utenfo turiststrømmen. Det er så mange koselige steder hvor turister ikke oppholder seg.

Stranden Elafonissi er greit nok, men veldig oppskrytt. Det tyter av turister der daglig. Reiser ikke dit igjen.

Om du vil kjøre rundt så opplev kvelden i Agios Nikolaos. 

Samariaravinen er noe jeg ønsker å utforske neste gang jeg er på Kreta.

 

Enig. Fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbritannia. Før var det mye London og har bodd på sørkysten. Siste turen var fotballtur til Manchester og dit vil jeg tilbake. Rimeligere hoteller enn i London, veldig bra shopping, restauranter,. kulturtilbud, totalt sett en spennende by. 

Anonymkode: e79b5...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...