Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
skruf skrev (29 minutter siden):

Selv så mye du skriver og henviser til Netflix og ei bok skrevet av Harry så sitter du ikke på sannheten.

Det gjør heller ikke M og H da både serien og boka er basert på deres fremstillinger og historier. De sitter heller ikke på sannheten bare pga Netflix og ei bok.

En sak har alltid flere sider, og her fremstilles bare M og H sin side av saken. Det er de som driver skittkasting og ryktespredning, i tillegg grove beskyldninger om rasisme.

Er det noen som har blitt kastet under bussen her så er der familien til H, av han selv og kona

Jeg synes oppriktig synd i dronningen som fikk dette spetakkelet tredd over hodet i sine siste leveår, i en alder av nesten 100 år. Og at dronningen og M liksom skulle bli bestevenninner etter så kort td har jeg null tro på.,Dronningen bestemte sekv hvem som skulle være rundt henne på dødsleiet. Det er en kjent sak at alt rundt hennes død og bisettelse hadde hyn planlagt for lenge siden., Harry blir jo tatt i løgn hvis han påstår at han var tilstede når han fysisk var langt unna Balmoral da hun sovnet inn. Så, hva annet lyver han om?

Jeg har også null tro på at M liksom ikke ante hvem Harry var da hun sa ja til en date. Selvfølgelig  viste hun hvem prins Harry av England var. Hadde det vært Harry, 37Y, plumber front Sussex, så hadde hun aldri ilivet takket ja til en date.

Meghan er pen, Harry er forelsket og M har balletak på Harry. Hun så bare tittelen PRINS og så for seg et liv deretter. Men dessverre for henne så hadde hun ikke satt seg inn i hvordan monarkiet fungerer, der den førstefødte får alt. Harry kommer aldri til å bli konge, og M blir aldri dronning. Det er det William og Kate som blir, og deres barn har høyere status enn M og H sine barn.

Men nå som de har meldt seg ut så er det nok ikke det siste bråket og dramaet som kommer til å komme fra de to der. Økonomisk sett så må de klare seg selv, og de drar inn millioner av penger fra Netflix, Oprah/tv-show, bokavtaler

Kongefamilien har mildnet opp med årene; Harry og Meghan fikk gifte seg og de ble tatt inn i varmen. Men Meghan tror jeg er typen som må ha drama og må være i fokus. Så det er nok en bitter pille å svelge at en annen kvinne, hennes svigerinne Kate, for alltid vil stå over henne på rangstigen. En dag vil Harry og Meghan måtte bukke og neie for sin bror/svoger og svigerinne. Den vil nok sitte langt inne….særlig for M som t.o.m gjorde narr av at Harry måtte bukke og hun neie for Dronning Elizabeth. Det var jo bare bestemora liksom…….bare det viser hvor lite hun forstår. Og når hun ikke fikk det som hun ville så ville hun flytte. Og Harry, skadet av barndommens oppvekst og traumer, gjør alt for Megan. Hvordan han kan sammenligne Meghan med Diana fatter jeg ikke. Diana var et offer for paparazzier, hun var ung og naiv da hun ble plukket ut til å gifte seg med Charles, Englands kommende konge. En mann som var hodestups forelsket i ei annen kvinne; Camilla. Som han ikke fikk gifte seg med pga hun var skilt og ikke bra nok koneemne eller kronprinsesse. Likevel hadde Charles og Camilla et forhold, mer eller mindre åpent for alle, gjennom hele ekteskapet. Diana ble brukt som ei avlshoppe for å skaffe landet en tronarving. Meghan når ikke Diana opp til knærne engang. Der Diana led i stillhet og prøvde å holde en lav profil så roper Meghan ut, oppsøker media og rampelyset. Styrer Harry bort fra familien sin. Og Harry gjør som Meghan vil

Historien gjentar seg; onkelen til Dronning -Elizabeth sa fra seg tronen og også sin plass i familien pga ei kvinne. Ei kvinne som styrte alt og som drømte om å bli dronning. Noe hun aldri ville ha blitt da hun (også) var fraskilt, amerikansk skuespillerinne og kommende konge ble nektet giftemål. Så han sa fra seg tronen og flyttet til Frankrike med sin fru. De drev også på å svertet kongefamilien offentlig, og han ble tilslutt landsforvist og måtte søke sin niese om lov til å komme til England på besøk. Han døde ensom med en lengsel etter familien og landet sitt. Og konen noen år senere.

Det er i allefall ikke kongefamilien som lager bråk og furore, men Harry og Meghan som oppsøker meda og tjener drøssevis av penger. Kongefamilien har verdigheten i behold og holder seg for gode til offentlig skittentøyvask. Og det er de som vinner på å sitte stille i båten og vente på at stormen skal passere. Om kort tid så er Meghan og Harry old news. Ikke sikkert de kan leve i sus og dus uten å jobbe for pengene da. Harry har jo morsarven sin, men selv den tar slutt en dag. I allefall med den livsstilen de legger lista på.

Det er direkte pinlig sånn som de holder på. De vet at kongefamilien ikke kommer til å ta til motmæle

Prins Edward og Wallis satt i Frankrike og slengte dritt om kongefamilien, prins Harry og Meghan sitter i Amerika å gjør det samme.. 

