Gå til innhold

Ditt favorittland å feriere i


Papierschere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kroatia. Har feriert der nesten hvert år siden 2005. Elsker kysten der, helt nydelig. Fredfullt, rent, god mat, vin, fantastisk atmosfære og mye spennende historie.

Anonymkode: 30e2a...955

Har du tips til steder?

Jeg elsket Kroatia på 2000-tallet. (selv om jeg ikke er helt enig i det med god vin). Men de siste årene føler jeg man er "skulder i skulder" i Dubrovnik, selv utenfor sesong, og det ligger et charterhotell rundt enhver sving. Brac og Hvar har gått fra å være fredfulle øyer, til å være turistifisert tvers igjennom. Selv på sykkeltur og fjelltur møtte vi bråter med turister på organisert tur. 

Anonymkode: 3b199...1b1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tips til steder?

Jeg elsket Kroatia på 2000-tallet. (selv om jeg ikke er helt enig i det med god vin). Men de siste årene føler jeg man er "skulder i skulder" i Dubrovnik, selv utenfor sesong, og det ligger et charterhotell rundt enhver sving. Brac og Hvar har gått fra å være fredfulle øyer, til å være turistifisert tvers igjennom. Selv på sykkeltur og fjelltur møtte vi bråter med turister på organisert tur. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Porec,Rijeka,Rovinj,Biograd er også fine steder. Kroatia er veldig populært så en må regne med at det er mange turister. Vi reiser til Porec og Rovinj i år.

Anonymkode: 89704...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker å se på slavene også ❤️ Og de fengslede homofilene ❤️

Anonymkode: 7976a...5a2

Sett på mye vestlig propaganda mot Islam og muslimer eller?

Disse "slavene" tjener mye mer penger på jobben de reiser langt til Dubai etc enn du og dine fremtidige generasjoner noensinne vil kunne se. 

Og homofili er ikke forbudt hverken i Dubai eller andre muslimske land. I republikanske deler av USA og ortodokse Israel, derimot...

Anonymkode: 4b4e7...971

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia, Frankrike og Spania (ikke Gran Canaria🙈). 

Anonymkode: aa1a1...236

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tips til steder?

Jeg elsket Kroatia på 2000-tallet. (selv om jeg ikke er helt enig i det med god vin). Men de siste årene føler jeg man er "skulder i skulder" i Dubrovnik, selv utenfor sesong, og det ligger et charterhotell rundt enhver sving. Brac og Hvar har gått fra å være fredfulle øyer, til å være turistifisert tvers igjennom. Selv på sykkeltur og fjelltur møtte vi bråter med turister på organisert tur. 

Anonymkode: 3b199...1b1

Ja, spesielt etter 2012 har det blitt veldig mye turister. Sånn er det dessverre bare. Folk overalt. Det hjelper jo mye om man kan reise utenom sesong. Mine favoritter er Ciovo, Korcula, Cres, Krk, Rab, Sevid, Lopud, Primosten, Krka, Porec.

Anonymkode: 30e2a...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Porec,Rijeka,Rovinj,Biograd er også fine steder. Kroatia er veldig populært så en må regne med at det er mange turister. Vi reiser til Porec og Rovinj i år.

Anonymkode: 89704...78f

Et par av disse er dessverre på steder jeg mener er for folksomt og turistifisert. Sjarmen som var der for 20 år siden er borte.

Men i år skal vi prøve ut Albania og Montenegro, har hørt at turismen er litt mer bakpå der. Men at du finner samme fantastiske natur og krystallklare vann som i Kroatia. 

Anonymkode: 3b199...1b1

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og homofili er ikke forbudt hverken i Dubai eller andre muslimske land. I republikanske deler av USA og ortodokse Israel, derimot...

🤣🙈

Anonymkode: 6e572...359

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dubai ❤️ Rent og fint der. Herlige temperaturer hele året :)  hyggelige mennesker. Veldig bra shopping der 💸

Anonymkode: c5a86...72b

Det er ikke et land.

Anonymkode: fc459...943

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste stedet jeg stadig returnerer til er Filippinene.

Egentlig er mitt favorittland det neste jeg planlegger å besøke!

Anonymkode: c0463...6b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Spania,  men jeg er typisk harry-turist

Endret av Topsi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sett på mye vestlig propaganda mot Islam og muslimer eller?

Disse "slavene" tjener mye mer penger på jobben de reiser langt til Dubai etc enn du og dine fremtidige generasjoner noensinne vil kunne se. 

Og homofili er ikke forbudt hverken i Dubai eller andre muslimske land. I republikanske deler av USA og ortodokse Israel, derimot...

Anonymkode: 4b4e7...971

Hva er dette for noe tull. I en rekke islamske land er det den dag i dag dødsstraff for homofili... I Iran henges de fra en kran.

Jeg så to homofile menn holde hender i gaten i Tel Aviv lenge før jeg så det i Norge. Det er ikke vestlig propaganda mot islam og muslimer å påpeke at det er grove brudd på menneskerettigheter i Dubai og andre muslimske land. Slavehandel lever i beste velgående.

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (5 minutter siden):

Jeg er veldig glad i Spania,  men jeg er typisk harry-turist

Jeg er ikke "harryturist", eller typisk syden-reiser som ligger på stranda.

