Gå til innhold

Ditt favorittland å feriere i


Papierschere

Anbefalte innlegg

Uten tvil De forente Arabiske emirater. Vært der flere ganger og opplever nye ting hver gang. Leide bil og reiste rundt og de Emiratene jeg var er helt fantastiske.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (På 6.3.2023 den 11.28):

Hva er dette for noe tull. I en rekke islamske land er det den dag i dag dødsstraff for homofili... I Iran henges de fra en kran.

Jeg så to homofile menn holde hender i gaten i Tel Aviv lenge før jeg så det i Norge. Det er ikke vestlig propaganda mot islam og muslimer å påpeke at det er grove brudd på menneskerettigheter i Dubai og andre muslimske land. Slavehandel lever i beste velgående.

Menn holder hender i Emiratene også. Dette så jeg daglig og var ingen som reagerte på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (33 minutter siden):

Uten tvil De forente Arabiske emirater. Vært der flere ganger og opplever nye ting hver gang. Leide bil og reiste rundt og de Emiratene jeg var er helt fantastiske.

 

Et godt tips ja. Lei bil og kjør rundt i landet. Det er faktisk mye natur du kan oppleve. Du kan feks kjøre til Liwa oasis mot grensen til Saudi Arabia, den nordlige delen av empty quarter (verdens mest sammenhengende uberørte sandørken), hvor du kan finne de høyeste sanddyner i verden, opptil 200 m. Du kan også kjøre litt lenger nordøst for Dubai i Ras al Khaimah hvor du vil finne fjell som selv for fjellvante nordmenn er spektakulære å gå i. Og skal du oppleve noe virkelig eksotisk og uberørt er det bare et par kjøretimer til Khasab i musandamhalvøya i Oman, hvor det er fantastisk klart vann og liv i vannet for snorkling og dykking. Fjellene der er også spektakulære og få turister som har vandret i. 
 

Anonymkode: ae3fd...b1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Norge. Skjønner ikke at folk gidder å reise til utlandet, spesielt araber- og degosland.

Anonymkode: b1dd9...2e4

Vi ser Norge hver eneste dag ellers. Jeg skjønner ikke at folk gidder å bli igjen i Norge når det er sommer og regner omtrent hver dag. 
 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas❤️🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷❤️

Anonymkode: 8ab7a...7ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Et godt tips ja. Lei bil og kjør rundt i landet. Det er faktisk mye natur du kan oppleve. Du kan feks kjøre til Liwa oasis mot grensen til Saudi Arabia, den nordlige delen av empty quarter (verdens mest sammenhengende uberørte sandørken), hvor du kan finne de høyeste sanddyner i verden, opptil 200 m. Du kan også kjøre litt lenger nordøst for Dubai i Ras al Khaimah hvor du vil finne fjell som selv for fjellvante nordmenn er spektakulære å gå i. Og skal du oppleve noe virkelig eksotisk og uberørt er det bare et par kjøretimer til Khasab i musandamhalvøya i Oman, hvor det er fantastisk klart vann og liv i vannet for snorkling og dykking. Fjellene der er også spektakulære og få turister som har vandret i. 
 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Ras al Khaimah var helt utrolig. Må oppleves. Vi gikk ikke i fjellet, men bare synet av de var fantastisk. Vi reiste rundt på måfå og havnet til slutt med grensa til Oman. Dessverre hadde vi ikke med passene, så vi fikk ikke reist over. Vi skulle hjem ett par dager senere, så ble ingen besøk i Oman 😭

Vi var i Dubai, Ras al Khaimah, Sharjah, Ajman,  Umm al Qaiwain og Fujairah. Har egentlig bare Abu Dhabi igjen. Neste gang vurderer jeg hotell i Abu Dhabi for det er eneste emiratet jeg ikke har vært i. 
 

Hele landet UAE er fantastisk og jeg skal tilbake flere ganger. Hadde det ikke vært for barn og barnebarn så kunne jeg med glede bodd der resten av mitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 19.08):

Norge. Skjønner ikke at folk gidder å reise til utlandet, spesielt araber- og degosland.