Når hele verden går i utakt så er det på tide å begynne å ta et blikk innover på seg selv 

Her var det mye.. 

Okai for det første ja Akkurat NÅ er det det komplette kaos, men hvorfor og hvem startet krigen?? De prøvde i lang tid kjempe imot mediasirkuset mens de bodde i UK og spurte om hjelp fra familien uten at noe hjelp eller støtte ble gitt (heller det motsatte ifølge netflix) 

2. nei, selvsagt jeg sitter ikke på alle svarene da jg ikke kjenner familien og så klart har W og Kate sin side av fortellingen, men som flere er enig med meg her i tråden-  det er veldig mystisk at de ikke tar noe til motmele.  Jeg ser jo at for din « leir» virker M/H gale ut, men det gjelder jo motsatt vei å ! For meg (og resten av flokken som tror på det som blir fortalt) ser jo kongehuset i beste fall ut som en flokk mobbere i verste fall er de splitter pine gale og mentalt syke hele gjengen.😔😔 veit ikke hvem av delene som er best/verst.. 

Om du så har rett og W/Kate sitter med fortellinger eller bevis så må dem jo komme frem med det.  jeg tror oppriktig at det finnes ikke noe de kan komme med (hvertfall ikke noe som putter dem i et godt lys😏) og derfor er dem stille. 

3. Som jeg har skrevet før - if you cant beat them then join them. (media) Og hvorfor skulle ikke H og M ønske å tjene penger samtidig som de kan fortelle sin fortelling?? De ble finansiellt cut off og har barn som skal forsørges, tenker du dem skulle tatt seg en jobb på Mac D eller den lokale puben ? (retorisk spørsmål..) 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie Maria skrev (35 minutter siden):

Her var det mye.. 

Okai for det første ja Akkurat NÅ er det det komplette kaos, men hvorfor og hvem startet krigen?? De prøvde i lang tid kjempe imot mediasirkuset mens de bodde i UK og spurte om hjelp fra familien uten at noe hjelp eller støtte ble gitt (heller det motsatte ifølge netflix) 

2. nei, selvsagt jeg sitter ikke på alle svarene da jg ikke kjenner familien og så klart har W og Kate sin side av fortellingen, men som flere er enig med meg her i tråden-  det er veldig mystisk at de ikke tar noe til motmele.  Jeg ser jo at for din « leir» virker M/H gale ut, men det gjelder jo motsatt vei å ! For meg (og resten av flokken som tror på det som blir fortalt) ser jo kongehuset i beste fall ut som en flokk mobbere i verste fall er de splitter pine gale og mentalt syke hele gjengen.😔😔 veit ikke hvem av delene som er best/verst.. 

Om du så har rett og W/Kate sitter med fortellinger eller bevis så må dem jo komme frem med det.  jeg tror oppriktig at det finnes ikke noe de kan komme med (hvertfall ikke noe som putter dem i et godt lys😏) og derfor er dem stille. 

3. Som jeg har skrevet før - if you cant beat them then join them. (media) Og hvorfor skulle ikke H og M ønske å tjene penger samtidig som de kan fortelle sin fortelling?? De ble finansiellt cut off og har barn som skal forsørges, tenker du dem skulle tatt seg en jobb på Mac D eller den lokale puben ? (retorisk spørsmål..) 

Men herre min skaper da... Er det mulig!

KONGEHUSET SIER INGENTING FORDI DE HAR EN ROLLE HVOR DE SKAL VÆRE EN NØYTRAL OG SAMLENDE INSTITUSJON PÅ VEGNE AV STORBRITANNIA!

For å si det sånn, jeg tror Harry og SPESIELT Meghan skal være sjeleglad for at kongefamilien klokelig holder kjeft.

Da kan jeg også spørre..  hvorfor skulle ikke Thomas Markle tjene penger samtidig som han fortalte sin fortelling om oppveksten hennes?

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Mrs Robinson skrev (49 minutter siden):

Men herre min skaper da... Er det mulig!

KONGEHUSET SIER INGENTING FORDI DE HAR EN ROLLE HVOR DE SKAL VÆRE EN NØYTRAL OG SAMLENDE INSTITUSJON PÅ VEGNE AV STORBRITANNIA!

For å si det sånn, jeg tror Harry og SPESIELT Meghan skal være sjeleglad for at kongefamilien klokelig holder kjeft.

Da kan jeg også spørre..  hvorfor skulle ikke Thomas Markle tjene penger samtidig som han fortalte sin fortelling om oppveksten hennes?

Joda, ser poenget ditt om å fortsette linja med dont complain osv.., men med fare for å gjenta meg selv det ser virkelig ikke bra ut utad for dem av oss som tror på hva M/H beretter. En ting er små rykter og visvass det forstår jeg jeg de må holde seg for god for, men når det har gått så langt at din egen bror flykter landet+ ganske tøffe anklager om rasisme. Det er def noe å svare på syns jeg !! 

