Gå til innhold

Ditt favorittland å feriere i


Papierschere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 9.35):

Liker godt å feriere i Forente Arabiske Emirater, da fortrinnsvis i Dubai. De har bra klima bortsett fra juni-aug (for varmt). Fint å bade der. Topp shoppingmuligheter. Høy standard på hotell og service.
Vet det kanskje høres egoistisk ut, men jeg liker følelsen av å føle meg som kongen på haugen. Et sted hvor alle i servicenæringen titulerer meg som Sir og viser sin underdanighet ovenfor meg. Jeg liker følelsen når jeg går inn på et av toalettene på kjøpesentrene og det står en stakkars rengjører med hundeøyne og gir meg tørkepapir etter jeg har vasket hendene. I Norge er jo dette utenkelig. Men i Dubai, kan du om du har nok penger, føle deg som en konge. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Jeg skulle på do ved Skybaren i Burj al Arab. Der sto det en dame inne på doen og hilste høflig på meg. Jeg skvatt når jeg så henne og første jeg tenkte var hva hun egentlig gjorde der. Jeg måtte sjekke om det var dopapir inne på selve doen, jeg trudde nesten hun hadde jobb som tørker.

Da jeg var ferdig så kom hun bort til meg og viste hvor kaldt og varmt vann i springen var. Etter jeg var ferdig vasket hendene så kom hun med ett varmt lite håndkle jeg skulle tørke hendene med.

Hun viste meg videre bort til ett sminkebord med massevis av kremer og alt de fleste damer trenger. Jeg følte meg skikkelig utilpass på dette dobesøket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes sånt bare er stas. Esker service-kulturer.

Anonymkode: c0463...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (20 minutter siden):

Jeg skulle på do ved Skybaren i Burj al Arab. Der sto det en dame inne på doen og hilste høflig på meg. Jeg skvatt når jeg så henne og første jeg tenkte var hva hun egentlig gjorde der. Jeg måtte sjekke om det var dopapir inne på selve doen, jeg trudde nesten hun hadde jobb som tørker.

Da jeg var ferdig så kom hun bort til meg og viste hvor kaldt og varmt vann i springen var. Etter jeg var ferdig vasket hendene så kom hun med ett varmt lite håndkle jeg skulle tørke hendene med.

Hun viste meg videre bort til ett sminkebord med massevis av kremer og alt de fleste damer trenger. Jeg følte meg skikkelig utilpass på dette dobesøket.

Du burde ha tipset henne. Har som sagt opplevd tilsvarende. Selv om jeg liker å bli behandlet som kongen, og dette oppfattes klysete, ja endatil får jeg merkelappen ufyselig menneske her inne, så er jeg generøs og tipser dem.  En gang ga jeg stakkaren på toalettet 100aed. Som var vel et par dagslønner for han. Han ga meg verdens største smil og var veldig takknemlig. Nei jeg er sannelig et grusomt menneske..

Anonymkode: ae3fd...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Du burde ha tipset henne. Har som sagt opplevd tilsvarende. Selv om jeg liker å bli behandlet som kongen, og dette oppfattes klysete, ja endatil får jeg merkelappen ufyselig menneske her inne, så er jeg generøs og tipser dem.  En gang ga jeg stakkaren på toalettet 100aed. Som var vel et par dagslønner for han. Han ga meg verdens største smil og var veldig takknemlig. Nei jeg er sannelig et grusomt menneske..

Anonymkode: ae3fd...b1e

Jeg har ikke sagt at du er ett grusomt menneske 😳

Hadde jeg visst at det var en dame inne på doen så hadde jeg tipset ja. Såpass uvitende var jeg at å tenke at noen jobbet der var utenfor min fatteevne. Hadde ikke med bankkortet på do akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (47 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at du er ett grusomt menneske 😳

Hadde jeg visst at det var en dame inne på doen så hadde jeg tipset ja. Såpass uvitende var jeg at å tenke at noen jobbet der var utenfor min fatteevne. Hadde ikke med bankkortet på do akkurat.

Jeg vet. Noen andre her som mente jeg var grusom. Fordi jeg setter pris på førsteklasses service. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere virkelig la en koselig tråd om favorittland bli politikk og ufine kommentarer? 

Mange slenger ut Dubai for å provosere. Mange synes det er et fint ferieland da de ser annerledes på ting. Og jeg er egentlig bare overrasket over at ingen har spydd ut noe om flyskam ennå... 

Vil dere diskutere Dubai, hvorfor ikke bare lange en tråd der det er tema? 

Anonymkode: 3b199...1b1

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kysten Mandal - Varberg er alltid en evig favoritt, og aller best er skjærgården mellom Hvaler og Marstrand.

Ellers liker jeg egentlig alle steder jeg besøker. Har reist mye på fire kontinenter, men er blitt mer og mer glad i nære destinasjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fan av Frankrike, både storby, land og strandliv. Elsker fransk mat, kultur og generell stemning.

Greske Rhodos er deilig hvis man liker late dager på stranda samtidig som man kan rusle i gamlebyen i Rhodos by.

Svenske Gotland er fascinerende og sjarmerende, samme med Öland.

Tidlig på 1990-tallet reiste jeg til San Fransisco USA som den gang var helt fantastisk. Reiste også litt rundt i California og fant mange sjarmerende steder, Monterey, Carmel, San Diego osv. Siden den gang har dessverre min "forelskelse" i USA kjølnet ganske kraftig... 

