Gå til innhold

Ditt favorittland å feriere i


Papierschere

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Sannhetsøkende said:

Grekofil her. Vært kun tre ganger i Rhodos og skal for fjerde gang til Kreta til sommer. Rhodos er helt nydelig og det er Kreta og. Elsker gresk kultur, musikken, stemningen…..

Ah, musikken! De fremmede skalaene, de skeive rytmene … kona og jeg sitter nå og drikker vin og hører på rebetiko mens vi drømmer oss bort fra snøkaoset.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are

Gran Canaria  . Korte avstander, relativt trygt og deilig temperatur. Blir vel til at jeg tilbringer en månede der om vinteren etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia er etter min mening umulig å mislike.

Anonymkode: f13f4...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia, Frankrike, Sveits, Østerrike, Storbritannia, USA. Land med veldig mye ulikt å by på. 

Anonymkode: fda9e...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
On 3/12/2023 at 8:39 PM, Pawn Hearts said:

For oss grekofile gir svaret seg selv – Hellas. "Min" øy er Rodos, og jeg har mange venner både i byen og  rundt om på mer rurale steder. Jeg anbefaler også folk å ta en overnatting eller to på den utrolig vakre naboøya Symi.

I år skal jeg også ta en tur til Kreta. Jeg har ikke vært der på hauger av år, så det skal bli spennende å dra tilbake. Nå kan jeg mye mer om gresk kultur, og jeg har lært meg en del babygresk som sikkert kan imponere folk jeg aldri har truffet før 😄.

Lite tillegg: Denia Kourousi sang flere steder i Rodos by I gamle dager. Veldig dyktig og hyggelig. Jeg lurer på hvor hun er nå.

 

Vi skal til Rhodos i sommer, har dere vært på Simi? Det så så fint ut, kunne tenkt oss en dagstur dit 😊 Har dere vært i WaterPark, er den ok? Noen steder man «må» spise? Vi har fem dager i Haraki og fem dager i Rhodos by. Der er så mye info på nett st man blir helt forvirret, og det er mye svindel med anmeldelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på grunnen for ferie, badeferie/slappe av - Hellas.
Shopping/opplevelser - Danmark eller England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leeloo skrev (5 timer siden):

Vi skal til Rhodos i sommer, har dere vært på Simi? Det så så fint ut, kunne tenkt oss en dagstur dit 😊 Har dere vært i WaterPark, er den ok? Noen steder man «må» spise? Vi har fem dager i Haraki og fem dager i Rhodos by. Der er så mye info på nett st man blir helt forvirret, og det er mye svindel med anmeldelser.

Ikke meg du siterer, men kan få enda en mening😊 Ikke vært på Simi. Hørt det er flott der og skal såklart sjekke det ut selv en dag. Waterpark er fint sted ja. God mat, hyggelig service og mye bra attraksjoner. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2023 at 4:07 PM, Leeloo said:

Vi skal til Rhodos i sommer, har dere vært på Simi? Det så så fint ut, kunne tenkt oss en dagstur dit 😊 Har dere vært i WaterPark, er den ok? Noen steder man «må» spise? Vi har fem dager i Haraki og fem dager i Rhodos by. Der er så mye info på nett st man blir helt forvirret, og det er mye svindel med anmeldelser.

Vi har akkurat kommet hjem fra Rodos. Vi hadde oppsiktsvekkende mye dårlig vær – verken vi eller grekerne kunne huske at det har vært slik i mai før. Men nok om det, jeg kan absolutt anbefale en dagstur til Symi/Simi, selv om det er enda bedre å ta en overnatting.

I Haraki er min erfaring at man får god på alle restaurantene. Mine favoritter er Kostas & Eleni (håper de holder koken ennå) og  Maria’s (kjempegode salater med appelsin og balsamico).

Inne i Rodos by opplever jeg til min sorg at flere av mine gamle favorittsteder enten har forsvunnet eller forandret seg fullstendig. Men nye kommer til også, og nå oppdaget jeg Country Kitchen Helt strålende.

Et av mine yndlingssteder er Laganis En fredet plett i gamlebyen der man nyter mezedes, sjømat, greske spesialiteter og det man måtte ønske av drikkevarer.

Et av de beste gyrosstedene er Hermes. Billig og bra, men det kan være vanskelig å få plass.

Marco Polo er litt mer gourmet. Her må man bestille bord.

Καλό ταξίδι!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar alltid tilbake til Hellas. Drar til mindre steder/øyer. Kjenner meg helt trygg som alene kvinne  

Anonymkode: 15ce3...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/6/2023 at 10:02 PM, Sannhetsøkende said:

Ikke meg du siterer, men kan få enda en mening😊 Ikke vært på Simi. Hørt det er flott der og skal såklart sjekke det ut selv en dag. Waterpark er fint sted ja. God mat, hyggelig service og mye bra attraksjoner. 

 

1 hour ago, Pawn Hearts said:

Vi har akkurat kommet hjem fra Rodos. Vi hadde oppsiktsvekkende mye dårlig vær – verken vi eller grekerne kunne huske at det har vært slik i mai før. Men nok om det, jeg kan absolutt anbefale en dagstur til Symi/Simi, selv om det er enda bedre å ta en overnatting.

I Haraki er min erfaring at man får god på alle restaurantene. Mine favoritter er Kostas & Eleni (håper de holder koken ennå) og  Maria’s (kjempegode salater med appelsin og balsamico).

Inne i Rodos by opplever jeg til min sorg at flere av mine gamle favorittsteder enten har forsvunnet eller forandret seg fullstendig. Men nye kommer til også, og nå oppdaget jeg Country Kitchen Helt strålende.

Et av mine yndlingssteder er Laganis En fredet plett i gamlebyen der man nyter mezedes, sjømat, greske spesialiteter og det man måtte ønske av drikkevarer.

Et av de beste gyrosstedene er Hermes. Billig og bra, men det kan være vanskelig å få plass.

Marco Polo er litt mer gourmet. Her må man bestille bord.

Καλό ταξίδι!

Tusen takk 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...