En annen ting jg syns er litt besynderlig med hele greia (for dere som er team kongehuset mener jg) hva grunn skulle H ha for å pakke sammen og dra hvis ryktene bare er vissvass og de var en lykkelig familie hele gjengen? 😏😅. Altså.. Han er en fuckings prins med alle de privilegier det følger, han er glad i UK og han er glad i dronningen og broren sin (selv om sistnevnte var kanskje litt til og fra😏) hva i alle dager skulle motivere han til en sånn beslutning hvis de ble behandlet ålreit?? Og før noen nevner at M «tvang» han til å gjøre det - det er greit nok at vi kvinner kan gråte noen krokodilletårer i gitte situasjoner, men sååå mye makt og manipulasjonsevne har ingen👍🏻

Endret av Sofie Maria
  • Liker 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 time siden):

Her var det mye.. 

Nettopp, du mener du vet «sannheten» basert på en serie på Netflix som er fortalt av H og M. Harry vet at han ikke vil bli motsagt pga -kongehuset skal være nøytralt og ikke delta i en offentlig skittentøyvask. Dronningen selv heller gikk ikke ut med egne meninger om andre ting vedrørende landet, nettopp pga hun/de skal være nøytrale. Hun sa heller ingenting rundt skandalen med sønnen Andrew og hans vennskap med Epstein og sex med mindreårige der han i etterkant mistet alle titler og bare bie visket ut av kongehuset. Han var ikke i datterens bryllup engang. Selv om det eksploderte i media i hele verden så gikk ikke de kongelige ut og hengte seg på.,

Selv de norske kongelige går ikke offentlig ut å sier hva de mener om feks Durek og Mãrta. Kongen og Dronningen var meget diplomatiske i intervjuet hvorfor Märta nå ikke lengre har tiltalen HKH, De har nok mye de kunne ha fortalt, men de gjør det ikke.,

De fleste, selv om de ikke er kongelige, holder privatlivet for seg selv. Man går ikke rundt å utleverer sine nærmeste. Og er det noe jeg har lært meg så er det at en sak ikke har ei side. Meghan og -Harry vet utmerket godt at Charles, Camilla, William og Kate ikke kommer til å gå til media eller kontakte Netflix for å motsi usannheter eller fortelle sin side av påstandene som -M og -H forteller. Slottet har nemlig rådgivere, noe kanskje M og H burde benyttet seg av. Ved å melke dette så tviler jeg på at de blir så godt likt i England. Engelskmenn flest er tro mot monarkiet 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Sofie Maria skrev (12 minutter siden):

men sååå mye makt og manipulasjonsevne har ingen👍🏻

Jo. Mange som har det. Anbefaler å lese seg opp på Cluster B personligheter. De utgjør en god andel av befolkningen, så greit å være klar over.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Sofie Maria skrev (14 minutter siden):

Joda, ser poenget ditt om å fortsette linja med dont complain osv.., men med fare for å gjenta meg selv det ser virkelig ikke bra ut utad for dem av oss som tror på hva M/H beretter. En ting er små rykter og visvass det forstår jeg jeg de må holde seg for god for, men når det har gått så langt at din egen bror flykter landet+ ganske tøffe anklager om rasisme. Det er def noe å svare på syns jeg !! 

En annen ting jg syns er litt besynderlig med hele greia (for dere som er team kongehuset mener jg) hva grunn skulle H ha for å pakke sammen og dra hvis ryktene bare er vissvass og de var en lykkelig familie hele gjengen? 😏😅. Altså.. Han er en fuckings prins med alle de privilegier det følger, han er glad i UK og han er glad i dronningen og broren sin (selv om sistnevnte var kanskje litt til og fra😏) hva i alle dager skulle motivere han til en sånn beslutning hvis de ble behandlet ålreit?? Og før noen nevner at M «tvang» han til å gjøre det - det er greit nok at vi kvinner kan gråte noen krokodilletårer i gitte situasjoner, men sååå mye makt og manipulasjonsevne har ingen👍🏻

Leste du hva jeg skrev om prins Edward som egentlig skulle bli konge, men valgte å si fa seg tronen og flytte til Frankrike, nettopp pga ei kvinner? Pga han ikke fikk gifte seg med den fraskilte amerikanske skuespillerinnen Wallis. Og som etterhvert pga oppførselen sin ble landsforvist. Wallis sin store drøm var å bli dronning.. 

Så ikke nedgrader kvinner til «å gråte noen krokodilletårer»; prins Edward var også glad i familien sin og landet, men valgte Wallis og å bo i Frankrike helt til han døde. Krokodilletårer er en ting, men man skal ikke kimse av mannlig stolthet heller.

Hvordan tror du det ville vært for H og M å komme krypende tilbake til England etter alt de har lirt av seg til alle som betaler godt nok i Amerika? Tror du brødreforholdet blir det samme igjen? Tror du Meghan er gra på å neie for Kate? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
skruf skrev (46 minutter siden):

Leste du hva jeg skrev om prins Edward som egentlig skulle bli konge, men valgte å si fa seg tronen og flytte til Frankrike, nettopp pga ei kvinner? Pga han ikke fikk gifte seg med den fraskilte amerikanske skuespillerinnen Wallis. Og som etterhvert pga oppførselen sin ble landsforvist. Wallis sin store drøm var å bli dronning.. 