Anonymkode: 5c71c...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Tidlig på 1990-tallet reiste jeg til San Fransisco USA som den gang var helt fantastisk. Reiste også litt rundt i California og fant mange sjarmerende steder, Monterey, Carmel, San Diego osv. Siden den gang har dessverre min "forelskelse" i USA kjølnet ganske kraftig... 

Anonymkode: 5c71c...23f

Jeg føler at du har så rett i dette. Selv om min reiseaktivitet startet noen år senere. 

Elsker alle stedene du nevner. Har i tillegg fantastiske minner fra Highway 1, Vegas, Yosemite, Miami, med mer. 

Men jeg tar en tur innom New York innimellom. Og Washington DC er på lista over steder jeg ønsker å besøke igjen. Men jevnt over havner US godt ned på mine topplister. 

Anonymkode: 3b199...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brasil, Australia og Mauritius

Anonymkode: 71370...265

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland. Jeg har bodd i Tyskland, så det er litt som et andre hjemland. 🙂. Jeg elsker Tyskland, maten, butikkene, restaurantene, arkitekturen, spakulturen, øl,gåtur i skogene. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg føler at du har så rett i dette. Selv om min reiseaktivitet startet noen år senere. 

Elsker alle stedene du nevner. Har i tillegg fantastiske minner fra Highway 1, Vegas, Yosemite, Miami, med mer. 

Men jeg tar en tur innom New York innimellom. Og Washington DC er på lista over steder jeg ønsker å besøke igjen. Men jevnt over havner US godt ned på mine topplister. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Ja, Highway 1 var nydelig. Hadde jeg hatt mye å shoppe for så hadde nok fortsatt New York stått høyt på lista over reisemål, jeg har aldri vært der, men prisen og generell utvikling i USA gjør at det frister mindre og mindre dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 14.35):

Beklager avsporing. Men kunne du gitt noen tips? 

Hva bør man prioritere? Er det greit å bo i Thorshavn, eller bør man leie airbnb andre steder? Er også usikker på om det er vits i å besøke øyene, ferjetidene ser litt ubeleilige ut, og leser også at det kan være fullt. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Vi bor privat hos familien. Vi har snart besøkt alle øyene og snart alle bygdene. Jeg hørte første gang jeg var der "fergen går når den går" Nå er det flere undersjøiske tunneler, og snart kommer det en til Sandøy og :) Da vi var på Suderøy lånte vi sommerhuset til svigermor sin tante. Vi liker å kjøre rundt å så gå på turer :) 

Anonymkode: a59c8...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi bor privat hos familien. Vi har snart besøkt alle øyene og snart alle bygdene. Jeg hørte første gang jeg var der "fergen går når den går" Nå er det flere undersjøiske tunneler, og snart kommer det en til Sandøy og :) Da vi var på Suderøy lånte vi sommerhuset til svigermor sin tante. Vi liker å kjøre rundt å så gå på turer :) 

Anonymkode: a59c8...4e2

Hvilke øyer er verdt turen?

Hva er favorittene blant fotturene? 

Bør man leie et annet sted om man ønsker å se mest mulig, eller er det greit å ha en base? 

Anonymkode: 3b199...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fan av Frankrike, både storby, land og strandliv. Elsker fransk mat, kultur og generell stemning.

Greske Rhodos er deilig hvis man liker late dager på stranda samtidig som man kan rusle i gamlebyen i Rhodos by.

Svenske Gotland er fascinerende og sjarmerende, samme med Öland.

Tidlig på 1990-tallet reiste jeg til San Fransisco USA som den gang var helt fantastisk. Reiste også litt rundt i California og fant mange sjarmerende steder, Monterey, Carmel, San Diego osv. Siden den gang har dessverre min "forelskelse" i USA kjølnet ganske kraftig... 

Anonymkode: 5c71c...23f

Gamlebyen i Rhodos er kjempekoselig. Jeg har vært på Rhodos flere ganger og gamlebyen måtte jeg rusle rundt i hver eneste dag.

Gotland og Øland er også koselige. Jeg har vært på Øland flere ganger og likte meg veldig godt i Byxelkrok og Borgholm. Det er vel ikke ett eneste sted jeg ikke har vært på Øland. Gotland har jeg vært bare en gang, men reiser lett tilbake en gang. Gamlebyen i Visby var utrolig koselig. Har vært overalt på Gotland også. Jeg er veldig glad i å feriere i Sverige med bobil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må dere virkelig la en koselig tråd om favorittland bli politikk og ufine kommentarer? 

Mange slenger ut Dubai for å provosere. Mange synes det er et fint ferieland da de ser annerledes på ting. Og jeg er egentlig bare overrasket over at ingen har spydd ut noe om flyskam ennå... 

Vil dere diskutere Dubai, hvorfor ikke bare lange en tråd der det er tema? 

Anonymkode: 3b199...1b1

Det må da være mulig å snakke om Dubai og forslag til hva som kan oppleves der, på lik linje som andre utveksler erfaring om Spania og andre steder. 

Vi som liker Emiratene reiser ikke ned for å se på at andre blir fengslet eller blir straffet på andre måter. Jeg tviler på at det vil hjelpe på straffenivået om alle slutter å reise til Emiratene. Det finnes mange som liker å reise til USA, det er dødsstraff i det landet også, men allikevel så er det helt greit å utveksle erfaringer derfra.

Jeg lever bare en gang såvidt meg bekjent, så da reiser jeg til steder jeg er nysgjerrig på. Om du ikke tåler å lese om Emiratene, så kan du veldig enkelt scrolle videre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 2.19):

Sverige 

Anonymkode: b4ba6...ec9

Sverige er jo ikke noe land å feriere i? 

Anonymkode: 7add7...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...