Anonymkode: b1dd9...2e4

Hvilke land er "degosland"? Og hvorfor dette skjellsordet? 

Anonymkode: 63598...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker meg godt i Norge. Kajakkene på taket og kjøre å finne fine steder å padle. Lange gåturer og overnatte ute. 

Vi trives og godt på Færøyene. Besøker mannen sin familie og får fine turer. 

Island har vi vært på flere ganger. Kommer alltid noe utbrudd etter at vi har vært der. 

Hadde nok feriert mer i Storbritannia om vi kunne ha kjørt på vår side av veien. Har vært en god del i nord England da båten gikk fra Bergen/Stavanger. 

Sverige og Danmark er og fint å feriere i. Så en liten tur over grensen til Tyskland. 

Vi liker ikke å være på et sted over flere dager. Er vi på et sted så blir det en base og så tar vi turer derfra. 

Canada er et land jeg ønsker å utforske mer av. Bodde 6 mnd sør for Toronto.

Anonymkode: a59c8...4e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Liker meg godt i Norge. Kajakkene på taket og kjøre å finne fine steder å padle. Lange gåturer og overnatte ute. 

Vi trives og godt på Færøyene. Besøker mannen sin familie og får fine turer. 

Island har vi vært på flere ganger. Kommer alltid noe utbrudd etter at vi har vært der. 

Hadde nok feriert mer i Storbritannia om vi kunne ha kjørt på vår side av veien. Har vært en god del i nord England da båten gikk fra Bergen/Stavanger. 

Sverige og Danmark er og fint å feriere i. Så en liten tur over grensen til Tyskland. 

Vi liker ikke å være på et sted over flere dager. Er vi på et sted så blir det en base og så tar vi turer derfra. 

Canada er et land jeg ønsker å utforske mer av. Bodde 6 mnd sør for Toronto.

Anonymkode: a59c8...4e2

Beklager avsporing. Men kunne du gitt noen tips? 

Hva bør man prioritere? Er det greit å bo i Thorshavn, eller bør man leie airbnb andre steder? Er også usikker på om det er vits i å besøke øyene, ferjetidene ser litt ubeleilige ut, og leser også at det kan være fullt. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 9.35):

Liker godt å feriere i Forente Arabiske Emirater, da fortrinnsvis i Dubai. De har bra klima bortsett fra juni-aug (for varmt). Fint å bade der. Topp shoppingmuligheter. Høy standard på hotell og service.
Vet det kanskje høres egoistisk ut, men jeg liker følelsen av å føle meg som kongen på haugen. Et sted hvor alle i servicenæringen titulerer meg som Sir og viser sin underdanighet ovenfor meg. Jeg liker følelsen når jeg går inn på et av toalettene på kjøpesentrene og det står en stakkars rengjører med hundeøyne og gir meg tørkepapir etter jeg har vasket hendene. I Norge er jo dette utenkelig. Men i Dubai, kan du om du har nok penger, føle deg som en konge. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Det høres ikke «egoistisk» ut, det høres ærlig talt direkte sykt ut.

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke reist så mye. Men var på las palmas på gran canaria. Veldig spennende sted, ikke så sykt mye turister der. Dog litt ustabilt vær, men helt ok. Varmere i sør fant vi ut på dagstur.  Men der er der jo turist magnet og ikke så autentisk.  

Las palmas kunne by på 4km strandpromenade,  med mulighet for soling, bading , volleyball surfe kurs. Rolig sted med alltid noe å finne på døgnet rundt nermest.  

Å gå rundt et hjørne ga følse av hele tiden å komme til et helt annet sted. Nydelig mat, dårlig engelsk kunskaper generelt,  så glad jeg kunne bittelitt spansk.  Go tilgang på reiser ut fra byen og til andre steder på en time. Sinnsykt store kjøpesentre. Ikke så fan av det selv, men for de som liker sånt.  Gamle byen vegueta er knall, akvariet poema del mar var sykt bra.  