Så ikke nedgrader kvinner til «å gråte noen krokodilletårer»; prins Edward var også glad i familien sin og landet, men valgte Wallis og å bo i Frankrike helt til han døde. Krokodilletårer er en ting, men man skal ikke kimse av mannlig stolthet heller.

Hvordan tror du det ville vært for H og M å komme krypende tilbake til England etter alt de har lirt av seg til alle som betaler godt nok i Amerika? Tror du brødreforholdet blir det samme igjen? Tror du Meghan er gra på å neie for Kate? 

ehhhm? Nå fikk H lov å gifte seg og Elisabeth støttet det fullhjertet så det der er jo visvas fra ende til slutt, problemet lå i media angrepene og null beskyttelse fra egne rekker👍🏻. Jeg er fullstendig overbevist om at de ikke ville dra sånn innerst inne, men med sin fortid og tap av mor var nok H veldig redd for veien videre. Han sier jo det selv i dokumentaren - jeg funderer på hva som ville skjedd med meg/oss hadde vi blitt igjen i UK. 

Angående knele, nei hvorfor i alle dager skulle hun? Hun har da mye mer bein i nesa enn hva Kate har eller kommer til å få😉.

Tidligere kommentar om at M skulle funnet seg en tilfeldig snekker eller hva enn med tilhold i England (😅🙈) er jo bare totalt komisk ! Før hu møtte H hadde hu sitt eget liv med venner, tjente sine egne penger osv. Hvorfor i all verden skulle hu ønske å gi opp alt det hvis det ikke var for noen som kunne tilby noe tilbake? Kom igjen a..

Spørsmålet blir vel heller om hu hadde blitt med på den daten og teltturen hvor alt begynte hadde hun skjønt hva hu bega seg utpå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
skruf skrev (1 time siden):

glemte å skrive det, men hva gjelder brødreforholdet tror jg faktisk du har helt rett og det er litt kjernen av « situasjonen» med tanke på netflix og bok. 

Hadde H sett noen slags mulighet for forsoning eller vennskap med familien hadde de nok sittet helt stille i båten slik W og Kate gjør. Jeg tror hundre prosent at H anser sitt bånd med familien som tapt, og ja det er selvsagt veldig leit og vondt, men da er han også «fri» å fortelle hva som skjedde. Kongehuset kan ikke få i pose og sekk - behandle de svært dårlig også etterpå forvente at de skal ha munnkurv på seg selv?! jeg forstår virkelig ikke åssen folk i denne tråden her tenker..😏🥺

Endret av Sofie Maria
  • Liker 2
Skrevet
7 hours ago, Sofie Maria said:

ehhhm? Nå fikk H lov å gifte seg og Elisabeth støttet det fullhjertet så det der er jo visvas fra ende til slutt, problemet lå i media angrepene og null beskyttelse fra egne rekker👍🏻. Jeg er fullstendig overbevist om at de ikke ville dra sånn innerst inne, men med sin fortid og tap av mor var nok H veldig redd for veien videre. Han sier jo det selv i dokumentaren - jeg funderer på hva som ville skjedd med meg/oss hadde vi blitt igjen i UK. 

Angående knele, nei hvorfor i alle dager skulle hun? Hun har da mye mer bein i nesa enn hva Kate har eller kommer til å få😉.

Tidligere kommentar om at M skulle funnet seg en tilfeldig snekker eller hva enn med tilhold i England (😅🙈) er jo bare totalt komisk ! Før hu møtte H hadde hu sitt eget liv med venner, tjente sine egne penger osv. Hvorfor i all verden skulle hu ønske å gi opp alt det hvis det ikke var for noen som kunne tilby noe tilbake? Kom igjen a..

Spørsmålet blir vel heller om hu hadde blitt med på den daten og teltturen hvor alt begynte hadde hun skjønt hva hu bega seg utpå. 

Skjønner du ikke at Meghan ikke kan gjøre som hun vil dersom hun representerer kongehuset? Skal man være en working royal så følger man protokoll og regler. Harry er nr7 i arverekken eller noe, derfor vil hanbog Meghan aldri ha samme status som William og Kate. 

De har heller ikke krav på beskyttelse på skattebetalernes regning, er det så vanskelig å forstå?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (9 timer siden):

Den dagen Kate er dronning så må Meghan neie for Kate jo, om hun vil eller ei. Den vil nok sitte langt inne for Meghan.

Jeg skrev jo at kongehuset har mildnet opp med årene, og brukte nettopp eksempelet om at Harry fikk gifte seg med Megjan. Hverken prins Edward eller Charles fikk gifte seg med sine utkårede (hhv Wallis og Camilla), men selv om kongehuset har mildnet opp rundt giftemål så betyr ikke det at de kommer til å kontakte Netflix og Oprah for å fortelle sin side av saken. Harry er vokst opp i kongehuset med dets regler og vet meget godt dette. Ergo vet han også at han og kona kan kjøre på med sine historiefortellinger uimotsagt.