Men jeg virkelig elsker Spania likevel. Vinmarkene i Rioja/Navarra og Penedes. Fantastiske Cordoba og Grenada. All maten og ferske råvarer. Undervurderte Madrid. Og en av mine store favoritter, som nok kommer på min topp-20 liste over steder jeg kommer til å ha besøkt flest ganger da jeg går i graven; San Sebastian. 

Så selv om du liker strandliv, lei en bil og ta en dagstur neste gang :)

Anonymkode: 3b199...1b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg elsker å feriere i Norge.

Glad ferie på fjellet med flotte fine fjellturer. 
Glad i ferie ved sognefjorden, så mye flott natur.
Og veldig glad i ferie i nord-norge, gjerne kjøre tur/retur.. 

Typisk sydenferie hvor man ligger på strandan tett i tett er ikke helt noe for meg. 

Anonymkode: 9768c...e03

Enig. Elsker også å feriere i Norge. Spesielt vandre noen dager inn i fjellheimen. Legge igjen telefonen hjemme og «stryke til fjells». 
Eller Nord-Norge. Alt fra Bodøtraktene og nordover😅

Fikser heller ikke strandlivet i syden.

Men har også forelsket meg i USA.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge. Skjønner ikke at folk gidder å reise til utlandet, spesielt araber- og degosland.

Anonymkode: b1dd9...2e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mange steder. Men jeg likte meg veldig godt på Lanzarote faktisk. Nydelig øy, landskap, god mat, fine strender, barnevennlig osv. Vil definitivt tilbake dit med barna. (Til sammenligning har jeg vært på Mallorca,   mange steder i Spania, Hellas, Frankrike, men Lanzarote fikk et spesielt sted i hjertet mitt).

Ellers liker jeg Italia veldig godt, Portugal og Nederland. Litt mer eksotisk var Sør-Afrika, men helt fantastisk natur, strender, byer og nyyydelig mat! Der må man så klart ta en god del forholdsregler, men gjør man det så får man en helt spesiell og magisk opplevelse.

Anonymkode: d21bf...19c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papierschere skrev (På 5.3.2023 den 21.30):

Hvilket land er favoritten din av de stedene du har feriert, og hvorfor?

Eventuelt kan det spesifiseres med by eller område dersom det er så spesifikt :)

Sveits, særlig det å reise rundt med tog. Landet har noen helt fantastiske togturer som slår det aller meste. Selv de vi har i Norge. Så Sveits er mitt favorittland.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten tvil Hellas, og da spesielt øyene Skiathos, Skopelos og Alonissos.  Fram til midt på 90-tallet var øyene et paradis og en hemmelighet som få turister visste om.   Jeg har vært der senere, og øyene er nå tatt av turismen.  Men i mitt hjerte, vil disse øyene fortsatt være et paradis! 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Papierschere skrev (På 5.3.2023 den 21.30):

Hvilket land er favoritten din av de stedene du har feriert, og hvorfor?

Eventuelt kan det spesifiseres med by eller område dersom det er så spesifikt :)

Liker godt å feriere i Forente Arabiske Emirater, da fortrinnsvis i Dubai. De har bra klima bortsett fra juni-aug (for varmt). Fint å bade der. Topp shoppingmuligheter. Høy standard på hotell og service.
Vet det kanskje høres egoistisk ut, men jeg liker følelsen av å føle meg som kongen på haugen. Et sted hvor alle i servicenæringen titulerer meg som Sir og viser sin underdanighet ovenfor meg. Jeg liker følelsen når jeg går inn på et av toalettene på kjøpesentrene og det står en stakkars rengjører med hundeøyne og gir meg tørkepapir etter jeg har vasket hendene. I Norge er jo dette utenkelig. Men i Dubai, kan du om du har nok penger, føle deg som en konge. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbados. Har kjøpt billetter fra Gatwick med virgin Atlantic, direkte på 8-9 timer. Jeg liker de rene, lange, hvite strenderæne som ikke tyter over av folk. Jeg liker reggae, øllen, fersk fisk, slafe på en katamaran, snakke med de lokale, danse til reggaeton. Så for de som kan kjenne seg igjen anbefaler jeg Barbados! Har bodd i gjestehus med felles stue og kjøkken /hage. Men mange flotte hoteller som selvfølgelig blir dyrere. 

Anonymkode: fea58...b74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liker godt å feriere i Forente Arabiske Emirater, da fortrinnsvis i Dubai. De har bra klima bortsett fra juni-aug (for varmt). Fint å bade der. Topp shoppingmuligheter. Høy standard på hotell og service.
Vet det kanskje høres egoistisk ut, men jeg liker følelsen av å føle meg som kongen på haugen. Et sted hvor alle i servicenæringen titulerer meg som Sir og viser sin underdanighet ovenfor meg. Jeg liker følelsen når jeg går inn på et av toalettene på kjøpesentrene og det står en stakkars rengjører med hundeøyne og gir meg tørkepapir etter jeg har vasket hendene. I Norge er jo dette utenkelig. Men i Dubai, kan du om du har nok penger, føle deg som en konge. 

Anonymkode: ae3fd...b1e

Mao. ikke stedet for meg, jeg liker ikke at folk skal bære bagasjen min engang...

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...