Maten er så god at man kan dø på seg. Ønsker man mindre bølger å bade i, kan man dra på andre siden iht canteras stranden, der ligger det rolige strender på rekke og rad. Kunne tenkt meg en tur tilbake dit, da jeg ikke er en ligge å sole meg type, og liker å oppleve litt på tur.

Anonymkode: e25ea...f54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 9.35):

Liker godt å feriere i Forente Arabiske Emirater, da fortrinnsvis i Dubai. De har bra klima bortsett fra juni-aug (for varmt). Fint å bade der. Topp shoppingmuligheter. Høy standard på hotell og service.
Vet det kanskje høres egoistisk ut, men jeg liker følelsen av å føle meg som kongen på haugen. Et sted hvor alle i servicenæringen titulerer meg som Sir og viser sin underdanighet ovenfor meg. Jeg liker følelsen når jeg går inn på et av toalettene på kjøpesentrene og det står en stakkars rengjører med hundeøyne og gir meg tørkepapir etter jeg har vasket hendene. I Norge er jo dette utenkelig. Men i Dubai, kan du om du har nok penger, føle deg som en konge. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Lenge siden jeg har følt så innmari for å bruke spy-emoji som akkurat nå. For et forferdelig menneskesyn du har…

Anonymkode: a7466...03a

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 3.49):

Høres ikke ut som du har vært der. Det er rent og man kan shoppe det skal de ha.

Det er definitivt ikke herlige temperaturer hele året og hyggelig mennesker? Vet ikke om jeg møtte en eneste person fra Dubai i perioden jeg jobbet der. 90% av de som bor der er jo innvandrere.

Personlig synes jeg det er et av de kjedeligste stedene i verden, kun overgått av Qatar. Alle jeg kjente der hadde det samme inntrykket. Hadde det ikke vært for godt betalte jobber hadde det vært en gudsforlatt ørken.

Anonymkode: d12c0...d4f

Vært der 6 ganger faktisk 😀 vi bor stort sett på Fairmont the Palm også 😍

Anonymkode: c5a86...72b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand. Fantastisk trivelige folk og utrolig god mat. 

Anonymkode: 0ac9c...f4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papierschere skrev (På 5.3.2023 den 21.30):

Hvilket land er favoritten din av de stedene du har feriert, og hvorfor?

Eventuelt kan det spesifiseres med by eller område dersom det er så spesifikt :)

Frankrike ❤️

Kultur,  fjell, strand, klima, hyggelig lokalbefolkning 🫶

Anonymkode: b4d67...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte meg veldig godt i Vietnam. Reiste gjennom landet med fly og tog. Cruise i Halong Bay er et must, og byen Hoi An er nydelig 😍

Anbefaler også øyhopping i Hellas! 
 

Av litt mindre kjente reisemål anbefaler jeg Taiwan. Her er det lite turister, og folket er veldig behjelpelige. Finnes t-bane i alle byer, så lett å komme seg rundt. I tillegg har de høyhastighetstog så man kan reise fra nord til sør på 3,5 timer. I tillegg er det et av landene i øst Asia som ikke har risiko for Zika-smitte, og egner seg derfor for gravide/de som planlegger å bli gravide de neste 6 månedene 😊

Anonymkode: f8a1e...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det landet jeg alltid vender tilbake til er Hellas. Øyene er fine, men det er veldig mange flotte steder på fastlandet også - og der slipper man turistfellene. Ellers elsker jeg jo Athen, og storbyer generelt, så jeg er gjerne der.

Ellers også Nord-Italia og deler av Portugal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger ferie ut i fra hvor man kan se mest gammel kultur, arkitekur, ruiner, etc. Mat er også veldig viktig. Vi liker ting med mye smak!

  • Hellas
  • Tyrkia
  • Libanon
  • Iran
  • India
  • Thailand

Anonymkode: c0463...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas for sol/badeferie og Ungarn for byferie.

Anonymkode: c160e...342

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...