Ja, Meghan hadde sitt eget liv, men å bli prinsesse av England ville være å klatre veldig høyt på rangstigen. Men hun hadde ikke satt seg inn i rangstigen og var ikke klar over at alt tilfaller tronarvingen og hans kone og barn. Meghan fikk bare en tittel. Og å være lavere ned på rangstigen passet vel ikke så godt… å jo; hun hadde aldri svipet ja til en date med Harry hadde han vært den vanlige mannen i gata med et lavstatusyrke. Selv om hun jobbet, tjente penger og hadde venner så var det å gifte seg inn i kongehuset et betydelig sprang når det gjelder både status og penger. Luksusreise, designerklær….noe hun aldri ville hatt tilgang til før hun møtte H. Nå mingler hun blant kjendiser, alle vet hvem hun er, hun behøver ikke jobbe da hun lever på H. Selv bryllupet ble dekket. Så du kan ikke sammenligne livet hun levde før statusmessig med etter hun møtte H. Og Meghan er en statusjeger, det har flere som kjenner henne fra før uttalt i media (for alt i media er jo sant ifg deg, du tror jo blindt på alt i Netflix-serien) 

Kom jo frem i Netflix-serien at hun droppet helt niesen sin som er bare noen år yngre og som hun hadde et nært forhold til etter hun møtte Harry. Hun ble ikke invitert i bryllupet engang. Og siden du refererer til der de to sier i media som en sannhet; søsteren til Meghan har gått ut i media og uttalt seg om personligheten til Meghan; at hun er overflatisk, en golddigger, kynisk og hadde som mål å gifte seg til rikdom og til et kjent navn. Hun var jo ikke akkurat en stor skuespillerinne før hun møtte Harry, ikke for andre enn de som ser Suits. Jeg ante ikke hvem hun var. Så da må jo det også stemme da, siden det har vært i media. Niesen var jo på Netflix-serien… 

Anbefaler det å lese litt svarene du får, så kanskje du får med deg konteksten og slipper å tanne på det samme om og om igjen.

Kongehuset kommer ALDRI til å slenge seg på denne skittentøyvasken M og H styrer med. Pga de er en protokoll der de skal være nøytrale i ett og alt. Noe Harry er fullstendig klar over og dermed vet han at han kan gyve løs på de uimotsagt. Det er sikkert ikke noe kjekt for de å ikke få forsvare seg mot løgner og oppspinn. Men det er kongehuset som kommer ut av dette med verdigheten og folkets tillit i behold. Ikke M og H. De er snart old news, så får de nå bare sulle på der borti statene. Mens kongehuset består, med verdigheten i behold. 

Harry og Meghan kommer til å ende opp som prins Edward og Wallis. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg er ikke veldig interessert i kongehuset i England, men har fått med meg ganske mye gjennom tiktok og SoMe, samt at jeg har lest gjennom denne tråden (takk for god underholdning) og har gjort meg opp en mening. 

Jeg tror ... 

Meghan Markle er en selvgod narsissist som lyver så det renner av henne for å få sympati, og jeg forstår ikke hvorfor noen fortsatt mener hun er troverdig. Flere ganger sitter hun jo å bare finner opp historier. Hun kaster seg ned i skyttergravene som tidenes største offer, og driter litt i hvem hun skader på veien. Når selv traileren til serien inneholdt løgn (harry potter-fotografer) gir vel det en god pekepinn på hvor lite troverdig hun er. En ekte golddigger av rang, og minner meg bittelitt om eksen til Johnny Depp. Det er forøvrig 0 sjans i denne verden at hun ikke visste hvem Harry var før hun takka ja til date. Når hun lyver om noe så banalt så er det jo bare å ta resten av det hun sier med en stor klype salt. 

Prins Harry har jeg dog litt mer sympati for. Det er helt umulig for oss "dødelige" å sette oss i hans sko, da det er helt uten sammenligning. Ikke bare mistet han moren sin i en tragisk ulykke, men han måtte gå gjennom hele prosessen i full offentlighet - og med strenge protokoller. I hans ungdomsår ble han kringkastet i mediene når han festet eller oppførte seg drittsekk. Alt dette samtidig med å være styrtrik og omringet av mennesker som tjener ham. Sikkert ikke lett å orientere seg i voksen alder og å skjønne hva som er rett og galt - særlig om man er under gjennomsnittet smart. Det er bare å lese et tilfeldig utdrag fra boka hans så skjønner man jo at han ikke er noe mensa-kandidat. Ikke noe galt i det, jeg ekke dritsmart sjøl. 

Men så giftet han seg med en narsissist og vi ser hvordan det har gått. 

Im glad he's only the spare, foråsidesånn. 

Resten av det britiske kongehuset har jeg få meninger om. Syns dronningen var søt, null følelser for eller imot Charles og Camilla (men glad de fikk hverandre til slutt) og syns William og Kate virker sympatiske og snille. De har forstått oppdraget, og jeg er veldig uenig med de som sier at det virker "suspekt" at de ikke kommer med motsigelser. I mine øyne vinner de masse på det. 

Men god underholdning da! Det skal Meghan og Harry ha! 

Edit: Etter å ha lest mitt eget innlegg igjen ser jeg at jeg bør stryke min aller første setning. Jeg er tydeligvls ganske interessert. 

Endret av yamask
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
skruf skrev (18 timer siden):
Spoiler

Selv så mye du skriver og henviser til Netflix og ei bok skrevet av Harry så sitter du ikke på sannheten.

Det gjør heller ikke M og H da både serien og boka er basert på deres fremstillinger og historier. De sitter heller ikke på sannheten bare pga Netflix og ei bok.

En sak har alltid flere sider, og her fremstilles bare M og H sin side av saken. Det er de som driver skittkasting og ryktespredning, i tillegg grove beskyldninger om rasisme.

Er det noen som har blitt kastet under bussen her så er der familien til H, av han selv og kona

Jeg synes oppriktig synd i dronningen som fikk dette spetakkelet tredd over hodet i sine siste leveår, i en alder av nesten 100 år. Og at dronningen og M liksom skulle bli bestevenninner etter så kort td har jeg null tro på.,Dronningen bestemte sekv hvem som skulle være rundt henne på dødsleiet. Det er en kjent sak at alt rundt hennes død og bisettelse hadde hyn planlagt for lenge siden., Harry blir jo tatt i løgn hvis han påstår at han var tilstede når han fysisk var langt unna Balmoral da hun sovnet inn. Så, hva annet lyver han om?

Jeg har også null tro på at M liksom ikke ante hvem Harry var da hun sa ja til en date. Selvfølgelig  viste hun hvem prins Harry av England var. Hadde det vært Harry, 37Y, plumber front Sussex, så hadde hun aldri ilivet takket ja til en date.

Meghan er pen, Harry er forelsket og M har balletak på Harry. Hun så bare tittelen PRINS og så for seg et liv deretter. Men dessverre for henne så hadde hun ikke satt seg inn i hvordan monarkiet fungerer, der den førstefødte får alt. Harry kommer aldri til å bli konge, og M blir aldri dronning. Det er det William og Kate som blir, og deres barn har høyere status enn M og H sine barn.

Men nå som de har meldt seg ut så er det nok ikke det siste bråket og dramaet som kommer til å komme fra de to der. Økonomisk sett så må de klare seg selv, og de drar inn millioner av penger fra Netflix, Oprah/tv-show, bokavtaler

Kongefamilien har mildnet opp med årene; Harry og Meghan fikk gifte seg og de ble tatt inn i varmen. Men Meghan tror jeg er typen som må ha drama og må være i fokus. Så det er nok en bitter pille å svelge at en annen kvinne, hennes svigerinne Kate, for alltid vil stå over henne på rangstigen. En dag vil Harry og Meghan måtte bukke og neie for sin bror/svoger og svigerinne. Den vil nok sitte langt inne….særlig for M som t.o.m gjorde narr av at Harry måtte bukke og hun neie for Dronning Elizabeth. Det var jo bare bestemora liksom…….bare det viser hvor lite hun forstår. Og når hun ikke fikk det som hun ville så ville hun flytte. Og Harry, skadet av barndommens oppvekst og traumer, gjør alt for Megan. Hvordan han kan sammenligne Meghan med Diana fatter jeg ikke. Diana var et offer for paparazzier, hun var ung og naiv da hun ble plukket ut til å gifte seg med Charles, Englands kommende konge. En mann som var hodestups forelsket i ei annen kvinne; Camilla. Som han ikke fikk gifte seg med pga hun var skilt og ikke bra nok koneemne eller kronprinsesse. Likevel hadde Charles og Camilla et forhold, mer eller mindre åpent for alle, gjennom hele ekteskapet. Diana ble brukt som ei avlshoppe for å skaffe landet en tronarving. Meghan når ikke Diana opp til knærne engang. Der Diana led i stillhet og prøvde å holde en lav profil så roper Meghan ut, oppsøker media og rampelyset. Styrer Harry bort fra familien sin. Og Harry gjør som Meghan vil

Historien gjentar seg; onkelen til Dronning -Elizabeth sa fra seg tronen og også sin plass i familien pga ei kvinne. Ei kvinne som styrte alt og som drømte om å bli dronning. Noe hun aldri ville ha blitt da hun (også) var fraskilt, amerikansk skuespillerinne og kommende konge ble nektet giftemål. Så han sa fra seg tronen og flyttet til Frankrike med sin fru. De drev også på å svertet kongefamilien offentlig, og han ble tilslutt landsforvist og måtte søke sin niese om lov til å komme til England på besøk. Han døde ensom med en lengsel etter familien og landet sitt. Og konen noen år senere.

Det er i allefall ikke kongefamilien som lager bråk og furore, men Harry og Meghan som oppsøker meda og tjener drøssevis av penger. Kongefamilien har verdigheten i behold og holder seg for gode til offentlig skittentøyvask. Og det er de som vinner på å sitte stille i båten og vente på at stormen skal passere. Om kort tid så er Meghan og Harry old news. Ikke sikkert de kan leve i sus og dus uten å jobbe for pengene da. Harry har jo morsarven sin, men selv den tar slutt en dag. I allefall med den livsstilen de legger lista på.

Det er direkte pinlig sånn som de holder på. De vet at kongefamilien ikke kommer til å ta til motmæle

Prins Edward og Wallis satt i Frankrike og slengte dritt om kongefamilien, prins Harry og Meghan sitter i Amerika å gjør det samme.. 

Når hele verden går i utakt så er det på tide å begynne å ta et blikk innover på seg selv 

Etter årevis med skitkasting mot Harry og Meghan, så er det på tide at de svarer.

Meghan har aldri hevdet at hun ikke visste hvem Harry er. Hvilken tabloid har du det fra? Hun visste hvem Harry var og at han var ''prins Harry''. At hun ikke visste hvor ekkel familien kan være på grunn av sine tette bånd med institusjonen, er forståelig. Ingen kan vite dette før man selv er en del av røret.

Harry har aldri hatt ambisjoner å bli konge. Han har alltid ønsket seg et så normalt liv som mulig. Livet som hans mor også ville ha for ham.

Han har aldri sagt han var tilstede da hun døde. Både han og William kom for sent. Men FØR det ble offentlig at dronningen var død. Det var kun Anne, Charles og Camilla som var allerede der da dronningen døde. De andre ankom med biler etter dødsfallet, men FØR slottet og BBC offisielt annonserte at dronningen var død.

Det som er direkte pinlig er at du slukker rått det britiske tabloider skriver og fordi du har kjøpt ''sannheten'' deres, reagerer du nå på at det som ble skrevet i årevis om Meghan og Harry viser seg til å være nøye arrangerte løgner fra ''kilder'' fra Slottet, dvs PR-staben hovedsakelig til Charles og William.

Det er nesten litt rørende hvordan folk flest i Norge ikke aner hvordan The Firm fungerer. Derfor er Harrys bok, dokumentar og alt av avsløringer viktige. De belyser den andre siden i en altfor ensidig fremstilling i britiske tabloider. 

Hvis tabloidene skriver løgn etter løgn om deg i årevis, løgn som andre familiemedlemmer og deres PR-ansatte genererer - vil du ikke på et tidspunkt gå ut og avsløre dette? Eller vil du bare akseptere det fordi du er glad i familien din og de får holde på med så mye de vil selv om du vet at de sier om deg er løgn?

Det er ikke hele verden som er i utakt. Kun hans egen familie under trykket fra The Firm. Nå som sannheten blir avslørt og de skitne spillene blir offentliggjort, så er hans familie selvfølgelig sur. Never complain, never explain gjelder ikke Harry og Meghan. De er ikke bundet på samme måte som Charles, Camilla, William og Kate. Og det er derfor det ble så interessant. Vi ville aldri fått detaljene hadde Harry og Meghan fortsatt vært arbeidende medlemmer i kongefamilien.

Det mange nordmenn ikke forstår er at familie og kongehus er 2 helt forskjellige ting og at det er kongehuset som institusjon, altså The Firm, som styrer showet. At familierelasjoner blir ødelagt underveis er bare collateral damage. Det skulle bare mangle at Harry og Meghan kom med sin versjon som ikke er påvirket av kongehusets PR-team og britisk tabloidpresse. 

Endret av Drizzt
  • Hjerte 1
Skrevet

Denne stormen er skapt og vedlikeholdt av britisk tabloidpresse som ble foret over lang tid med dritt om Harry og Meghan fra ''kilder fra slottet'' som betyr PR-ansatte til hver enkel familiemedlem i den omfang at mange har blitt hjernevasket til å tro at alt er sant. 

Det er egentlig utrolig trist at også så mange her i tråden svelger rått det britisk tabloidpresse skriver. Men dette er pressens makt. Når en løgn gjentas 1000 ganger, så begynner mange å tro at den er sant. 

Det var absolutt på tide med en oppvask slik Harry og Meghan nå gjør. Det som er bra er at hans familie har munnkurv og ikke får uttale seg i media uten godkjenning fra egne PR-avdelinger. De trodde nok at Harry ville aldri sagt ifra om uretten offentlig. Så feil kan man ta. Eller? 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (På 19.1.2023 den 14.42):

Det mange nordmenn ikke forstår er at familie og kongehus er 2 helt forskjellige ting

Da tror jeg du undervurderer folk flest. 

De aller fleste skjønner denne forskjellen, se bare på kaoset rundt vår egen kongefamilie og Durek/Märtha.

• Liker 9
Skrevet
Drizzt skrev (På 19.1.2023 den 14.52):

Det er egentlig utrolig trist at også så mange her i tråden svelger rått det britisk tabloidpresse skriver.

Tja, er det egentlig slik?

Jeg har knapt lest et oppslag i britisk tabloidpresse angående MM og Harry. Jeg har sett intervjuer med dem, hørt på podcasten hennes, sett henne holde tale. Så til slutt kom denne promoserien deres på Netflix og boka til Harry.

Felles for alt jeg har sett og hørt fra MM?

Selvopptatthet, meg meg meg, forherligelse av seg selv som person, en rekke løgner.

Kan jo spørre om du har hørt podcasten, for eksempel?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg bare ville bare vite hva Sofie Maria ville gjort om hun var en av de som blir snakket om av H og M. Hun mener jo William kunne sykmeldt seg istede for å koke pasta på ett oppdrag han var på. 
Det virker til som hun iallefall har svært vanskelig for å forstå at H og M kan si og gjøre hva de vil, fare med løgner så lenge de vet William, Kate og resten av kongefamilien ikke vil ta til motverge.

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (På 19.1.2023 den 16.34):

Jeg bare ville bare vite hva Sofie Maria ville gjort om hun var en av de som blir snakket om av H og M. Hun mener jo William kunne sykmeldt seg istede for å koke pasta på ett oppdrag han var på. 
Det virker til som hun iallefall har svært vanskelig for å forstå at H og M kan si og gjøre hva de vil, fare med løgner så lenge de vet William, Kate og resten av kongefamilien ikke vil ta til motverge.

William, Kate, Charles og Camilla har jo en hel hære av britiske tabloider å ta til motverge. Så jeg føler ikke synd på dem. Det er andre som skriver uttalelsene deres og har som jobb å forsvare deres image i pressen. 

Harry og Meghan har ingen, så de må forsvare seg selv.

Husk at her var det Harry og Meghan som ble angrepet over en lang periode og tar til motverge først nå. 

Tenk en situasjon hvor A og B får mobbe C og D over en lang periode uten at C og D har mulighet å forsvare seg. Så kommer en dag hvor C og D endelig har mulighet å forsvare seg. Skal man føle synd på A og B? Det gjør ikke jeg. 

• Hjerte 1
Skrevet
Drizzt skrev (25 minutter siden):

William, Kate, Charles og Camilla har jo en hel hære av britiske tabloider å ta til motverge. Så jeg føler ikke synd på dem. Det er andre som skriver uttalelsene deres og har som jobb å forsvare deres image i pressen. 

Harry og Meghan har ingen, så de må forsvare seg selv.

Husk at her var det Harry og Meghan som ble angrepet over en lang periode og tar til motverge først nå. 

Tenk en situasjon hvor A og B får mobbe C og D over en lang periode uten at C og D har mulighet å forsvare seg. Så kommer en dag hvor C og D endelig har mulighet å forsvare seg. Skal man føle synd på A og B? Det gjør ikke jeg. 

Jeg synes H og M skulle holdt kjeft og ikke lagd denne Netflix serien, eller boka til Harry og alt det andre de har gjort.

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg synes synd på Harry og til dels gjør jeg det ennå, bare ikke like sterkt lenger. Enten er han lite smart eller så har han gitt fullstendig faen og tar livet som det faller seg den dagen de skilles.

Nå er ikke jeg noen kjent person, men jeg vet at om jeg hadde problemer i min familie ville jeg aldri utbrodert dette for media. Jeg ser kun en grunn for at H og M gjør dette er for penger og ikke noe annet. De ville flytte og ikke være i media, de viser tydelig stikk motsatt. De mater media med den ene dritten etter den andre. Harry er jo helt blåst sim ikke skjønner at han graver sin egen grav. Meghan bryr seg kun om penger og omtale i media.

Jeg begynner faktisk å glede meg til forholdet er over og da ser hvordan H og M vil innrette livet sitt uten hverandre, samt ha delt foreldreansvar.

Jeg stoler ikke på dette vrøvlet deres.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (44 minutter siden):

Jeg synes H og M skulle holdt kjeft og ikke lagd denne Netflix serien, eller boka til Harry og alt det andre de har gjort.

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg synes synd på Harry og til dels gjør jeg det ennå, bare ikke like sterkt lenger. Enten er han lite smart eller så har han gitt fullstendig faen og tar livet som det faller seg den dagen de skilles.

Nå er ikke jeg noen kjent person, men jeg vet at om jeg hadde problemer i min familie ville jeg aldri utbrodert dette for media. Jeg ser kun en grunn for at H og M gjør dette er for penger og ikke noe annet. De ville flytte og ikke være i media, de viser tydelig stikk motsatt. De mater media med den ene dritten etter den andre. Harry er jo helt blåst sim ikke skjønner at han graver sin egen grav. Meghan bryr seg kun om penger og omtale i media.

Jeg begynner faktisk å glede meg til forholdet er over og da ser hvordan H og M vil innrette livet sitt uten hverandre, samt ha delt foreldreansvar.

Jeg stoler ikke på dette vrøvlet deres.

Det er forskjell mellom å være i media på dine premisser og å bli karakterdrept av media uten at du kan påvirke det på noen som helst måte.

Gjennom egen dokumentar, intervju og bok har de kontroll over historien de vil fortelle uten at den vris av tabloider som alltid har vært negativt innstilt mot dem.

Jeg kan ikke si at jeg klapper hendene for ham, men jeg forstår ham veldig godt. Det er deja vu etter Diana. 

Hvorfor gleder du deg til at forholdet deres er over? For at 2 barn til skal vokse opp med skilte foreldre?

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell mellom å være i media på dine premisser og å bli karakterdrept av media uten at du kan påvirke det på noen som helst måte.

Gjennom egen dokumentar, intervju og bok har de kontroll over historien de vil fortelle uten at den vris av tabloider som alltid har vært negativt innstilt mot dem.

Jeg kan ikke si at jeg klapper hendene for ham, men jeg forstår ham veldig godt. Det er deja vu etter Diana. 

Hvorfor gleder du deg til at forholdet deres er over? For at 2 barn til skal vokse opp med skilte foreldre?

Det er jo Harry og Meghan som karakterdreper seg selv. Eneste media skriver om er vel hva de to selv sier og gjør? Og det er jo i annledning Oprah, podcast, intervjuer, netflix-dokumentarer og selvbiografier det blir storm rundt dem? Klager og syter over helt bizzarre ting. 

• Liker 10
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...